Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä
Minulla on myös ollut nyt pari kertaa sellaista vähän veristä ja limaista vuotoa kerran ovulaation aikana. Toivottavasti ei olisi mitään vakavaa tai haitallista. 😐
 
Mitäs tänne kaikille kuuluu?

Täällä mennään taas ovulaation jälkeisiä päiviä, dpo5 tänään. Jännäksi tämän kierron tekee se, että ekana yönä LH plussan jälkeen tunsin nipistelyä vasemmalla puolella ja seuraavana yönä oikealla.

Olisi kiva tietää, että oliko jotain satunnaisia tuntemuksia vai ovuloinko oikeasti molemmilta puolilta. Aiemmin en oo niin selkeästi huomannut ovulaatiokipujen puolieroa, tosin aloin tuntemaan (vai kiinnittämään huomiota?) ovulaation vasta ekan raskauden jälkeen.
 
Täällä kp31, ei menkkoja, ja testi nega 😒 en saanut ovista ainakaan testeihin tässä kierrossa, joten veikkaan ovuloimatonta kiertoa. Kiitos ikä, kun alkaa olla sitä sun tätä tässä mukana 😩 aiemmin en oo ainakaan koskaan huomannut että olis ollut ovuloimatonta. Sain Terolut-reseptin nyt että saadaan tämä kierto loppumaan ja pysyy kierto jatkossa paremmin tasaisena, pari kiertoa sitten oli 23 päivää ja nyt tällanen. Normaali kuitenkin siinä 27-28 joten onhan tässä nyt vähän heittoa, mutta tiiän toki että paljon pahempikin tilanne vois olla.

Tilasin Amazonista easy@home -testejä paketin, 50+20 joten josko noilla taas muutama kierto eteenpäin pärjättäis 😁
 
Mitäs tänne kaikille kuuluu?

Täällä mennään taas ovulaation jälkeisiä päiviä, dpo5 tänään. Jännäksi tämän kierron tekee se, että ekana yönä LH plussan jälkeen tunsin nipistelyä vasemmalla puolella ja seuraavana yönä oikealla.

Olisi kiva tietää, että oliko jotain satunnaisia tuntemuksia vai ovuloinko oikeasti molemmilta puolilta. Aiemmin en oo niin selkeästi huomannut ovulaatiokipujen puolieroa, tosin aloin tuntemaan (vai kiinnittämään huomiota?) ovulaation vasta ekan raskauden jälkeen.
Mulla dpo6, aika menee niin hitaasti tässä vaiheessa kiertoa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Koitan olla toivomatta liikoja mutta tiedän et testaan jo tulevana vkl. Mulla on tosi kovat ovulaatiokivut mutta musta ne tuntuu aina koko alavatsalla ja se on arka tunnustellessa, en erota kummalla puolella ovulaatio on tapahtunut.
 
Mun se tummuva ovistikku ei enteillytkään menkkoja vaan tais olla se ovisplussa niinkun joku täällä veikkas 🥱
Eli nyt mennään jo kp 41. Jos tuo oli se ovisplussa sillon kp 30, niin pian vois jopa tulla ne kuukautiset. Tällasta kiertoa tähän ei olis kaivannut, mut eipä tälle mitään voi 😔
 
Täällä lomalta palattu kotia.. kamalan flunssan sairastin menkkojen lopuksi.. nyt kp12 ja edelleen yskää ja väsyä.. ei pienintäkään inspiraatiota testata ovista tai ajatella yrittämistä... 🤦‍♀️ Isäntä on kans ihan väsy, vielä varmaankin keuhkokuumeen jälkimainingit ja työstressi vaikuttaa... Että taitaa tää kierto mennä yrittämättä... Kun molemmat vieläkin yskitään... 😷
 
Kp32, ei menkkoja 😒 eilen sain Terolutit, jospa näiden jälkeen viimestään heräilis kroppa tähän hommaan. Eipä oo tosiaan näin pitkää kiertoa ollut koskaan. Saakelin kroppa kun ei oo enää yhteistyökykyinen 😭 turhauttaa, olispa vielä nuori.
 
