Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heipä hei @Evanel ! Tervetuloa piinailemaan. Kiitos @Milppu86 ja @Puar tää sympatia ja kanssaeläminen muutenkin on täällä parasta.. varsinkin kun miehen lisäksi muut ei tiedä asiasta mitään... Enkä kyllä kerrotaan ennen kuin sinne ultraan asti päästään ja kaikki olis edes siinä ok.

Mikäs teidän muiden tilanne, piinapäiviä osalta vielä, milloin testaukset alkaa? Ja olikos osalla oviksen metsästystä?

Hengessä mukana @Kesäheinä85 , niin mahtavaa sada plussia erityisesti tähän ketjuun 😍 Tervetuloa @Evanel !
Täällä sellainen tilanne, että eka PAS saatiin onnistuneesti tehtyä viime viikolla. Alkio oli 2-päiväisenä 4-soluisena pakastettu ja ehti sulatuksen jälkeen 12-soluiseksi ennen siirtoa. Kova keltarauhastuki on päällä, Terolut + Lugesteron 400 mg aamuin illoin ja vielä iltapäivällä Lugesteron 200 mg. Progesteroni-verikoe otettiin ennen siirtoa ja siinä todettiin tarve tuolle iltapäivä-Lugelle, muuten sama setti kuin tuoresiirrossa.
Tällä viikolla, erityisesti eilen, on ollut oireitakin. Lämmöt suht korkealla (viime viikolla oli kyllä matalampiakin lukemia) ja alavatsalla hyvin mietoja mutta tunnistettavia, jotenkin "syvältä kumpuavia" menkkamaisia tuntemuksia. Oudoin oli ehkä eilen alaselkä; jotenkin oudosti kipeä ja lämmin kauratyyny tuntui jumalaiselta. Sanotaanko, että nyt tullaan alas korkealta ja kovaa jos loppuviikon testi onkin neg, mutta toivotaan parasta 🤞✨

@pääskyläinen toivotaan parasta 🤩
Mulla on lämmöt nousseet kans... Huomaa siitä, kun ei palele enää iltaisin ja meinaa olla melkeinpä liian kuuma välillä.. en oo mitannut kyllä ollenkaan...
Lämmöt on olleet koholla käytännössä oviksesta lähtien...
Sohvalla viltin alla tulee välillä jopa liian kuuma, vaikka huoneen lämpötilassa ei ole tapahtunut muutoksia 🤭
Ja tää ummetus... Noh..viimes ei ollut näin paha... Yritän juoda enemmän vettä ja liikkua ja syödä kuituja... Mut joo.. kyllä tämän kestää jos kaikki vain muuten sujuu hyvin ja etenee ok.
En tiedä pitäisikö mulla olla sitten jotain progesterone tukea ettei tulisi tuota pientä tiputtelua... 🤔 Mutta jospa se tästä ajan kanssa loppuisi...
Ei onneksi ole muita kipuja kuin välillä ummetuksesta aiheutuvia... 🙈

En tiedä pitäisikö mulla olla sitten jotain progesterone tukea ettei tulisi tuota pientä tiputtelua... 🤔 Mutta jospa se tästä ajan kanssa loppuisi...
Entä jos kysyisit neuvolasta? Ymmärrän että haluat nyt katsoa rauhassa ennen ultra-aikojen ym. varailua, mutta jos tiputtelu mietityttää niin ei se kai haittaisikaan kysäistä heiltä jotka tietää, että onko se normaalin rajoissa vai vaatiiko toimia. Tsemppiä! 😘

Mietin neuvolaan soittamista joo, viimeksi soitin kans näihin 6+ jotain aikoihin... Innoissani ekasta plussasta.. ja kyselin aikaa.. niin totesi, että soita kahden viikon päästä, jos raskaus jatkuu vielä, että varataan sitten aika.. että näin alussa menee vielä usein kesken.... 😔

Että positiivista joo... Soitan joko ennen uutta vuotta tai sen jälkeen... Aikaisintaan neuvolaan.. jos siellä on yhtä positiivinen vastaanotto, niin taidan soittaa naapurikunnan puolelle, josko siellä olisi positiivisempaa... Sama hyvinvointialue kuitenkin, niin varmaankin voi valita mukavamman...

