Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä dpo13 ja aamusta tein testin, joka oli negatiivinen. Tiedän, että tein testin ehkä aivan liian ajoissa, menkat ei välttämättä ole vielä myöhässä (epäsäännöllinen kierto). Aiemmin oon malttanut testin kanssa ainakin viikon pidemmälle, mut suurena graavilohen ystävänä toivoisin ennen aattoa tietoa voinko syödä sitä hyvällä omalla tunnolla. Miten te muut, aiotteko syödä huoletta jos on mahdollisuus raskaudelle, muttei kuitenkaan positiivista testiulosta vielä?

Edit. Mulla oli ke iltana alavatsan jomottelua, joka yleensä alkaa samaan aikaan menkkojen kanssa. Pe aamusta oli ihan pientä vuotoa, joka loppui kuin seinään. Epätavallista. Superväsynyt ollut myös, mutta ollut kyllä myös rankat pari viikkoa, että siitä ei voi päätellä mitään.
Mä meinasin kyllä testata jouluna, kun pitäisi olla DPO 10 silloin. Luotan että on nega kuitenkin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Joo, kyllä mä teen kans vielä uuden testin maanantaina tai viimeistään aattoaamuna, jos ei menkat oo alkaneet 😅 siinäpä oliskin sitten hienoin joululahja jos nyt olisi tärpännyt ❤️

Mä oon ollut jotekin ihan epäuskoisessa kuplassa ja jotenkin pelännyt, että se edellinen testi oli vain väärässä. Mutta niin vain tänään tuli selkeä viiva myös Pregcheckin normitestiin.

Saa nähdä saadanko pidettyä salaisuus perheiltä joulunpyhien yli. Suvussa kyn on sellaisia, jotka tuntuu suorastaan haistavannämä asiat. 😅

Ja täällä kierron päivä 1.

Varasin samantien soittoajan työterveyslääkärille loppiaisen jälkeen lähetteen saamista varten. Nyt surettaa tietysti kovin, mutta eiköhän tää kohta tästä helpota kun pääsee osalliseksi tuon taaperon jouluilosta (ja itse syömään kilokaupalla sitä graavilohta).

Rauhallista joulun aikaa jokaiselle ❤️ ja rutkasti tietysti onnea kaikille teille joilla tärpännyt 🥰

Jotenkin vaikeaa uskoa, että tässä nyt oikeasti raskaana olisi, mutta välillä kyllä tuntuu siltä. Tässä sitä taas mennään, viikko kerrallaan eteenpäin.

Laskettu aika olisi 4.9. Ehkä hieman aiemmin jos ovis on nyt sitten ollut aikaisessa. Vai onko ollut sitkas siittiö ja odotellut sitkeästi oikeaa hetkeä.

Kiirettä kyllä pitää jouluvalmistelujen kanssa, mutta hyvä niin kun huomenna voi aikaisintaan testata. Tänään kaikki oireet tosin laantui, eli eiköhän se kiukutteleva keltarauhanen siellä rutistunut kasaan, kun on nyt ihan normaali olo. Karmeita oireita se nykyään aiheuttaakin. :Grimacing Face: Ei ollut ennen edellistä raskautta näin kovia kipuja ja turvotusta.

Täällä kp14. Ovistestit hailuroita edelleen. Ärsyttää ja harmittaa. Mulla ei käytännössä koskaan ole kierto yli 30 pvää eli mulla myöhäinen ovis ei ainakaan ennen ole tarkoittanut pitkää kiertoa. Kertahan se tietysti on ensimmäinenkin. Jonkunlaista jomoa ollut munasarjojen kohdalla muutamia päiviä sitten mutta sekin tuntuu nyt hävinneen. CB dual näytti vilkkunaamaa alkuviikosta (merkki estrogeenitason noususta, mutta ei LH). Multa loppui ne testiliuskat parin päivän jälkeen ja ei kerennyt muuttua yhtäjaksoiseksi hymyksi vaan näytti vaan vilkkunaamaa parina aamuna. Sittemmin testannut perus liuskoilla jotka kaikki selvästi nega.

