Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Kirbycat
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
MitÀs tÀnne kuuluu?
MikĂ€hĂ€n taas lie... Ovis plussa oli testissĂ€ keskiviikkona ja nyt aamulla vessassa kĂ€ynnin jĂ€lkeen kamala kramppi tms. alavatsa oli 10min kivikova... Ja vielĂ€kin n. 2 tunnin pÀÀstĂ€ vasen puoli hieman hellĂ€nĂ€... Voisko oikeasti olla ettĂ€ ovis tapahtui vasta nyt ja vasemmalta...ja ettĂ€ samalla puhkesi kysta... Vai voikohan olla virtsarakko on liittyvÀÀ.. kaikkea sitĂ€... đŸ€·â€â™€ïž
 
Tarkistin pilleripurkit niin vielĂ€ 3 viikkoa psykoosinestolÀÀkettĂ€ ja sen jĂ€lkeen vielĂ€ 2 viikkoa minipillereitĂ€ niin sitte voi toisen lapsen yrittĂ€minen alkaa 😍😄 tÀÀ psykoosinestolÀÀkityksen lopettaminen on pitkĂ€ projekti, 3 kk menee vĂ€hentĂ€essĂ€ ja lopettaessa. Toinen psykoosinestolÀÀkitys sitte jatkuu raskaudenkin aikana mutta se on sallittu raskaana ja imettĂ€ttĂ€essĂ€. Oon tyytyvĂ€inen ettĂ€ on niin vakavat diagnoosit ettĂ€ ei tarvi empiĂ€ ettĂ€ kĂ€yttÀÀkö lÀÀkitystĂ€ mielenterveyteen raskauden aikana vai ei đŸ€­
 
MitÀs tÀnne kuuluu?
MikĂ€hĂ€n taas lie... Ovis plussa oli testissĂ€ keskiviikkona ja nyt aamulla vessassa kĂ€ynnin jĂ€lkeen kamala kramppi tms. alavatsa oli 10min kivikova... Ja vielĂ€kin n. 2 tunnin pÀÀstĂ€ vasen puoli hieman hellĂ€nĂ€... Voisko oikeasti olla ettĂ€ ovis tapahtui vasta nyt ja vasemmalta...ja ettĂ€ samalla puhkesi kysta... Vai voikohan olla virtsarakko on liittyvÀÀ.. kaikkea sitĂ€... đŸ€·â€â™€ïž
tuli mieleen, ettĂ€ mitĂ€ jos se oli joku kiinnitymisyritys, mutta ei kai vielĂ€?🧐 Mielenkiintoista. Ootteko talletellu kuitenki? đŸ€ž

@Kaaho Jee! Onpa kiva juttu! đŸŽ‰đŸ€ž

Mulla on ihan Àlytön vÀsy ja nukuin taas 2h pÀivÀunet. Johtuu varmaan tuosta CyclogestistÀ, mikÀ nyt tukena.
 
Ei kait se vielĂ€ kiinnittymistĂ€ ole.. kyllĂ€ me lopulta talleteltiin.. pitĂ€isi varmaankin varalta vielĂ€ tĂ€nÀÀnkin.. jos olikin ovis kipuja... đŸ€·â€â™€ïžIlmavaivoja se ei ainakaan ollut..🙈 tai sitten kysta yritti puhjeta tai oli niin pieni ettei tullut pahempaa.. đŸ€”

HyvÀ juttu @Kaaho !

@Sandra84 tsemppiÀ, voi hyvinkin johtua tukilÀÀkityksestÀ ..

MinĂ€ oon ihan vĂ€sy tĂ€hĂ€n flunssaan..vielĂ€ muutama pĂ€ivĂ€ töitĂ€ ennen lomaa.... đŸ„±
 
Mulla on ollut kierto ihan sekaisin punktiosta. PÀÀtin silti tikuttaa ovulaatiota koko kierron ja tĂ€nÀÀn kp 30 se sitten tuli đŸ€Ł
SinĂ€nsĂ€ ei niin vĂ€liĂ€, kun eka siirto tulee vasta syksyllĂ€, mut tietenkÀÀn ei voi jĂ€ttÀÀ yrittĂ€mĂ€ttĂ€ đŸ€­
Alkaa kyllĂ€ olla jo vĂ€hĂ€n kisavĂ€symystĂ€, kun ovistesti alko vilkuttaa reilu 2 vko sitten ja sen jĂ€lkeen on talleteltu vĂ€hintÀÀn joka toinen pĂ€ivĂ€ đŸ€ŁđŸ€Ł
Toiveet ei oo korkeella, mut aina kannattaa yrittÀÀ đŸ€­
 
