Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lääkejutskista voin omalta osalta todeta, että itse kannattaa tsekata sopivuus raskauteen/yrittämiseen liittyen tosi tarkkaan ja vielä tarkistaa viimeisimmistä ohjeista. Ja tsekata myös puolison käyttämät lääkkeet.

Mun puolisolla on krooninen sairaus kera parin liitännäissairauden. Hänellä on historian saatossa ollut monenlaisia löäkkeitä käytössään. Aikaisemmin ekaa lasta yrittäessä hän varmisteli hoitavilta tahoilta että onhan asia on ja eihän lääkkeet vaikuta, kaiken piti olla ok. Oltiin just sovittu että nyt aletaan yrittämään kun meille sitten miehen oman valppuden kautta selvisi, että yksi hänellä käytössä oleva lääke onkin todettu nyt lähiaikoina vaaralliseksi sikiölle. Aiheuttaa isoilla prosenttitodennäköisyyksillä epämuodostumia ja vaikka mitä kauheaa.

Jotta päästiin aloittamaan, piti puolison lopettaa lääke ja olla muistaakseni 4kk tai 6 kk ilman lääkettä ennen yrittämisen aloitusta. Aluksi luultiin että otetaan silloinen yritys ihan rennosti mutta eipä se sitten niin mennytkään. Puolison kunto laski kun lääke lopetettiin, sitten vaan urakalla yrittämään varoajan jälkeen että mahd pian pääsisi aloittamaan lääkkeen uudelleen..

Täällähän on taas mielenkiintoisia keskusteluja. Olisikohan minullakin estrogeenitasot nousseet Royal gelen ja ubikinolin ansiosta, koska rintoja on pakottanut hienoisesti kohta yli kuukauden, eli sen ajan kun olen noita popsinut.. nyt on menossa tässä kierrossa dpo3 kait 🤔 oon yrittänyt ottaa taas tän asian rennommin, niin en ole niin tarkkaan laskenut.. ovista kyllä tikutin, mutta en merkannut kalenteriin ylös...
Ja nyt sitten yrittää flunssa iskeä.. 😖 yritän juoda kuumaa mehua hunajalla ja levätä, että tämä menisi nopeaan ohi... Lauantaille olisi ollut mukavaa ohjelmaa.. mutta taitaa jäädä nyt välistä.. 🤧

Kesäheinä85: itse en ollut kuullutkaan Royal Geleestä aiemmin, nyt yritystä aloittaessa googlasin ja ajattelin ostaa seuraavaan kiertoon jos tässä ei tärppiä tule. Mistä tuota Royal Geleä voi ostaa, onko sitä vaan jossain luontaistuoteliikkeissä vai onko mahkuja löytää myös esim Prismasta?

itsellä nyt nähtävästi dpo5 menossa. Eka kierto pillereiden jälkeen, mahdollisista hyvin varhaisista oireista ei osaa kyllä sanoa suuntaan tai toiseen. Helposti pystyn kuvittelemaan itselleni hivenen herkemmät rinnat, erikoisia oloja jne mutta järjellä ajateltuna suurin osa lienee ihan omaa kuvitelmaa 😅 ja/tai normaalia hormoonitoimintaa, johon pillereiden aikaan ei ole tottunut.

Kesäheinä85: itse en ollut kuullutkaan Royal Geleestä aiemmin, nyt yritystä aloittaessa googlasin ja ajattelin ostaa seuraavaan kiertoon jos tässä ei tärppiä tule. Mistä tuota Royal Geleä voi ostaa, onko sitä vaan jossain luontaistuoteliikkeissä vai onko mahkuja löytää myös esim Prismasta?

itsellä nyt nähtävästi dpo5 menossa. Eka kierto pillereiden jälkeen, mahdollisista hyvin varhaisista oireista ei osaa kyllä sanoa suuntaan tai toiseen. Helposti pystyn kuvittelemaan itselleni hivenen herkemmät rinnat, erikoisia oloja jne mutta järjellä ajateltuna suurin osa lienee ihan omaa kuvitelmaa 😅 ja/tai normaalia hormoonitoimintaa, johon pillereiden aikaan ei ole tottunut.
Itse tilasin luontaistukusta. Näyttäisi olevan enemmän luontaistuotekauppojen juttu.

Itse tilasin luontaistukusta. Näyttäisi olevan enemmän luontaistuotekauppojen juttu.
Ok, minäkin googlella löysin vaan just jotain luontaistuotekauppoja. Ajattelin että josko joku olis Prisma tms tavankaupasta tätä löytänyt, niissäkin on nykyään nähtävästi aika isot valikoimat luotaistuotteita. Mutta pitänee tilata netistä jos uusi kierto alkaa ☺️

Oon itsekin miettinyt tuota geleen hankkimista. Onkohan sillä mitään vaikutusta jos on allerginen mehiläisen pistoille?