Mulla on perus gynekäynti tänään iltapäivästä, toivon että ultraisi jotta näkisi miltä tilanne näyttää.. vastaako folli ja limakalvo minkälaista kierron vaihetta jne.

@MrsAmyP ei se myöhäinen ovis välttämättä huono asia ole.. minulla oli tässä kierrossa vasta kp17 ovistestissä plussa...toivo meinasi mennä, että näinkö taas PCOSn vuoksi jää ovis tulematta, vaikka aloitin kierron alussa metforemin... 🙈 Ja ainakin vielä 6+5 menossa... 🙈
Minulla ollut koko vuoden kierrot noin 26 päivää.. nyt syksyllä kierto kierrosta päivän pitempiä.. 🤔 ja kunnon ovisplussaa en aiemmin syksyllä saanut tikutettua...

Millainen kierron vaihe oli menossa?

@Kesäheinä85 Vähän tuli tunne että lääkäri ei osannut sanoa juuta eikä jaata. Terolutit määräsi, aloitus alkaen kp15 tukemaan kiinnittymistä. Ei haittaa hänen mukaan vaikka ovista ei olisi tuolloin tullut. Nostin huolen myöhäisestä oviksesta ottaen huomioon kierron kokonaispituuden, häestä kaikki ok eikä ongelmaa.

Ei nähnyt ultrassa mitään erikoista (eikä osannut osanoa onko ovista tullut vai ei, tasakokoisia muniksia näkyy). Kaikki hänen mukaan hyvin eikä näe estettä raskaudelle.

Tää köynti meni työterveyteen, normi gyne eli ei mikään lapsettomuusgyne. Nyt arvon aloitanko Terolutin huomenna vai en..

@MrsAmyP jos terolutit aloittaa liian aikaisin ovulaatioon nähden niin ovulaatio voi jäädä tapahtumatta. Siksi yleensä lapsettomuuslääkärit kirjoittavat terolutit kiinnittymisen tueksi kolme päivää ovulaatioplussasta. Silloin kun terolutit aloittaa tiettynä kiertopäivänä niin ne pitää kierron säännöllisenä mutta voi jopa toimia ehkäisykeinona (ellei ovis aina tapahdu ennen sitä).

Näin minäkin olen ymmärtänyt, jos aloittaa 15 päivä vaikkei ovista olisi ollut jää se yleensä tapahtumatta ja kierto alkaa sitten kun on kuurin 2vk syönyt... Minulla on ollut terolutit kierron säännöllistämiseenja vuodon aloittamiseen viimeksi loppukesästä 22...

Eli voi käyttää joko kiinnittymisen tueksi tai kierron säännöllistämiseksi.. esim.. minulla oli vuotoa kuukauden.. niin laskettiin sitten noin kp15 gynekologin kanssa ja siitä söin sitten kuurin, pari päivää niiden loputtua alkoi vuoto.. sitten säännöllistyi kierto taas...

Eli varmaankin voit päättää haluatko syödä kuurin vai et..

Viime kesänä sain myös tiputteluvuodon takia kuurin.. silloin gyne tosin sanoi, että limakalvot näytti siltä, että vuoto alkanee viikon sisään.. ja että syö sitten jos ei ala... Noh alkoihan se.. 🙈

@Kuuttituutti ja @Kesäheinä85

Hirmuinen turhautuminen. Mulla on ollut sama käsitys kuin teillä, että ovis pitäisi odotella eka. Mulla ei siis ole mikään erikoisen epäsäännöllinen kierto tai megapitkä kierto eikä myöskään ole tiputtelua tms. Tämän myös kerroin lääkärille. Mä en ymmärrä miten nämä ohjeet voi olla näin erilaiset?! Tuntuu ihan hullulle.
Itse en ole hoitoalalla, ei ole mitään ammattitaitoa väittää ohjeita vastaan. Kaikki oma tieto on vaan netistä Googlailtu. Tämän pohjalta yritin kysellä nyt vastaanotolla, esim että estääkö Terolut oviksen jos ei ole ennättänyt tulemaan ennen kp15 ja lääkäri oli sitä mieltä että ei estä.
Enpähän tiedä.. ehkäpä odottelen vaikka pari päivää vielä. Josko se ovis sieltä tulisi kumminkin…

