Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä todettiin viime pe keskeytynyt keskenmeno 8+5. Nyt odottelen aikaa tayssiin. Tämä oli toinen keskenmeno näillä viikoilla. Seitsemän lasta eikä koskaan ennen yhtäkään keskenmenoa paitsi nyt ollut vanhempana kemiallisia jatkuvasti ja sitten nää keskenmenot, pakko johtua nyt kyllä iästä (41.v). Tulen helposti raskaaksi mutta sit on käynyt nyt näin. Voiskohan kaikki munasolut olla huonoja jo? Ei me kyllä enää uskalleta yrittää kun varmaan taas menis kesken. Ehkä ne munasolut on käyttökelvottomia jo.
Kovasti voimia ❤️ niin epäreilua että tällaisia tulee. En usko että kaikki munasolut huonoja vielä on, ja eihän se vaadi kuin sen yhden hyvän… mutta eihän sitä pysty määräänsä enempää näitä kokemuksia käymään läpi siinä matkalla. Toivottavasti menee jälkihoito nyt hyvin.

Omanapa. Täällä kp11, ovis varmaan lähipäivinä oloista päätellen. Oon yrittänyt ottaa rennommin asian kanssa tällä kertaa. Ainakin labrojen perusteella kaikki pitäis olla ihan ok, joten eiköhän se ole vaan siitä kiinni että tällä iällä ei tosiaan ihan niin näpsäkästi tapahdu enää. Minkäs sille mahtaa kun nuorentua ei voi 🤷‍♀️
 
Tsemppiä @Sandra84 haamua edelleen, toivotaan parasta! ❤️

Oma tilanne dpo2... Pitäisiköhän malttaa olla pois täältä foorumilta ja tulla vasta perjantaina lukemaan Sandra sun uutiset... Ei tulis itsekkään niin laskettua päiviä... 🙈
 
Käyn täällä huutelemassa varovaisia onnitteluja @Sandra84 !!

Ollaan suunnilleen samaa ikäluokkaa ja myös AMH-samikset ja hurjasti pidän sulle peukkuja koko ajan. 💛

Täällä edelleen raskaana (rv 15+4, tyttö) kunnes toisin todistetaan, siitä samasta kierrosta jossa gyne ultrattuaan sanoi että ei ole enää elämää munasarjoissa, tuskin ovuloin ja pitää aloittaa hoidot heti. (Toki seuraavan viikon lapsettomuuslääkäri pehmensi tätä viestiä paljon ja totesi tuplaoviksen olevan tuloillaan).

Tsemppiä myös muille ikätovereille!
 
Käyn täällä huutelemassa varovaisia onnitteluja @Sandra84 !!

Ollaan suunnilleen samaa ikäluokkaa ja myös AMH-samikset ja hurjasti pidän sulle peukkuja koko ajan. 💛

Täällä edelleen raskaana (rv 15+4, tyttö) kunnes toisin todistetaan, siitä samasta kierrosta jossa gyne ultrattuaan sanoi että ei ole enää elämää munasarjoissa, tuskin ovuloin ja pitää aloittaa hoidot heti. (Toki seuraavan viikon lapsettomuuslääkäri pehmensi tätä viestiä paljon ja totesi tuplaoviksen olevan tuloillaan).

Tsemppiä myös muille ikätovereille!
Ihana kuulla, että pyyhkii hyvin! Jee! Mä kyl huutelen tänne tuloksia mihkä ehdin 😅 🤞🤞🤞 Tässä toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
 
Normalin testiin ei tullu mitään. Uitin sitä 15sec ku ei ollu ohjeet tallella ja en muistanu kauan pitää uittaa… 😶 Ei olis pitäny tehä… Nyt ahdistaa vähä.

Se on sairaan epäherkkä testi!!! Mulla hyvä kun riitti pc liuskaan väri enää kontrolliviivaan kun oli niin tumma positiivinen, niin normalin testi haamujen esiäiti jos sitäkään😂
 
Mulla ikää loppuvuodesta se 40 v ja tällä hetkellä näyttää, että olisi raskaana 🥰🙏

Mitäs te muut "iäkkäämmät" yrittävät tai jo odottavat; meinaatteko käydä siinä NIPT-testissä? kunnallisen puolellahan sen saa jos ikää väh. 40v mutta itellä se ei täyty niin pitää kai itse kustantaa. 🤔
 
