Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kaaho Meillä on koti-inssi se tavallisin tapa kun voi just vuorotellen tehdä taaperon ollessa hereillä. On sillä saatu neljä raskautta alkuun, myös tuo lapsonen kävi aikanaan mukinpohjan kautta. 😄 Ja paras se on tehdä heti tuoreella tavaralla tai ainakin pitää ruiskua kädessä jos kestää. Omasta mielestä saattais olla yhdyntää tehokkaampikin, kun voi ensin sormella kokeilla, että missä on kohdunsuu ja ruiskuttaa juuri sen päälle. Niin eipä ole uimareilla niin paljon uitavaa.
 
Sivusta huutelen, että meillä kun oltiin hoidoissa, mies otti siemennesteen kotona talteen ja muistelen että tunnin sisällä piti toimittaa se sairaalaan, ja pitää jossain tyyliin paidan alla tms sopivassa lämmössä. Eli varmasti sama pätee koti-inssiin, tunnin sisällä kun jatkaa hommat loppuun niin varmasti ovat vielä siittiöt kunnossa 🥰 plussatuulia jokaiselle!🌸
 
Minä täällä tuskainen tämän ihme kierron kanssa.. tein aamulla testin, edelleen nega... Tänään on ollut huono olo jo pariin otteeseen.. ala selässä ja vatsassaiin välillä taas lievää tunnetta että vois menkat lähestyä... Jos kierto olisi ollut 2 vuoden takainen entinen normaali eli 29 päivää... Nyt olis menkat 3 päivää myöhässä... Mut kiertohan on ollut viime aikoina 24-26 päivää... 🙄 Ei se auta kuin odottaa... 🤯
Lähin gynekologi löytyis nyt varmaan reilun 100km päästä.. näytti lähialueen gynet olevan lomalla, kun netin kautta aikoja katselin.. elokuussa pääsisi täällä.. joten sama yrittää malttaa odottaa... Tänään päätin, että sunnuntaina aloitan oviksen metsästyksen jos ei lauantainakaan näy r testissä mitään... 🙄
 
@Kesäheinä85 Tsemppiä! Onpa ärsyttävää kun ei tiedä mikä on. Toki mulla tullu kans pahaa oloo ennen menkkoja 😂 rakastan näitä ”oireita”. Tänään kp3. En enää ees osaa odottaa, että mun kierto olis sen 27. Miks ihmeessä se lyhenee välillä? Vaihdevuodet? Hell no! En suostu tuollaiseen.
Miehen kans puhuttiin, että nyt kokeillaan vielä omilla soluilla. 25.7. me sit keskustellaan lisää, kun ehkä tiedetään lisää. Mä oon taas kipee. Kuume nousi. Viimeks olin kans ennen hoitoo kipeä. 🙈
No huomenna ei ole asiaa töihin, niin voin lueskella tätä foorumia ja tehdä tutkimuksia. 😅
 
Täältä yksi kuumeileva 41v. liittyy mukaan. Jäin selailemaan siihen malliin tekstejä, että kello juoksi aamuyöhön saakka. Tärppiä toivon kovasti. Useita vuosia jo haaveillut toisesta lapsesta, mutta yritystä ei ole ollut ja kierukka on saanut olla paikoillaan. Nyt se on kuitenkin otettu pois ja enemmän kuin mielellään ottaisin sen plussan testiin. Kaikki maailman pelot olen varmasti jo keksinyt päähäni ja vähän semmoisessa toivossa tänne tulinkin lueskelemaan, josko en olisi vielä myöhässä tämän haaveeni kanssa 🥺❤️🙈
 
@StarStrike tervetuloa mukaan keskustelemaan ja tsemppiä yritykseen ❤️

Minulla on jotenkin sellainen tunne, että tää kierto tulee olemaan lyhyempi, mutta katotaan. Esikoisellakin on pieni flunssa, toivottavasti ei tuosta pahene ja nyt välillä tuntuu itselläkin, että onkohan flunssa tulossa.
 
@StarStrike tervetuloa mukaan keskustelemaan ja tsemppiä yritykseen ❤️

Minulla on jotenkin sellainen tunne, että tää kierto tulee olemaan lyhyempi, mutta katotaan. Esikoisellakin on pieni flunssa, toivottavasti ei tuosta pahene ja nyt välillä tuntuu itselläkin, että onkohan flunssa tulossa.
Nyt kun noita flunssia taa-as tuntuu kiertävän niin oireiden itselle ilmetessä kannattaa tehdä koronatesti Korona nostaa veren tukosriskiä ja siten on riski istukan toimivuudelle... Jo aivan alkuraskausaikana siihen saa verenohennuslääkkeet.
 
