Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa! En ole vuosiin kirjoitellut tänne enkä ajatellut enää tänne tulevani… Kuitenkin päätettiin vielä kokeilla saataisiinko ”vielä yksi” lapsi tähän maailmaan. En tiedä joko jotain tapahtuu, kun uskoakseni ovis oli 3 päivää sitten. Siihen liittyvät menkkamaiset kivut eivät kuitenkaan lähteneet vielä pois, vaan mulla on maha- ja selkäsärkyä sekä pahoinvointia… Näinköhän? Kyseessä mahdollinen 4. lapsi ja olen jo 42v, ja ekaa kertaa koko homma hieman jännittää! Tulin tänne vertaistuen toivossa. :)

Tämä on kyllä tärkeä vertaistukipaikka, kun on muitakin 35+ täällä 😊

Tikuttelin nyt kuitenkin edelleenkin ja ei vaan tuu ovis+, mutta kuitenkin illalla oli ovislimat 😵‍💫 Vaihdoin jo noista rupusista onestepeistä Apteekin ovistesteihin, mut ei vaa vahvistu. Haen kyllä pregcheckejä ja CB digejä ens kiertoon. Ja jos taas on jotkut 1 pvän menkat nii pakko voittaa pelkoni ja mennä sinne gynelle 😭 Mulla vaan on tukostaipumus, niin en tiedä voisko ees aloittaa OI? 🤔

Soriii tällainen kunnon "olen kaiken toivon heittänyt" tilitys, kun turhauttaa nega ovistestit 🫠

Fi-ia, mihin aikaan vuorokaudesta testaat?
Minulla apteekin testit ovat toimineet hyvin.
Ihan haaleaa viivaa näyttävät, kunnes sitten ovis päivänä tai jo korkeintaan vuorokautta ennen lähtee tummumaan.. toki sekin on tietty yksilöllistä miten hormoni pitoisuus lähtee nousuun...
Ja testaan 17-21 välillä, aamupäivällä tai päivällä testatessa en saanut ovista kiinni...
Vuoden testasin kaksi kertaa päivässä ja nyt vuosi on mennyt iltapäivällä/illalla ja aina olen saanut oviksen kiinni... 12-15 kiertopäivä.. ja kierto 24-26 päivää.. 🤔

Toki minullakin oli 22 syksyllä ja keväällä ovuloimattomia kiertoja.. varmaankin ihan PCOSn takia.. sit söin letrozoleja muutaman kierron, raskauduin ja piti keskeyttää... Sit tyhjennysvuodon jälkeen kierto on taas ollut vuoden säännöllinen ja ovis on löytynyt.. että jotain positiivista negatiivisesta tilanteesta... Kait... 🤔

Oon aina testaillut klo 13-16 ja oon tähän asti saanut kiinni tosi helposti. Nyt sit oon testannut 2 krt, aamulla ja iltapäivällä, eikä nappaa. Luulen (ja toivon) kyllä, että se vaan on nyt siirtynyt, kun oottelen sitä niin innoissani 😂

Mulla on 2 kuukautisappia, toisessa on v. 2012 saakka tiedot ja Premomin aloitin vuoden vaihteessa. Premom on itseasiassa siirtänyt nyt oviksen sunnuntaille, et jospa se siellä vaan oottaa tuloaan 🤞🏻🤞🏻

Mulle lisäpainetta luo puolison aiempi haluttomuus, niin jänskään nyt ehkä myös sitä, että jaksaako hän vielä kuinka monta päivää tässä kierrossa 🙈

Mä mietin, että oliks mulla jo ovis kun eilen oli vähän sellasia limoja, mutta ne voi vaan enteillä tulevaakin… toissapäivänä eli kp10 ainakin talleteltiin, varmaan tänäänkin rennolla fiiliksellä ☀️ mun paino humahti -1,5kg alas yhtäkkiä 🥰

Liitteet

• IMG_1821.jpeg
    IMG_1821.jpeg
    354.1 KB · Katsottu: 62
Mulla on vähän sellanen luovuttajafiilis jo🤔 lueskelen kyllä täällä näitä aina ja toivon niiin kaikille plussia, mutta omalta kohalta jotenki semmonen olo, että ei taida enää onnistua 😅 varmaan just jotain itsensäsuojelemista. Viime kierrossakin jätettiin kokonaan väliin oviksen hyödyntäminen kun taidettiin molemmat tarvita vähän taukoa.

Hyvä Nanesa! Ei muuta kuin tsemppiä!

