Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä äidillä alko aika myöhään vaihdevuodet, mutta jospa nää on vaan kropan sekoiluja sit.
Mulla ennen hoitoja oli aika aikaisin ovis, olisko voinu johtua siitä hoitamattomasta kilpparista? Ja nyt sit taas oli vaan niin aikaiseen. Just matkalla testaamaan ovista kp7. Katon Premomilla että miten käy viivojen. Tässä flunssaa edelleen poden ja saikkuakin sain kolme päivää. 😓

@Fi-ia Eiks oo ärsyttäviä yllättävät menot 😅 tiedän niin ton tunteen! Toivottavasti pääset syksyllä lääkäriin. Hyvä se on tarkistuttaa paikat ja asiat 👌🏻🫶🏻

Ai niin. Hyi että. Mä jouduin varaan 40-vee papan! Ja multa pitäs ottaa kaks, koska mulla on kaksi kohdunkaulaa… Ronkkimisen vuosi 2024!!! 😂😂😂
Pikaista paranemista!

Esikoinen parantu, mutta nyt sitten kuopukselle nousi pieni lämpö. Katotaan säästynkö itse siltä taudilta. Välillä kyllä tuntuu, että ois tulossa ja sitten taas ei mitään.

Minä taas varasin 35v papan 😄

Kp 21 menossa, arvelen, että viikonloppuna menkat alkaa viimeistään. Flo ennustaa menkkojen alun vasta ensi viikon tiistaihin, mutta en usko, että kierto on 28 päivää. Yleensä se on ollu 26-27 tässä muutamana kertana. Jotenkin veikkaan, että tää kierto on nyt tuostakin lyhyempi.
 
@Nanesa Papa on aina ”yhtä ihanaa”… 😅

Toivottavasti et tuu kipeäksi. En suosittele 😀

Mä tein ovistestin, mutta ei vielä näytä olevan ja hyvä niin, koska vasta kp7/27-28(?? Viimeksi 23…).
 

Liitteet

  • IMG_2394.jpeg
    IMG_2394.jpeg
    201.1 KB · Katsottu: 28
@Sandra84 ja @Nanesa tsemppiä papoihin... Ne on ällöttäviä... 😖
mulla vei tuosta voiton kyllä kohdun limakalvosta miulla otettu solunäyte... 🤯 Enää ei tunnu papa ajatuksenakaan niin pahalta 🙈

Ja pikaista paranemista!

Kylläpä odottavan aika on pitkä.... 🤦‍♀️
Nyt on ollut pari päivää aiempaa pahempi huono olo...
Eilen tein illalla juhlista kotiuduttua ovistestin... Nega... Mutta... Sitten clearbluhun tuli ehkä haaleaakin haaleampi haamu, illallla... 🤯
Sit myöhemmin yliajalla ja edelleen näkyy testissä ohuen ohut viiva... 🤔 Tein molemmat koska niitä oli kaapissa ja päivällä tuli juotua niin vähän, että ajattelin testauksen onnistuvan paremmin 🤷‍♀️
Pitää tehdä huomenna aamulla uus testi... 🙄
Tänä aamuna en tehnyt testiä kun olin niin tööt aamulla, yö jäi lyhyeksi ja vein miehen aamulla töihin ja jatkoin unia sen jälkeen, koska väsytti ja oli älyttömän huono olo... Nyt oon jo varmaankin kolmena iltapäivä nukkunut päiväunet pitkien yöunien lisäksi...
Tämä sade keli ei kyllä auta asiaa.. 🥱 pitää yrittää tänään vaikka siivota vessa, että tulee edes jotain tehtyä 😅
 
@Kesäheinä85 Siittiövasta-aineet mitattiin sperma-analyysin yhteydessä Ovumialla (maksoikohan jotain 120€). Oltais saatu sperma-analyysi myös julkiselta, mutta se ois ollut jotenkin suppeampi, enkä usko että siittiövasta-aineet olisi selvinneet siitä. Nyt inseminaation yhteydessä siittiövasta-aineita ei ilmeisesti mitattu, mutta tavaran viskositeetti oli normaali, mikä viittaisi siihen, ettei niitä nyt ollut 🤯 Kai niiden esiintyminen voi sitten vaihdella "toimituskertasta" toiseen 🤭 Gyne ei osannut sanoa asiaan juuta eikä jaata.
 
