Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huoh, menossa jo kp35 vaikka normaali kierto 30-32pv. Testi sanoo negaa. Oviskin tikutettu ja nyt dpo 14-15. Kiertopäivinä 31-32 oli ihan pientä tiputtelua, josta luulin menkkojen alkavan mutta ei.. Oliko ne nyt sitten muka siinä? En tajua😂 Eiköhän testikin jo tässä vaiheessa olisi positiivinen jos raskaana olisi.

@Aaltokukka kyllä tiedän. 🙈
Siksi kirjoitin, että saattavat siirtää..
mutta tikutan ovista, jotta näkisin miten käy, että tapahtuuko ylipäätään.. just kun keskenmeno, kipu/särkylääkkeet, antibiootit yms voi vaikuttaa ovulaatioon.
Kiinnittymiseenhän kaikki nämä voi vaikuttaa myös. Toki jotkut saa lapset e-pillereiden, kierukan ja kaiken mahdollisen läpi.. että kaikki voi vaikuttaa ja joskus vaan on tuurissaan, ettei mikään estä... 🙈

Tässä on jo kohta 5 vuotta aktiivista yritystä takana, joten tietoa on jo liiaksi. 🤔 Voisi kohta lähteä kirjoittamaan kandin tai pian gradun tästä yrittämisestä 🤣

@belen olisiko pieni tiputtelu ollut kiinnittymistä? Jos ei nyt muutamassa päivässä viivaa ilmesty, niin kyllä sitten on jostain muusta kyse.. 😔 minulla eka raskaus näkyi muistaakseni vasta dpo14-15 🤔 jälkeenpäin tietona että oli tuulimuna... Ehkäpä siksi hcg nousi niin hitaasti... 🤷🏻‍♀️ Tää toinen joka kans päättyi keskenmenoon näkyi dpo12 hyvin vaaleana viivana ja sitten dpo14 jo vaaleanpunaista viivaa jne.. 🤔

Duocemin lehden artikkeli aiheesta https://www.duodecimlehti.fi/duo93173

Muokattu viimeksi:
Niin no ajattelin itse tässä kohtaa lähinnä ibuprofeiinia ja antibioottikuuriani...

parasetamoli on parempi.. en minäkään ole törmännyt mihinkään artikkeliin tms missä todettaisiin, että se estäisi tai siirtäisi oviksen... 🤷🏻‍♀️ Mutta toki kaikkea ylimääräistä kannattaa välttää.

Enkä ole kyllä tässä 4,5 vuoden yrittämisen aikana huomannut ainakaan omalla kohdallani, että parasetamoli olisi mihinkään vaikuttanut.. 🤔 🤷🏻‍♀️

Terveyskylän sivuillakin todetaan vain raskauden aikaisesta käytöstä... https://www.terveyskyla.fi/kivunhal...potilailla/raskaana-olevat-ja-imettavat-aidit

@Kesäheinä85 Just näin, olen samaa mieltä. Totta kai jokainen meistä varmasti haluaa viimeisen asti välttää kaikkien lääkkeiden käyttöä yrittäessä. Mutta aina on punnittava myös ne, esim. juuri särkylääkkeiden tilanteeseen tuomat haitat ja hyödyt. Itse ainakin uskoisin, että keholle on vähemmän haittaa kertaluontoisesta parasetamolin ottamisesta kuin esim. kovasta kivusta tai todella korkeasta kuumeesta. Mutta jokainen tekee toki niin kuin itse parhaaksi näkee 🤍

Itse olen vaan sen verran analyyttinen luonne, että kaipaan aina perusteluja 😅 tää yritys on tosi rankkaa pidempään kestäessä muutenkin, niin kaipaan itse faktaa asioiden pohjalle ettei elämää tule rajoitettua ihan liiaksi "turhaan".

Toivon kaikille plussatuulia tänne ja erityisesti voimia sinne @Kesäheinä85 tilanteesi kanssa ❤️ toivottavasti siellä alkaa pian tauti helpottaa ja kierto lähtee rullaamaan normaalisti.