Mulla ikää loppuvuodesta se 40 v ja tällä hetkellä näyttää, että olisi raskaana 🥰🙏

Mitäs te muut "iäkkäämmät" yrittävät tai jo odottavat; meinaatteko käydä siinä NIPT-testissä? kunnallisen puolellahan sen saa jos ikää väh. 40v mutta itellä se ei täyty niin pitää kai itse kustantaa. 🤔
Mä ainakin meinaan jos vaan plussa joskus saadaan. Helpottaa omia huolia kun on kuitenkin varmempi ja helppo testi ottaa. Onneksi me saadaan se ton aiemman trisomian vuoksi julkiselta vaikka se olikin ns. satunnaislöydös. Toki viimeksikin neuvolan terkka oli tosi negatiivinen ja sanoi vaan tylysti että ethän sä oo neljääkymmentä 🙄 mutta yliopistollisessa sanottiin että saadaan seuraavissa mahdollisissa se ja jos ei muuten sitä saa niin olla heihin yhteydessä asiasta.

Mitähän hintaluokkaa nuo on muuten yksityisellä nykyään?
 
Ikää on pian 36 ja pillerit jätetty juuri pois. Näyttää siltä että vuoto voisi alkaa, nyt on neljäs päivä pillereiden jälkeen. Vuoden päivät ilman vuotoja, joten katsotaan miten oma kierto tässä käynnistyy. Onkohan pituus ja luteaalivaihe yhtään sama.

Aloitetaan heti ovulaationtestailukin kun ei tässä ole ikuisuuksia aikaa yrittää.
 
Mä ainakin meinaan jos vaan plussa joskus saadaan. Helpottaa omia huolia kun on kuitenkin varmempi ja helppo testi ottaa. Onneksi me saadaan se ton aiemman trisomian vuoksi julkiselta vaikka se olikin ns. satunnaislöydös. Toki viimeksikin neuvolan terkka oli tosi negatiivinen ja sanoi vaan tylysti että ethän sä oo neljääkymmentä 🙄 mutta yliopistollisessa sanottiin että saadaan seuraavissa mahdollisissa se ja jos ei muuten sitä saa niin olla heihin yhteydessä asiasta.

Mitähän hintaluokkaa nuo on muuten yksityisellä nykyään?
mie en kyllä tiedä hinnoista ja kun asuu täällä Lapissa niin ei niitä edes täällä tehdä yksityisellä 🙄 en tiedä sitten miten ne toteutetaan täällä päin jos odottaja siihen kuitenkin haluaa..?
 
Mulla ikää loppuvuodesta se 40 v ja tällä hetkellä näyttää, että olisi raskaana 🥰🙏

Mitäs te muut "iäkkäämmät" yrittävät tai jo odottavat; meinaatteko käydä siinä NIPT-testissä? kunnallisen puolellahan sen saa jos ikää väh. 40v mutta itellä se ei täyty niin pitää kai itse kustantaa. 🤔
Olen ottanut NIPT:n aina kun se on tarjottu. Seula hälyyttää tosi helposti kun äidillä on ikää enemmän, ikä on paljon vaikuttava tekijä laskukaavassa. Ehkäpä osallistut seulaan ja jos se ei hälytä, ja siitä huolimatta haluat niptin niin sitten otat sen?

Luotan seulaan aika paljon, erityisesti tarkoilla laitteilla tehty nt-ultra on hyvin informatiivinen. Jos vauvelilla on kaikki normaalin näköistä, ei niskaturvotusta, sydän toimii kuten pitää, ja nenäluukin löytyy, niin voi olla etten ottaisi niptiä. Olen aika vakuuttunut että trisomia näkyisi myös rakenteissa poikkeamana, jos vauvalla sellainen olisi.
 
mie en kyllä tiedä hinnoista ja kun asuu täällä Lapissa niin ei niitä edes täällä tehdä yksityisellä 🙄 en tiedä sitten miten ne toteutetaan täällä päin jos odottaja siihen kuitenkin haluaa..?
Mulla on sellanen muistikuva että niitä verikokeita ei muutenkaan tutkita ku yhdessä paikkaa Suomessa niin luulis että kai se sieltä onnistuis kuitenkin lähettää tutkittavaksi? 🤔 ihan joka paikassa sitä ei oteta joten vaatii vissiin jotkut erilaiset putket tai jotain sille verikokeelle.. (en ymmärrä näistä niin paljon 😅) mutta kai senkin voi sitten hommata sinne jos ei oikeasti oo mahdollisuutta muuten asiaa hoitaa.