@Kesäheinä85 Siittiövasta-aineet mitattiin sperma-analyysin yhteydessä Ovumialla (maksoikohan jotain 120€). Oltais saatu sperma-analyysi myös julkiselta, mutta se ois ollut jotenkin suppeampi, enkä usko että siittiövasta-aineet olisi selvinneet siitä. Nyt inseminaation yhteydessä siittiövasta-aineita ei ilmeisesti mitattu, mutta tavaran viskositeetti oli normaali, mikä viittaisi siihen, ettei niitä nyt ollut 🤯 Kai niiden esiintyminen voi sitten vaihdella "toimituskertasta" toiseen 🤭 Gyne ei osannut sanoa asiaan juuta eikä jaata.

Mielenkiintoista, pitääpä yrittää tutkia asiaa netin syövereistä.. jospa englanniksi löytyisi enemmän tietoa 🤔
Sekin on mulle uutta, että spermassa voi olla siittiöiden vasta-ainetta... Ajattelin jotenkin että emättimessä tai kohdussa on vielä normaalia enemmän jotain... 🤔🙈
 
@Sandra84 ja @Nanesa joo menee liian jännäksi... Nyt olis kait ehkä 5 viikkoa taputeltu, et nyt alkais kuudes 🤔 sen puoleen tää voimistuvat ällötys sopisi kuvioihin.. ja alavatsan turvotus, rintojen turvotus/jomotus... Ja se että viikko sitten ollut vuoto alkoi menkoiksi liian aikaisin, oli aivan liian kevyttä jne...
Sit vaan mietin, että jos on samanlainen kohtalo kuin viimeksi... Noh se selvinnee seuraavien 4 viikon aikana 🙄
 
@Sandra84 ja @Nanesa joo menee liian jännäksi... Nyt olis kait ehkä 5 viikkoa taputeltu, et nyt alkais kuudes 🤔 sen puoleen tää voimistuvat ällötys sopisi kuvioihin.. ja alavatsan turvotus, rintojen turvotus/jomotus... Ja se että viikko sitten ollut vuoto alkoi menkoiksi liian aikaisin, oli aivan liian kevyttä jne...
Sit vaan mietin, että jos on samanlainen kohtalo kuin viimeksi... Noh se selvinnee seuraavien 4 viikon aikana 🙄
Jännäks menee jännäks menee. Oireetkin passaa... mä veikkaan että nyt on onnistunut! Ja rohkeasti vaan toivomaan parasta 🌞
 
Huomenta, kiitos kaikille tsempeistä ja sympatioista ❤️
Mulla taitaa olla vain joku hormonihäiriö... Tai mielikuvitusta... Vaikka eilen etoi koko päivän ja muutkin oireet passasivat...
Nimittäin clearbluen early näyttää vain yhtä viivaa... 🤷‍♀️ 12 päivää sitten olisi pitänyt alkaa kunnon vuodon... Mutta oli vain sitä ennen 5 päivää pientä tiputtelua ja sen jälkeen vielä 2 päivää tiputtelua... Mutta ei vuodoksi asti..

Ihan alussa testin kastuessa oli kaksi viivaa... Testi ruudussa viiva vain oli poikittain...🙈 Näkyi 1-2 sekunnin ajan... Katosi.. 😅 sit näkyi viiva oikein päin... 🤯 Mutta katosi heti kans... 🙄
Isäntä totesi töihin lähtiessään, ettei myöskään näe toista viivaa... 😔
Liekö normaalia tuo alun "viivailu" tuolle testillä... En ole aiemmin tässä vuosien aikaan käyttänyt... Taidan hakea apteekin testejä, ne ei ainakaan ole tuollai väläytellyt viivoja, jotka katoavat...

Mutta pitänee keskittyä uuden oviksen metsästämiseen... 🙄
Ens kuulle pitää varata ensi käynti yksityisellekin... Oon lykännyt ajan varaamista, että jos tärppäisi nyt kesällä.. enkä ole halunnut katsoa elokuun työkalenteria vielä...että mihin kohtaan ajan voisi varata...😔

Vai hätäilenkö vielä liikaa... Vaikka pitäisihän nyt testeissä näkyä kun menkat on 25kp stä myöhässä 12 päivää... Ja 8 päivää myöhässä jos kierto olisi 29 päivää 🤔 kai minä mietin tätä siihen asti että vuoto alkaa 🤦‍♀️
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos @Nanesa

Täällä pitäisi laskurin mukaan olla ovis sunnuntaina. Eilen tunsin tuttua kipua alavatsassa, ovis-tikussa oli melko tumma viiva aiempiin nähden ja pari päivää ollut kirkasta limaa yms.

