Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä
Täällä kp18 ja vessahätää puskee…🥴 mutta en tiiä oliko ovista nyt sitten. Jos oli, niin ehkä kp10-11, joten nyt dpo 7-8 jos ja jos! Enpä nyt usko. Tää onki hyvä olla uskomatta, koska ekan kerran kun tulin raskaaks päätin että en ole raskaana ja ei tää onnistu ja sit olinkin. Toki se sit meni kesken, mutta oli hassua…
 
Mitäs tänne?
Nyt olen taas kotosalla reissun jälkeen...
Täällä viime sunnuntaina alkoi pieni tiputtelu, eli dpo8... Kp21 Testiä en ole tehnyt enkä tee vielä... Aikaisintaan ylihuomenna... pitää ensinnäkin ostaa testi ja toisekseen tiputtelun vuoksi odotan kyllä yli huomiseen... Koska huomenna olisi menkkojen alkamispäivä aiempien kevään kiertojen perusteella, tuntemuksia on suuntaan ja toiseen, kipeänä en ole ollut, mutta menkkamaisia jomotusta silloin tällöin eli 3-4krt vuorokaudessa, öisin ei ole pahemmin edes tiputellut, liekö vaakatason asento vaikuttaa 🤭
Aiemmin on ollut tuhrua enimmillään 2 päivää ennen menkkoja.. nyt oli pari tippaa tosiaan jo sunnuntaina eli tää on jo viides päivä... Miks joka kierto on jollain tavalla erilainen tänä keväänä... 🙄 Pidetään hullua jännityksessä...
 
Mitäs tänne?
Nyt olen taas kotosalla reissun jälkeen...
Täällä viime sunnuntaina alkoi pieni tiputtelu, eli dpo8... Kp21 Testiä en ole tehnyt enkä tee vielä... Aikaisintaan ylihuomenna... pitää ensinnäkin ostaa testi ja toisekseen tiputtelun vuoksi odotan kyllä yli huomiseen... Koska huomenna olisi menkkojen alkamispäivä aiempien kevään kiertojen perusteella, tuntemuksia on suuntaan ja toiseen, kipeänä en ole ollut, mutta menkkamaisia jomotusta silloin tällöin eli 3-4krt vuorokaudessa, öisin ei ole pahemmin edes tiputellut, liekö vaakatason asento vaikuttaa 🤭
Aiemmin on ollut tuhrua enimmillään 2 päivää ennen menkkoja.. nyt oli pari tippaa tosiaan jo sunnuntaina eli tää on jo viides päivä... Miks joka kierto on jollain tavalla erilainen tänä keväänä... 🙄 Pidetään hullua jännityksessä...
Olet kyllä maltillinen kun et vielä testaile. Mutta ehkä se on järkevää jos menkkamaisia oireitakin ollut. Jännä että sulla ollut nyt noin erilaisia kiertoja keväästä alkaen. Mä en osaa sanoa tuohon tiputteluun mitään kun mulla semmosta ei oo koskaan ollut vaan menkat alkaa aina kunnon rytinällä. Täältä palstalta oon lueskellut ja tajunnut että tommonen tiputtelu ennen menkkoja on vissii normaalimpaa kuin menkkojen alkaminen rytinällä.

Mulla kp 4 pillereiden lopettamisesta. Odottelen että kannattaa alkaa tikuttelee ovulaatiota. Tarkoitus alkaa tikuttelee ehkä kp 10:stä alkaen.
 
Huomenta :) Eipä tässä mitään nöy. Kp25/28-30.
 

