Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun AMH oli vain 0,24 ja ferritiini oli 15.
Tuommoisesta Dhea:sta en ole k

@Aaltokukka totta tuokin. Mulle vain jotenkin jäi lääkärin sanoista semmoinen... kiire... kiire.. kiire.. älä odota enää yhtään. Eli onko vuoden vaihteeseen odottaminenkin liikaa.


Vuoden vaihteeseen on oikeasti varsin vähän aikaa kun noi sun rautavarastot nyt on mitä on! Lisäksi minusta sinun kannattaa aloittaa myös foolihapon ja mahdollisesti jopa d- vitaminin syönti. Minäkin olen lukenut tuosta Dhea:sta, en vain tiedä miten sitä saa.
Maltti on nyt valttia, jotta saat ajatukset kokoon... Itse en missään nimessä lähtisi ivf hoitoihin huonoilla ferritiini-arvoilla.
 
@StarStrike uskoisin, että teidän pitää toimia heti. Iässäsi munasoluista 85 % on geneettisesti viallisia. Siinä on se suurin vaikeus. Mutta uskon, että teillä on mahdollisuus onnistua. Sinulla on lapsi jo. Se lisää mahdollisuuksia.

Minulle tehtiin 41-vuotiaana kaksi keräystä. (AMH oli 40-vuotiaana 2,82.) Tuli 33 munasolua. Niistä hedelmöittyi muistaakseni 23. Viisipäiväisiksi kehittyi kuusi. PGA:lla testattiin niiden kromosomit. Niistä löytyi kolme tervettä alkiota. Sellaisella raskauden todennäköisyys on 50-60%, jos kaikki muu on kunnossa: kohdun limakalvo, kilpirauhanen jne.

Yksi alkio on siirtokelpoinen, mutta siinä on ei-riskikromosomissa löydös. Kromosomivirheet on iän tuoma vaikeus.

Olen itse nyt 43-vuotiaana valmis lahjasoluhoitoon. En toivo luomuraskautta, koska en halua tuhlata aikaa keakenmenoon. Meillä luomukaksoisraskauteen, joka päättyi, tuhrautui puoli vuotta.

IVF maksaa. Mutta sitä rahaa on loppuelämä aikaa koittaa tienata.

Kaikkea parasta <3
 
Muokattu viimeksi:
@StarStrike uskoisin, että teidän pitää toimia heti. Iässäsi munasoluista 85 % on geneettisesti viallisia. Siinä on se suurin vaikeus. Mutta uskon, että teillä on mahdollisuus onnistua. Sinulla on lapsi jo. Se lisää mahdollisuuksia.

Minulle tehtiin 41-vuotiaana kaksi keräystä. (AMH oli 40-vuotiaana 2,82.) Tuli 33 munasolua. Niistä hedelmöittyi muistaakseni 23. Viisipäiväisiksi kehittyi kuusi. PGA:lla testattiin niiden kromosomit. Niistä löytyi kolme tervettä alkiota. Sellaisella raskauden todennäköisyys on 50-60%, jos kaikki muu on kunnossa: kohdun limakalvo, kilpirauhanen jne.

Yksi alkio on siirtokelpoinen, mutta siinä on ei-riskikromosomissa löydös. Kromosomivirheet on iän tuoma vaikeus.

Olen itse nyt 43-vuotiaana valmis lahjasoluhoitoon. En toivo luomuraskautta, koska en halua tuhlata aikaa keakenmenoon. Meillä luomukaksoisraskauteen, joka päättyi, tuhrautui puoli vuotta.

IVF maksaa. Mutta sitä rahaa on loppuelämä aikaa koittaa tienata.

