Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä
Mä ostin ja aloitin nyt folaatin ja raskautta yrittävien vitamiinin, jossa on kaikkea mahdollista, mm se b12-vitamiini.

Heinäkuussa meen verikokeisiin ja cerazette-ehkäisyn lopetan kans varmaan heinäkuussa.
Mä oon syönyt nyt kaksi kuukautta : sanasol mama: raskaus ja imetys monivitamiinia . En voi sitä suositella,🤔 verikokeissa oli nyt mm D-vitamiinin puutetta verraten kolmen kuukauden arvoihin. Siirryn takaisin minisun mama. Oon onneksi syönyt foolihappoa ja kalaöljyä koko ajan.
 
Moikka!
Olisiko täällä tietoa tutkitaanko julkisella mitään yli 40-vuotiaalta kun on toistuvia keskenmenoja? Täytän pian 42, meillä on 1,5-v. lapsi ja toinen toiveissa. Kuuden yrityskierron aikana on ollut tuulimunaraskaus (ultralöydös rv 7), keskenmeno (rv 6) ja heti seuraavassa kierrossa kemiallinen (rv 4). Ennen taaperoa oli myös tuulimuna. Tiedän, että ikä alkaa oleen syyllinen näihin, mutta haluttaisi myös tarkistuttaa onko kaikki muuten kunnossa. Niin pistäisiköhän yleislääkäri verikokeisiin vai oonko jo resurssien tuhlausta? 😅
 
@Rytökärppä En osaa kommentoida miten julkisella tehdään, eiköhän täällä ole viisaampia...
Voi olla, että pitää mennä yksityiselle... 🤔

Minulla ehkä ovis tulossa lähiaikoina, kun testi lähti jo vähän tummumaan.. mutta tää flunssa kyllä vielä verottaa voimia, ettei haittaisi vaikka olisi myöhemmin... Mieskin oli eilen vielä kuumeessa.. joten uimarit ei taatusti oo kunnossa nekään... 🙈 Pitäisiköhän tarjota tyhjennyspalvelua tänään tai huomenna, että jos sattuisi olemaan uimarit parempi kuntoisia sit ovis päivänä... 🤪😅

Noh joo.. lupasin kyllä että nyt en stressaisi kesällä.. et elokuussa vasta lähdettäisiin tutkimuksiin yms.. mut minkäs teet kun on vauvakuume edelleen... 🤷‍♀️🤭🙈
 
Moikka!
Olisiko täällä tietoa tutkitaanko julkisella mitään yli 40-vuotiaalta kun on toistuvia keskenmenoja? Täytän pian 42, meillä on 1,5-v. lapsi ja toinen toiveissa. Kuuden yrityskierron aikana on ollut tuulimunaraskaus (ultralöydös rv 7), keskenmeno (rv 6) ja heti seuraavassa kierrossa kemiallinen (rv 4). Ennen taaperoa oli myös tuulimuna. Tiedän, että ikä alkaa oleen syyllinen näihin, mutta haluttaisi myös tarkistuttaa onko kaikki muuten kunnossa. Niin pistäisiköhän yleislääkäri verikokeisiin vai oonko jo resurssien tuhlausta? 😅
Kannattaa soittaa ja kysyä. En kans tiedä. Sen tiedän, että hoitoon ei pääse enää 40-vuotiaana kunnalliselle.


Mulla huomenna tän tokan ivf:n punktio. Oon valmis pettymään, mutta tavallaan ei ole. 😬 Tähän kaikki kirosanat. Vähän on epätodellinen olo. Mä en oikeesti tiedä onko siellä yksi vai kolme follia, koska lääkäri sanoi että ehkä kolme mutta kirjasi kantaan yhden… Yksi… 😭
 
Moikka!
Olisiko täällä tietoa tutkitaanko julkisella mitään yli 40-vuotiaalta kun on toistuvia keskenmenoja? Täytän pian 42, meillä on 1,5-v. lapsi ja toinen toiveissa. Kuuden yrityskierron aikana on ollut tuulimunaraskaus (ultralöydös rv 7), keskenmeno (rv 6) ja heti seuraavassa kierrossa kemiallinen (rv 4). Ennen taaperoa oli myös tuulimuna. Tiedän, että ikä alkaa oleen syyllinen näihin, mutta haluttaisi myös tarkistuttaa onko kaikki muuten kunnossa. Niin pistäisiköhän yleislääkäri verikokeisiin vai oonko jo resurssien tuhlausta? 😅
Moi! Minä en osaa sanoa, tutkitaanko. Menin itse 40-vuotiaana kolmen peräkkäisen keskenmenon jälkeen gynekologille, joka määräsi verikokeita ja niiden seurauksena kilpirauhaslääkityksen (arvot normaalin rajalla, mutta pielessä raskautta ajatellen). Lääkitys oli puolisen vuotta ja tärppäsi ekasta ehkäisyttömästä kierrosta. Siitä meidän kuopus.
 
