Yli vuoden vauvaa yrittäneet kuumeilijat

Toinen päivä ilman kahvia ja päänsärky alkaa helpottaa. Toinen päivä myös Letrozol käytössä. Sekä toinen päivä greippimehulla. :) Olen nukkunut paljon paremmin kaksi viimeistä yötä! Univaikeuksien takia halusin kokeilla kahvittomuutta. Ollut työstressiä ja haasteita arjessa lasten kanssa. Siksi on yötkin olleet levottomia. Katsotaan mitä tapahtuu tässä kierrossa! :)
 
Minä kävin tänään hierojalla, sovittiin, että aloitetaan taas vyöhyketerapia-kuuri,jos tärppäisi. Ennen aiempia raskauksia kävin myös aina siihen asti kunnes plussasin. Liekö apua tai ei, onpahan kokeiltu. Pitäsköhän alkaa kohta soittelee johonkin, kun vuosi yritystä mennyt. Oon sitä nyt vklp yli pohtinut. Jos saiskin ajan, tärppäisikö kun ei oo stressi niin iso enää..
 
Tuun tänne jo kuikuilemaan. Kohta tulee vuosi täyteen kun lupa toiselle lapselle tulla on annettu 8/2018. Esikoinen on nyt 2,5 v.
Itselle ei ole intoa hakeutua varsinaisesti hoitoihin, mutta mielelläni tutkituttaisin, jos löytyy joku ihan yksinkertainen juttu, miks homma kestää. Esikoinen tärppäs melkein ekasta kierrosta.
Mihin mun julkisella pitää ottaa yhteyttä ja mitä ens alkuun tutkitaan?
Onko mitä luomu keinoja miten raskautumista vois tutkitusti edistää?
 
Noniin. Nyt on myyty vaunut ja rattaat ja heivattu tilaa vievät vauvatavarat kirppikselle. Ajateltiin, että säästetään, jos tulee vielä kolmas lapsi. Eipä ole tullut. Jos tulee, niin sitten tehdään hankintoja. En tiedä mitä ajatella. Greippimehu on käytössä ja tässä punaviiniä otin lasillisen. Ovis on näinä päivinä.:smiley-bounce016
 
Ketju oli kadoksissa, en muistanut yhtään mikä tän nimi oli :hilarious:

Nyt soitin neuvolaan ja saatiin alkukartoitusaika ensi viikolle. Se sitten varaa lääkäriajan samalla. Hui miten jännittää. Nyt yk14 alkanut.

Onko täällä sellaisia, jotka ei tiennyt minkään itsessään olevan "vialla", mutta jollain kevyillä hoidoilla tulitte raskaaksi? Mietin vaan semmosta, että voiko lääkäri määrätä jotain jo heti "kokeeksi"? Kun minulla ei ole sanoa mitään mikä on vialla, esim ei kierrot heitä, ei tiputtele, ovis tapahtuu ajallaan jne.. Vai alkaako ne järjestelmällisesti vaan tutkia js hutkia hitaasti, ja ensimmäinenkin apu/kokeilu tulee vuoden päästä?

Mitä muille kuuluu? :)
 
Ketju oli kadoksissa, en muistanut yhtään mikä tän nimi oli :hilarious:

Nyt soitin neuvolaan ja saatiin alkukartoitusaika ensi viikolle. Se sitten varaa lääkäriajan samalla. Hui miten jännittää. Nyt yk14 alkanut.

Onko täällä sellaisia, jotka ei tiennyt minkään itsessään olevan "vialla", mutta jollain kevyillä hoidoilla tulitte raskaaksi? Mietin vaan semmosta, että voiko lääkäri määrätä jotain jo heti "kokeeksi"? Kun minulla ei ole sanoa mitään mikä on vialla, esim ei kierrot heitä, ei tiputtele, ovis tapahtuu ajallaan jne.. Vai alkaako ne järjestelmällisesti vaan tutkia js hutkia hitaasti, ja ensimmäinenkin apu/kokeilu tulee vuoden päästä?

Mitä muille kuuluu? :)

Vähän vissiin riippuu kunnasta, mutta yleisesti ensin tehdään alkukartoitus, eli otetaan sekä naiselta että mieheltä verikokeet, naiselle sisätutkimus/ultraus ja miehelle sperma-analyysi. Jos mitään ei löydy (ihan normaali tilanne sekin, iso osa hoidoissa olevista ovat selittämättömästi lapsettomia) niin aloitetaan ovulaation induktiolla, eli tuetaan omaa ovulaatiota lääkkeillä. Voi olla joko tablettimuotoiset tai pistoksia.

Toki jonoja on, mutta kyllä lääkärit yleensä laittaa homman pyörimään jos potilas itse niin haluaa. Joskus olen kuullut että jotkut haluaisivat odotuttaa kaksi vuotta, mutta sitten pitää vaan itse vaatia että haluaa hoitoa.
 