Mulla on ollut kierto ihan sekaisin punktiosta. PÀÀtin silti tikuttaa ovulaatiota koko kierron ja tĂ€nÀÀn kp 30 se sitten tuli đŸ€Ł
SinĂ€nsĂ€ ei niin vĂ€liĂ€, kun eka siirto tulee vasta syksyllĂ€, mut tietenkÀÀn ei voi jĂ€ttÀÀ yrittĂ€mĂ€ttĂ€ đŸ€­
Alkaa kyllĂ€ olla jo vĂ€hĂ€n kisavĂ€symystĂ€, kun ovistesti alko vilkuttaa reilu 2 vko sitten ja sen jĂ€lkeen on talleteltu vĂ€hintÀÀn joka toinen pĂ€ivĂ€ đŸ€ŁđŸ€Ł
Toiveet ei oo korkeella, mut aina kannattaa yrittÀÀ đŸ€­
Hih! SiinĂ€ se kunto kasvaa samalla kohisten kun pupuilee harva se pĂ€ivĂ€. đŸ€ŁEhdottomasti kannattaa yrittÀÀ, niin ei tartte jĂ€lkiteen spekuloida. Pienet pakkaspallerot voivat hyvĂ€stĂ€ syystĂ€ odottaa vuoden tai parikin...
 
Varasin innoissaan Ovuamialle ajan ilmaiseen hedelmĂ€llisyysneuvontaan đŸ€­ Onko kukaan kĂ€ynyt? Kuinkahan alkavat tuputtamaan maksullisia palveluita sitten kĂ€ynnillĂ€ 😁 No, se heille sallittakoon kun ilmaisena tĂ€llaisia aikoja tarjoavat. Mutta ensin kyllĂ€ yritĂ€mme miehen kanssa 6kk ajan lasta ennen kuin lĂ€hdemme mihinkÀÀn kalliisiin juttuihin.

Tosiaan tÀssÀ mulla on monta hedelmÀllisyyteen negatiivisesti vaikuttavaa juttua: 35v ikÀ, kilpirauhasen vajaatoiminta ja korkea prolaktiini. Sitte se vielÀ ettÀ tallettelut pitÀs tehdÀ sÀÀnnöllisesti. Mun ja miehen luonnollinen aktitahti olisi 2-4krt kuussa mutta toki lasta yrittÀessÀ ja ovulaation aikoihin ollaan tiuhempaan harrasteltu ainakin ensimmÀistÀ yrittÀessÀ.
 
Nyt kun tÀssÀ on aikalailla tarkalleen vuosi yritystÀ takana (kahden kemiallisen/varhaisen keskenmenon kera), ajateltiin, ettÀ on parempi lÀhteÀ selvittÀmÀÀn tilannetta. Se on vielÀ tÀysin auki, ettÀ lÀhdetÀÀnkö hoitoihin, jos ei luomuna ole mahdollisuuksia tai todennÀköisyydet pieniÀ. Hoitovaihtoehdoista en ole edes juurikaan perillÀ, kun ei ole asiaan tarvinnut koskaan perehtyÀ. Perussairauteni takia olen hieman epÀvarma hoitojen lÀpikÀymisestÀ. PitÀÀ ainakin selvitellÀ asiaa perinpohjin...

Olen yrittÀnyt olla positiivisella mielellÀ (tai sitten olen turtunut siihen, ettÀ kierrot pÀÀtyvÀt kerta toisensa jÀlkeen menkkoihin, myös ne plussalla kÀyneet). Mies on alkanut nyt viimeaikoina ottaa asian melko raskaasti. ItseÀni jÀnnittÀÀ lÀhteÀ selvittelemÀÀn asiaa. En edes tiedÀ mitÀ pelkÀÀn. EhkÀ sitÀ, ettÀ löytyy jotain sellaista, mille ei voi mitÀÀn. Vaikka toisaalta se olisi lohdullista, jos saisi tietÀÀ, ettÀ homma ei ole omasta itsestÀ kiinni.

TÀnÀÀn rohkaisin itseni ja varasin ajan neuvolaan, niin josko se tÀstÀ sitten lÀhtisi selviÀmÀÀn hiljalleen.
 
