Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hain testin kun aamulla kananmuna haisi niin julmetun kamalalta! Pregnancy test checker-sovellus kertoo että tämä on plussa? Ehkä haamujen haamu tai höpönlöpöä? :))) Mitä olet mieltä?
Tämän aamun testi tässä. Kp28/28-30
 

Liitteet

  • AF624F55-1B34-42DD-A466-DB538E1104CF.jpeg
    AF624F55-1B34-42DD-A466-DB538E1104CF.jpeg
    513.6 KB · Katsottu: 85
Mä käyn täällä nyt vaan harvakseltaan lukemassa ja kirjottamassa, kun yritän pitää ajatukset muualla. 5 letrokiertoa keväällä, joista vikassa kystat (8cm) molemmissa munasarjoissa. Sit päätin, että haluan ottaa kesän rennommin ja pitää taukoa letroista. Silti kyllä tikutin oviksen ja nyt meinaa järki lähteä kun dpo9 ja pari päivää alavatsassa jo nipistellyt. 🙄 Ivf hoitoja odotellessa mulle on rehellisesti nyt ihan sama onnistuuko, mut voisko ees pliis olla oireettomana, ettei asiaa tarttis koko aika miettiä?
 
Mitä puuhaatte piinaviikoilla, varsinkin jos ootte kärsimättömiä luonteita? 😁

Mä oon päättänyt, että en testaa nyt ennen ku ihan aikaisintaan lauantaina, jos ei menkat ala, mutta yritän pärjätä maanantaihin. Ma pitäis suunnilleen alkaa menkat vanhan normikierron mukaan.

Töissä on supertylsää ja taapero kesälomilla mummin luona, nii tuntuu niiiiiiiiin pitkältä päivät kaikkien oireiden tunnustelujen kanssa 🫠 Näin vloppuna mun 2 kk vanhaa kummilasta, niin vauvakuume vain paheni 😪
 
@Indigo nyt saattaa jopa minun silmiini näkyä haamu.. jännittävää 😉
@Sarsabutt tsemppiä! Jospa tärppäisi! Ei kai meistä kukaan tykkää, että on oireita ja tuntemuksia jos ei tärppää... Pidetään hullua jännityksessä... 🤦‍♀️😔
@Fi-ia tsemppiä, jotain mielekästä tekemistä, mihin voi keskittyä... 🙈 Vaikka ei se mulla ainakaan auta kuin hetkeksi kerrallaan... 😅
 
Mitä puuhaatte piinaviikoilla, varsinkin jos ootte kärsimättömiä luonteita? 😁

Mä oon päättänyt, että en testaa nyt ennen ku ihan aikaisintaan lauantaina, jos ei menkat ala, mutta yritän pärjätä maanantaihin. Ma pitäis suunnilleen alkaa menkat vanhan normikierron mukaan.

Töissä on supertylsää ja taapero kesälomilla mummin luona, nii tuntuu niiiiiiiiin pitkältä päivät kaikkien oireiden tunnustelujen kanssa 🫠 Näin vloppuna mun 2 kk vanhaa kummilasta, niin vauvakuume vain paheni 😪kuussa aloin opiskelemaan avoimen yliopiston kursseja, niin pidin itseni kiireisenä. Nyt kun esikoinen on lomalla päiväkodista, en pysty heinäkuun aikana hirveesti opiskelemaan ja itseasiassa kävin jo kauppatieteiden kaikki kesäkurssit. 😅
Toukokuussa aloin opiskelemaan kauppiksen avoimen yliopiston kursseja. Sain tehtyä kaikki kesäkurssit jo, enkä heinäkuussa hirveesti ehtiskään, kun esikoinen on päikystä lomalla.
Mut heti elokuussa jatkan taas opintoja, tällä kertaa tähtään korottamaan vanhoja YO-kirjoituksia, kirjoittamaan uusia ja lääkiksen pääsykokeeseen. Ruotsia opiskelen heinäkuussakin worddiven ja duolingon avulla.
 
Toukokuussa aloin opiskelemaan kauppiksen avoimen yliopiston kursseja. Sain tehtyä kaikki kesäkurssit jo, enkä heinäkuussa hirveesti ehtiskään, kun esikoinen on päikystä lomalla.
Mut heti elokuussa jatkan taas opintoja, tällä kertaa tähtään korottamaan vanhoja YO-kirjoituksia, kirjoittamaan uusia ja lääkiksen pääsykokeeseen. Ruotsia opiskelen heinäkuussakin worddiven ja duolingon avulla.
Hei vauu mitä suunnitelmia, tsemppiä opiskeluihin! 😍 Kiitti myös vinkistä, mä voisin itseasiassa kanssa ruveta tässä opiskelemaan aikani kuluksi jotain (taas). Tykkään lukea, niin nää tekemättömät työpäivät vois aivan hyvin hyödyntää lukemiseen!
 