Kaikkea parasta <3
Tässä mielentilassa olenkin "heti". Ja se luo tämän ahdistuksen. Itselle se ei ole ongelma, että ajat hoitoihin alettaisiin varaamaan. Mies ei sitä heti halunnut, enkä löydä kulmaa aloittaa keskustelua uudelleen. Toivon, että hän itse ilmoittaisi, että varataan aika ja jatketaan tuota tietä, joka tavallaan nyt jo on aloitettu, kun ensikäynti käytiin ja nämäkin on nyt tutkittu. Eihän se niin mene ja hän ei varmasti ilmoita semmoista spontaanisti. Eli minun pitäisi uudelleen ja uudelleen avata keskustelu. En halua, että hänellä keskustelut tästä alkaa tuntua painostukselta. Minun on siis vaikea tuoda sitä toistuvasti ilmi, että minä haluan kovasti jotain ja minä pelkään, olen surullinen ja ahdistunut. Nyt tuntuu, että vaikka tämä on yhteinen asia, meillä on eri halu tässä miten edetään. En tiedä miten etenisin ja minulla on varmasti nyt senkin takia henkisesti vaikeaa, kun ei ole mitään suunnitelmaa.. tulevaisuudessa ei ole mitään varmaa miten edetään. Lopputulostahan ei kukaan voi sanoa, mutta jos ei edes yritä. Se ahdistaa.

@Aaltokukka Tuokin on varmasti totta, että alhaisella ferritiinillä ei varmasti ivf:n ennuste ole kamalan hyvä. Reippaasti nyt syön rautaa ja pidän peukkuja, että se nousee sieltä hyvin. Luin, että siihen voi mennä monta kuukautta, joillain vuosia.
@Sandra84 olen lisännyt kesän aikana noita vitskuja. Juuri tuon foolihapon. 1 tabl/päivä (400ug). D-vitamiinia olen syönytkin jo pitkään. Sitä missä on myös se oliiviöljy. Sain siitä vinkin, että se tehostaa sen d-vitamiinin imeytymistä jotenkin.

Olen nyt tähän hetkeen tehnyt mielestäni kaikki mitä olen keksinyt ja voinut;
> Lisävitamiineja syön rautaa, foolihappoa, d-vitamiinia, monivitamiinia myös lisä magnesiumia välillä. Varmaan noissa on jotain liikaakin ja yrittänyt katsoa, ettei niissä olisi kamalasti päällekkäisyyksiä. Joku "mama-vitsku" vois olla ehkä parempi täsmäisku. Niin ja tuo gelee royale, johon en välttämättä oikein usko, mutta tuossahan tuo menee muiden tablettien ohella, ei kai siitä mitään haittaakaan ole

> Vääränlaisen verenpainelääkkeen jätin pois.

> Omaan perussairauteen aloitin uudelleen, täsmällisemmin syömään oxiklorinia.

> Varasin ajan konsultaatioon muiden lääkkeiden ja sairauksien huomioinnista hoidoissa sekä mahdollisessa raskaudessa. Sitä varten on oikeastaan kaksikin aikaa nyt. Tk:n kautta konsultaatio ja naistentautienpolille meni lapsettomuuspolilta lähete ja sinne on joku pre-pregnangy käynti varattuna. Sekin on "vasta" marraskuussa.

> Rahajuttuni ym kävin läpi ja laskin paljonko minulla olisi itsellä jo säästössä, jotka voisin sitoa noihin hoitoihin. Jos nyt ei tulisi yllätyksiä, niin yhden hoitokerran tiedossa olevien maksujen mukaan minulla olisi jo säästöt olemassa.

Tänään ajattelin soittaa uudelleen lapsettomuusklinikalle ja pyytää lääkäriä soittamaan. Tarvitsen keskustella hieman lisää hänen kanssaan. Nyt on niin kaaottista ja tämä paniikki pitäisi saada nyt rauhoittumaan ja ajatukset järkevään muotoon. En pysty olemaan, kun tämä kamala stressi vaikuttaa nyt kaikkeen. Työt ei saa alkaa kärsimään. Se on kuitenkin se millä kaiken rahoittaa.
(muoks. tämän toteutin nyt aamulla heti kun klinikka aukesi ja hoitaja laittoi lääkärille soittoajan iltapäivälle. Hoitajan kanssakin keskustelin aika pitkään puhelimessa, mutta toivon, että lääkärin kanssa saisin itseäni rauhoitettua jotenkin.)

Nuo on nyt ollut semmoisia konkreettisia asioita, joihin olen voinut itse vaikuttaa. Lisäksi se, että olen kaivanut rohkeutta aloittaa miehen kanssa keskustelua yms.

