Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Toivottavasti ois jotain tapahtumassaDpo7 ja samalla kp23... Eilen illalla nukkumaan mennessä tuntu kohdun seudulla outoja.. tai siis jotain jännää.. en osaa kuvailla kuin että tuntui jotain tapahtuvan... Tänään on ollut menkkamaisia kipuja välillä ja väsyttää.. ennen puolta päivää oli kovakin vihlaisu... Meni ohi.. nyt taas pientä jomottelua ja vessassa käydessä oli vähän laihaa verta pyyhkiessä...Ei ole tällaista aiemmin ollut.. eikä mulla tuollaista ole ollut tiputtelu ennen menkkoja ainakaan... Kierto yleensä 28-29, nyt viimeisen vuoden aikana monta ollut 24-26 päiväistäkin... Että ovis kait sinällään aika myöhään...
Noh kylläpä se kohta selviää mitä tapahtuu seuraavaksi... Piinaa vielä pari päivää ainakin... Koitan toivoa, että olis nyt kiinnittyminen menossa...![]()
Tehdäänkö siis NIPT kuitenkin yli 40 vuotiaille kaikkialla julkisella? Tuo yksityisen hinta on niin kova, että pitäis miettiä menisikö sinne vaikka kovasti testin haluaisinkin.Onpa tylsää ettei muualla suomessa tehdä NIPTiä automaattisesti. Toki se on varsinais-suomessakin uusi juttu, mutta jotenkin kuvittelisi, että se olisi kannattavaa erityisesti yli 35v odottajille.
![]()
Tyks Naistenklinikka on aloittanut ensimmäisenä Suomessa alkuraskauden kromosomiseulontaan liittyvän NIPT-pilotin
Kaikille Varsinais-Suomen hyvinvointialueen odottajille tarjotaan 1.5.2023 lähtien alkuraskauden kromosomihäiriöitä kartoittavana seulontatutkimuksena non-invasiivista prenataalista testiä (NIPT) aiemman alkuraskauden yhdistelmäseulonnan sijaan. Tutkimus tehdään äidin verinäytteestä.www.varha.fi
Tarkistin mehiläisen sivuilta, muu-suomi hinta 599€ perus ja 899€ laaja.![]()
Mä en osaa sanoa, itse asun Varhan alueella, joten täällä se tulee automaattisesti. Voisko olla hyvinvointialuekohtaisia eroja?Tehdäänkö siis NIPT kuitenkin yli 40 vuotiaille kaikkialla julkisella? Tuo yksityisen hinta on niin kova, että pitäis miettiä menisikö sinne vaikka kovasti testin haluaisinkin.
Ei tehdä. Varha aloitti pilottina, mutta esim. oma hyvinvointialueeni ei tarjoa kuin sen yleisen seulan kaikille.Tehdäänkö siis NIPT kuitenkin yli 40 vuotiaille kaikkialla julkisella? Tuo yksityisen hinta on niin kova, että pitäis miettiä menisikö sinne vaikka kovasti testin haluaisinkin.
Eikö sitä tosiaan tehdä vieläkään kaikkialla? Olin raskaana 2015 ja silloin oli uusi juttu ja kuuluin riskiryhmään niin se tarjottiin minulle ja silloin siitä puhuttiin että tulisi juurikin lapsivesi tutkimusten tilalle kun olisi turvallisempi.. mutta ei se sitten ole päätynyt laajaan käyttöön..Onpa tylsää ettei muualla suomessa tehdä NIPTiä automaattisesti. Toki se on varsinais-suomessakin uusi juttu, mutta jotenkin kuvittelisi, että se olisi kannattavaa erityisesti yli 35v odottajille.
![]()
Tyks Naistenklinikka on aloittanut ensimmäisenä Suomessa alkuraskauden kromosomiseulontaan liittyvän NIPT-pilotin
Kaikille Varsinais-Suomen hyvinvointialueen odottajille tarjotaan 1.5.2023 lähtien alkuraskauden kromosomihäiriöitä kartoittavana seulontatutkimuksena non-invasiivista prenataalista testiä (NIPT) aiemman alkuraskauden yhdistelmäseulonnan sijaan. Tutkimus tehdään äidin verinäytteestä.www.varha.fi
Tarkistin mehiläisen sivuilta, muu-suomi hinta 599€ perus ja 899€ laaja.![]()
Käytetään kyllä käsittääkseni kaikkialla, jos kärähtää yleisessä seulassa. Eli enää ei tarvitse mennä suoraan lapsivesitutkimukseen, jos seula hälyttää. Mutta vain harvoilla alueilla pääsee suoraan Niptiin. Se perusseula on edelleen ensisijainen tutkimus.Eikö sitä tosiaan tehdä vieläkään kaikkialla? Olin raskaana 2015 ja silloin oli uusi juttu ja kuuluin riskiryhmään niin se tarjottiin minulle ja silloin siitä puhuttiin että tulisi juurikin lapsivesi tutkimusten tilalle kun olisi turvallisempi.. mutta ei se sitten ole päätynyt laajaan käyttöön..
