Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä
Hei! @Sandra84 kerroppa sitten mitä ovumialla tänään sanottiin. Tsemppiä päivään! 🧡

Täällä KP24 ja dpo9.. vähäistä rusehtavaa / vaaleanpunaista vuotoa ollut eilen ja yöllä..
Mikä sun tilanne?

Me käytiin Ovumialla. Kertoivat, että on normaalia pitää taukoa hoidoissa ihan lääketieteellisistä syistä, ei liity jonoihin suoranaisesti. Mulle vastattiin Taysista, että on jonoa, mikä ei ollut se vastaus mitä hain.
Ovumialla ihmeteltiin miks mulle ei ole määrätty DHEAa, koska alhainen AMH. Nyt alotin DHEA kuurin. Jatketaan Tayssilla. Sit ku en enää tarvi tai saa hoitoa siellä, mennään Ovumialle.
 
Noniin sorruin tekemään tänään aamulla raskaustestin ja negatiivinenhan se oli. Ennusteen mukaan jos kierto on 28pvä niin menkkojen pitäisi alkaa perjantaina. Toki ovulaatio oli päivää myöhemmin ennustetta. Onkohan silloin mahdollista että menkatkin tulisivat hiukan myöhemmin? Kiertohan on ollut km jälkeen todella sekaisin etten edes tiedä onko tuo 28pvä todellinen.

Mä olin kyllä valmistautunut siihen että nega sieltä tulee kun kuitenkin teen "liian aikasin" testiä. Mut silti turhauttaa. Ja turhauttaa sekin etten tiedä mitä voisin korjata asiaa tai tehdä paremmin. Tää on varmaan joku kasvun paikka mun kärsimättömälle luonteelle. On jotenkin tosi kurja olo vaikka ei tässä nyt vielä ole edes mitään tarvetta siihen.
Kaadan nyt tänne tätä oloani kun miehelle koitan olla vahvana ja toiveikkaana tukeakseni häntä.

Tsemppiä ❤️ Kokeilet parin päivän päästä uudestaan.

Itsellä luteaalivaihe on yleensä aina saman pituinen ja, jos ovulaatio on myöhemmin, kiertokin on yleensä pidempi. Tässäkin varmasti yksilöllistä vaihtelua 🧐 Mulle alkavat menkat on paljon helmpompi kestää kuin negatiivinen testitulos, niin sen voimalla jaksan odottaa menkkoja. Nyt tosin lääkitys saattaa vaikuttaa niiden alkamiseen, niin pitää tod näk tässä kierrossa testata 😬 En jotenkin osaa edes enää kuvitella, miltä tuntuisi saada positiivinen testitulos..Niin pessimistiseksi tässä on kuukausien saatossa muuttunut..
 
Toivottavasti ois jotain tapahtumassa 😊

Täällä ei mitään... Ei kunnon kuukautisia, en tiedä ovuloinko, testi nega, ehkäisyn lopetuksesta +50päivää 😥
Tsemppiä odotteluun! Tarkistin juuri että ensimmäinen kierto kesti mulla 49 päivää kierukan poiston jälkeen. Mutta nyt taas säännöllinen n. 4 vkon rytmi, toivottavasti alkaa sullakin pian!
 
Mikä sun tilanne?

Me käytiin Ovumialla. Kertoivat, että on normaalia pitää taukoa hoidoissa ihan lääketieteellisistä syistä, ei liity jonoihin suoranaisesti. Mulle vastattiin Taysista, että on jonoa, mikä ei ollut se vastaus mitä hain.
Ovumialla ihmeteltiin miks mulle ei ole määrätty DHEAa, koska alhainen AMH. Nyt alotin DHEA kuurin. Jatketaan Tayssilla. Sit ku en enää tarvi tai saa hoitoa siellä, mennään Ovumialle.
Täällä kipuilu jatkuu ja vähäistä haaleaa vuotoa liman seassa... Oli tuossa alku ilta ihan kivutonta... Päivällä oli huonoa oloakin ja kipuja/menkkajomotusta, että otin parasetamolia avuksi... Nyt ei oo siis vieläkään juuri vuotanut, eikä ollut hyytymiäkään... Nyt pitäis nukkumaan mennä, niin meinaa krampata vähän... Maahan nyt jo taas helpottaa.. eli näitä rivejä kirjoittaessa sieppasi alavatsassa ja nyt jo helpottaa...
No kylläpä se tässä selviää että onko kiinnittymistä vai normaalista poiketen hidasta menkkojen alkua.... 🤷‍♀️