Moi! Minä en osaa sanoa, tutkitaanko. Menin itse 40-vuotiaana kolmen peräkkäisen keskenmenon jälkeen gynekologille, joka määräsi verikokeita ja niiden seurauksena kilpirauhaslääkityksen (arvot normaalin rajalla, mutta pielessä raskautta ajatellen). Lääkitys oli puolisen vuotta ja tärppäsi ekasta ehkäisyttömästä kierrosta. Siitä meidän kuopus.
Just näitä tällaisia ajattelin kans tarkistuttaa. Oliko tämä käynti yksityisellä siis?
Kiitos kaikille vastauksista. 🤗
 
Mä oon syönyt nyt kaksi kuukautta : sanasol mama: raskaus ja imetys monivitamiinia . En voi sitä suositella,🤔 verikokeissa oli nyt mm D-vitamiinin puutetta verraten kolmen kuukauden arvoihin. Siirryn takaisin minisun mama. Oon onneksi syönyt foolihappoa ja kalaöljyä koko ajan.
Mulla oli aikoinaan D-vitamiini alle viitteiden vaikka söin 50mcg päivittäin. Vaihdoin sit 100mcg valmisteeseen ja syön aterian yhteydessä jossa on rasvaa ja nykyään arvot priimaa.
Sillä voi tosiaan olla merkitystä kuinka vahvaa valmistetta syö ja ottaako tyhjään vatsaan vai rasvan kanssa.
 
Mulla oli aikoinaan D-vitamiini alle viitteiden vaikka söin 50mcg päivittäin. Vaihdoin sit 100mcg valmisteeseen ja syön aterian yhteydessä jossa on rasvaa ja nykyään arvot priimaa.
Sillä voi tosiaan olla merkitystä kuinka vahvaa valmistetta syö ja ottaako tyhjään vatsaan vai rasvan kanssa.
Mä aloitin nyt myös sellaisen vahvan ja rasva-aterin yhteydessä sen otan.
 
Mulla oli aikoinaan D-vitamiini alle viitteiden vaikka söin 50mcg päivittäin. Vaihdoin sit 100mcg valmisteeseen ja syön aterian yhteydessä jossa on rasvaa ja nykyään arvot priimaa.
Sillä voi tosiaan olla merkitystä kuinka vahvaa valmistetta syö ja ottaako tyhjään vatsaan vai rasvan kanssa.
Minäkin syön 100mcg d-vitamiinia päivittäin. 50mcg annos ei riittänyt mulle edes kesällä vaan arvot romahti 50mcg annoksella. Tuota en oo tienny että hyvä ottaa rasvaisen aterian yhteydessä. No, tarkistutan arvot heinäkuussa yksityisen kautta niin saan tietää että onko nyky annos ja ottotyyli oikea.
 
Hienoa @Sandra84 🧡 toivottavasti tulee useampi alkio! Ja toivottavasti pääsette siirtämään ja pysyy kyydissä 🤩
Täällä eilen ovis plussa apteekin testitikkuun kp13. Molemmat ollaan kyllä vielä ihan toipilaita.. ei oo jaksettu tyhjennys ja täyttö palveluita.. jospa tänään... Jos ei niin sitten taas ensi kierrossa. 🙈
 
Kaks alkioo 🥹❤️ yks siirretty ja yks jatkoviljelyssä 🥹 en kestä 🥹🥹 🙏🏻🤞🤞 Toivomme parasta.
Hienoa! Upeaa! Mahtavaa! Nyt turvallista matkaa sille pienelle!
Minäpä venytin täällä varpaani ristiin, toivottavasti siitä ois apua! Milloin sulla testipäivä vai menetkö suoraan hcg- verikokeeseen? Isosti jaksamista piinapäiviin👍👏
 
Takaisin
Top