Ollaan yritetty viime vuoden maaliskuusta. Plussa tuli tämän vuoden tammikuussa, mutta meni kesken helmikuussa. Pois lukien km, on siis yritystä tullut jo yli 12 kk. Nyt täytyy kuitenkin odottaa vielä kauan ennen kuin voi hoitoihin hakeutua ja ikää tulee koko ajan lisää. Koitan olla stressaamatta, mutta vaikeaahan se on :confused:

Onko tää nyt ihan satavarma juttu? Joku sanoi et pääsis silti..
Tulin tänne kärkkyy kun elokuun lopussa tulee vuosi ehkäisyn lopetuksesta. Maaliskuussa oli tm/km. Yksityinen gyne kyl sanoi et kandee syksyl soitella julkiselle hoidoista..
Nyt eka kierto menty letroilla ja terolutilla. Dpo7 tänään enkä jaksa uskoa tärppiin. Jospa ens kierrossa.. Yritän patistaa miestä yksityiselle tutkimukseen, mut ei kuulosta kovin innokkaalta..
 
Ketjun sivusta huutelen. Meillä oli ennen esikoista kolme varhaista keskenmenoa reilun vuoden sisään. Tk:sta saatiin lähete Naikkarille tutkimuksiin, mutta sieltä hylättiin, kun 2/3 km:sta heidän mukaansa laskettiin kemiallisiksi... Jokaisesta menkat vähintään kaksi viikkoa myöhässä ja todettu hCG:n nousu useisiin satoihin... Ja sitten en päässyt lapsettomuustutkimuksiinkaan, kun vaikka yritysaikaa oli ollut yli se vuosi, niin oli kuitenkin raskauksia alkanut! Kuulemma tutkimuksiin pääsee kahdellakin km:lla, jos yritysaikaa on väh 2 v.

(Noh, meillä onneksi neljäs kerta toden sanoi, ihan ilman ulkoisia apuja. Mutta oli se ihan järkyttävän raastavaa aikaa, kun neljäs plussa saatu ja jäätävä pelko, että milloin menee kesken. Alkuraskauden ultraakaan ei saatu julkiselta, käytiin sitten yksityisellä, kahdesti...)
 
Yli vuoden vauvaa yrittäneet kuumeilijat:


NewMoon, ya 12/2010, ivf/icsi 8/2019

Miriam_88, 31v, ensimmäinen toiveissa, ya 3/18

Amalfi, 36v, kolmas toiveissa, ya 01/2018

emily_, 33 v., ensimmäinen toiveissa, ya 10/15

smoothie. 30v., ensimmäinen toiveissa, ya 3/18

Enni, 26 v, toinen toiveissa, ya 7/18


Plussanneet:

DeeDee, 30v, toinen haaveissa, ya 4/18, la 3/20

Amalia84, 35v, ensimmäinen haaveissa ya 3/18, la 3/20
 
Siirryn tästä hiljaisesta ketjusta plussanneisiin ja toivon ettei tarvitse takaisin tulla. Plussa pärähti silloin kun sitä vähiten odotti.

Heinäkuun alun lääkärikäynnin uskomus oli ettei juuri mitään toiveita raskautumisen suhteen ole (ei ovulaatiosta mitään merkkejä, onneton limakalvo) ja tarkoitus oli aloittaa letrozolet seuraavasta kierrosta. Kirosin ja kiukuttelin kun ei menkkoja taaskaan kuulunut teroluteista huolimatta (kierto ei ollut lähtenyt käyntiin talven keskenmenon jäljiltä). Yli viikon odottelin ja ihmettelin heikotusta ja huonoa oloa (pistin helteen piikkiin) ja lopulta tein kyllästyneenä testin kun ajattelin että sitä lääkäri ensimmäisenä kysyy ennenkuin määrää mitään lääkkeitä kiertoa käynnistämään. Yllätys oli suuri kun testiin pärähti tasavahvat viivat ja digitestiin suoraan 3+!

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja pikaisia plussia!
 
Nyt on neuvolassa käyty, en kyllä ymmärrä miks meille annettiin sinne aika. Hoitaja sanoi heti, ettei meille tehdä hoitoja julkisella, koska meillä on jo yksi lapsi. Ja tutkia voidaan aikaisintaan, kun km on kulunut vuosi. Miksi tutkia jos ei hoideta? Eli +-0, ois ollut muutakin tekemistä kuin valmistautua, ajaa sinne, odottaa siellä ja ajaa kotiin 10 min takia.
 
Nyt on neuvolassa käyty, en kyllä ymmärrä miks meille annettiin sinne aika. Hoitaja sanoi heti, ettei meille tehdä hoitoja julkisella, koska meillä on jo yksi lapsi. Ja tutkia voidaan aikaisintaan, kun km on kulunut vuosi. Miksi tutkia jos ei hoideta? Eli +-0, ois ollut muutakin tekemistä kuin valmistautua, ajaa sinne, odottaa siellä ja ajaa kotiin 10 min takia.

Mulla ollu maaliskuussa km, ja mietin kans et pääsenkö nyt sit vasta maaliskuussa tutkimuksiin. Kai se puhelulla selviäis.. Mulla ei ole lapsia entuudestaan.
 
Heippa,

Voisin tulla tänne höpötelemään :) Täällä tuli 5v kakkosen yritystä täyteen.

Onko täällä hoidoissa olevia/olleita? Ihmetyttää että Taysin mielestä miehellä kaikki ok vaikka simppatestissä oli aglukinaatiota, eli siittiöt takertuu toisiinsa joka vaikeuttaa raskautumista. Syynä vain mun ylipaino, vaikka kaikki arvot ok ja hyvä insuliinin sieto eikä metabolista oireyhtymää tms ja kierto säännöllinen.
 
Takaisin
Top