Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@MrsAmyP ja @Puar myös mulla tänään oletettavasti dpo5! Ei kerrassaan mitään tuntemuksia, vaikka olen kova analysoimaan oloani 😁
Välillä tulee fiilis, että tämä on se kierto, ja heti perään aivan päinvastaiset fiilikset ja pohdinta, miten jaksan yrittämistä, kun on jumissa elämässä ja kaverit vaan raskautuu 😕
Meillä on kunnon piinailujengi täällä 😁 Minulla ei ole aiemmissa raskauksissa ollut mitään oloja tai fiiliksiä ennen plussaa, joten itse vähän niinkuin odotan, että kunpa ei alkaisi tuntumaan mitään, jospa sitten ei alkaisi menkkatuntemuksetkaan😅

Täällä menkat alkoi viimein maanantaina, reilu 8 vrk viimeisestä Lugesteron-Terolut satsista. Kierto oli mulle huimat 35 vrk. Oli tarkoitus pitää välikierto klinikan joulusulun takia, mutta ehtivätkin palata töihin ennen tän kierron h-hetkiä. Päätettiin sitten, että yritetään toinen PAS jo tähän kiertoon. Letrozolit aloitettu ja ultra varattu, joten taas mennään 😅 Vuodenvaihde oli kyllä henkisesti raskas - tuntui, että kun oli pidempi vapaa ilman suunnitelmia niin "ehti uupua". Arjessa vain puskee. Varmaan lapsettomuushoito-uupumuskin iski päälle, jotenkin aika väsynein tunnelmin uuteen yritykseen.

Temppiä piinailijoille! 🤩 Kiva lukea teidän kuulumisia. Toivotaan plussa-sumaa! 🤞✨

Meillä on kunnon piinailujengi täällä 😁 Minulla ei ole aiemmissa raskauksissa ollut mitään oloja tai fiiliksiä ennen plussaa, joten itse vähän niinkuin odotan, että kunpa ei alkaisi tuntumaan mitään, jospa sitten ei alkaisi menkkatuntemuksetkaan😅

@Maiiz ja @Puar onko teillä ajatus minä päivänä testaatte? Odotatteko rauhallisesti mahdollisia menkkoja vai..? Itse ajattelin että jos maanantaina

@Maiiz ja @Puar onko teillä ajatus minä päivänä testaatte? Odotatteko rauhallisesti mahdollisia menkkoja vai..? Itse ajattelin että jos maanantaina

Minä odotan 😊 Toisaalta tekisi mieli testata, mutta helpompi suojata mielenterveyttä näin. 🧘🏻‍♀️ Ja ehkä kuitenkin olen hieman pessimistinen tämän kierron suhteen sittenkin.

Ja @pääskyläinen paljon tsemppiä! Koitan itselleni aina sanoa, että olosuhteiden ei täydy olla täydelliset (esim. energiatasot), joten uutta yritystä kohti vain! 💕

Tsemppiä kaikille piinailijoille!

Olen tässä vuosien varrella (burn outin jälkeen) oppinut, että jos tuntuu, että lomalla uupuu enemmän kuin arjessa.. silloin pitää löysätä eli vähentää jotain arjessakin ja oikeasti järjestää aikaa omien akkujen lataamiseen arjen keskellä.

Itselläni helpotti työkiireet marraskuussa ja järjestin itselle enemmän aikaa, hierontaa, uintia, aikaa ystävien kanssa yms. ehkäpä sekin auttoi metforemin aloituksen lisäksi plussaan.. 🤷🏻‍♀️

Nyt harmittaa tämä flunssa, kun suunnittelin lepääväni kunnolla tässä joulomalla ja lataavani akut mukavien rauhallisen touhujen keskellä... Niin pyh.. tämä flunssa vie energian kyllä totaalisesti.. Noh kohta työterveyteen hakemaan vinkkejä ja apuja silmiin yms oireisiin...
Toki tässä surettaa ja ärsyttää keskenmenokin... "Tunnollinen työntekijä" sairastaa lomalla... 🙄

Yritän malttaa mieleni, ettei tule turhaan pettymyksiä, ja yritän muutenkin olla ajattelematta koko asiaa (varmaan onnistuu 😂) odottelen ainakin viikon päästä viikonloppuun. Perjantaina olisi noin dpo 14. Clue arvelee, että menkkani alkaisivat sen jälkeen maanantaina, mutta vaihtelua voi olla. Jos tulee jotain oireita niin voi olla, että ei malta odottaa!

Kiitos @MrsAmyP kysymästä, täällä dpo1 eli minäkin liityn piinailijoiden joukkoon!