Oon jo googlettanut tietoa alkuraskauden vuodosta duocemista, terveyskirjastosta ja yksityisiltä lääkäriasemien sivuilta.. ei pitäisi olla mitään hätää, jos on vähäistä, eikä kipuja. 🤔 Ja taas jos ei meinaa pysyä matkassa niin harvemmin sille mitään tässä vaiheessa voi.. käsittääkseni proge tuki yms. pitäisikin just aloittaa jo ennen plussaa 🤔

@Kesäheinä85 No sepä, jos sitä toivoa ei olisi ollenkaan niin eipä sitä kai vaan jaksaisi sitten yrittääkään. Ihanaa, että miehesikin jaksaa pitää toivoa yllä ❤️ kylläpä oli tökerö tuo neuvolajuttu, ymmärrettävää mikset halua sinne vielä soittaa. Ymmärrän neuvolan lähtökohdat, mutta se miten sen asian ilmaisee, sillä on erittäin suuri merkitys, varsinkin tälläisissä herkissä asioissa. Kunpa vuotosi rauhoittuisi. Mutta näin minäkin olen käsittänyt, että pieni vuoto voi olla ihan normaalia alkuraskaudessa.

@pääskyläinen Tsemppiä kovasti, täällä on sormet ja varpaat ristissä! ✨

Täällä alkoi tiputtelu, vuoto alkaa varmaan illalla tai huomenna. En tiedä miksi tässä kierrossa ottaa nyt tosi koville. Eilinen oli yhtä itkua. Kaippa ajattelin että sairasloman myötä kun stressi on viimein rauhoittunut, antaisi se myös raskautumiselle enemmän mahdollisuuksia.. pitäisi koittaa ajatella positiivisesti että tää oli nyt keholle lepokierto ja että selkeästi on kroppa päässyt vähän parempaan rytmiin nyt kesästä. Kierrot oli kesällä 22-24. Viime kierto 26 ja tämä taitaa olla samaa luokkaa. Aimmin kiertoni oli lähes aina 27 päivää, joten normaalia kiertoa kohti mennään.

Täällä 36.v, toiveissamme olisi toinen lapsi, kuumeilua on ollut jonkun aikaa, päätimme että mennään periaatteella tulee jos on tullakseen kun sanoin että en jaksaisi ovulaatioiden perään tikutella, mutta johan toisella kierrolla oon taas lukemassa kaikki kikka kakkoset uudestaan 🙄🙈

Mietin neuvolaan soittamista joo, viimeksi soitin kans näihin 6+ jotain aikoihin... Innoissani ekasta plussasta.. ja kyselin aikaa.. niin totesi, että soita kahden viikon päästä, jos raskaus jatkuu vielä, että varataan sitten aika.. että näin alussa menee vielä usein kesken.... 😔

Että positiivista joo... Soitan joko ennen uutta vuotta tai sen jälkeen... Aikaisintaan neuvolaan.. jos siellä on yhtä positiivinen vastaanotto, niin taidan soittaa naapurikunnan puolelle, josko siellä olisi positiivisempaa... Sama hyvinvointialue kuitenkin, niin varmaankin voi valita mukavamman...

Oon jo googlettanut tietoa alkuraskauden vuodosta duocemista, terveyskirjastosta ja yksityisiltä lääkäriasemien sivuilta.. ei pitäisi olla mitään hätää, jos on vähäistä, eikä kipuja. 🤔 Ja taas jos ei meinaa pysyä matkassa niin harvemmin sille mitään tässä vaiheessa voi.. käsittääkseni proge tuki yms. pitäisikin just aloittaa jo ennen plussaa 🤔
Onpas harvinaisen tökerö ulosanti alan ammattilaisella. Jos jaksat niin tuosta voisi antaa ihan nätin rakentavan palautteen neuvolan suuntaan miten asiat voisi ilmaista myös toisella tavalla/toisilla sanoilla.

Minä oon innoissani plussasta soittanut aina melkein samantien plussan jälkeen, eli onko se jotain vk 4-5, ja ei ole kyllä ikinä ollut noin tökerö kohtelu. On vain oltu että onnea paljon, varataanpa aikaa.