Nyt kun noita flunssia taa-as tuntuu kiertävän niin oireiden itselle ilmetessä kannattaa tehdä koronatesti Korona nostaa veren tukosriskiä ja siten on riski istukan toimivuudelle... Jo aivan alkuraskausaikana siihen saa verenohennuslääkkeet.
Enpä tiennytkään, kiitos tiedosta 🌼
 
Kiitos @Nanesa

Täällä pitäisi laskurin mukaan olla ovis sunnuntaina. Eilen tunsin tuttua kipua alavatsassa, ovis-tikussa oli melko tumma viiva aiempiin nähden ja pari päivää ollut kirkasta limaa yms.

Nyt kuitenkin ollaan menossa mökille. Ei ehkä niin optimaalinen ajankohta siis. Mutta mietin tässä, että olisiko oireiden mukaan ovis voinut jo olla. 🤔🤷‍♀️
 
Mulla alkoi vuoto… Ajallaan, kierto sen 28. Luulen että kiinnittymisyritys ja jotain vialla niin siten ei nyt jatku. 😔
@Indigo Anteeksi en muista mikä tilanne teillä on (vain luomu-yritys / hoidot mahdolliset), mutta liittyen tuohon "kiinnittyminen tapahtuu mutta jotain vialla" -ajatukseen: Meille tehtiin eka inseminaatio tällä viikolla. Sain suoraan tukilääkkeeksi Terolut 10 mg aamuin illoin kp:ille 18-29. Synteettistä keltarauhashormonia siis, ylläpitämään kohdun limakalvoa mahdl. raskautta varten. Miulla ei ole ollut lyhyen luteaalivaiheen ongelmaa eikä tiputtelua ennen menkkoja, mutta Terolutit määrättiin silti. Jos raskaustesti pos kp29 alkaa Lugesteronit, joita jatketaan koko alkuraskaus. Kiittelinkin gyneä siitä, että tukilääkket määrättiin heti eikä ajatuksella "kokeillaan ensin ilman ja jos ei toimi niin sitten". Ovulaation induktiotahan käytetään käsittääkseni myös luomuyrittäjillä, voisko gyneltä kysäistä olisiko oviksen jälkeiset tukilääkkeetkin mahdollista saada..?

@StarStrike Miulla ainakin viime jouluna alkoi oviskivut jo kp12, joten ovulaatiotesti ois varmaan ollut pos jo kp11 (norm. kp13-15). Siitä kierrosta en saanut ovis+aa kiinni ollenkaan (aloitin vasta kun kivut ilmeni). Joten voi kai se tulla ajoissakin.. toki sit taas menkat alkoi vasta 16 vrk kipuilujen jälkeen, mikä viittais siihen että ovulaatio on ollut normaalilla paikallaan 😂 Otappa näistä selvää.
 
Täällä menkkojen ois pitänyt alkaa tänään joten kauhulla odotan, että ne alkaa ihan just.. ja juuri ja juuri uskallan toivoa, että ne ei ala.. jännä miten se ei oo tällä iällä enää itsestäänselvyys. Oispa tajunnut aiemmin.. tuntemukset kuopassa 50/50. Vaikea arvioida et onko menkat ihan just alkamassa vai onko jotain muuta.. vaisto sanoo et kohta ne alkaa, siihen kai pitää luottaa.
Jos on tärpäränny, niin jollain tapaa sen tietää jo varhaisessa vaiheessa.
Voi myös olla, että keskenmenon kokeneena ei halua liikaa luottaa siihen että onnais, niin ei pety sit niin pahasti?
Meillä onneksi on jo lapsi, kohta 10v tyttö, niin onni on meille jo kolahtanut, onko väärin toivoa sitä uudestaan?
Tsemppiä muillekin!
 
Tsemppiä @Nasso88 kyllähän menkkojen iän mukaan pitäisi vielä alkaa, yleensähän vaihdevuodet alkaa 43-53 vuoden iässä... Ellei suvussa ole alkanut aiemmin... 🤔
Itsellä ei vielä menkkoja näy.. pisimmästä kierrosta (edelliset 10 vuotta) ovat nyt myöhässä 6 päivää... Ja viime aikojen normeista sen 9 päivää... Eilen kuin oli raskaustesti nega... Mikä ihme oli se kp 20-27 tiputteluvuoto... Toisaalta toivon, että olisi ollut ns. Myöhäinen kiinnittyminen... Mutta joo pitäisi jo näkyä... Tosin vuoden takaisessa lyhyessä raskaudessakin näkyi testissä vasta kp34/35 eli sama mikä nyt on menossa...🙄
Tein eilen keskipäivällä tuon r-testin ja samalla ovistestin... Molemmat negoja.. teen kait tänään iltapäivällä uuden ovistestin ja huomenna aamulla r-testin, kun ostin clearbluen herkkiä kaappiin, kun oli kolme kpl yhdessä paketissa...
Eilen iltapäivällä kiukutti kun oli taas sellainen olo että menkat alkaa ihan just.. mutta eipä näköjään alkanutkaan... 🤯
Alavatsaa turvottaa ja myllertää välillä ja toissa yönä näin unta että tulee positiivinen tulos... Pyh ja pah 🙄
Jospa kierto ei tykännyt lentämisestä.. vaikka olikin vain kaksi lyhyttä reissua... Ennen ei ole vaikuttanut 🤷‍♀️