Liitteet

  • 2D71CF62-6C0E-4E67-AC65-76CC7C290FBB.jpeg
    2D71CF62-6C0E-4E67-AC65-76CC7C290FBB.jpeg
    435.9 KB · Katsottu: 17
@Kaaho helpompi olla maltillinen kun yritystä on takana niin monta vuotta ja monta pettymystä... Ja kun ei ole kaapissa millä testata.. tänään menen kylille ystävää tapaamaan ja ajattelin ostaa testejä kaappiin, testaan huomenna jos vuoto ei voimistu tai olo muuten muutu.. kyllähän minä su ja ma olin aika täpinöissäni... Mut nyt on ja taas sellainen fiilis, että pessimisti ei pettyisi...
Jostain luin, että useamman päivän tiputtelu vois viitata siihen, että tarttis progesteroni tukea kohdun limakalvon ylläpitämiseen, jotta raskaus jatkuisi ja kiinnittyminen onnistuisi... Toisaalta vois taas olla ihan normaaliakin jos kiinnittyminen on tapahtunut/tapahtuu.. 🙄
Ei auta kuin odotella... 🤯

@Indigo älä vielä heitä kirvestä kaivoon, osalla näkyy vasta kun on menkkojen oletettu alkamispäivä tai vasta pari päivää sen jälkeen... Eli dpo12-16. Kuitenkin sinulla vasta dpo10?
 
@Kaaho helpompi olla maltillinen kun yritystä on takana niin monta vuotta ja monta pettymystä... Ja kun ei ole kaapissa millä testata.. tänään menen kylille ystävää tapaamaan ja ajattelin ostaa testejä kaappiin, testaan huomenna jos vuoto ei voimistu tai olo muuten muutu.. kyllähän minä su ja ma olin aika täpinöissäni... Mut nyt on ja taas sellainen fiilis, että pessimisti ei pettyisi...
Jostain luin, että useamman päivän tiputtelu vois viitata siihen, että tarttis progesteroni tukea kohdun limakalvon ylläpitämiseen, jotta raskaus jatkuisi ja kiinnittyminen onnistuisi... Toisaalta vois taas olla ihan normaaliakin jos kiinnittyminen on tapahtunut/tapahtuu.. 🙄
Ei auta kuin odotella... 🤯

@Indigo älä vielä heitä kirvestä kaivoon, osalla näkyy vasta kun on menkkojen oletettu alkamispäivä tai vasta pari päivää sen jälkeen... Eli dpo12-16. Kuitenkin sinulla vasta dpo10?
Kiitos! Juu saa nähdä, odottelen ensi viikkoa. :) Noin DPO11 tänään kai. Oireiden perusteella.
 
Täällä kp20 ja semmonen olo että alkais menkat vaikka pitäs alkaa vasta viikon päästä. Tavallaan salaa toivon, että olisin raskaana. 😀 mutta en usko kyllä kuitenkaan…
Toivotaan että tuo niin oikeutettu salainen toiveesi toteutuisi vaikkapa jo siis tässä kierrossa!
 
Tämä kierto taisi mennä vähän plörinäksi kun osui tuo reissu just kierron tärkeään vaiheeseen. Nukuttiin lasten kanssa samassa hotellihuoneessa niin eipä siinä oikein ollut mahiksia mihinkään :/
 
Moikka! Oon lukenut palstoja pitkään taustalla, jospa vähän aktivoituisin. Täytän pian 42 v. ja meillä on taapero 1 v. 8 kk. Toista on yritetty lokakuusta -23 asti ja kolmesti on tärpännyt, mutta mennyt kesken. Alkaa tekeen mieli käydä tarkastuttaan, onko kaikki ok ettei olekin jotain helposti hoidettavaa keskareiden taustalla. Vaikka kyllä uskon, että isoin syy on ikä. Luin täältä tai toisesta ketjusta käynneistä Ovumian hedelmällisyyskatsauksessa tai ensikäynnillä ja kiinnostaisi kuulla mitä kaikkea niihin kuuluu. Tai jonkun muun toimijan vastaaviin, jos joku on käynyt? En tiedä aiotaanko varsinaisesti hoitoja aloittaa. Julkisellahan ei taida saada enää mitään apuja yli 40 v.
 