Kyllä se Daya siitä 🧡
Käsittääkseni kaikki 24-35 päivän välillä on vielä normaalin rajoissa. Toki jos itsellä on yleensä jompaa kumpaa ääripäätä, ja sit tulee erilainen kierto niin tuntuuhan se tympeältä.
Itsellä oli nuorempana kierrot 12v-16v säännölliset 29 päivää.. sit PCOS paheni.. saattoi venyä 90 päivänäkin ilman vuotoa... Sit pillerit avuksi... 19vuotiaana... ne piti lopettaa painon vuoksi 23-24 vuotiaana... Sit nyt oon ollut 15 vuotta ilman pillereitä... Homeopatia auttoi, kierto oli 10 vuotta säännöllinen 28-30 päivää.. sit kun melkeinpä 3 vuotta sitten aloitettiin tää yrittäminen, niin kierrot ovat heitelleet 24-30 päivän välillä.. voi toki johtua iästäkin 🤷‍♀️
Tiiä sitten pitäisiköhän hakea uudelleen apua homeopatiasta... 🤔
 
Täällä kp31, ei menkkoja, ja testi nega 😒 en saanut ovista ainakaan testeihin tässä kierrossa, joten veikkaan ovuloimatonta kiertoa. Kiitos ikä, kun alkaa olla sitä sun tätä tässä mukana 😩 aiemmin en oo ainakaan koskaan huomannut että olis ollut ovuloimatonta. Sain Terolut-reseptin nyt että saadaan tämä kierto loppumaan ja pysyy kierto jatkossa paremmin tasaisena, pari kiertoa sitten oli 23 päivää ja nyt tällanen. Normaali kuitenkin siinä 27-28 joten onhan tässä nyt vähän heittoa, mutta tiiän toki että paljon pahempikin tilanne vois olla.

Tilasin Amazonista easy@home -testejä paketin, 50+20 joten josko noilla taas muutama kierto eteenpäin pärjättäis 😁
Onko sulla pcos tai ollut kova stressi joka ois voinut vaikuttaa ovulaatioon?
 
Mulla dpo6, aika menee niin hitaasti tässä vaiheessa kiertoa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Koitan olla toivomatta liikoja mutta tiedän et testaan jo tulevana vkl. Mulla on tosi kovat ovulaatiokivut mutta musta ne tuntuu aina koko alavatsalla ja se on arka tunnustellessa, en erota kummalla puolella ovulaatio on tapahtunut.
En kans ennen oo huomannut puolieroja, kuka tietää oliko tuntemuksilla nytkään mitään merkitystä.

Jotenkin turhauttaa myös kiinnittymis nipistelyt, nyt ne taas alkoi dpo6. En haluais kasvattaa turhia toiveita taas. 😮‍💨 Päätin että odottaa testiä dpo16 asti, jos kuukautiset ei ala ennen sitä.
 
Tääl ei oo vauva-asiat juuri ole ollut mielessä, kun menkkoja ei kuulu ja arki on vähän kiireistä just nyt. Pidempään kuitenkin vaihdellen ollut vähän jotain tuntemuksia alavatsassa, jotain siellä tapahtuu. Tänään tuli päivällä hentoa veriviirua, ei ole sen jälkeen näkynyt, mutta menkat olisi kyllä jo ihan tervetulleet. Toki piti heti googlettaa myös kiinnittymisvuoto 😂 mutta aika tuuri sais olla jos ennen menkkojen alkua ja näillä seksikerroilla mitään tapahtuisi…
 
Onko sulla pcos tai ollut kova stressi joka ois voinut vaikuttaa ovulaatioon?
Stressi varmaan, on tässä vähän kaikenlaista kyllä koko ajan, vauvahaaveiden lisäksi 🙈 pcos ei oo todettuna ainakaan, joskus aikoinaan yksi gyne sanonut että ”pcos-tyyppiset munasarjat” mutta myöhemmin on sanottu että ei ne ainakaan selkeästi täytä kriteereitä. 🤷‍♀️ eli stressiä syytän. Olispa siihenkin vaan joku pilleri minkä vois ottaa millä se lähtis 😄
 
En kans ennen oo huomannut puolieroja, kuka tietää oliko tuntemuksilla nytkään mitään merkitystä.