Minulla on se käsitys et se tehtäis, jos äiti on raskauden alkaessa 40v tai enemmän. Jos osallistuu seulaan ni seula parkaisee jo äidin iän lukemista, vaikka muut syötetyt arvot olisivat priimaa.Tehdäänkö siis NIPT kuitenkin yli 40 vuotiaille kaikkialla julkisella? Tuo yksityisen hinta on niin kova, että pitäis miettiä menisikö sinne vaikka kovasti testin haluaisinkin.
Vuonna 2020 olin vielö alle 40, mutta en olisi saanut niptiä julkisen kautta, vaikka olisin ollut yli 40. Nettisivuilla ei ainakaan mainita, että köytäntö alueella olisi muuttunut.Minulla on se käsitys et se tehtäis, jos äiti on raskauden alkaessa 40v tai enemmän. Jos osallistuu seulaan ni seula parkaisee jo äidin iän lukemista, vaikka muut syötetyt arvot olisivat priimaa.
Minulla on se käsitys et se tehtäis, jos äiti on raskauden alkaessa 40v tai enemmän. Jos osallistuu seulaan ni seula parkaisee jo äidin iän lukemista, vaikka muut syötetyt arvot
Tunnistan kyllä nuo ajatukset hyvin. Varsinkin kun itse on vaikea jättää mitään ns. muiden hoidettavaksi niin tässä asiassa kun ei vaan voi määräänsä enempää vaikuttaa niin se turhauttaa. Ei ole mitään taikapillereitä tai -keinoja joilla vois itse edesauttaa tätä prosessiaNoniin sorruin tekemään tänään aamulla raskaustestin ja negatiivinenhan se oli. Ennusteen mukaan jos kierto on 28pvä niin menkkojen pitäisi alkaa perjantaina. Toki ovulaatio oli päivää myöhemmin ennustetta. Onkohan silloin mahdollista että menkatkin tulisivat hiukan myöhemmin? Kiertohan on ollut km jälkeen todella sekaisin etten edes tiedä onko tuo 28pvä todellinen.
Mä olin kyllä valmistautunut siihen että nega sieltä tulee kun kuitenkin teen "liian aikasin" testiä. Mut silti turhauttaa. Ja turhauttaa sekin etten tiedä mitä voisin korjata asiaa tai tehdä paremmin. Tää on varmaan joku kasvun paikka mun kärsimättömälle luonteelle. On jotenkin tosi kurja olo vaikka ei tässä nyt vielä ole edes mitään tarvetta siihen.
Kaadan nyt tänne tätä oloani kun miehelle koitan olla vahvana ja toiveikkaana tukeakseni häntä.
Olen 38v ja ennestään lapsia neljä, joulukuun lopussa todettiin kkm. Raskautta ei yritetty, lähinnä laskin varmoja päiviä mutta pieleen meni. Kkm jälkeen tuli kuitenkin olo että yksi lapsi olisi vielä ihana saada. Viime kierrossa ei tärpännyt, nyt vko kun kk alkoi eli ovulaatiota odotellaan.Samoja tunteita täälläkin ja olo, että eikö koskaan ole meidän vuoro. Myös minä mietin, että mitä voisi vielä tehdä paremmin ensi kierrossa ja kovasti miettinyt, että tehtiinkö jotain toisin siinä, kun esikoinen vihdoin tärppäsi. Sulla kuitenkin kierto kuulostaa, että voisi olla tasaantunut, kun ovulaatio heittänyt vain päivällä. Toki luteaali ei välttämättä ole saman pituinen. Mulla kaikki on vielä ihan sekasin, että ei voi yhtään ennustaa minkään ajankohtaa.Noniin sorruin tekemään tänään aamulla raskaustestin ja negatiivinenhan se oli. Ennusteen mukaan jos kierto on 28pvä niin menkkojen pitäisi alkaa perjantaina. Toki ovulaatio oli päivää myöhemmin ennustetta. Onkohan silloin mahdollista että menkatkin tulisivat hiukan myöhemmin? Kiertohan on ollut km jälkeen todella sekaisin etten edes tiedä onko tuo 28pvä todellinen.
Mä olin kyllä valmistautunut siihen että nega sieltä tulee kun kuitenkin teen "liian aikasin" testiä. Mut silti turhauttaa. Ja turhauttaa sekin etten tiedä mitä voisin korjata asiaa tai tehdä paremmin. Tää on varmaan joku kasvun paikka mun kärsimättömälle luonteelle. On jotenkin tosi kurja olo vaikka ei tässä nyt vielä ole edes mitään tarvetta siihen.
Kaadan nyt tänne tätä oloani kun miehelle koitan olla vahvana ja toiveikkaana tukeakseni häntä.