Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä
🙏🏻🤞Yritetään pysyä positiivisena.
Kiva, että tänne on tullu lisää turisijoita. :)

Kävin ostamassa nyt sitten niitä raskaustestejä (ihan 4)… 😀 Kaapissa yks digi vielä sitä oikeeta testipäivää varten (14.6.).
 
🙏🏻🤞Yritetään pysyä positiivisena.
Kiva, että tänne on tullu lisää turisijoita. :)

Kävin ostamassa nyt sitten niitä raskaustestejä (ihan 4)… 😀 Kaapissa yks digi vielä sitä oikeeta testipäivää varten (14.6.).
Mihin asti meinasit jaksaa odotella? 🤩
 
Tarkistin pilleripurkit niin vielä 3 viikkoa psykoosinestolääkettä ja sen jälkeen vielä 2 viikkoa minipillereitä niin sitte voi toisen lapsen yrittäminen alkaa 😍😄 tää psykoosinestolääkityksen lopettaminen on pitkä projekti, 3 kk menee vähentäessä ja lopettaessa. Toinen psykoosinestolääkitys sitte jatkuu raskaudenkin aikana mutta se on sallittu raskaana ja imettättäessä. Oon tyytyväinen että on niin vakavat diagnoosit että ei tarvi empiä että käyttääkö lääkitystä mielenterveyteen raskauden aikana vai ei 🤭
En tiedä mitä oon sekoillu laskiessa tabletteja tai tätä viestiä kirjoittaessa. 🫣Mulla ei tarvi siis syödä enää kuin viikko psykoosinestolääkettä ja sen jälkeen 2 viikkoa minipillereitä. Eli tarkalleen ottaen enää ois 3vkoa ja 2 pvää minipillereitä. Se menee äkkiä 🤩
 
En tiedä mitä oon sekoillu laskiessa tabletteja tai tätä viestiä kirjoittaessa. 🫣Mulla ei tarvi siis syödä enää kuin viikko psykoosinestolääkettä ja sen jälkeen 2 viikkoa minipillereitä. Eli tarkalleen ottaen enää ois 3vkoa ja 2 pvää minipillereitä. Se menee äkkiä 🤩
Pupuilu on pop! Tehän pääsette tositoimiin jo pian juhannuksen jälkeen... Mitäs muuta tai parempaa sitä valoisina kesäöinä ihminen voisikaan tehdä? 🙃 👏🍀🍀
 
Mulla töissä tökkii niin tuntuisi kivalle jos plussa tulisi sitten mahdollisimman pian. Mutta raskausaika 9kk tuntuu pitkälle ajalle odottaa että pääsee töistä pois ja hoitamaan vauvaa. Jotenkin malttamaton olo. Vielä 2vkoa ja 6 päivää niin minipilleriliuska on lopussa ja yrittäminen voi alkaa.

Mua kans huolettaa että miten jaksetaan hyödyntää ovulaatiota. Meidän luonnollinen tahti yhdyntäseksille on ollu 2-4krt kuussa. Mutta raskautta yrittäessä tahti pitäs olla joka toinen päivä. Meillä varmaan menee siihen että edes se yks yhdyntä yritetään ajoittaa ovulaation tienoille. Nyt on jo yksi lapsi niin se asettaa myös rajoituksia pupuilulle. Eli onnistuu vasta illalla kun lapsi nukkuu.
 
Kävin Ovumian ilmaisessa hedelmällisyysneuvonnassa. 🤭 Kätilö sanoi, että se voi vaikeuttaa raskautumista, koska mulla ei oo koskaan ollu säännöllinen kierto. Sanoi että jos raskautta ei ala kuulumaan ja jos kierto on heittelevä pituudeltaan, niin lääkäri voi aloittaa ovulaation tukilääkityksen, joka säännöllistää kiertoa ja varmistaa ovulaation, niin yhdyntä helpompi ajoittaa oikeaan ajankohtaan. Sanoi myös että minun kohdalla voisi aiheellista mitata kilppariarvot ja prolaktiini.