@Sandra84 mulla oli sama tunne viime vkl.. ja nyt edelleen tuhruvuotoa.. ei kunnon menkkoja.. kipujakaan ei ole, ala vatsaa turvottaa tai tuntuu pinkeältä.. ehkä rintojakin nyt vähän jomottaa, mikä aiemmin on alkanut oviksen jälkeen ja loppunut pari päivää ennen menkkoja.. nyt olis dpo12 tai 13... En sitten eilen ostanut testiä... Tässä mietin, että jos tänään lähtisi kaupoille ja tekisi huomenna aamulla testin...
Nyt ei ole enää ollenkaan sellainen olo, että menkat olisi alkamassa... 🤔 Mutta kaikkihan on vielä mahdollista, että menkat alkaakin tänään... 🤔
Eihän tässä menkat ole virallisesti myöhässä kuin 1-2 päivää... Yritän olla toivomatta liikoja... Että miks just nyt onnistuisi kun ei ole tärpännyt kuin kerran aiemmin 1,5 vuotta sitten.... 🙄 Ja silloin ei ollut tiputteluvuotoa....

@Indigo tsemppiä! Jospa sieltä plussa tulisi!

@Rytökärppä en tiedä omakohtaisesti mitä eka käyntiin kuuluu.. meillä vasta elokuussa edessä.. mutta mielestäni useinkin firman kotisivuilla lukee aika hyvin, mitä käynti sisältää.
 
@Kesäheinä85 Mielenkiintoista. Toivotaan, että siellä jotakin tapahtuisi!🙏🏻

@Rytökärppä Mä luulen, että noissa ensikäynnillä tms. (Oon ollu sellasella Taysissa) katsotaan verikokeet ja AMH, että mikä munasolureservin tilanne ja ferritiini, D-vitamiini ja sukupuolitaudit varmuuden vuoksi. Ja sut ultrataan ja mahdollisesti tehdään jopa aukiolotutkimus? Kannattaa mennä kyllä käymään, jos yhtään miettii menemistä. Miehen tilanne myös katsotaan (labra).
 
Moikka! Oon lukenut palstoja pitkään taustalla, jospa vähän aktivoituisin. Täytän pian 42 v. ja meillä on taapero 1 v. 8 kk. Toista on yritetty lokakuusta -23 asti ja kolmesti on tärpännyt, mutta mennyt kesken. Alkaa tekeen mieli käydä tarkastuttaan, onko kaikki ok ettei olekin jotain helposti hoidettavaa keskareiden taustalla. Vaikka kyllä uskon, että isoin syy on ikä. Luin täältä tai toisesta ketjusta käynneistä Ovumian hedelmällisyyskatsauksessa tai ensikäynnillä ja kiinnostaisi kuulla mitä kaikkea niihin kuuluu. Tai jonkun muun toimijan vastaaviin, jos joku on käynyt? En tiedä aiotaanko varsinaisesti hoitoja aloittaa. Julkisellahan ei taida saada enää mitään apuja yli 40 v.
Koska raskaudut niin ongelma ei tosiaankaan ole välttämättä iso. Itse tarkistuttaisin ihan ekaksi kilpirauhas , D- vitamiini ja ferritiini-arvoni , joku yksityinen labra ilman lääkärin lähetettä... Kannattaa katsoa puhti hintoja, kirjaantuneille antaa alennuksia. Noi kokeet saattaisit saada myös työterveyden kautta. Aloittaisin myös foolihapon syönnin.
Plussatuulta...
 
Koska raskaudut niin ongelma ei tosiaankaan ole välttämättä iso. Itse tarkistuttaisin ihan ekaksi kilpirauhas , D- vitamiini ja ferritiini-arvoni , joku yksityinen labra ilman lääkärin lähetettä... Kannattaa katsoa puhti hintoja, kirjaantuneille antaa alennuksia. Noi kokeet saattaisit saada myös työterveyden kautta. Aloittaisin myös foolihapon syönnin.
Plussatuulta...

Nämä arvot saa mitattua myös julkisella fimlabin kautta, ilman lähetettä ja edullisemmin kuin esim puhdin kautta.
 