Tänään tehtiin inseminaatio, ei suuria odotuksia sen suhteen kun munasolu tosiaan karannut jo eilen. Harmitti kyllä tämä klinikan toimenpiteen aikataulutus, kun toissapäivänä (dpo -1) olisi ollut tilastollisesti paljon todennäköisempi päivä onnistuneelle lopputulokselle..
Onneksi kuitenkin myös omia yrityksiä ollut päivittäin koko tämän viikon ajan, että siinä mielessä ei mennyt kuitenkaan ovulaatio hukkaan!

Muokattu viimeksi:
Olen tässä vuosien varrella (burn outin jälkeen) oppinut, että jos tuntuu, että lomalla uupuu enemmän kuin arjessa.. silloin pitää löysätä eli vähentää jotain arjessakin ja oikeasti järjestää aikaa omien akkujen lataamiseen arjen keskellä.

Itselläni helpotti työkiireet marraskuussa ja järjestin itselle enemmän aikaa, hierontaa, uintia, aikaa ystävien kanssa yms. ehkäpä sekin auttoi metforemin aloituksen lisäksi plussaan.. 🤷🏻‍♀️
Tämä kävi @Kesäheinä85 minullakin mielessä, että onkohan arki vieläkin liian kiireistä, vaikka siihen on koittanut jättää myös lepohetkiä.. niin kai sen täytyy olla. En vaan tiedä mistä enää karsisi paitsi työaikaprosentista ja sitä ei budjetti kestä. Mutta kiitos, pisti miettimään ja jotain täytyy keksiä.. Pitää vielä kattoa myös Lugesteronin ja Terolutin haittavaikutukset, onko siellä mainintaa alakuloisuudesta tms. mielialaoireista. Tsemppiä @Kesäheinä85 , siulla on kyllä kanssa ollut melkoinen vuodenvaihde 😔💔

Kiitos tsempeistä @Maiiz ! 🥰 Ehkä kuut ja tähdet on muuten kohdillaan vaikkei energiat ookkaan 😅

@pääskyläinen älä lähde kuitenkaan ylisuorittamaan lepäämistä.
Se extra "lepo" voi olla jotain pientäkin silloin tällöin. Vaikka televisio/some vapaa ilta ja jotain muuta tekemistä.. vaikka eri tavalla kuin yleensä..

Minä esimerkiksi menen nykyään iltaisin aiemmin nukkumaan, jos tuntuu että energiaa ei riitä. Työviikolla pyrin olemaan sängyssä ennen klo 22. Joskus jopa jo klo 21.00, aamulla herätys 6.30

Olen huomannut, että tarvitsen vähintään 8 tunnin yöunet, mielellään 9 tuntia. Kun syksyllä aloitin itselleni tämän pitemmät yöunet, niin olen viikonloppuisinkin herännyt oikeastaan samaan aikaan tai viimeistään 8.30 vaikka menisin nukkumaan pe/la iltana myöhemmin. Eli unta on riittävästi.. alku syksystä viikonloppuisin tuli nukuttua melkein kellon ympäri...ja viikolla 6-7 tuntia..

@Puar ja @Maiiz olette kyllä rautahermoja ☺️ yritän saada teiltä malttia itsellenikin.

Mulla tosiaan nyt eka Terolut kierto. Rinnoissa alkoi eilen tuntumaan arkuutta, paineen tunnetta alavatsalla ja nivusessa.. tiedän, nämä kaikki on Terolutin sivuoireita. Samoin olo on viluinen, mutta ole hirmuisessa flunssassa joka varmaan välillä käyttöä lämpöä. Mutta niin.. odottavan aika on pitkä.

@Puar ja @Maiiz olette kyllä rautahermoja ☺️ yritän saada teiltä malttia itsellenikin.

Mulla tosiaan nyt eka Terolut kierto. Rinnoissa alkoi eilen tuntumaan arkuutta, paineen tunnetta alavatsalla ja nivusessa.. tiedän, nämä kaikki on Terolutin sivuoireita. Samoin olo on viluinen, mutta ole hirmuisessa flunssassa joka varmaan välillä käyttöä lämpöä. Mutta niin.. odottavan aika on pitkä.

Mä en halua pettyä kahteen kertaan ja ajatua samanlaisille kierteille raskaustestien kanssa kuin kaiken muun 😁 Joten tässä yritän noudattaa järjen ääntä, ja testata vasta kun kuukautiset ovat myöhässä. Tässähän ei siis ole mitään järkeä ottaen huomioon kaiken muun neuroottisuuden…

Lisäksi mulla on 10 vrk luteaalituki, aloitus 3. päivänä positiivisen ovulaatiotestin jälkeen… tiedän, että se pitää kuukautisia poissa muutaman päivän, joten senkin vuoksi odotan rauhassa.