Kp72: ei menkkoja. Vatsalla satunnaisesti jotain tuntemuksia. Valkovuoto lisääntynyt huimasti, pitänee ottaa pikkuhousunsuojat käyttöön 🙈

Onko kukaan kokenut greippimehua hyödylliseksi? Onko mitään niksejä halukkuuden lisäämiseksi 😆 oon miettiny, että onkohan mulla estrogeeni matalalla tai jotain, ku olen ollu tosi kärttyisä ja tuntuu yhtäkkiä, että kaikki mitä mies tekee ottaa päähän 😅 ja halut on 0, mikä ottaa kans päähän.

Sitten ihmetyttää tämä kierto. Nyt menossa kp26. Viime kierto oli 24 ja edelliset puolen vuoden ajalta 25-27. Alkuviikosta olin varma, että kuukautiset alkaa aikasemmin, niin paljon oli menkkakipuja ja -jomoja, ja valkovuotoa lorahteli, niin että piti juosta vessaan katsomaan mikä tilanne. No menkkakivut loppu keskiviikkona, mutta menkat ei alkanutkaan eilen. Ja sitten ollut emätinpieruja 😆 joita en nyt muista että ois normaalisti ihan tällä intensiteetillä. Ja siis ihan normiarki askareissa ja erityisesti liikunnan aikana. Eilen illalla sitten parin tunnin pidätyksellä tein rfsu normi testin. Ja tuli maailman haalein haamu. Ja aamulla uudestaan ja nega/viivanpaikka. Ja dpo on pakko olla jo 15 vähintään.

Avautuminen 😆

Pitää kyllä testata toi gelee. Ovislimoja mulla ei ole tullut enää pitkään aikaan.

Oon itsekin miettinyt tuota geleen hankkimista. Onkohan sillä mitään vaikutusta jos on allerginen mehiläisen pistoille?

Kp72: ei menkkoja. Vatsalla satunnaisesti jotain tuntemuksia. Valkovuoto lisääntynyt huimasti, pitänee ottaa pikkuhousunsuojat käyttöön 🙈
Eiköhän hunaja ja mehiläisen keräämät siitepölyt yms oo aika eri asia mitä pistossa olevat aineet 🤔

Täällä meneillään kp7, ovis odotettavissa noin viikon päästä. Kävin ostamassa d-vitamiinia ja ubikinonia, foolihappoa oon käyttänyt jo pari kiertoa. Näillä aseilla tähän kiertoon ja talletukset käyntiin tarpeeksi aikaisin, katsotaan mihin se riittää 😅 Toistaiseksi ihan hyvät ja toiveikkaat fiilikset, monilla kuitenkin menee se 3-4 kiertoa ennen kuin tärppää vaikkei olisikaan mitään erityistä ongelmaa.

Dpo 7: pillereiden lopettaminen on pistänyt mun kehon sekaisin. Rinnat on kipeät, menkkajomo vatsassa, välillä parina päivänä vellonut hetkellinen etova olo. Plaah.

En muista tällaisia oloja edellisen lapsen yrittämisen ajalta (toki siitä jo 7-8v aikaa), mutta en myöskään niiltä ajoilta kun mulla oli kuparikierukka. Oli kumminkin noin 5v paikoillaan ja poistettiin ehkä vajaa 2vuotta sitten. Kierukka mulla vaan runsautti vuotoja mutta mitään rintojen arkuutta, tms PMS oireita ei ollut.

Mäkin hankin nyt tota obikinonia. Pilleripatteristossa on nyt se, rauta (c-vitamiinipitoinen), monivitamiini ja d-vitamiini, folaattia välillä myös erikseen, joskin foolihappoa on kyl myös tos monivitamiinissa.

Rauta olis hyvä ottaa tyhjään vatsaan ja kaukana kalsiumista, mut mietin noita muita, et mistähän ne tykkää? Ja onkohan siel mitään, ettei vois ottaa samaan aikaan muiden kanssa? 😅 Jos on jtn et joku heikentää toista jne. Monivitamiini on kyl melkeinpä pakko ottaa ruuan kanssa, koska sinkki muuten aiheuttaa pahaa oloa.

Kp75. Ei menkkoja. Tämän aamuinen testi nega. Oisko se viikon takainen testi ollut sitten joku viivanpaikka.. Menkkajomotouksia ei ole, välillä jotain outoja tuikkauksia vatsassa sekä paineen tunnetta. Valkovuotoa myös. Ja vessassa käyn nyt tiheämpään.

En tiedä mitä teen nyt. Odotanko lisää oireita ja katson alkaako menkat. Ehkä jätän testailun nyt siihen asti.

Mäkin hankin nyt tota obikinonia. Pilleripatteristossa on nyt se, rauta (c-vitamiinipitoinen), monivitamiini ja d-vitamiini, folaattia välillä myös erikseen, joskin foolihappoa on kyl myös tos monivitamiinissa.