Tulipas semmoinen ajatusoksennus.
Kai tämäkin on yhtä terapianmuotoa kirjoittaa asioita päästä ulos.
Kiitos teille, jotka jaksatte kommentoida ja jakaa tietoa. Se kaikki on ihan kullan arvoista. :red-heart:
 
Muokattu viimeksi:
Tässä mielentilassa olenkin "heti". Ja se luo tämän ahdistuksen. Itselle se ei ole ongelma, että ajat hoitoihin alettaisiin varaamaan. Mies ei sitä heti halunnut, enkä löydä kulmaa aloittaa keskustelua uudelleen. Toivon, että hän itse ilmoittaisi, että varataan aika ja jatketaan tuota tietä, joka tavallaan nyt jo on aloitettu, kun ensikäynti käytiin ja nämäkin on nyt tutkittu. Eihän se niin mene ja hän ei varmasti ilmoita semmoista spontaanisti. Eli minun pitäisi uudelleen ja uudelleen avata keskustelu. En halua, että hänellä keskustelut tästä alkaa tuntua painostukselta. Minun on siis vaikea tuoda sitä toistuvasti ilmi, että minä haluan kovasti jotain ja minä pelkään, olen surullinen ja ahdistunut. Nyt tuntuu, että vaikka tämä on yhteinen asia, meillä on eri halu tässä miten edetään. En tiedä miten etenisin ja minulla on varmasti nyt senkin takia henkisesti vaikeaa, kun ei ole mitään suunnitelmaa.. tulevaisuudessa ei ole mitään varmaa miten edetään. Lopputulostahan ei kukaan voi sanoa, mutta jos ei edes yritä. Se ahdistaa.

@Aaltokukka Tuokin on varmasti totta, että alhaisella ferritiinillä ei varmasti ivf:n ennuste ole kamalan hyvä. Reippaasti nyt syön rautaa ja pidän peukkuja, että se nousee sieltä hyvin. Luin, että siihen voi mennä monta kuukautta, joillain vuosia.
@Sandra84 olen lisännyt kesän aikana noita vitskuja. Juuri tuon foolihapon. 1 tabl/päivä (400ug). D-vitamiinia olen syönytkin jo pitkään. Sitä missä on myös se oliiviöljy. Sain siitä vinkin, että se tehostaa sen d-vitamiinin imeytymistä jotenkin.

Olen nyt tähän hetkeen tehnyt mielestäni kaikki mitä olen keksinyt ja voinut;
> Lisävitamiineja syön rautaa, foolihappoa, d-vitamiinia, monivitamiinia myös lisä magnesiumia välillä. Varmaan noissa on jotain liikaakin ja yrittänyt katsoa, ettei niissä olisi kamalasti päällekkäisyyksiä. Joku "mama-vitsku" vois olla ehkä parempi täsmäisku. Niin ja tuo gelee royale, johon en välttämättä oikein usko, mutta tuossahan tuo menee muiden tablettien ohella, ei kai siitä mitään haittaakaan ole

> Vääränlaisen verenpainelääkkeen jätin pois.

> Omaan perussairauteen aloitin uudelleen, täsmällisemmin syömään oxiklorinia.

> Varasin ajan konsultaatioon muiden lääkkeiden ja sairauksien huomioinnista hoidoissa sekä mahdollisessa raskaudessa. Sitä varten on oikeastaan kaksikin aikaa nyt. Tk:n kautta konsultaatio ja naistentautienpolille meni lapsettomuuspolilta lähete ja sinne on joku pre-pregnangy käynti varattuna. Sekin on "vasta" marraskuussa.

> Rahajuttuni ym kävin läpi ja laskin paljonko minulla olisi itsellä jo säästössä, jotka voisin sitoa noihin hoitoihin. Jos nyt ei tulisi yllätyksiä, niin yhden hoitokerran tiedossa olevien maksujen mukaan minulla olisi jo säästöt olemassa.

Tänään ajattelin soittaa uudelleen lapsettomuusklinikalle ja pyytää lääkäriä soittamaan. Tarvitsen keskustella hieman lisää hänen kanssaan. Nyt on niin kaaottista ja tämä paniikki pitäisi saada nyt rauhoittumaan ja ajatukset järkevään muotoon. En pysty olemaan, kun tämä kamala stressi vaikuttaa nyt kaikkeen. Työt ei saa alkaa kärsimään. Se on kuitenkin se millä kaiken rahoittaa.
(muoks. tämän toteutin nyt aamulla heti kun klinikka aukesi ja hoitaja laittoi lääkärille soittoajan iltapäivälle. Hoitajan kanssakin keskustelin aika pitkään puhelimessa, mutta toivon, että lääkärin kanssa saisin itseäni rauhoitettua jotenkin.)