Hyvä, että sait lisäapua! Pidän peukkuja! 👍🏻🙏🏻

Mieheltä yritin kysellä, että varataanko aika yksityiselle, jos nyt vuoto alkaa... Ei osaa edelleenkään sanoa.
Noh pitänee loman jälkeen sanoa, että varaan ja menen yksin jos hän ei lähde.
Jos ei sittenkään osaa sanoa mielipidettään, niin... jaa-a.. avioeroko sitten 🤷‍♀️ vai pitääkö vain sitten tyytyä kohtaloon, että jatketaan yrittämistä ja onnistuu jos on tarkoitettu... En kyllä jaksais tai haluaisi kumpaakaan...
Ruokavalioremonttia pitää jokatapauksessa jatkaa.. ja liikunnan lisäystä...
 
Täällä kipuilu jatkuu ja vähäistä haaleaa vuotoa liman seassa... Oli tuossa alku ilta ihan kivutonta... Päivällä oli huonoa oloakin ja kipuja/menkkajomotusta, että otin parasetamolia avuksi... Nyt ei oo siis vieläkään juuri vuotanut, eikä ollut hyytymiäkään... Nyt pitäis nukkumaan mennä, niin meinaa krampata vähän... Maahan nyt jo taas helpottaa.. eli näitä rivejä kirjoittaessa sieppasi alavatsassa ja nyt jo helpottaa...
No kylläpä se tässä selviää että onko kiinnittymistä vai normaalista poiketen hidasta menkkojen alkua.... 🤷‍♀️

Hyvä, että sait lisäapua! Pidän peukkuja! 👍🏻🙏🏻

Mieheltä yritin kysellä, että varataanko aika yksityiselle, jos nyt vuoto alkaa... Ei osaa edelleenkään sanoa.
Noh pitänee loman jälkeen sanoa, että varaan ja menen yksin jos hän ei lähde.
Jos ei sittenkään osaa sanoa mielipidettään, niin... jaa-a.. avioeroko sitten 🤷‍♀️ vai pitääkö vain sitten tyytyä kohtaloon, että jatketaan yrittämistä ja onnistuu jos on tarkoitettu... En kyllä jaksais tai haluaisi kumpaakaan...
Ruokavalioremonttia pitää jokatapauksessa jatkaa.. ja liikunnan lisäystä...
Pidän peukkuja ja varpaita pystyssä jotta ois ollut kiinnittymistä!!
Ootko kokeillut/ käytätkö magnesiumia.? Mulle tuota nykyistä taaperoa "tehdessä eli jo lupatulla- vaiheessa" luottogyne suositti aamuin illoin otettavaksi diasporal magnesium- rakeita imeytyvät jo suussa. (Olin ottanut aiemmin iltaisin perus magnesium tabletteja) Kuulemma magnesiim helpottaa myös kohtualueen lihassolujen töitä, vähentäen sielläkin kramppailua . Uudella rytmillä hävisi samalla myös jalkojen levottomuus eli yllätin työkaverit jaksamalla istua paikallani aamupalaverien ajan.
 
Kiitos @Aaltokukka vinkistä! Pitääpä tänään hankkia magnesium rakeita!

Kyllähän kivut yltyi puolilta öin sellaisiksi, etten pystynyt nukahtamaan, oli pakko ottaa särkylääkettä ja kyllähän vuoto on voimistunut, joten eiköhän tämä päivä ole kp1. TAAS... 😔

Noh kierto siis 25 päivää... Et onpa ollut nyt puoli vuotta suht sama 24-26 päivää... Toki tuulimunan/kkm jälkeen lyheni kierto 3-4 päivällä siitä mitä oli edelliset 10 vuotta... 🤷‍♀️

Lähden perjantaina viikon reissuun, pitää jutella sen jälkeen miehen kanssa jatkosuunnitelmista...
 