Moikka! Oon lukenut palstoja pitkään taustalla, jospa vähän aktivoituisin. Täytän pian 42 v. ja meillä on taapero 1 v. 8 kk. Toista on yritetty lokakuusta -23 asti ja kolmesti on tärpännyt, mutta mennyt kesken. Alkaa tekeen mieli käydä tarkastuttaan, onko kaikki ok ettei olekin jotain helposti hoidettavaa keskareiden taustalla. Vaikka kyllä uskon, että isoin syy on ikä. Luin täältä tai toisesta ketjusta käynneistä Ovumian hedelmällisyyskatsauksessa tai ensikäynnillä ja kiinnostaisi kuulla mitä kaikkea niihin kuuluu. Tai jonkun muun toimijan vastaaviin, jos joku on käynyt? En tiedä aiotaanko varsinaisesti hoitoja aloittaa. Julkisellahan ei taida saada enää mitään apuja yli 40 v.
Minä kävin Ovumian ilmaisessa hedelmällisyysneuvonnassa. Se ei sisältänyt kuin 45-60min keskustelun työntekijän kanssa, joka mulla oli kätilö. Siinä kartoitettiin tilannetta ja kätilö antoi neuvontaa ja pohdittiin jatkoja. Toki meillä ei lapsettomuutta taustalla ja nyt aletaan vasta yrittää toista lasta. Mutta hän tiedotti että mitä vaihtoehtoja mulle vois olla hyvä kun mulla pitkä ja epäsäännöllinen kierto ja muita juttuja jotka vaikuttavat hedelmällisyyteen. Mutta ymmärtääkseni jos haluaa verikokeita, gyneajan, isompia tutkimuksia... jne niin ne sitten maksaa. Mutta sillä ilmaisella ensikäynnillä voi just työntekijän kanssa pohtia että mitkä ois itselle oikeanpia keinoja lähteä eteenpäin. Mutta varmaan voi varata kans suoraan maksullisen alkukartoitus ajan gynelle, vai millä nimellähän se oli Ovumialla.
 
Tilasin tänään ubikinolia. Mulla on ubikinonia ollut, mutta kokeilen nyt vielä tällaista ns paremmassa muodossa olevaa. En sitä ehkä kauaa ehdi nappailla, mutta edes 1-2kk… Jos ja kun nyt ei kuitenkaan onnistu… 😶‍🌫️ Mun vasemmas munasarjassa kyllä kuplii ihmeellisesti ja juilii, mutta onko se merkki viikon päästä alkavista menkoista vai kiinnittyminen? Ovis saattoi olla kp10 tai kp15 tai ei ollenkaan, ken tietää! 🫣 tänään kp21/27-28. Vai alkaako menkat aikaisemmin? Yks kierto kesti jonku 24 päivää tässä joku hetki sitten 😖
Oh well. Piti tulla tänne pohtimaan 😀
 
Tsemppiä @Sandra84 mulla kans on ollut tää kierto outo... Tekeekö sen ikä vai yrittäminen..🙈 Ubikinolia söin yhden purkin syksyllä.. ehkä pitäisi syödä lisää... 🤷‍♀️

Kp28... Ja testi oli nyt aamulla negatiivinen... Ei auta kuin odotella että alkaako vuoto kunnolla vai ei... Oletettavasti ovis oli kp 13 illalla... Et nyt olis jo dpo14.. et kait jotain olisi pitänyt testissä näkyä, jos olisi näkyäkseen... Noh näin vähäistä vuotoa en voi omina menkkoinani mitenkään pitää kun yleensä vuotaa 1-2 päivää niin että hyvä kun ehtii siteen vaihtaa... Joten jos ei ens viikon aikana tule kunnon vuotoa tai plussaa niin pakko käydä gynekologin juttusilla 🙄
Toki eilen kylmäksi useammin tunnin rintoja ja tänäänkin kolottaa.. aiemmin ne tuntemukset on olleet oviksen jälkeen ja loppuneet päivää kahta ennen menkkoja... 🙄
 
Takaisin
Top