Nuo on nyt ollut semmoisia konkreettisia asioita, joihin olen voinut itse vaikuttaa. Lisäksi se, että olen kaivanut rohkeutta aloittaa miehen kanssa keskustelua yms.

Tulipas semmoinen ajatusoksennus.
Kai tämäkin on yhtä terapianmuotoa kirjoittaa asioita päästä ulos.
Kiitos teille, jotka jaksatte kommentoida ja jakaa tietoa. Se kaikki on ihan kullan arvoista. :red-heart:

Kuulostaa hyvältä, oot kyl tehnyt kaiken voitavasi ja hienosti kuuntelet myös sitä mitä tarvitset, esim. ton lääkäriin yhteyden ottamisen. Semmonen tuli mieleen, et rautainfuusiolla vois saada nopeastikin rauta-arvot ylös. Sitä kyl vähän nihkeesti määrätään ja voi olla et sunkaan arvot ei oo tarpeeks hälyttävät, et sen sais ainakaan julkisella. Yksityisellä varmaankin, mut sen hinta on kyl sit taas jossain 600€ paikkeilla. Mut tosta rahasta tuli sellanen mieleen, et monethan ottaa lainaa pankista hedelmöityshoitoihin. Sitä vois ehkä harkita, jos ei nyt ole aikaa säästää useaan hoitokertaan rahoja, kun pitäisi kiireellä edetä. Ite ajattelen, et rahaa se vaan on ja jos on mitenkään mahdollista hoitoja yrittää, niin kyl se kannattaa. Ainakin omalla kohdalla uskoisin, että ei se lopulta kaduttaisi vaikka ei tulisikaan tulosta. Enemmän kaduttaisi se, ettei edes yrittänyt.

Ja voi olla, että sun mies tarttee vaan nyt hetken sulatella tätä kaikkea. Hedelmöityshoidoistakin on niin negatiivinen kuva esim. telkkarisarjoissa, et monella voi olla kynnys siirtyy niihin. Ja miehet muutenkin tulee kaiken tämmösen funtsimisessa niin takamatkalta, ku me joudutaan niitä pyörittelee paljon enemmän päässä, ku lähes kaikki tapahtuu meidän kropassa ja meidän ikä siinä on se ongelma. Mut jos sun mies saa hetken tätä sulateltua, niin ehkä alkaa ajatukselle lämmetä. Ja tuli kans mieleen, et jos tutustuis onnellisiin ja positiivishenkisiin tarinoihin hoidoista, niin ehkä sekin auttaa näkemään ne vähemmän mörkönä. Esim. Kierron verran toivoa -podcastissa on näitä. Kaksi äitä -podcast/youtube/ig oli kans just hoidoissa ja kivan iloisella viballa kertoo niistä.
 
Tässä mielentilassa olenkin "heti". Ja se luo tämän ahdistuksen. Itselle se ei ole ongelma, että ajat hoitoihin alettaisiin varaamaan. Mies ei sitä heti halunnut, enkä löydä kulmaa aloittaa keskustelua uudelleen. Toivon, että hän itse ilmoittaisi, että varataan aika ja jatketaan tuota tietä, joka tavallaan nyt jo on aloitettu, kun ensikäynti käytiin ja nämäkin on nyt tutkittu. Eihän se niin mene ja hän ei varmasti ilmoita semmoista spontaanisti. Eli minun pitäisi uudelleen ja uudelleen avata keskustelu. En halua, että hänellä keskustelut tästä alkaa tuntua painostukselta. Minun on siis vaikea tuoda sitä toistuvasti ilmi, että minä haluan kovasti jotain ja minä pelkään, olen surullinen ja ahdistunut. Nyt tuntuu, että vaikka tämä on yhteinen asia, meillä on eri halu tässä miten edetään. En tiedä miten etenisin ja minulla on varmasti nyt senkin takia henkisesti vaikeaa, kun ei ole mitään suunnitelmaa.. tulevaisuudessa ei ole mitään varmaa miten edetään. Lopputulostahan ei kukaan voi sanoa, mutta jos ei edes yritä. Se ahdistaa.