Mä mietin, että miten voimme saada lapsen alulle kun iltaisin olen niin väsynyt. Päivisin ei onnistu harrastella kun olemme töissä ja meillä on 1v5kk lapsi. Aamuisin lapsi herää ensimmäisenä ja mä oon ihan sekaisin aamuisin. Ainoa vaihtoehto on illalla kun lapsi nukkuu. Eilen meillä oli tarkoitus harrastella kun lapsi nukkuu. Lapsi nukahtikin vasta klo 21 niin mä olin jo puoliunessa sängyssä ja en olisi voinut kuvitellakaan seksiä. Eilen ei kuitenkaan ollut kriittinen päivä kun oli vasta kp 7. En oo vielä alkanut tikuttaa edes ovulaatiota. Aloitan ens viikolla. En tiedä että pitääkö sitä sitten kriittisinä päivinä vaan väsymys koristella ja hampaat irvessä harrastella. Helpommalta tuntuisi vaikka koti-inseminaatiokin kuin hampaat irvessä väsyneenä harrastella. Pitää varmaan yrittää päivä rytmittää siten että lapsi on unessa ennen klo 20 niin itsellä on vielä energiaa seksiin.
 
Mitä puuhaatte piinaviikoilla, varsinkin jos ootte kärsimättömiä luonteita? 😁

Mä oon päättänyt, että en testaa nyt ennen ku ihan aikaisintaan lauantaina, jos ei menkat ala, mutta yritän pärjätä maanantaihin. Ma pitäis suunnilleen alkaa menkat vanhan normikierron mukaan.

Töissä on supertylsää ja taapero kesälomilla mummin luona, nii tuntuu niiiiiiiiin pitkältä päivät kaikkien oireiden tunnustelujen kanssa 🫠 Näin vloppuna mun 2 kk vanhaa kummilasta, niin vauvakuume vain paheni 😪
Sitäpä tässä itsekin mietin, mitä sitä keksisi niille viikoille, että aika menisi nopeammin 😅 Tässä ekassa kierrossa oon lasten kanssa reissussa niin aika menee onneksi nopeammin, ainakin toivottavasti 😄

@Kaaho itellä vähän samaa, että väsymys meinaa painaa iltaisin, mutta kyllä me nyt viikonloppuna yritettiin panostaa, kun mies on kumminkin arkipäivät reissussa. Meillä on lapset jo isompia niin aika usein tulee sitten aamuisin enemmän harrasteltua, jos illalla on ihan poikki.

Flo ennustaa tälle päivälle ovulaatiota, mutta enpä usko, että ois, kun ei ainakaan oo kauheita tuntemuksia. Talleteltiin kyllä miehen kanssa aika ahkeraan viikonlopun ajan ja vielä tänä aamuna ennenkuin lähti taas reissuhommiin 😄 Mutta voi olla, että tää kierto menee vähän ohi, jos ovulaatio tuleekin myöhemmin, kun mies tulee vasta perjantaina ja lähden sitten itsekin ennen viikonloppua lasten kanssa reissuun. Kai se kohta kyllä täytyy niitä ovistikkuja ostella, kun tää epävarmuus vähän ärsyttää, kun ei oikein tiiä missä mennään.
Onko teillä muilla selkeitä ovisoireita?
 
@Fi-ia Yrityksen alkuhuuman jälkeen piinaviikot on menneet omalla painollaan kun ei ole enää hengitystään pidätellen odottanut onnistumista, kun niin monenlaisten tuntemusten jälkeen ne menkat on aina alkaneet 😂 Luulen kuitenkin kunnon piinailujen alkavan kun eka inssi tehdään 😏

@Kaaho Meillä tuota koti-inseminaatiotakin käytettiin. Ymmärtääkseni ihan varteenotettava vaihtoehto monenlaisiin "ongelmatilanteisiin", vaikkei meille onnistumista tuonutkaan. Väsymys on kyllä paha varsinkin jos halut ei ole muutenkaan tapissa. Motivoippa siinä itsesi puuhiin sitten..

@Nanesa Ovulaatio-oireina edeltävästi turvotus, rintojen ja vatsan. Nyt ekassa Letro-kierrossa aivan jäätävä, kuin ois potkupallon niellyt 😵‍💫 H-hetkillä sit alavatsan "tärinäkipu", esim. pyöräillessä tuntuu. Joskus kipuilut alkaa jo edellisenä päivänä ennen ovis+aa, joskus ovis+an jälkeen. Niistä ei siis oikein pysty päättelemään tuliko ovulaatio jo vai tekeekö vasta tuloaan.

