Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Olet kyllä maltillinen kun et vielä testaile. Mutta ehkä se on järkevää jos menkkamaisia oireitakin ollut. Jännä että sulla ollut nyt noin erilaisia kiertoja keväästä alkaen. Mä en osaa sanoa tuohon tiputteluun mitään kun mulla semmosta ei oo koskaan ollut vaan menkat alkaa aina kunnon rytinällä. Täältä palstalta oon lueskellut ja tajunnut että tommonen tiputtelu ennen menkkoja on vissii normaalimpaa kuin menkkojen alkaminen rytinällä.Mitäs tänne?
Nyt olen taas kotosalla reissun jälkeen...
Täällä viime sunnuntaina alkoi pieni tiputtelu, eli dpo8... Kp21 Testiä en ole tehnyt enkä tee vielä... Aikaisintaan ylihuomenna... pitää ensinnäkin ostaa testi ja toisekseen tiputtelun vuoksi odotan kyllä yli huomiseen... Koska huomenna olisi menkkojen alkamispäivä aiempien kevään kiertojen perusteella, tuntemuksia on suuntaan ja toiseen, kipeänä en ole ollut, mutta menkkamaisia jomotusta silloin tällöin eli 3-4krt vuorokaudessa, öisin ei ole pahemmin edes tiputellut, liekö vaakatason asento vaikuttaa
Aiemmin on ollut tuhrua enimmillään 2 päivää ennen menkkoja.. nyt oli pari tippaa tosiaan jo sunnuntaina eli tää on jo viides päivä... Miks joka kierto on jollain tavalla erilainen tänä keväänä... Pidetään hullua jännityksessä...
Kiitos! Juu saa nähdä, odottelen ensi viikkoa. :) Noin DPO11 tänään kai. Oireiden perusteella.@Kaaho helpompi olla maltillinen kun yritystä on takana niin monta vuotta ja monta pettymystä... Ja kun ei ole kaapissa millä testata.. tänään menen kylille ystävää tapaamaan ja ajattelin ostaa testejä kaappiin, testaan huomenna jos vuoto ei voimistu tai olo muuten muutu.. kyllähän minä su ja ma olin aika täpinöissäni... Mut nyt on ja taas sellainen fiilis, että pessimisti ei pettyisi...
Jostain luin, että useamman päivän tiputtelu vois viitata siihen, että tarttis progesteroni tukea kohdun limakalvon ylläpitämiseen, jotta raskaus jatkuisi ja kiinnittyminen onnistuisi... Toisaalta vois taas olla ihan normaaliakin jos kiinnittyminen on tapahtunut/tapahtuu..
Ei auta kuin odotella...
@Indigo älä vielä heitä kirvestä kaivoon, osalla näkyy vasta kun on menkkojen oletettu alkamispäivä tai vasta pari päivää sen jälkeen... Eli dpo12-16. Kuitenkin sinulla vasta dpo10?
Toivotaan että tuo niin oikeutettu salainen toiveesi toteutuisi vaikkapa jo siis tässä kierrossa!Täällä kp20 ja semmonen olo että alkais menkat vaikka pitäs alkaa vasta viikon päästä. Tavallaan salaa toivon, että olisin raskaana. mutta en usko kyllä kuitenkaan…
Koska raskaudut niin ongelma ei tosiaankaan ole välttämättä iso. Itse tarkistuttaisin ihan ekaksi kilpirauhas , D- vitamiini ja ferritiini-arvoni , joku yksityinen labra ilman lääkärin lähetettä... Kannattaa katsoa puhti hintoja, kirjaantuneille antaa alennuksia. Noi kokeet saattaisit saada myös työterveyden kautta. Aloittaisin myös foolihapon syönnin.Moikka! Oon lukenut palstoja pitkään taustalla, jospa vähän aktivoituisin. Täytän pian 42 v. ja meillä on taapero 1 v. 8 kk. Toista on yritetty lokakuusta -23 asti ja kolmesti on tärpännyt, mutta mennyt kesken. Alkaa tekeen mieli käydä tarkastuttaan, onko kaikki ok ettei olekin jotain helposti hoidettavaa keskareiden taustalla. Vaikka kyllä uskon, että isoin syy on ikä. Luin täältä tai toisesta ketjusta käynneistä Ovumian hedelmällisyyskatsauksessa tai ensikäynnillä ja kiinnostaisi kuulla mitä kaikkea niihin kuuluu. Tai jonkun muun toimijan vastaaviin, jos joku on käynyt? En tiedä aiotaanko varsinaisesti hoitoja aloittaa. Julkisellahan ei taida saada enää mitään apuja yli 40 v.
Koska raskaudut niin ongelma ei tosiaankaan ole välttämättä iso. Itse tarkistuttaisin ihan ekaksi kilpirauhas , D- vitamiini ja ferritiini-arvoni , joku yksityinen labra ilman lääkärin lähetettä... Kannattaa katsoa puhti hintoja, kirjaantuneille antaa alennuksia. Noi kokeet saattaisit saada myös työterveyden kautta. Aloittaisin myös foolihapon syönnin.
Plussatuulta...
Minä kävin Ovumian ilmaisessa hedelmällisyysneuvonnassa. Se ei sisältänyt kuin 45-60min keskustelun työntekijän kanssa, joka mulla oli kätilö. Siinä kartoitettiin tilannetta ja kätilö antoi neuvontaa ja pohdittiin jatkoja. Toki meillä ei lapsettomuutta taustalla ja nyt aletaan vasta yrittää toista lasta. Mutta hän tiedotti että mitä vaihtoehtoja mulle vois olla hyvä kun mulla pitkä ja epäsäännöllinen kierto ja muita juttuja jotka vaikuttavat hedelmällisyyteen. Mutta ymmärtääkseni jos haluaa verikokeita, gyneajan, isompia tutkimuksia... jne niin ne sitten maksaa. Mutta sillä ilmaisella ensikäynnillä voi just työntekijän kanssa pohtia että mitkä ois itselle oikeanpia keinoja lähteä eteenpäin. Mutta varmaan voi varata kans suoraan maksullisen alkukartoitus ajan gynelle, vai millä nimellähän se oli Ovumialla.Moikka! Oon lukenut palstoja pitkään taustalla, jospa vähän aktivoituisin. Täytän pian 42 v. ja meillä on taapero 1 v. 8 kk. Toista on yritetty lokakuusta -23 asti ja kolmesti on tärpännyt, mutta mennyt kesken. Alkaa tekeen mieli käydä tarkastuttaan, onko kaikki ok ettei olekin jotain helposti hoidettavaa keskareiden taustalla. Vaikka kyllä uskon, että isoin syy on ikä. Luin täältä tai toisesta ketjusta käynneistä Ovumian hedelmällisyyskatsauksessa tai ensikäynnillä ja kiinnostaisi kuulla mitä kaikkea niihin kuuluu. Tai jonkun muun toimijan vastaaviin, jos joku on käynyt? En tiedä aiotaanko varsinaisesti hoitoja aloittaa. Julkisellahan ei taida saada enää mitään apuja yli 40 v.
Mä en nää mitään kyllä…Hain testin kun aamulla kananmuna haisi niin julmetun kamalalta! Pregnancy test checker-sovellus kertoo että tämä on plussa? Ehkä haamujen haamu tai höpönlöpöä? :))) Mitä olet mieltä?