Muokattu viimeksi:
Haluaisin liittyĂ€ tĂ€nne keskusteluun mukaan 😊 TĂ€ytĂ€n elokuussa 35 vuotta. Minulla ja miehellĂ€ni on kaksi lasta vuosina 2015 ja 2017 syntyneet poika ja tyttö. MeidĂ€n lapsiluvun piti olla tĂ€ysi, mutta asia jotenkin vain tuli puheeksi uudelleen vĂ€hĂ€n aika sitten ja mietimme pitĂ€isikö sittenkin vielĂ€ yrittÀÀ kolmatta ja tĂ€ssĂ€ sitĂ€ nyt ollaan 😄Hetki pitĂ€isi kumminkin vielĂ€ malttaa, koska sain ajan kierukan poistolle vasta kesĂ€kuun lopulle.
VÀlillÀ kyllÀ vÀhÀn mietityttÀÀ, kun edellisestÀ raskaudesta on jo kauan ja lapset ovat muutenkin isompia, ettÀ miten sitÀ jaksaisi aloittaa kaiken "alusta" vauvan kanssa, jos sitÀ enÀÀ edes raskaaksi tulee. Mutta sitten toisaalta taas mietin, ettÀ kaduttaako enemmÀn, jos sitÀ ei edes yritÀ.
 
Haluaisin liittyĂ€ tĂ€nne keskusteluun mukaan 😊 TĂ€ytĂ€n elokuussa 35 vuotta. Minulla ja miehellĂ€ni on kaksi lasta vuosina 2015 ja 2017 syntyneet poika ja tyttö. MeidĂ€n lapsiluvun piti olla tĂ€ysi, mutta asia jotenkin vain tuli puheeksi uudelleen vĂ€hĂ€n aika sitten ja mietimme pitĂ€isikö sittenkin vielĂ€ yrittÀÀ kolmatta ja tĂ€ssĂ€ sitĂ€ nyt ollaan 😄Hetki pitĂ€isi kumminkin vielĂ€ malttaa, koska sain ajan kierukan poistolle vasta kesĂ€kuun lopulle.
VÀlillÀ kyllÀ vÀhÀn mietityttÀÀ, kun edellisestÀ raskaudesta on jo kauan ja lapset ovat muutenkin isompia, ettÀ miten sitÀ jaksaisi aloittaa kaiken "alusta" vauvan kanssa, jos sitÀ enÀÀ edes raskaaksi tulee. Mutta sitten toisaalta taas mietin, ettÀ kaduttaako enemmÀn, jos sitÀ ei edes yritÀ.
Tervetuloa keskustelemaan ❀ luulen ettĂ€ monet on miettinyt samaa ettĂ€ jaksaako "aloittaa taas alusta". Mutta minusta ainakin kuulostaa hyvĂ€lle, ettĂ€ jos molemmilla on vahva tunne ettĂ€ vielĂ€ yksi lapsi mahtuu perheeseen, niin miksi ei antaisi raskautumiselle mahdollisuuden. EihĂ€n se ole itsestÀÀn selvÀÀ tĂ€rppÀÀkö. Mutta ymmĂ€rrĂ€n kyllĂ€ ettĂ€ myös epĂ€ilyttÀÀ ja huolettaa.

MinĂ€hĂ€n olin 30 vuotiaaksi saakka ihan varma etten halua yhtÀÀn lasta. Sitten mieli muuttui ettĂ€ "ehkĂ€ joskus, mutta ei vielĂ€". Sitten se vielĂ€ muuttui "nyt on oikea hetki lapselle". SiitĂ€ 9kk pÀÀstĂ€ raskauduin. Ja nyt kun mulla on ollut tĂ€mĂ€ eka lapsi niin koko ajan on ollut vauvakuume 😆 meillĂ€kin alkaa raskauden yritys vasta 3.5 viikon pÀÀstĂ€ ettĂ€ saan lopetettua yhden lÀÀkkeen ja syön minipilleriliuskan loppuun.
 
Tervetuloa keskustelemaan ❀ luulen ettĂ€ monet on miettinyt samaa ettĂ€ jaksaako "aloittaa taas alusta". Mutta minusta ainakin kuulostaa hyvĂ€lle, ettĂ€ jos molemmilla on vahva tunne ettĂ€ vielĂ€ yksi lapsi mahtuu perheeseen, niin miksi ei antaisi raskautumiselle mahdollisuuden. EihĂ€n se ole itsestÀÀn selvÀÀ tĂ€rppÀÀkö. Mutta ymmĂ€rrĂ€n kyllĂ€ ettĂ€ myös epĂ€ilyttÀÀ ja huolettaa.