@pääskyläinen mitattiinko siittiövasta-aineet hoidoissa, vai voiko sen mittauttaa ihan oma-aloitteisestikin? Olen elokuulle varaamassa ensikäyntiä... 🤔
 
@pääskyläinen ,niimpä.. otappa näistä selvää. 😄

Tänään pitäisi tosiaan olla ovis laskurin mukaan.. sanoisin, että jos pitäisi lotota oireiden sekä ovistestin viivan vahvuuden mukaan, niin sanoisin, että ovis oli tuolloin aiemmin.. 😄 Kai se voi noinkin aikaisin sitten olla. 🤷‍♀️ Tai sitten son nyt tänään/huomenna... ei vain tunnu oikein miltään. Pikku nippailuja alavatsalla.. ei edes semmoinen olo kuin alkais menkat.. mutta jotain häilyvää ja tosi laimeasti tuntuvaa tuolla jossain. Mutta, eipä mieskään ole tänään kotona, niin siinä mielessä sama mitä tuolla tuntuu.. 😄 Tämä kierto meni nyt aivan hukkaan.. tuskin tarvii testejäkään tuhlata nyt. Vähän ehkäpä harmittaa.. 🤏 Itse haluaisi käyttää koko aikaikkunan hyväksi. Mies on kai enemmän mentaliteetilla.. "se tulee jos tulee.." 🙈
 
ON: Mun menkat alkoi 2 pvä etuajassa. Luteaali jäi yhtäkkiä todella lyhyeksi, mutta luulen et ovista ei ehkä kuitenkaan ollut, kun oli niin vaikea saada edes jonkinnäköinen viiva tikkuun. Positiivista et nyt menkat kuitenkin tuli ja viime kuun poisjäänti oli todennäköisesti sit vaa sattumaa.

Oon ollu niin huonolla tuulella koko vlopun, ärsyttää ja harmittaa nega suunnattomasti , vaikka tosiaan 8 v meni ilman plussan plussaa 😄 Ehkä kuitenkin salaa aattelin et nyt ois helpompaa, ku niitä plussia sit tuli useampi lähekkäin viimeksi kun on yritetty.

Tässä kierrossa piti mennä gynelle, mutta tuli niin paljon yllärilaskuja että siirrän sen syksylle. Tässä kuussa en aio tikuttaa eikä mitenkään erityisesti yritetä. Katotaan syksyllä sit mitä gynekäynti näyttää ja jos tarve on, niin lähetäänkö kuitenkin hoitoihin.

Plussatuulia ja rentoa kesäfiilistä kaikille 🤍👋

(ps. Oon varmaan loppukierrosta takas täällä xD)
 
…kyllähän menkkojen iän mukaan pitäisi vielä alkaa, yleensähän vaihdevuodet alkaa 43-53 vuoden iässä... Ellei suvussa ole alkanut aiemmin... 🤔
Meillä äidillä alko aika myöhään vaihdevuodet, mutta jospa nää on vaan kropan sekoiluja sit.
Mulla ennen hoitoja oli aika aikaisin ovis, olisko voinu johtua siitä hoitamattomasta kilpparista? Ja nyt sit taas oli vaan niin aikaiseen. Just matkalla testaamaan ovista kp7. Katon Premomilla että miten käy viivojen. Tässä flunssaa edelleen poden ja saikkuakin sain kolme päivää. 😓

@Fi-ia Eiks oo ärsyttäviä yllättävät menot 😅 tiedän niin ton tunteen! Toivottavasti pääset syksyllä lääkäriin. Hyvä se on tarkistuttaa paikat ja asiat 👌🏻🫶🏻

Ai niin. Hyi että. Mä jouduin varaan 40-vee papan! Ja multa pitäs ottaa kaks, koska mulla on kaksi kohdunkaulaa… Ronkkimisen vuosi 2024!!! 😂😂😂
 
Kp 15 ja tänään aloin tikutella ovilaatiotestejä. Selkeä nega oli. Kalenterit ennustelee ovulaatiota ens vklopulle tai maanantaille. Lämpöjä olen mittaillut mutta kesälomareissulla tuli taukoja. Mutta ei lämpöjen mittailujen puolestakaan näytä että ovis olisi tässä ekassa kierrossa jo mennyt.
 
Takaisin
Top