@Aaltokukka Tuokin on varmasti totta, että alhaisella ferritiinillä ei varmasti ivf:n ennuste ole kamalan hyvä. Reippaasti nyt syön rautaa ja pidän peukkuja, että se nousee sieltä hyvin. Luin, että siihen voi mennä monta kuukautta, joillain vuosia.
@Sandra84 olen lisännyt kesän aikana noita vitskuja. Juuri tuon foolihapon. 1 tabl/päivä (400ug). D-vitamiinia olen syönytkin jo pitkään. Sitä missä on myös se oliiviöljy. Sain siitä vinkin, että se tehostaa sen d-vitamiinin imeytymistä jotenkin.

Olen nyt tähän hetkeen tehnyt mielestäni kaikki mitä olen keksinyt ja voinut;
> Lisävitamiineja syön rautaa, foolihappoa, d-vitamiinia, monivitamiinia myös lisä magnesiumia välillä. Varmaan noissa on jotain liikaakin ja yrittänyt katsoa, ettei niissä olisi kamalasti päällekkäisyyksiä. Joku "mama-vitsku" vois olla ehkä parempi täsmäisku. Niin ja tuo gelee royale, johon en välttämättä oikein usko, mutta tuossahan tuo menee muiden tablettien ohella, ei kai siitä mitään haittaakaan ole

> Vääränlaisen verenpainelääkkeen jätin pois.

> Omaan perussairauteen aloitin uudelleen, täsmällisemmin syömään oxiklorinia.

> Varasin ajan konsultaatioon muiden lääkkeiden ja sairauksien huomioinnista hoidoissa sekä mahdollisessa raskaudessa. Sitä varten on oikeastaan kaksikin aikaa nyt. Tk:n kautta konsultaatio ja naistentautienpolille meni lapsettomuuspolilta lähete ja sinne on joku pre-pregnangy käynti varattuna. Sekin on "vasta" marraskuussa.

> Rahajuttuni ym kävin läpi ja laskin paljonko minulla olisi itsellä jo säästössä, jotka voisin sitoa noihin hoitoihin. Jos nyt ei tulisi yllätyksiä, niin yhden hoitokerran tiedossa olevien maksujen mukaan minulla olisi jo säästöt olemassa.

Tänään ajattelin soittaa uudelleen lapsettomuusklinikalle ja pyytää lääkäriä soittamaan. Tarvitsen keskustella hieman lisää hänen kanssaan. Nyt on niin kaaottista ja tämä paniikki pitäisi saada nyt rauhoittumaan ja ajatukset järkevään muotoon. En pysty olemaan, kun tämä kamala stressi vaikuttaa nyt kaikkeen. Työt ei saa alkaa kärsimään. Se on kuitenkin se millä kaiken rahoittaa.
(muoks. tämän toteutin nyt aamulla heti kun klinikka aukesi ja hoitaja laittoi lääkärille soittoajan iltapäivälle. Hoitajan kanssakin keskustelin aika pitkään puhelimessa, mutta toivon, että lääkärin kanssa saisin itseäni rauhoitettua jotenkin.)

Nuo on nyt ollut semmoisia konkreettisia asioita, joihin olen voinut itse vaikuttaa. Lisäksi se, että olen kaivanut rohkeutta aloittaa miehen kanssa keskustelua yms.

Tulipas semmoinen ajatusoksennus.
Kai tämäkin on yhtä terapianmuotoa kirjoittaa asioita päästä ulos.
Kiitos teille, jotka jaksatte kommentoida ja jakaa tietoa. Se kaikki on ihan kullan arvoista. :red-heart:
Puhut kauniisti ja kunnioittavasti miehestäsi ja parisuhteessanne, etkä halua käyttää vääränlaista valtaa. Pystyisitköhän näyttämään tämän tekstin miehellesi, tai kirjoittamaan joitan samantyylistä paperille ja antamaan hänelle. Ihan vaan, jotta saat tunteesi kuulluksi. Voithan, myös painottaa, että hän saa oman tilansa miettiä asiaa, mutta sinä kaipaisit tällä hetkellä hänen tukeaan ja sinulla olisi kova tarve puhua asiasta ja peloista. Ja nimenomaan puhua, ei tehdä välttämättä mitään päätöksiä. Ja muutama keskustelutuokio lyhytterapeutillakin voi auttaa nimenomaan jäsentämään omia ajatuksia. Tsemppiä! ❤
 