Täällä dpo5... Ehkä alavatsassa jotain erilaista tuntemusta... Noh kahtellaan.. yritän ottaa rauhallisesti enkä taas innostu heti... 🙈
Huomenna reissuun, niin tulee onneksi muuta ajateltavaa 😅
Kiitos 😍

Toivotaan parasta, että tärppi olisi käynyt ❤️ Se on hyvä, että saa muutakin ajateltavaa niin päivät menee nopeemmin 😊

Kiva @Nanesa että kierukan poisto meni hyvin ☺️ nyt tsemppiä yritykseen! 😍

Mulla oli tänään viimeinen minipilleri. 💪 Mulla on ollu niin kiireinen loppuviikko että aika hurahti nopeaa ja en täällä palstallakaan oo ehtinyt juuri vierailla. Nyt ei muuta kuin tarkkaileen kiertoa ja yritystä kehiin 😁 Ajankohdallisesti mulle ois tosi mainiota jo jos raskaus tärppäisi syys-, loka- tai marraskuun kierrosta niin synnytys sattuisi sitte kesälle. Mutta eipä sitä voi etukäteen tietää milloin tärppää ja mitä mutkia ois matkassa 😁

@Kaaho kiitos samoin sinulle 😍

Mulla vuoto on nyt vähän pitkittyny, mutta se varmaankin johtuu siitä kierukan poistosta. Toivottavasti kierto ei kauheesti mee sekaisin siitä poistosta, ainakin hoitaja sano ettei pitäis mennä, kun kyseessä oli kuparikierukka eikä hormonikierukka.
En enää muista, kun kuopusta aloitettiin yrittämään, että menikö kierto miten sekaisin poiston jälkeen, mutta sillon mulla oli hormonikierukka. Sen muistan, että tärppi kävi sillon yk4.

Muokattu viimeksi:
Vihdoin ja viimein tänä aamuna (kp23) ovis+! Tosin oireita ei kyllä näy, että saa nähdä irtoaako. Jospa vielä tallettelut onnistuisi tänään tai huomenna 🤞🏻

Tähän saakka raskautuneissa kierroissa on ovis+ jälkeisinä parina päivänä tärpännyt.

Puoliso eilen illalla tuumasi, että on vähän harmissaa ettei oo aikaa tuhlattavana tän sisarusasian kanssa. Vihdoinkin hän myös ymmärsi, että mä en oo mikään nuori neiti enää 😂

Mites muilla on viikko ja heinäkuu alkanut? 🌷

Vihdoin ja viimein tänä aamuna (kp23) ovis+! Tosin oireita ei kyllä näy, että saa nähdä irtoaako. Jospa vielä tallettelut onnistuisi tänään tai huomenna 🤞🏻

Tähän saakka raskautuneissa kierroissa on ovis+ jälkeisinä parina päivänä tärpännyt.

Puoliso eilen illalla tuumasi, että on vähän harmissaa ettei oo aikaa tuhlattavana tän sisarusasian kanssa. Vihdoinkin hän myös ymmärsi, että mä en oo mikään nuori neiti enää 😂

Hyvin on alkanu 😊 Joskus viikon päästä pitäisi oviksen tulla niin joutuu vielä hetken oottelemaan. Onneksi tässä on kaikenlaista touhua niin aika menee nopeemmin 😄

Mulla oli yöllä oviskivut. Synnytyksen jälkeen mun oviskivut on olleet aivan infernaaliset 😵‍💫 Viime yön ihanuutta lisäsi taaperolla yöllä alkanut flunssa, 2h yöunilla sit tähän päivään 😴

Tänään alkoi sit virallisesti piinailut 🤞🏻Oon jotenkin todella hyvällä mielellä tästä kierrosta, ainakin nyt on yritetty! 😄

Siis tää vauvakuume on niin kutkuttava tunne. Ja kun mun oma 1v5kk ikäinen hymyilee mulle, halaa tai tekee jotain muuta söpöä niin sydämessä läikähtää että haluan toisen.

Toki pienesti pelottaa että mitä jos tästä toisesta lapsesta ei tulisi yhtä helppo kuin tästä ensimmäisestä. Mä olisin yövalvottajasta ja itkevästä vauvasta ihan psykoosin partaalla ja jaksaminen äärirajoilla. Täydennysopinnot haluan ja aion mahdollisesta tulevasta raskaudesta ja vauvasta huolimatta hoitaa loppuun. Työelämästä jään mielellään pois. Jos tulisi tyytyväinen vauva niin saatas kaikki helpommin rullaamaan.

Nyt kaksi päivää oon ollut ilman minipillereitä. Eilen oli seksiä ja jotenkin enempi semmosta säpinää seksissä kun toivoo lasta ja on raskaudelle mahdollisuus. Alan kp 8-10 tikuttelee ovulaatiota. Tavoitteena tikuttaa aamulla ja iltapäivällä töiden jälkeen. Lomalla se saattaa vaan jäädä.

@Kaaho minua kanssa eniten jännittää se, jos vielä vauva saadaan, että millainen nukkuja tulee. En tiiä miten sitä jaksaa valvoa, jos onkin kova heräilemään öisin. Nyt oon kumminkin jo tottunut siihen, että saan pääsääntöisesti nukkua yöt ilman herätyksiä lukuunottamatta, jos on lapset kipeinä tai kuopus nähnyt painajaisia. Mutta eiköhän sitä kaikesta selviä ja tottuu kai siihen heräilyyn taas uudestaan.