Nyt kuitenkin ollaan menossa mökille. Ei ehkä niin optimaalinen ajankohta siis. Mutta mietin tässä, että olisiko oireiden mukaan ovis voinut jo olla. 🤔🤷‍♀️
Mulla oli tuossa viestin aikaan kp10-kp11. Luulen nyt kyllä aika vahvasti että todellakin ovulaatio oli jossain tuossa. Nyt sunnuntaina ja maanantaina, kun tikuttelin, niin oli niiiiiiiin haaleaa viivaa testissä kun taas tuolloin oli selkeämmät viivat ^ . (Laskureiden mukaan olisi siis ovis ollut sunnuntaina, mutta vahvasti olen eri mieltä) 😄

Nyt tulin kaupunkiin ja mietin käynkö kuitenkin itseni kiusaksi hakemassa pari testiä... 🤔🤷‍♀️

Onko kenelläkään muuten tietoa miten miehen biologinen lääkitys vaikuttaa siittiöihin? Netistä ei tietoa oikein löydy. 🤷‍♀️ Siitä kyllä löytyy tietoa, jos nainen käyttää biologista lääkitystä->ehkäisystä huolehdittava ja raskautta vältettävä. Niissä on vieläpä naisen kohdalla tosi pitkät varoajat osassa. Esim. Mabtherassa 1 vuosi. Onkohan täällä foorumissa mitään ketjua jo valmiina, jossa keskusteltaisiin eri lääkkeiden huomioiminen raskautta yrittäessä?

Ihanaa päivää teille kaikille ja tsemppiä tähän, välillä epätoivon tunteitakin nostattavaan yrittämiseen ja kuumeiluun. 🌸🫂
 
Mulla oli tuossa viestin aikaan kp10-kp11. Luulen nyt kyllä aika vahvasti että todellakin ovulaatio oli jossain tuossa. Nyt sunnuntaina ja maanantaina, kun tikuttelin, niin oli niiiiiiiin haaleaa viivaa testissä kun taas tuolloin oli selkeämmät viivat ^ . (Laskureiden mukaan olisi siis ovis ollut sunnuntaina, mutta vahvasti olen eri mieltä) 😄

Nyt tulin kaupunkiin ja mietin käynkö kuitenkin itseni kiusaksi hakemassa pari testiä... 🤔🤷‍♀️

Onko kenelläkään muuten tietoa miten miehen biologinen lääkitys vaikuttaa siittiöihin? Netistä ei tietoa oikein löydy. 🤷‍♀️ Siitä kyllä löytyy tietoa, jos nainen käyttää biologista lääkitystä->ehkäisystä huolehdittava ja raskautta vältettävä. Niissä on vieläpä naisen kohdalla tosi pitkät varoajat osassa. Esim. Mabtherassa 1 vuosi. Onkohan täällä foorumissa mitään ketjua jo valmiina, jossa keskusteltaisiin eri lääkkeiden huomioiminen raskautta yrittäessä?

Ihanaa päivää teille kaikille ja tsemppiä tähän, välillä epätoivon tunteitakin nostattavaan yrittämiseen ja kuumeiluun. 🌸🫂
Kannattaa soittaa ja kysyä lääkäristä varmuuden vuoksi. Riippuu varmaan lääkkeestä? En osaa muuta vastata.

Onpa mälsää että ei tuu positiivisia testejä! Olisihan se kiva. Mulla alkaa flunssa helpottaa. Tänään vois jo alottaa projektia kun ei ole vielä ovista kp8. Olis kiva plussata. Muuten tulee tonnien yritys 😅 Niinku ehkä tulee…
 
Mulla oli tuossa viestin aikaan kp10-kp11. Luulen nyt kyllä aika vahvasti että todellakin ovulaatio oli jossain tuossa. Nyt sunnuntaina ja maanantaina, kun tikuttelin, niin oli niiiiiiiin haaleaa viivaa testissä kun taas tuolloin oli selkeämmät viivat ^ . (Laskureiden mukaan olisi siis ovis ollut sunnuntaina, mutta vahvasti olen eri mieltä) 😄

Nyt tulin kaupunkiin ja mietin käynkö kuitenkin itseni kiusaksi hakemassa pari testiä... 🤔🤷‍♀️

Onko kenelläkään muuten tietoa miten miehen biologinen lääkitys vaikuttaa siittiöihin? Netistä ei tietoa oikein löydy. 🤷‍♀️ Siitä kyllä löytyy tietoa, jos nainen käyttää biologista lääkitystä->ehkäisystä huolehdittava ja raskautta vältettävä. Niissä on vieläpä naisen kohdalla tosi pitkät varoajat osassa. Esim. Mabtherassa 1 vuosi. Onkohan täällä foorumissa mitään ketjua jo valmiina, jossa keskusteltaisiin eri lääkkeiden huomioiminen raskautta yrittäessä?