Jotenkin turhauttaa myös kiinnittymis nipistelyt, nyt ne taas alkoi dpo6. En haluais kasvattaa turhia toiveita taas. 😮‍💨 Päätin että odottaa testiä dpo16 asti, jos kuukautiset ei ala ennen sitä.
Mulla samoja tuntemuksia näin dpo 7. Ja mulla käytössä Oura, tänään oli lämpö sen mukaan laskenut eilisestä niin sopis kiinnittymiseen. Koitan olla realisti mutta tiedän että petyn kun menkat alkaa. Tänään odottelin jo tiputteluvuotoa alkavaksi mut ei vielä näy, ehkä sit huomenna alkaa ja sit toivo onkin mennyttä :Upside Down Face:
 
Tein sitten eilen illalla kp13 ovistestin, molempien mielestä oli positiivinen, joten väsystä ja flunssan lopusta huolimatta on nyt yritetty. Todettiin ettei tässä iässä oo vara skipata kiertoa 🙈 Teen vielä tänään iltapäivällä uuden, katsotaan tummuuko testiviivaa tummemmaksi vai lähteekö haaleneen... Mutta tänään vielä pitäis jaksaa... 🙈
 
Kyllä se Daya siitä 🧡
Käsittääkseni kaikki 24-35 päivän välillä on vielä normaalin rajoissa. Toki jos itsellä on yleensä jompaa kumpaa ääripäätä, ja sit tulee erilainen kierto niin tuntuuhan se tympeältä.
Itsellä oli nuorempana kierrot 12v-16v säännölliset 29 päivää.. sit PCOS paheni.. saattoi venyä 90 päivänäkin ilman vuotoa... Sit pillerit avuksi... 19vuotiaana... ne piti lopettaa painon vuoksi 23-24 vuotiaana... Sit nyt oon ollut 15 vuotta ilman pillereitä... Homeopatia auttoi, kierto oli 10 vuotta säännöllinen 28-30 päivää.. sit kun melkeinpä 3 vuotta sitten aloitettiin tää yrittäminen, niin kierrot ovat heitelleet 24-30 päivän välillä.. voi toki johtua iästäkin 🤷‍♀️
Tiiä sitten pitäisiköhän hakea uudelleen apua homeopatiasta... 🤔
Joo näinhän se on että ihan normaalin rajoissa sinällään mutta itselle tosi epänormaalia 🫠 on sullakin ollut kyllä vaihtelevaa kiertoa 😮 mä kans epäilen että ikä tekee kyllä osansa. Ja kun oli tuossa 3 vuoteen kolme raskautta joista vielä yksi jouduttiin keskeyttään. Että ei se ehkä ihme että sillä kombolla meneekin kroppa ja hormonit vähän sekaisin 🤪
 
Täällä kp18/27. En saanu kyllä ovista tikutettua. Tää on eka kierto IVF:n jälkeen ja kierros alussa alotin DHEA:n. Toki kp13 testituotokset olivat laimeita. Kp13-15 oli jotakin tuntemuksia ja vihlontaa ensin vasemmalla ja sitten oikealla. Ehkä siis dpo4? Vaikea sanoa. Jos se tuli ees.
Vähän vähemmällä stressillä nyt menty ja koko kierto kuitenkin 2-3 päivän välein tallettelua. Pakko yrittää miettiä muitakin juttuja. Ettei vaan vello siinä ”P{ska tää ei onnistu”-tunteessa.
Vähän on työstressiä ja eilen jo olin valmis saikulle, mutta lenkki ja avanto+sauna pelasti. Ja tänään saa olla etätöissä. Ehtii jumppaileen enemmän.
 