@Kesäheinä85 Kyl sun olis hyvä jutella miehen kanssa, jos sä haluat lapsen, niin nyt pitäs sit alkaa jo toimimaan. Gyne sano, että sitten kun AMH alkaa mennä 0,2 alapuolelle, lähestyy sit jo vaihdevuodet. Meillä ei vaan ole aikaa enää iän puolesta. Tee päätöksiä, kannustan sua täällä!😘

Mun oli pakko varata kallis ja suositeltu ravitsemusterapeutti nyt perjantaille. Hän on ilmeisesti perusteellinen ja nimenomaan ymmärtää lapsettomuushoidoissa olevia ja sitä painon pudottamisen haastetta. Mulla on ekan raskauden ja keskenmenon jälkeen tullut 8kg painoa lisää! Ihan kamalaa! Ja taas tää Ovumiankin lääkäri sanoi, että nyt ei kannata mitään laihdutuslääkettä ottaa tähän väliin. Työterveyden ravitsemusterapeutista ei kyllä jääny sellainen olo, että hän osasi minun tilannetta katsoa.
Nyt kp4. Tässä sitten muutama luomukierto ja yritetään sitten normaalisti. Voihan se onnistuakin 🤷🏼‍♀️
 
Täällä kipuilu jatkuu ja vähäistä haaleaa vuotoa liman seassa... Oli tuossa alku ilta ihan kivutonta... Päivällä oli huonoa oloakin ja kipuja/menkkajomotusta, että otin parasetamolia avuksi... Nyt ei oo siis vieläkään juuri vuotanut, eikä ollut hyytymiäkään... Nyt pitäis nukkumaan mennä, niin meinaa krampata vähän... Maahan nyt jo taas helpottaa.. eli näitä rivejä kirjoittaessa sieppasi alavatsassa ja nyt jo helpottaa...
No kylläpä se tässä selviää että onko kiinnittymistä vai normaalista poiketen hidasta menkkojen alkua.... 🤷‍♀️

Hyvä, että sait lisäapua! Pidän peukkuja! 👍🏻🙏🏻

Mieheltä yritin kysellä, että varataanko aika yksityiselle, jos nyt vuoto alkaa... Ei osaa edelleenkään sanoa.
Noh pitänee loman jälkeen sanoa, että varaan ja menen yksin jos hän ei lähde.
Jos ei sittenkään osaa sanoa mielipidettään, niin... jaa-a.. avioeroko sitten 🤷‍♀️ vai pitääkö vain sitten tyytyä kohtaloon, että jatketaan yrittämistä ja onnistuu jos on tarkoitettu... En kyllä jaksais tai haluaisi kumpaakaan...
Ruokavalioremonttia pitää jokatapauksessa jatkaa.. ja liikunnan lisäystä...

Tosi hankala tilanne, jos kumppani on eri aaltopituuksilla hoitojen suhteen. Olitteko käyneet aiemmin hoidoissa? Kuitenkaan ajanvaraaminen ja käynti ei vielä tarkoita muuta kuin, että lääkäri arvio teidän tilannetta ja kertoo eri vaihtoehdoista. Toki tilanteen tarkempi kartoittaminen vaatii testien tekemistä…Vaikka lääkärikäynti ei ole muutamasta kuukaudesta kiinni, niin meidän iässä sitä aikaa ei ole enää loputtomasti 😓 Mäkin kannustan ja tsemppaan täällä!
 
Kiitos tsempeistä. 🧡
Määrän päästä ollaan onneksi miehen kanssa samaa mieltä. ❤️
Mies ei oikein osaa sanoa mikä hoidoissa mietityttää.. ehkä häntäkin hirvittää, että jos sieltä tulee lopullinen tuomio, ei onnistu omilla sukusoluilla tms. Aikoinaan sanoi kyllä, että tarvittaessa vaikka sitten adoptoidaan.. mutta onhan se sitten eri asia kun realisoituu...
Voi olla, että on nyt vaan niin väsy ja loppu, ettei osaa ajatella ja sanoittaa tunteitaan 🤔 ei kuulemma viime yönä saanut nukuttua❤️.
Onhan siinä sekin, että hoitoja varten pitää sitten ajella melkeinpä kahden tunnin ajomatkan päähän..
Ja miehen on tosi vaikea saada töistä vapaata 😔 niin murehtii varmaan sitäkin jo ennakkoon, että miten saa järjestymään.. vaikka syksyllä sanoi, että irtisanoutuu, jos se on siitä kiinni.. 🙈

Joten taitaa nyt olla vain liian väsy.. ja minäkin oon väsy ja kamalat menkkakivut..
Pitää koittaa malttaa olla rauhassa ja odotella, jospa vkl jälkeen olisi parempi keskusteluyhteys taas 😉
 