Omanapailen vaan lyhyesti: ClearBluen kaksoishormonitesti näytti oudosti huippuhedelmällisyyttä jo ekatestauksella kp 6-8 kieppeillä (kierron eka pvä epäselvä). Sen jälkeen ollut alavatsassa jomottelua, ikäänkuin menkkamaista mietoa kipua muutamina viime päivinä. Samoin päänsärky useimpina päivinä. Tämä on eka kierto pillereiden lopetuksen jälkeen, taitaa olla keho sekaisin ja etsii omaa luonnollista tilaansa…

Onko tässä kierrossa mitään toivoa vai ei, en tiedä. Jokatapuksessa yritetty puuhailla aktiivisesti ennnen ja jälkeen tuon ”huippuhedelmällisyyden” testauksen kierron alussa. Samoin nyt kierron puolivälin kieppeillä.
Tosiaan kuten tuolla aiemmin taisi olla puhetta, niin tämä testi näyttä sen huippuhedelmällisyyden jo ekalla kerralla jos se LH-taso on tarpeeksi korkea. Eli samaan tapaan muut ovistestit näyttäisi tässä vaiheessa sinulle plussaa. Voi olla että sulla pillereiden lopetus vielä sen verran lähellä, että kierto vielä hakee paikkaansa. Oon käyttänyt useammassa yrityksessä noita tuplatestejä, ja normaalisti tosiaan ensin tulee se tyhjä ympyrä, sitten kun estrogeeni lähtee nousuun niin se vilkkuva hymynaama, ja jokusen päivän sisään sitten se pysyvä hymynaama kun LH-piikki lähestyy (vaihdellut paljon, joskus menny vaan yks päivä, joskus useampi). Mutta, näissä on paljon eroja ja kaikilla ei toimi kunnolla nämä(kään) testit valitettavasti. Mutta uskoisin, että ens kierrossa voi olla jo parempi kuva siitä, miten sun oma kierto lähtee toimimaan 😊 tsemppiä yritykseen!
 
@StarStrike , luinkin jo että huolehdit itsestäsi raudalla ja d-vitamiinilla. Tuohon voisi lisäksi vielä ottaa b-vitamiinin (mukana erityisesti foolihappo, mielellään isoilla %:lla), ja coentsyme Q10/ubikinoni tai ubikinolin. Q10 on ihan tutkimuksienkin mukaan auttanut parantamaan munasolujen laatua ja parantamaan munasarjojen toimintaa, tutkimuksissa käytettiin 600mg annostusta. Mutta pienemmilläkin annoksilla tekee jo jotain. Tuo toimii erityisesti meillä ikääntyvillä joilla hedelmällisyys alkaa jo vedellä viimeisiään.

Vitamiineihinkin kannattaa tosiaan panostaa; sinkki (tekee höpöä myös simpoille!), e-vitamiini (joko valmisteesta tai syöt vaan reippaasti kananmunia), d-, omega 3, seleeni... ja se aikaisemmin mainittu DHEA.

Jos on ylipainoa/PCOS-oirehdintaa, niin myo-inositoli on auttanut monia. Apteekista muistaakseni löytyi joku tuote tähän.

Paljon voi tehdä itsekin siis ilman reseptiä ja lääkärikäyntejä. Vähän googlausta niin löytyy paljonkin juttuja parantaa hedelmällisyyttä. Niistä on helpoin ja nopein aloittaa.

Tsemppiä! :Hugging Face:

Olen tosiaan just näitä "kokemusasiantuntijoita", siinä mielessä että olen suurimmaksi osaksi lapsukaiseni onnistunut tekemään 36-42v ikäisenä ja pelko takamuksissa ettei hedelmällisyys riittäisikään.
 
Täällä muuttuikin viikonloppu jännitysnäytelmäksi 🫣 Sorruin tekemään aamulla testin ja siinä näkyy joku hailura viiva 😳 Mikäli menkat ei ala viikonloppuna, teen alkuviikosta uuden testin 🙈 Menkkakipuja ollut nyt hiukan enemmän joten parempi kun ei hirveästi innostu vielä.
 

Liitteet

  • 20240927_135752.jpg
    20240927_135752.jpg
    1,010.3 KB · Katsottu: 24
Takaisin
Top