Hyvä pointti @Nepeta Cataria että käsittääkseni se trisomia näkyy usein jollei lähes aina jo ultrassa jonain rakennepoikkeamina, joten usein se on täysin riittävä 😊 ja iän vuoksi ne seulat tosiaan hälyttää herkästi, usean tapauksen kuullut jotka sen vuoksi ovat NIPTiin joutuneet.
 
Ikää on pian 36 ja pillerit jätetty juuri pois. Näyttää siltä että vuoto voisi alkaa, nyt on neljäs päivä pillereiden jälkeen. Vuoden päivät ilman vuotoja, joten katsotaan miten oma kierto tässä käynnistyy. Onkohan pituus ja luteaalivaihe yhtään sama.

Aloitetaan heti ovulaationtestailukin kun ei tässä ole ikuisuuksia aikaa yrittää.
Täällä kans ikää pian 36 ja pillerit jätetty kolmisen viikkoa sitten pois. Vielä ei ole vuotoa näkynyt ☹️

Meillä on 10 kk esikoinen, niin ei sinänsä ole kiire, mutta iän takia tietysti toivoisi, että kierto käynnistyisi pian. Missähän vaiheessa ottaisi neuvolaan yhteyttä, jos kierto ei ala?
 
1,5 vuotta sitten kun tutkin asiaa niin hinta oli muistaakseni yli 1000€, eli ei mikään halpa tutkimus yksityisellä.
Oho hyh, ei todellakaan 🥶 että tosiaan aika iso kynnys lähteä tutkimaan itsekseen, pakko myöntää.
 
Mulla on sellanen muistikuva että niitä verikokeita ei muutenkaan tutkita ku yhdessä paikkaa Suomessa niin luulis että kai se sieltä onnistuis kuitenkin lähettää tutkittavaksi? 🤔 ihan joka paikassa sitä ei oteta joten vaatii vissiin jotkut erilaiset putket tai jotain sille verikokeelle.. (en ymmärrä näistä niin paljon 😅) mutta kai senkin voi sitten hommata sinne jos ei oikeasti oo mahdollisuutta muuten asiaa hoitaa.

Hyvä pointti @Nepeta Cataria että käsittääkseni se trisomia näkyy usein jollei lähes aina jo ultrassa jonain rakennepoikkeamina, joten usein se on täysin riittävä 😊 ja iän vuoksi ne seulat tosiaan hälyttää herkästi, usean tapauksen kuullut jotka sen vuoksi ovat NIPTiin joutuneet.
Nipt-verikoe otetaan omaan erityiseen "maastokuvioiseen " putkeensa (vai olikohan putkia kaksi?) ja kaikki ne näytteet analysoidaan keskitetysti Turussa. Niitä näyteputkiakin on vain keskitetysti harvoissa paikoissa... Noin se siis tapahtui alkusyksystä 2022, ja tuskin on muuttunut. Toki parannusta aiempaan on tapahtunut kun nykyään on edes yhdet analysointilaitteet Suomeen hankittuna, aiemmin ne näytteet oli lähetetty lentokyydillä mm Tanskaan, jota aiemmin USAhan..
 
mie en kyllä tiedä hinnoista ja kun asuu täällä Lapissa niin ei niitä edes täällä tehdä yksityisellä 🙄 en tiedä sitten miten ne toteutetaan täällä päin jos odottaja siihen kuitenkin haluaa..?
Kaikkien pitkämatkalaisten sekä paljon lääkkeitä yms ja lääkärin määräämiä kuluja (esim hieronnat, silmälääkärin reseptillä silmölasit) kannattaa pitää päiväkirjaa kaikista sairaus vuosikuluistaan mukaanlukien mahd. matkakulut lääkärin lähetteellä tapahtuviin verikokeisiin. On olemassa veronmaksajan maksukyvyn erityisvähennys. Haetaan itse, kuitit pidetään kotona, laskelma laitetaan verotoimistoon. Perheen kaikki kulut saa keskittää yhdelle = laskun maksajalle lääkkeiden ostajalle. Niinpä esim meillä apteekissa kaikki maksetaan aina käteisellä ja mahd laskut maksetaan yhdeltä tililtä, kun koskaan ennakkoon ei voi tietää paljonko ko kuluja kalenteri vuoden aikana kertyy.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top