Muokattu viimeksi:
Hyvää joulua täälläkin kaikille! ❤️ Tää foorumi ja tää ketju, eli te... on arjen pelastus ❤️

Itsellä ollut tänään vaikea aamu... Suolisto vaivaa... Enkä ole edes jouluruokia syönyt..heräsin jo kuudelta tuskaisen oloon.. ja yhdeksän aikaan lähdin lenkille, mies lähti pienestä flunssasta huolimatta kaveriksi. ❤️

Vuotoakin oli aamuyöstä..ja nyt aamulla.. progesteronia on ilmeisesti kropassa sen verran ettei supistele... 🤷🏻‍♀️
.
Jännä on joulu joo..oliko tämä tässä tältä erää vai loppuuko vuoto 🙄🤷🏻‍♀️
Kuten mieskin totesi, ei auta kuin odotella 😔

Kohta lähdetään kuitenkin anoppilaan ja sieltä sitte mun vanhempien luo.. pitää ottaa särkylääkettä ja siteitä mukaan... 😔

Hyvää joulua täälläkin kaikille! ❤️ Tää foorumi ja tää ketju, eli te... on arjen pelastus ❤️

Itsellä ollut tänään vaikea aamu... Suolisto vaivaa... Enkä ole edes jouluruokia syönyt..heräsin jo kuudelta tuskaisen oloon.. ja yhdeksän aikaan lähdin lenkille, mies lähti pienestä flunssasta huolimatta kaveriksi. ❤️

Vuotoakin oli aamuyöstä..ja nyt aamulla.. progesteronia on ilmeisesti kropassa sen verran ettei supistele... 🤷🏻‍♀️
.
Jännä on joulu joo..oliko tämä tässä tältä erää vai loppuuko vuoto 🙄🤷🏻‍♀️
Kuten mieskin totesi, ei auta kuin odotella 😔

Kohta lähdetään kuitenkin anoppilaan ja sieltä sitte mun vanhempien luo.. pitää ottaa särkylääkettä ja siteitä mukaan... 😔
Hyvää joulua, ja koita saada edes vähän rentouduttua! vuoto on normaalia, eikä se vielä tarkoita, että jotain on vialla, joten peli ei ole vielä menetetty. Voimia odotteluun, että miten raskaus jatkuu, ja muista, ettet voi itse vaikuttaa asiaan, joten yritä olla iisisti ❤️

Kiitos @Puar ❤️

Kyllä tämä oli nyt aaton kunniaksi tässä.. 💔 vuotanut on koko päivän ja kramppaa suolistoa myöten.. särkylääke auttaa onneksi vähän... Saimme kuitenkin aaton kyläilyt tehdyksi.
Mies totesi, että taas yks syy lisää vihata joulua 😥

Mutta itse yritän ajatella, että parempi tässä vaiheessa arviolta 6+6 kuin myöhemmin... Ja jos sitten seuraavalla onnistuisi... Nyt takana tuulimunaaskaus ja tästä ei toki ole tietoa oliko mikä... Mutta jotakin toimintaa on kuitenkin, kun oli elämäni toinen plussa... Että ihan ei ole minun kroppa täysin toimimaton... 🤷🏻‍♀️

Kiitos @Puar ❤️

Kyllä tämä oli nyt aaton kunniaksi tässä.. 💔 vuotanut on koko päivän ja kramppaa suolistoa myöten.. särkylääke auttaa onneksi vähän... Saimme kuitenkin aaton kyläilyt tehdyksi.
Mies totesi, että taas yks syy lisää vihata joulua 😥

Mutta itse yritän ajatella, että parempi tässä vaiheessa arviolta 6+6 kuin myöhemmin... Ja jos sitten seuraavalla onnistuisi... Nyt takana tuulimunaaskaus ja tästä ei toki ole tietoa oliko mikä... Mutta jotakin toimintaa on kuitenkin, kun oli elämäni toinen plussa... Että ihan ei ole minun kroppa täysin toimimaton... 🤷🏻‍♀️
Äh voi itku, otan osaa! Positiivista tosiaan se, että plussa tuli, eli siltä osin toimii. Mutta voi ei mikä pettymys ja murhe 😢

Takaisin