Tsemppiä kaikille meille ❤️
Elämä on ihmeellistä ja maailmassa on monta asiaa, jotka hämmästyttää ja kummastuttaa pientä kulkijaa.

Tänään kp14 ja kait sitä dpo 0 🤔 jos eilen oli dpo -1 (jos ovis tapahtuu tän vuorokauden aikana.. mutta joo voihan se tapahtua vasta 48 tunnin kuluttua lh huipusta... 🙈 😅
nyt iltapäivällä ovistesti oli tosi haalea, teen vielä illalla samaan aikaan kuin eilen, et pysyykö haalean tms.. nyt sit illalla vielä tallettelut ja taas sit sormet ja varpaat ristissä loppu kierto.. 🤷‍♀️
 
Stressi varmaan, on tässä vähän kaikenlaista kyllä koko ajan, vauvahaaveiden lisäksi 🙈 pcos ei oo todettuna ainakaan, joskus aikoinaan yksi gyne sanonut että ”pcos-tyyppiset munasarjat” mutta myöhemmin on sanottu että ei ne ainakaan selkeästi täytä kriteereitä. 🤷‍♀️ eli stressiä syytän. Olispa siihenkin vaan joku pilleri minkä vois ottaa millä se lähtis 😄
Fertility docs uncensored podcastissa muistaakseni puhuttiin siitä, että pcos on "spectrum", eli elämäntavoilla se voi pysyä kurissa tai päinvastoin alkaa oireilemaan. Pcos tyyppiset munasarjat voi siis myös muuttua pcos diagnoosiksi.
Periaatteessahan pcos diagnosoidaan vaan oireita, diagnoosin saa kun on kaksi selkeää oiretta, esim pcos tyyppiset munasarjat, hirsutismi, epäsäännöllinen kierto ja/tai hormonitasot sairautta vastaavat.

Eli jos sulla on kierrot merkittävästi pidentyneet tai tosi epäsäännölliset, täytät pcos diagnoosin kriteerit.
 
Illan testi oli haalea.. nyt kait sitä dpo 0 tai 1 😅 mut kp on 15 vai liekö jo 16... Viime viikon loma ja flunssa on sekoittanut pään... 🙈
Ei auta kuin odotella 10-12 päivää taas....

@Sandra84 hyvä että stressi on vähän helpottanut ❤️ pidän peukkuja ❤️

@Sarsabutt juuri näin, PCO ja PCOS on vain oireyhtymä, josta ei edes tavallaan saa mitään virallista diagnoosia.. vaan yleensä mainitaan, oireet jotka sopii oireyhtymään ja jos niitä on tarpeeksi monta, niin sit todetaan vain että näin taitaa olla.. näin ainakin minun kohdallani..

Itsellä atooppinen iho tasapainottaa ihon rasvoittumista vähän 😅 ja toisaalta hiukset kasvaa kovaa kyytiä... Mut tää hiilihydraattien huono sieto on syvältä... Oon taas jaksanut seurata ruokavaliota pari vuotta.. en ole lihonut.. mutta niin paljoa en ole saanut elämään tilaa ja voimia, että olisin saanut painoa alas...
Munasarjat oli monirakkulaiset 23/24 vuotiaana.. mutta eivät enää 35 vuotiaana... Mut iän myötä osa oireista helpottaakin, näin ainakin OYSista sanottiin 5 vuotta sitten...
 
Dpo9 ja mun hajoo pää tähän "menkkajomotteluun" 🙄😥

Mulla ei siis normaalisti ole mitään jomotteluja päin paljon ennen kuukautisia, vaan alkaa yleensä samana päivänä kuin menkat. Se että tietää tän olevan kiinnittymisjomottelua, mutta joutuu vaan odottamaan, että onko hyvä alkio jatkamaan ja kiinnittyykö kunnolla, hajottaa mun pään ihan totaalisesti!

Jos ei olis mitään tuntemuksia, vois asian edes välillä unohtaa, mut nyt muistuttaa itsestään ihan koko ajan. 😭
 
Takaisin
Top