MinĂ€hĂ€n olin 30 vuotiaaksi saakka ihan varma etten halua yhtÀÀn lasta. Sitten mieli muuttui ettĂ€ "ehkĂ€ joskus, mutta ei vielĂ€". Sitten se vielĂ€ muuttui "nyt on oikea hetki lapselle". SiitĂ€ 9kk pÀÀstĂ€ raskauduin. Ja nyt kun mulla on ollut tĂ€mĂ€ eka lapsi niin koko ajan on ollut vauvakuume 😆 meillĂ€kin alkaa raskauden yritys vasta 3.5 viikon pÀÀstĂ€ ettĂ€ saan lopetettua yhden lÀÀkkeen ja syön minipilleriliuskan loppuun.
Kiitos ❀ KyllĂ€hĂ€n sitĂ€ jotenkin silti innoissani jo odotan, ettĂ€ pÀÀstÀÀn kohta yrittĂ€mÀÀn. Asiaa kyllĂ€ helpottaa, ettĂ€ lapset kyllĂ€ kovasti toivoisivat pikkusisarusta ja sanovat auttavansa vauvan hoidossa, jos sellainen vielĂ€ saataisiin 💕 Tosin tĂ€tĂ€ yrittĂ€mistĂ€ vaikeuttaa se, kun mies tekee tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ paljon reissutyötĂ€ ja on pÀÀsÀÀntöisesti vain viikonlopun kotona, mutta aika nĂ€yttÀÀ miten se menee. En kehtaa kauheasti etukĂ€teen kumminkaan stressata, kun siitĂ€ ei ainakaan mitÀÀn hyötyĂ€ ole.

MeillĂ€ alkaakin sitten suurin piirtein samoihin aikoihin yritys 😊
 
Jaksamista mietittiin meillĂ€kin paljon, onhan se kolme jo aika paljon nykymaailmassa ja kolmea ei enÀÀ niin vaan mihinkÀÀn hoitoon tuupata jos tarve on 🙈 mutta pÀÀdyttiin kans siihen ettĂ€ nĂ€mĂ€ antaa kuitenkin niin paljon enemmĂ€n kuin ottaa, ja isommat kasvaa koko ajan. LisĂ€ksi itse ehkĂ€ osaa madaltaa vaatimustasoa jo enemmĂ€n, ainakin enempi kuin ekan kohdalla, ja antaa itelleen luvan siihen ettĂ€ voi mennĂ€ sieltĂ€ missĂ€ aita on matalampi (tai vĂ€lillĂ€ sieltĂ€ missĂ€ koko aitaa ei nĂ€y) 😁 uskon ettĂ€ se tulee helpottamaan kun osaa ehkĂ€ paremmin priorisoida asioita. Kakkosen kohdalla jo usein tein sitĂ€ ettĂ€ levĂ€hdin kun vauva nukkui, vaikka koti oli vĂ€lillĂ€ kuin pommin jĂ€ljiltĂ€.
 
Sitö minĂ€kin mietin, ettĂ€ nyt kun ikÀÀ on jo enemmĂ€n niin uskon, ettĂ€ osais ottaa paljon rennommin asiat kuin mitĂ€ silloin nuorempana 😄
 
Tervetuloa uusille ja tsemppiĂ€ 🙂

TÀÀllÀ odottelen.. dpo7 tai 8... PidÀn tÀnÀÀn siivouspÀivÀ ja vkl olen buukannut tÀyteen ohjelmaa, etten ajattelisi liikaa sitÀ, ettÀ pÀÀsenkö testaamaan vai alkaako menkat... Oireita olen kans yrittÀnyt olla seuraamatta... Koska tÀssÀ 3 vuoden aikana PMS oireet ovat sahanneet laidasta laitaan.. eikÀ varmaan ole ollut edes kemiallisia.. en ole ainakaan haamuja saanut nÀkymiin en ennen enkÀ jÀlkeen sen yhden positiivisen, joka olikin sitten ilmeisesti ns. tuulimuna..
Joten testailen ehkÀ ma aamuna. Jos ei menkat ala...
 
mites siellĂ€ @Sandra84 menee? 😍
đŸ„č Kiitos kysymĂ€stĂ€! TÀÀllĂ€ dpo9 eli pp7 alkion siirron jĂ€lkeen. TĂ€nÀÀn oli sellainen tunne, ettĂ€ alkaa menkat, mut ei ala tietenkÀÀ. TĂ€llainen fiilis oli sillon kun olin hetken raskaana
 Meen kyl ostaa lisÀÀ testejĂ€. En mĂ€ jaksa ostaa sinne testipĂ€ivÀÀn asti. Se toinen alkio ei tosiaan jaksanu pakkaseen, niin vĂ€hĂ€n iski sellainen paniikki

Aika nÀyttÀÀ. Ei tÀssÀ muuta voi.
 
Takaisin
Top