Omasta tilanteesta: Ovis+aa odotellaan. Pe kp10 kävin ultrassa, ei silloin vielä selvää johtofollikkelia, molemminpuolin isoimmat oli yli 9 mm. Olis pitänyt olla tuossa vaiheessa yli 10 mm, että ois voinut sanoa siitä tulevan. Uus ultra eilen kp13, oikealla puolella 16,4 mm follikkeli. Plussa kun tulee niin inseminaatio samalle tai seuraavalle päivälle 🤞
 
Täälläkin pitäis viikonloppuna alkaa menat ja nyt on ollut pientä rinta arkuutta, vatsa nippaulua oli minkä jälkeen on alkanut lievä huono olo. Et ei sitä tiedä. Muutama päivä sitten tuntui että ei oo mitään oireita.
Näin unta että imetin lasta. Toisaalta olen joskus ennenkin nähnyt sellaista unta et ei auta ku odotella 😅
 
@pääskyläinen pitääkö koti-inseminaatiossa sperman olla "juuri tuotettua" vai voiko olla esim 4h tai 10h vanhaa? Mutta toki koti-inseminaation voisi tehdä töiden jälkeen alkuillasta vaikka lapsi on hereillä. Isäntä ensin toimittaa yksikseen hommat ja sitte emäntä yksikseen jatkaa hommat loppuun 🤭 Toinen voi koko ajan hoitaa lasta kun toinen "urakoi" 😆

Keksin kylläkin nyt ratkaisun tuohon miten iltaväsymys ei vie energiaa seksiltä. En ota iltalääkkeitä normaaliin tapaan klo 19 vaan vasta seksin jälkeen klo 21-22. Tällöin ei niin väsytä. Mutta toki se tekee sitten seuraavasta yöstä huonomman. Viime yönä testasin ja kun otin iltalääkkeet vasta seksin jälkeen klo 21 jälkeen, niin hyvin jaksoi harrastella mutta en meinannut saada illalla sitte ollenkaan unta.
 
Kylläpäs meillä monella on nyt jännää... 🙈 Mulla loppui vuoto, mutta raskaustesti edelleen negatiivinen... Kait oli super vähäinen tyhjennysvuoto nyt sitten... Tosin menkat on vasta 3 päivää myöhässä... 🤔🙈 Että joo... Loppu viikosta teen sekä r että o testit ja todennäköisesti jatkan sitten o testeillä kunnes tulee uutta plussaa niihin... Ei kai tässä muu auta..

@Kaaho käsittääkseni siittiöt elävät kehon ulkopuolella tosi vähän aikaa... Alkavat tuhoutumaan, jos lämpötila laskee kehonlämpötilasta... Joten parempi urakoida vuorotellen 😉

Minäkin olen tuota isännälle ehdottanut, että jos ei muuten.... niin minua on tuijotettu hetki ja todettu, että kyllä sitä nyt aina sen verran jaksaa, ettei lisä välineitä tarvitse... 🙈
 
Miettikäpä miten pitkä odotusaika on ku tää piina viikkokin tuntuu niin pitkältä,😅
Sit jos tärppää niin pitää alkaa jännittään jatkuuko se.. ehkä pitäs tosiaan vaan yrittää ottaa rennosti ja vaikka urheilla ja seurustella ihmisten kanssa 😂
Jännät paikat on monella
Mä oon hokenut nyt tätä itelleni, että jos oon raskaana (ja kaikki menee hyvin) nii 40 viikkoa pitää malttaa odottaa sitä vauvaakin, niin kyllä nyt pitää jaksaa viekä yks viikko odottaa testaamista 🤣
 
@Nasso88 joo tuntuu, että ei tässä hommassa muuta olekaan kuin jännittämistä 😅 Pitäis tosiaan osata ottaa rennommin, mutta helpommin sanottu kuin tehty, varsinkin, kun muutenkin stressaan asioista liian helposti.

Onko teillä ovulaation aikaan tai heti sen jälkeen rinnat kipeänä?
Minulla on ovulaation aikoihin rinnat yleensä kipeät ja se kestää muutaman päivän ja sitten se loppuu. Sen jälkeen menkat yleensä alkaa siitä reilun viikon päästä.
 
@Kaaho Joo se käsitys miullakin on mitä @Kesäheinä85 kin sanoi, että mahdollisimman nopeasti pitäis siittiöt saatella määränpäähänsä 🤭 Meillä onnistumisen mahdollisuudet koti-inssillä on varmaan olleet aika olemattomat noista siittiövasta-aineista johtuen. Klinikalla sanoivat, ettei näytteenanto inssiä varten ole mahdollista kotona _varsinkaan_ jos on siittiövasta-aineita.

@Nanesa Miulla ei rinnat kipuile nykyään oikeastaan ollenkaan, ainoastaan turvottelee ennen ovulaatiota ja menkkoja. Aiemmin (ennen ku edes yritettiin) kipeytyivät aina noin viikkoa ennen menkkoja. Sekin sai miettimään, että hormonitoiminnassani on varmaan tapahtunut jotain muutoksia sitten "nuoruusvuosien" 😶 Oh well, näillä mennään mitä on 🤷🏻‍♀️
 
Mulla on rinnat kipeet näköjään ennen menkkoja nykyään. Ja mun kierto alkoi. Mitä ihmettä oikeesti, 23 päivää kierto! Yleensä se 27. Mä luulen, että toi hoito ja dhea nyt vaikuttaa tähän… näyttää siltä, että tuurilla mun hoito alkaa juuri kun täytän 40… Jos se voidaan alottaa seuraavasta kierrosta…🥹
 
Takaisin
Top