Ihanaa päivää teille kaikille ja tsemppiä tähän, välillä epätoivon tunteitakin nostattavaan yrittämiseen ja kuumeiluun. 🌸🫂
Lääkeasioissa Teratologinen tietopalvelu auttaa. Heillä on puhelinpalvelu.
 
Liityn joukkoon odottelemaan, vauvakuume iskenyt ja ikää ihan just 41! Näköjään reilu vuosi sitten ilakoin täällä, että jee olen raskaana. En ollut kauan ja erokin tuli silloisesta kumppanista.

Nyt elämään tullut ihminen jonka kassa oikeasti perheen perustaminen olisi ihanaa ja hän on samoilla linjoilla. Nyt tässä sitten kuumeillaan yhdessä ja katsotaan tärppääkö vai ei.
 
Mitäs tänne kuuluu?

Täällä samat "oireet" edelleen.. tiistaina iltapäivällä olin jo ihan varma että menkat alkaa, kun oli hieman vuotoa, mutta se loppui jo ennen yötä... 🙄
Tein taas aamulla negatiivisen r-testin...
Eipä tässä auta kuin metsästää ovista, illalla testi oli hitusen tummempi mitä edellisenä päivänä... Joten jatkan sen testin parissa... Eipä siitä ainakaan haittaa ole..
Rintojen kanssa meinaa mennä hermot.. mutta jospa on estrogeenitasot nousussa kiertohäiriön vuoksi.. jos ovista ei tapahtunutkaan 23-24.6. vaan yrittää nyt uudestaan.. 🤷‍♀️
Jos ei tän kuun puolella vuoda, ei oo kipuja, ei testitulokset muutu, niin elokuun alussa marssin gynelle...
 
Mulla kp 18. Ovulaatiotesti neljättä päivää negatiivinen. Mulla on ollut etovaa oloa ja koko ajan nälkä. Tein tänään raskaustestinkin koska siis nyt yk1 menossa ja kp 1 oli ensimmäinen päivä ilman minipillereitä. Ajattelin että jos keho ois toiminut kummallisesti ja ovulaatio ja raskautuminen tapahtunut heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Mutta raskaustesti oli negatiivinen kuten arvelinkin. Etova ja nälkäinen olo johtuu varmaan stressistä kun pitää tää viikko olla vielä töissä ja kesä on ankeaa aikaa olla töissä. Lämpöjä oon mittailut ja senkään mukaan ovulaatiota ei oo vielä ollut.

On tää jotenkin erikoinen tilanne että toive raskautumisesta on kova. Ajattelen sitä monta kertaa päivässä. Oma 1v5kk vaan lisää vauvakuumetta. Toisaalta kans pelottaa että miten jaksan raskauden pahoinvoinnit ja että millaista vauva-arki taas olisi.
 
@Kesäheinä85 onpa ikävää tuollainen, toivottavasti jotain tapahtuu johonkin suuntaan.

Täällä on aika hiljaista, kp 24 menossa. Ei oo kyllä tärpänny, kun ei oo ainakaan mitään oireita. En tosiaan odotakaan, että tässä ihan heti olisi edes tärppäämässä, mutta toivottavasti tässä vuoden sisällä jotain tapahtuisi. Odottelen menkkojen alkavan tässä muutaman päivän sisään.
 
@Kaaho tiedän tunteen, silloin kun päätettiin, että voisimme kuitenkin vielä yrittää kolmatta niin vauvakuume on ollut kova. Vaikea jotenkin selittää, mutta ennen kuin meillä oli edes lapsia niin miehen kanssa keskusteltiin, että kaksi on sopiva lapsiluku, niin sitä ei jotenkaan antanut itsensä edes haaveilla vauvoista enää kuopuksen jälkeen. Mutta sitten, kun tää päätös kolmannesta tulikin ihan yllättäen niin yllätyin itsekin miten paljon sitä kumminkin haluaisi vielä yhden lapsen lisää ❤️

Vaikka on sitä itselläkin pelkoja ja mietteitä, että onko järkevää enää lähteä pakkaa sekoittamaan, kun lapset on jo kumminkin isompia ja omatoimisempia sitten kaikki alkaisi taas alusta. Itsekin molemmissa raskauksissa kärsin pahasta pahoinvoinnista/oksentelusta, joka kesti pitkään ja oli kaikkea muutakin vaivaa, että miten sitä nyt vanhempana jaksaisi. Sitten on myös raha-asiat ym. Mutta sitten taas ajattelen, että eiköhän sitä kaikesta selviä ja kyllä se jäisi itseäni harmittamaan, jos sitä ei edes uskaltaisi yrittää.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top