Mutta ensin yrittelemme lasta rauhassa ainakin 6kk ennen kuin mihinkään alamme 😆
 
Kp26 ja tiputtelu alkoi... Että olikohan tää kierto sitten tässä.. mulle normaaleja menkkakipuja ei ole vielä ollut.. pientä jomotusta kyllä.. mutta en ole kaivannut vielä särkylääkettä... Rintoja aristaa / turvottaa vielä.. yleensä loppunut 1-2 päivää ennen ku edes tiputtelee... Ärsyttävää miten voi olla taas tällainen ihan erilainen kierto... Aamulla vielä olin positiivinen, mutta nyt tuntuu että tää oli tässä.. huomennapa se selviää... Toisaalta ihme jos kauhean flunssan jälkeen ois tärpännyt ja luomusti kun sellaista ei oo vielä aiemmin tapahtunut.... 🤦‍♀️ Pitää nyt kesä pupuilla, laihduttaa edes vähän lisää ja varata elokuulle aika yksityiselle... 🤔
 
Muokattu viimeksi:
Mites siellä tänään? 🤩
😀 No tein taas herkän testin. Siihen ei tullu mitään. Mä olin näkevinäni jotakin, mutta tais olla viivalasit päässä. Ei näy mitään. Nyt mulla ei oo herkkiä testejä enää paitsi yks digi ja säästän sen siihen perjantaihin. Ihmeellistä vihlontaa oli eilen oikealla, vaikka se alkio vietiin vasemmalle. Alkaa oleen aika pelonsekaiset fiilikset…

En tiedä miten selviän tästä viikosta… töissä… 😀

Nyt dpo12/pp10
 

Liitteet

  • IMG_9930.jpeg
    IMG_9930.jpeg
    804.6 KB · Katsottu: 91
😀 No tein taas herkän testin. Siihen ei tullu mitään. Mä olin näkevinäni jotakin, mutta tais olla viivalasit päässä. Ei näy mitään. Nyt mulla ei oo herkkiä testejä enää paitsi yks digi ja säästän sen siihen perjantaihin. Ihmeellistä vihlontaa oli eilen oikealla, vaikka se alkio vietiin vasemmalle. Alkaa oleen aika pelonsekaiset fiilikset…

En tiedä miten selviän tästä viikosta… töissä… 😀

Nyt dpo12/pp10
Kuvittelen myös näkeväni jotain hailua 🧐 avasitko testiä? Kovasti tsemppiä tähän viikkoon, kumpa sieltä onnistuminen tulisi!😍🌈 Meinaatko malttaa odottaa perjantaille testien kanssa?
 
Mä en oo jaksanut hetkeen käydä kirjoittelemassa, kun oon yrittäny keskittyä muihin asioihin. Niin se tyksin aika tuli ja käytiin siellä keskustelemassa. Lääkäri oli alkuun vähän ynseä ja tuli olo että kyseenalaisti miksi ollaan siellä.
Ultrassa sit löytyikin vahva syvä endometrioosi epäily ja suositteli sen pohjalta suoraan IVF hoitoja. Endometrioosi ainakin saattais selittää muita vaivoja, kuten vuosia kestäneitä suolisto, alaselkä ja ulostuskipua, joita tuntuu et kukaan ei oo ikinä ottanut tosissaan.

Vähän jäi harmittamaan kun lääkäri ei juuri puhunut muista vaihtoehdoista, eikä itse osattu niitä siinä kysyä. Sain sitten huomiselle puhelinajan lääkärille, niin pääsen kysymään lisää, sillä itseä mietityttää et miksei tehdä ensin munajohtimien aukiolotutkimusta.

IVF suunnitteluaika saatiin vasta syyskuun puoliväliin, joten jos ei luomuna yllättäen onnistu, niin vähintään puolivuotta saa ainakin odottaa, kun suunnitteluajasta vielä jonotetaan 1-2kk hoitoihin.
 
Täällä kunnon vuoto ja kipupäivä. Ei toisaalta kyllä pitäis yllättää.. mut tällaisena yltiö positiivisena aina toivo hiipii .. 🤷‍♀️
Pidän täällä @Sarsabutt peukkuja, toivottavasti puhelin ajan aikana selviää lisää! Onneksi saitte jo jotain lähetettä ja aikaa.
@Sandra84 tsemppiä, ehkäpä se vielä kuitenkin plussa tulee sieltä perjantaina 🙏🏻
 
Mulla pitäisi alkaa menkat lauantaina. Nyt on keskiviikko niin onkohan liian aikaista testata.. Rinnat on ollut ajoittain kipeät ja outoja tuntemuksia vatsassa.
kyllä mulla tuossa vaiheessa on jo plussa näkynyt jos on näkyäkseen. ei kaikilla tietenkään samallalailla näy 🙏
 
Takaisin
Top