@Kaaho minua kanssa eniten jännittää se, jos vielä vauva saadaan, että millainen nukkuja tulee. En tiiä miten sitä jaksaa valvoa, jos onkin kova heräilemään öisin. Nyt oon kumminkin jo tottunut siihen, että saan pääsääntöisesti nukkua yöt ilman herätyksiä lukuunottamatta, jos on lapset kipeinä tai kuopus nähnyt painajaisia. Mutta eiköhän sitä kaikesta selviä ja tottuu kai siihen heräilyyn taas uudestaan.
Me hoidettiin tän ensimmäisen kanssa yöheräilyt siten että nukuttiin perhepedissä ja aina kun vauva heräs niin annoin tissiä ja jatkettiin siitä unia. Tämä toimi hyvin 7kk ajan kunnes vieroitettiin tissistä ja nukkui kokonaisia öitä (ensin vanhempien makuuhuoneessa pinnasängyssä kunnes pinnasänky siirrettiin omaan huoneeseen). Jos heräillyt yli 7kk ikäisestä niin vanhemman läsnäolo on riittänyt että nukahtaa uudelleen. Vanhemmalla on patja vauvan makuuhuoneessa jonne toinen vanhempi voi siirtyä omasta makuuhuoneesta jos lapsi nykyään herää ja ei nukahda itsekseen.

Toki vastasyntyneenä piti noin 1-2kk iässä vaihtaa yöheräilyjen yhteydessä kakkavaippa mutta heti vaipan vaihdon jälkeen perhepetiin tissille ja siinä nukahdettiin molemmat.

Oon siis päässy nyt tän ekan kanssa aika helpolla. Toivon että pääsen toisenkin kanssa 🤭 pitää löytää keinoja jotka helpottaa arkea. Mekin oltiin alun perin ajateltu että ei perhepetiä mutta kyllä se oli pelastus.

Me hoidettiin tän ensimmäisen kanssa yöheräilyt siten että nukuttiin perhepedissä ja aina kun vauva heräs niin annoin tissiä ja jatkettiin siitä unia. Tämä toimi hyvin 7kk ajan kunnes vieroitettiin tissistä ja nukkui kokonaisia öitä (ensin vanhempien makuuhuoneessa pinnasängyssä kunnes pinnasänky siirrettiin omaan huoneeseen). Jos heräillyt yli 7kk ikäisestä niin vanhemman läsnäolo on riittänyt että nukahtaa uudelleen. Vanhemmalla on patja vauvan makuuhuoneessa jonne toinen vanhempi voi siirtyä omasta makuuhuoneesta jos lapsi nykyään herää ja ei nukahda itsekseen.

Toki vastasyntyneenä piti noin 1-2kk iässä vaihtaa yöheräilyjen yhteydessä kakkavaippa mutta heti vaipan vaihdon jälkeen perhepetiin tissille ja siinä nukahdettiin molemmat.

Oon siis päässy nyt tän ekan kanssa aika helpolla. Toivon että pääsen toisenkin kanssa 🤭 pitää löytää keinoja jotka helpottaa arkea. Mekin oltiin alun perin ajateltu että ei perhepetiä mutta kyllä se oli pelastus.
Joo se kyllä kannattaa tehdä niin kuin itse parhaaksi kokee ja helpottaa arkea 😊 Meillä alkuyön nukkuivat pinnasängyssä ja sitten, kun heräs niin imetin ja otin viereen nukkumaan loppuyöksi, mutta ei sitä kovin kauaa tehty, kun ei jotenkin osattu nukkua sitten kunnolla ja pelättiin ettei vaan vahingossa unissaan pyöritä vauvan päälle. Mutta katotaan mites sitten tehdään, jos vielä vauva saadaan 😄

Meillä on samat jännitykset, että millainen nukkuja olisi toisesta tulossa. Ekan kanssa on päästy todella helpolla, hän on aina nukkunut yöllä hyvin eikä oo koskaan ollut yöheräilijä. Muutenkin perustyytyväinen, joskin erittäin räiskyvä ja vilkas luonteinen ihmisenalku meillä kasvaa. Vähän toivon salaa toiselle isänsä rauhallista ja tyyntä luonnetta 😂😂

Dpo 2 ja koetan keksiä kaikkea tekemistä, että en hulluuteen saakka piinaantuisi 🙊

Kiitos hyvin on heinäkuu alkanut, ah loma! 😍 Lomareissulla kaverin perheellä, jossa hurmaava 1v3kk taapero. Ihana miten alkujännityksen jälkeen luottaa ja tahtoo miunkin syliin vähän väliä 🥹 Ei varsinaisesti lapsentekohaluja vähennäkkään moinen 🙈 Viimeinen Letrozol tähän kiertoon popsittu, tällä viikolla ultra ja toivottavasti ensi viikolla eka inseminaatio 🤞🤞 Letrozol veti mahan kyllä ihan jumiin. Olin haljeta onnesta kun luonto vihdoin kutsui 😂

Takaisin