Jälkitarkastuksessa käyty!
40% istukasta verenpurkaumaa, mikä on todennäköinen syy keskenmenolle.
Äiti vaan! Sukupuoli asiaa. Meilläkin sanottiin aiemmin synnytyksen jälkeen että poika on, ja kaikki tutkimuksetkin viitannut poikaan. Sikiö oli ollu kuolleena yli kk ja maseroitunut ja kuihtunut joten aivan tarkkaan ei tiedä mutta poikaan viittaavaa löytynyt. MUTTA; kromosomit oli tytön (ja puhtaat). Voi olla myös mahdollista että tossa vaiheessa sekoittunut myös mun kromosomit tohon jotka on ollu tytön ja puhtaat.. eli ei 100% tietoa sukupuolesta.
Tärkeintä kuitenkin että todennäköinen syy löytyi, ja että keskenmeno ei ollut meistä johtuvaa.
Toskoplasmoosin vasta aineita löytyi ja sen olen sairastanut jo ennen raskautta, joten siltä olin/olen turvassa.
Kilppari kokeisiin vielä pyysin koska tädilläni on vajaatoimintaa.. ihan varmuuden vuoksi.. pe sinne.
Sisätutkimuksessa kaikki näytti hyvältä, vanhaa verta vaan emättimessä. Kai se on se mikä tiputtelee.. ultralla kaikki hyvin, oviskin lähenemässä
Lkr suositteli ootteleen muutaman kk mutta itse en aio odotella, sitä ei pää kestäisi kun tärpissäkin voi kestää.. Suurimpana syynä siihen hän sanoi että kohdunkaula voi heiketä / lyhetä nopeemmin kun on raskaus ollu niin pitkällä mutta kyllä siitä tarkastuksiin pääsee ja tukilankaa voi laittaa jos tarve tulee. Ja nyt kohdunkaula tosi hyvännäköinen. Muutenki kaikki lkrit antaa eri kehotuksia yrittämisen suhteen.. :)
Olikohan ny muuta