Näinpä, olisi voinut suoraan sanoa, että hienoa. Varataan aika kahden viikon päähän ja ilmoita jos tulee muutoksia tms. 🤷🏻‍♀️

Voihan se olla että neuvolassa ajatteli vain käytännöllisesti.. kun on pieni paikkakunta, niin ajan saa helposti vaikka soittaa vasta sitten rv8.. ei tartte sen vuoksi olla hyvissä ajoin liikkeellä... 🤷🏻‍♀️

Ei kumpikaan osata vielä iloita ja luottaa tähän... Tiputteluvuotoa tai pyyhintävuotoa on edelleen.. tänään on etonut eilistä enemmän ja nännit on aremmat.. että jospa tässä nyt yrittäisi rauhassa odotella.. aiemmin ajattelin, että kävisin yksityisellä heti rv6 ultrassa.. mutta nyt osuu kyllä nämä joulun pyhät just tähän... Että sama kait se on odottaa vielä ainakin se viikko tai kaksi... 🤔 Vaikka tuntuu ettei malttaisi🤷🏻‍♀️ sitten taas pärjää ihan ok kun ei muistele edellisen raskauden kohtaloa...

Hengessä mukana @Kesäheinä85 , niin mahtavaa sada plussia erityisesti tähän ketjuun 😍 Tervetuloa @Evanel !
Täällä sellainen tilanne, että eka PAS saatiin onnistuneesti tehtyä viime viikolla. Alkio oli 2-päiväisenä 4-soluisena pakastettu ja ehti sulatuksen jälkeen 12-soluiseksi ennen siirtoa. Kova keltarauhastuki on päällä, Terolut + Lugesteron 400 mg aamuin illoin ja vielä iltapäivällä Lugesteron 200 mg. Progesteroni-verikoe otettiin ennen siirtoa ja siinä todettiin tarve tuolle iltapäivä-Lugelle, muuten sama setti kuin tuoresiirrossa.
Tällä viikolla, erityisesti eilen, on ollut oireitakin. Lämmöt suht korkealla (viime viikolla oli kyllä matalampiakin lukemia) ja alavatsalla hyvin mietoja mutta tunnistettavia, jotenkin "syvältä kumpuavia" menkkamaisia tuntemuksia. Oudoin oli ehkä eilen alaselkä; jotenkin oudosti kipeä ja lämmin kauratyyny tuntui jumalaiselta. Sanotaanko, että nyt tullaan alas korkealta ja kovaa jos loppuviikon testi onkin neg, mutta toivotaan parasta 🤞✨
Mulla oli ihan samoja oireita ekassa raskaudessa kiinnittymisen jälkeen. Pidetään peukkuja!

Jos mulla todella oli pari viikkoa takaperin ovis, niin nyt olisi dpo9-11. Tänään tein testin, mutta unohdin tehdä aamupissasta, eikä sitten muuten ollut testintekohetkellä pitkää pidätystäkään. Mielestäni se oli ihan nega, mutta kun tulin töistä kotiin, niin aivan kuin siinä kuivassa testissä olisikin ollut haamu. Ja tiedän, tiedän - ei saisi tulkita enää testiajan jälkeen, mutku kyllä te tiedätte. 😅

Pari päivää on nyt ollut hurjaa väsymystä ja etenkin iltaisin palelua. Välillä alavatsassa tuntuu hassuja tuntemuksia ja pari päivää sitten maistui suussa metalliselta ihan yhtäkkiä. Voisko kuitenkin olla... Jemmassa olisi yksi tämänpäiväistä testiä herkempi, saatan tehdä sen huomenna, jos suinkin muistan.

Ei ollut testejä, että olisin saanut aamupissaa testattua. Pitää töiden jälkeen käydä kaupan kautta.

Oireita? Yks päivä oli hetken aikaa huono olo ja heikotti ja pyörrytti poikkeuksellisesti.

Hieman ollut semmoinen jännä lämpöinen ja kihelmöivä olo kropassa, mutta lämmöt ihan normaalilukemissa.

Progetuen voi aloittaa ennen plussaa tai sitten keskenkaiken. Mulla on aina lisätty määrää kun on tullut pyyhintävuotoa ja sillä saatu vuoto loppumaan. Sit taas jos on esimerkiksi hematooma joka vuotaa niin mun mielestä siihenkin on lääke jota ainakin yksityisellä määrätään hillitsemään vuotoa ja sitä kautta on saatu raskauksiakin jatkumaan.

Takaisin