Rauta olis hyvä ottaa tyhjään vatsaan ja kaukana kalsiumista, mut mietin noita muita, et mistähän ne tykkää? Ja onkohan siel mitään, ettei vois ottaa samaan aikaan muiden kanssa? 😅 Jos on jtn et joku heikentää toista jne. Monivitamiini on kyl melkeinpä pakko ottaa ruuan kanssa, koska sinkki muuten aiheuttaa pahaa oloa.
Tuossa mun ubikinonissa (100 mg) luki, että ei kannata ottaa kovin myöhään koska saattaa piristää. Oon nyt sit ottanu sen aamupalan yhteydessä. Ja foolihapon just ennen aamupalaa tyhjään vatsaan. D-vitsku sitten aamupalan jälkeen. Etäpäivinä onnistuu hyvin näin, mutta en ehkä viitti noita pilleripurkkeja töihin viedä. Ehkä vaan otan kaikki tyhjään vatsaan aamulla toimistopäivinä…

Jännä nähdä piristääkö tuo ubikinoni oikeasti, ei kyllä olis ollenkaan huono asia tässä kohtaa syksyä 😁

Nyt vain odottelua, että km-vuoto loppuisi. Sitten viimeiset kuukaudet ehkä hedelmällisyyttä edessä.

Jotenkin pysäyttävää, kun tietää, ettei takeita ole enää mistään. Aika ja ikä on tullut ehkä tiensä päähän. Pieni hentoinen toive kuitenkin. Jos vielä kerran.

No se positiivinen testi oli lyhyt ilo. Kerkesin melkein neljä päivää iloita, ja sitten raskaustesti haaleni. Eli kemialliseksi jäi. Nyt kp29. Eikä vielä tunnu, että kuukautiset alkais 😶 paksumpaa vv välillä ja eilen vähän rusehti, mutta ei ala. En oikein tiedä miten tähän pitäis suhtautua. Pettymys on suuri ja pelko kasvaa taas..

Vois nyt ainaki raskauden aikana alkanut mätä kananmunan maku lähteä suusta..

Muokattu viimeksi:
Itse otan vitskut aamulla tyhjään mahaan. Otan ne C-vitamiini porejuoman kanssa. Tämän neuvon sain raudan kohdalla apteekista, että kunnolla ottaa rautalisän perään C-vitskua, vaikka just tuommoinen puolikas porejuoma "shotti". Alkuun tuntui tulevan huono-olo noista, mutta nyt vaikuttaisi, että se on rauhoittunut ja maha sietää rautaakin paremmin.

ON: Ovis olis juuri näillä näppäimillä. Mitenkähän sitä lääkärin ohjetta pitäisi tulkita. Ajattelenko, että kun testitikussa on kirkuvat viivat on LH-huippu ja seuraava päivä olis ovis? Siitä +testiä seuraavasta eli ovis-päivästä lasken sitten päiviä, jolloin aloitan ne Terot. Ovis-päivä olis päivä 1.. jne.. huoh. Blondi ei ymmärrä. :Woman: Toivottavasti en selittänyt hankalasti.. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Pakkauksessakaan ei tullut oikein kunnollista ohjetta lääkäriltä. Apteekissa oli sitä mieltä, että kun testitikuissa on plussa ja minä olisin sitä mieltä, että vasta siitä seukki päivästä.. :Face With Tears Of Joy: Lääkärin ohje oli siis aloittaa Terot neljäntenä päivänä ovulaatiosta.

Jännä kun olisin jotenkin ajatellut, että nyt olisi tosi voimakkaita kaikkia hormonituntemuksia, kun niitä on tuntunut olevan tässä koko alkukierron muutenkin. Oikeastaan nyt ainoat muutokset on kunnon ovislimat ja pienet mahajuilinnat. Rinnoissakaan ei tunnu nyt niin miltään.

Muokattu viimeksi:
Mitenkähän sitä lääkärin ohjetta pitäisi tulkita. Ajattelenko, että kun testitikussa on kirkuvat viivat on LH-huippu ja seuraava päivä olis ovis? Siitä +testiä seuraavasta eli ovis-päivästä lasken sitten päiviä, jolloin aloitan ne Terot. Ovis-päivä olis päivä 1.. jne.. huoh.
Millaisen ohjeen lri siis antoi? 😁 Miulla Terolut alkanut esim. kahdessa inseminaatiokierrossa näin:
• Ovistesti + kp13 -> Terolut alkoi kp17
• Ovistesti + kp14 -> Terolut alkoi kp 18
Terolutia otin 10 mg aamuin illoin.

Millaisen ohjeen lri siis antoi? 😁 Miulla Terolut alkanut esim. kahdessa inseminaatiokierrossa näin:
• Ovistesti + kp13 -> Terolut alkoi kp17
• Ovistesti + kp14 -> Terolut alkoi kp 18
Terolutia otin 10 mg aamuin illoin.
Näköjään en ollut muistanut tallentaa muokkausta viestiini. 🙈 Lääkärin ohje oli siis aloittaa neljäntenä päivänä ovulaatiosta.

Takaisin