Niin joo raskaustesti oli puhdas nega 👌🏻 vuotoakaan ei ole ollut useampaan päivään, jos laskee aatosta niin nyt on kp11, joten aloitan oviksen metsästäminen myös...
Tänään aamulla oli jo lämpö lähes normaali ja alin sitte viikkoon... kyllä tämä flunssa tästä lähtee 👌🏻

@minttutuuli kyllä, perustelut on hyvä olla aina. Näillä foorumeilla se vaan joskus jää... 🙈

Kiitos! Plussatuulia meille kaikille! Toivottavasti tää vuosi on meidän vuosi! 🥳

@belen ääh, miten turhauttavaa. Jospa se viiva sieltä ilmestyisi kumminkin vielä :)

Edelleen totean omasta navasta vaan että kyllä odottavan aika on pitkä. Tänäänkin mulla on ollut erinäisiä tuntemuksia, ikäänkuin jomottelua tai polttelua tuolla alavatsalla ja munasarjojen (?) kohdalla.. yritän olla ajattelematta asiaa ja herättelemättä toiveita, kun netistä olen lukenut että samanlaisia oireita on moni saanut Teroluteista.. plaah.

@belen ääh, miten turhauttavaa. Jospa se viiva sieltä ilmestyisi kumminkin vielä :)

Edelleen totean omasta navasta vaan että kyllä odottavan aika on pitkä. Tänäänkin mulla on ollut erinäisiä tuntemuksia, ikäänkuin jomottelua tai polttelua tuolla alavatsalla ja munasarjojen (?) kohdalla.. yritän olla ajattelematta asiaa ja herättelemättä toiveita, kun netistä olen lukenut että samanlaisia oireita on moni saanut Teroluteista.. plaah.

Sama juttu, aika kuluu karmean hitaasti… ihan samassa veneessä ollaan! Pelkään myös, että herää turhia toiveita.

Minä huomasin eilen pientä vaaleanpunaista tiputtelua, sitä tuli pyyhkiessä pariin otteeseen ja sittemmin loppui. Edellispäivänä oli vatsakipuja, nekin loppuivat. Mieskin on jo googlaillut ja sanoi, että saattavat liittyä kiinnittymiseen. No niin saattavat, mutta saattavat olla jotain muutakin, esim. minulla cyclogestiin liittyvää. 🫤 Mies vaikuttaa optimistiselta, mutta minä en vain pysty kuvittelemaan sitä lopputulosta, että pääsisin edes testin tekemään.

Eilen kaiken googlailun keskellä löysin vielä lämpöjen putoamiseen liittyvän ”implantation dipin”, jonka esiintyminen ei kyllä vahvista kiinnittymistä, vaan sekin voi johtua hormonaalisista muutoksista. Seuraan Ouran kanssa lämpötiloja, ja aloin murehtia, että sellainenkin täytyisi vielä lämpötiloista löytää. 😮‍💨 Noh! Tänään oli sitten lämmöissä pieni pudotus, niin ensimmäinen ajatus oli, että kuukautiset alkavat, eli eipä tullut ”jes, implantation dip” -oloa. Cyclogestiä kuitenkin vielä 4 annosta käyttämättä, se pitää kuukautiset todennäköisesti joka tapauksessa väh. 4 päivää poissa, mutta vähän lannistunut olo tästä tuli.
Ja aina sormus on voinut olla huonosti.

Mutta päätinpä, että huomenna en katso Ouran lämpötiloja tai googlaile mitään. Jospa yrittäisin vain elää. Elämä menee ihan ohi tässä murehtimisessa, analysoinnissa ja googlailussa.

Täällä testattu herkällä testillä räikyvän valkoinen nega, dpo 9-10. Ei löydy viivaa tai haamua edes hyvällä mielikuvituksella eli kylläpä se taisi olla tässä tämän kierron osalta.. 😔
En ihan vielä tossa kohtaa heittäis pyyhettä kehään. Se voi näkyä vaikka dpo12… tai 14…. 👌🏻 Dpo9 on aika aikainen.

Huomenna varaan lääkärille aikaa, niin pääsen jutteleen tosta laihdutuslääkkeestä ja tulevasta yrityksestä. 🎉

Samaa kommentoin täältä, että jos haluaa varmaksi asian, niin dpo13-14 pitäisi jo näkyä, oikeasti myös herkillä tai normaaleilla testeillä.. minulla on molemmat näkyneet vasta dpo12-13 ja en kyllä ole aikaisemmin edes testannut kuin tuon maagisen dpo12.. tai jos ovis ei ole ollut sata varma niin sit menkkojen alkupäivänä, näitä ollut pari tässä vuosien aikana...

Eli sitten vasta luovutetaan kun menkat alkaa 👌🏻

Takaisin