Kiitos tsempeistä. 🧡
Määrän päästä ollaan onneksi miehen kanssa samaa mieltä. ❤️
Mies ei oikein osaa sanoa mikä hoidoissa mietityttää.. ehkä häntäkin hirvittää, että jos sieltä tulee lopullinen tuomio, ei onnistu omilla sukusoluilla tms. Aikoinaan sanoi kyllä, että tarvittaessa vaikka sitten adoptoidaan.. mutta onhan se sitten eri asia kun realisoituu...
Voi olla, että on nyt vaan niin väsy ja loppu, ettei osaa ajatella ja sanoittaa tunteitaan 🤔 ei kuulemma viime yönä saanut nukuttua❤️.
Onhan siinä sekin, että hoitoja varten pitää sitten ajella melkeinpä kahden tunnin ajomatkan päähän..
Ja miehen on tosi vaikea saada töistä vapaata 😔 niin murehtii varmaan sitäkin jo ennakkoon, että miten saa järjestymään.. vaikka syksyllä sanoi, että irtisanoutuu, jos se on siitä kiinni.. 🙈

Joten taitaa nyt olla vain liian väsy.. ja minäkin oon väsy ja kamalat menkkakivut..
Pitää koittaa malttaa olla rauhassa ja odotella, jospa vkl jälkeen olisi parempi keskusteluyhteys taas 😉
Toivottavasti saitte molemmat vähintään suht hyvin nukutuiksi ja heräsitte virkeinä uuteen päivään.
Noi sen hoitojen ja niiden mahdollisten negatiivissävyisten tulosten ennakointi on todella kuluttavaa! Valitettavasti ihminen on kai ainut olio maanpäällä joka märehtii, murehtii sekä myös osaa toivoa tulevaisuudelta kaikenlaista.
Onneksi teillä on se yhteinen päämäärä!!
 
Heippa!

Onks täällä joku testannut ovulaatiota koko kierron läpi? Mä en oo aikasemmin testannut, nyt testasin, kun jäi ovulaatio tulematta/bongaamatta. Testit siis tummeni ja haaleni, mut nyt tänään kp 30 alko tummentua uudelleen. Ei lähelläkään positiivista, mut paljon tummempi?

Voikohan se lh-taso nousta hiukan ennen kuukautisia, mikä tummentais? Odotan täällä epätoivoisesti meinaa kuukautisia, et pääsis ilmoittautumaan ekaan IVF:ään! Nyt tietty toivon, et ei missään nimessä ala viikonloppuna 🤣
 
Heippa!

Onks täällä joku testannut ovulaatiota koko kierron läpi? Mä en oo aikasemmin testannut, nyt testasin, kun jäi ovulaatio tulematta/bongaamatta. Testit siis tummeni ja haaleni, mut nyt tänään kp 30 alko tummentua uudelleen. Ei lähelläkään positiivista, mut paljon tummempi?

Voikohan se lh-taso nousta hiukan ennen kuukautisia, mikä tummentais? Odotan täällä epätoivoisesti meinaa kuukautisia, et pääsis ilmoittautumaan ekaan IVF:ään! Nyt tietty toivon, et ei missään nimessä ala viikonloppuna 🤣
Toivotaan että täti saapuisi sulle vierailulle vasta maanantaina! 👀🍀
 
Heippa!

Onks täällä joku testannut ovulaatiota koko kierron läpi? Mä en oo aikasemmin testannut, nyt testasin, kun jäi ovulaatio tulematta/bongaamatta. Testit siis tummeni ja haaleni, mut nyt tänään kp 30 alko tummentua uudelleen. Ei lähelläkään positiivista, mut paljon tummempi?

Voikohan se lh-taso nousta hiukan ennen kuukautisia, mikä tummentais? Odotan täällä epätoivoisesti meinaa kuukautisia, et pääsis ilmoittautumaan ekaan IVF:ään! Nyt tietty toivon, et ei missään nimessä ala viikonloppuna 🤣
Mä oon testannut ja mulla ainakin viiva tummenee uudelleen ennen kuukautisia. Tosin myös raskaus saattaa saada aikaan tumman viivan :Face With Tears Of Joy:
 
Heippa!

Onks täällä joku testannut ovulaatiota koko kierron läpi? Mä en oo aikasemmin testannut, nyt testasin, kun jäi ovulaatio tulematta/bongaamatta. Testit siis tummeni ja haaleni, mut nyt tänään kp 30 alko tummentua uudelleen. Ei lähelläkään positiivista, mut paljon tummempi?

Voikohan se lh-taso nousta hiukan ennen kuukautisia, mikä tummentais? Odotan täällä epätoivoisesti meinaa kuukautisia, et pääsis ilmoittautumaan ekaan IVF:ään! Nyt tietty toivon, et ei missään nimessä ala viikonloppuna 🤣
Netistä löytyy myös ihan kuvia erilaisista lh arvoista kun hakee esim lh surge pattern.
 
Heippa!

Onks täällä joku testannut ovulaatiota koko kierron läpi? Mä en oo aikasemmin testannut, nyt testasin, kun jäi ovulaatio tulematta/bongaamatta. Testit siis tummeni ja haaleni, mut nyt tänään kp 30 alko tummentua uudelleen. Ei lähelläkään positiivista, mut paljon tummempi?

Voikohan se lh-taso nousta hiukan ennen kuukautisia, mikä tummentais? Odotan täällä epätoivoisesti meinaa kuukautisia, et pääsis ilmoittautumaan ekaan IVF:ään! Nyt tietty toivon, et ei missään nimessä ala viikonloppuna 🤣

Olen, useinkin.
Millä testillä olet testannut? Onko kuvaa vahvimmasta?

Joskus niillä liuskoilla se plussa voi jäädä haaleammaksi kuin kontrolliviiva.
Kierron loppua kohden myös voi tummentua,mutta se voi myös olla merkki raskaudesta.
 
Kiitos kaikille! Ehkä ne kuukautiset siis on tulossa, raskaana en kyl valitettavasti ole 🤣
Ei oo kuvaa, mut ei ollut kyllä plussa. RFSU:n jotain liuskoja. Yleensä testaan digillä ja on hyvin löytynyt, mut nyt siirryin loppukierroksi liuskoihin, etten mee vararikkoon 🤣
Tänään oli puolikas viivasta tumma ja yläpuoli vaalea, et ehkä on taas vaalenemaan päin... toivottavasti nyt alkais ne kuukautiset, eikä tulis nyt sitä ovulaatiota enää, ettei tarvii 2 vko vielä odottaa!
 
Kiitos kaikille! Ehkä ne kuukautiset siis on tulossa, raskaana en kyl valitettavasti ole 🤣
Ei oo kuvaa, mut ei ollut kyllä plussa. RFSU:n jotain liuskoja. Yleensä testaan digillä ja on hyvin löytynyt, mut nyt siirryin loppukierroksi liuskoihin, etten mee vararikkoon 🤣
Tänään oli puolikas viivasta tumma ja yläpuoli vaalea, et ehkä on taas vaalenemaan päin... toivottavasti nyt alkais ne kuukautiset, eikä tulis nyt sitä ovulaatiota enää, ettei tarvii 2 vko vielä odottaa!

Mulla ei rfsu liuskat ole koskaan kunnon plussia vaikka on ovisplussa. Digillä varmistanut ne viivat plussiksi.
 
Onko kellään kokemusta ovulaatiovuodosta? Su sain tosi vahvan positiivisen viivan ovulaatiotestiin ja tänään tullut verta pyyhkiessä. En muista onko koskaan ennen ollut vuotoja tässä vaiheessa kiertoa ja heti tietysti mietin et mikä on pielessä :sad-face:
 
Onko kellään kokemusta ovulaatiovuodosta? Su sain tosi vahvan positiivisen viivan ovulaatiotestiin ja tänään tullut verta pyyhkiessä. En muista onko koskaan ennen ollut vuotoja tässä vaiheessa kiertoa ja heti tietysti mietin et mikä on pielessä :sad-face:
Mulla on yhtäkkiä alkanut tulla 2-3 pvä ennen ovulaatiota vähän veristä valkovuotoa. Varmaan ollut jossain 3 kierrossa nyt. Muuten ei oo ollut mitään ihmeellistä!
 
Mulla on yhtäkkiä alkanut tulla 2-3 pvä ennen ovulaatiota vähän veristä valkovuotoa. Varmaan ollut jossain 3 kierrossa nyt. Muuten ei oo ollut mitään ihmeellistä!
Toivottavasti tämäkin olisi vaan jotain ovulaation liittyvää eikä mitää pahempaa :folded: Google antaa todella monta vaihtoehtoa vuodolle, harmittomasta vakavampaan.
 
Takaisin
Top