Ja ihan käytännön syistäkään en testaa, mulla ei ole kotona raskaustestejä! Enkä aio manata tilannetta ostamalla niitä etukäteen 😄 Eli olenkin vain taikauskoinen enkä järkevä… 😵‍💫🤭

Katsotaan, miten rautahermot kestävät 😂 oon eilen ja tänään kuvitellut tuntevani vaikka minkälaisia kiinnittymiseksi sopivia tuikkailuja 😵‍💫 Mutta yritän malttaa mieleni, olen vielä aika herkillä menetyksen takia, enkä halua olla liian kiinni yrittämisessä tai oman kropan tarkkailussa.

Jassoo, dpo7 ja pientä vaaleanpunaista tiputtelua paperissa 😳 Cyclogestiä käytän, eli voi olla siitäkin johtuvaa ärsytystä, varsinkin kun ”joka paikassa” sanotaan, että kiinnittymisvuoto olisi dpo10-14 aikaan.
Ja tietysti voi olla ihan tahansa mitä muutakin…

Ja lisäksi olen itse kaikissa näissä oireissa koulukuntaa en-usko-ennen-kuin-itse-koen 😄 Enkä varsinkaan halua tällaisen nostavan turhaan toivoa. 🫤

On täällä sivustaseuraajanakin jännää... 🙈 Tsemppiä teille piinailijoille! 🌟

Minä ajattelin, että jos kokeilisin huomenna tehdä raskaustestin aamulla, josko olisi jo täysin negatiivinen.. pitäisi kyllä olla, kun raskausviikkoja oli vähemmän mitä viimeksi ja silloinkin hcg poistui nopeaan... Iltapäivällä voisi sitten aloittaa oviksen tikuttelun... Vaikka voihan olla että tämä flunssa ja särkylääkkeet siirtävät sitä... Ja eri asia sekin olenko mahdollisen oviksen aikaan siinä kunnossa, että jaksaisi sen hyödyntää.. näkisi ainakin, että toimiiko kroppa... 🤔

On täällä sivustaseuraajanakin jännää... 🙈 Tsemppiä teille piinailijoille! 🌟

Minä ajattelin, että jos kokeilisin huomenna tehdä raskaustestin aamulla, josko olisi jo täysin negatiivinen.. pitäisi kyllä olla, kun raskausviikkoja oli vähemmän mitä viimeksi ja silloinkin hcg poistui nopeaan... Iltapäivällä voisi sitten aloittaa oviksen tikuttelun... Vaikka voihan olla että tämä flunssa ja särkylääkkeet siirtävät sitä... Ja eri asia sekin olenko mahdollisen oviksen aikaan siinä kunnossa, että jaksaisi sen hyödyntää.. näkisi ainakin, että toimiiko kroppa... 🤔
Tiesithän että Burana(ibuproteiini) oviksen aikaan voi estää munasolun irtoamisen hedelmöittymisen ja kiinnittymisen. Myös parasetamoli samoihin aikoihin käytettynä heikentää raskautumisen mahdollisuuksia ..
Jaksamista sairastelun. Ja plussatuulta yritykseen.

Tiesithän että Burana(ibuproteiini) oviksen aikaan voi estää munasolun irtoamisen hedelmöittymisen ja kiinnittymisen. Myös parasetamoli samoihin aikoihin käytettynä heikentää raskautumisen mahdollisuuksia ..
Jaksamista sairastelun. Ja plussatuulta yritykseen.
Ai että parasetamolikin, tätä en tiennyt 😮

On tämä kanssa yksi työmaa 😂 Alkoholi pois (ei ole kyllä ikävä, ei sen puoleen ☺️), ei saa käyttää särkylääkkeitä, kaikki muutkin lääkkeet täytyy katsoa tarkkaan (esim. allergiakääkkeet), vähennä kofeiinia, älä stressaa, ota foolihappoa,…. Jos nämä kaikki koskisivat miehiä, niin näihin olisi keksitty jo jotain tai miehet pitäisivät kamalaa meteliä elämän epäreiluudesta. 😤

Minä sain yhdessä kierrossa n. 5 päivää ennen ovulaatiota migreenikohtauksen, niin sekin piti kärsiä ilman särkylääkkeitä, koska ovis oli niin lähellä. Muistaakseni otin kyllä parasetamolin, mutta ehkä sekin pitää jättää pois 🤔

Teen kuitenkin kaiken tämän mielelläni 🥰

Ai että parasetamolikin, tätä en tiennyt 😮

On tämä kanssa yksi työmaa 😂 Alkoholi pois (ei ole kyllä ikävä, ei sen puoleen ☺️), ei saa käyttää särkylääkkeitä, kaikki muutkin lääkkeet täytyy katsoa tarkkaan (esim. allergiakääkkeet), vähennä kofeiinia, älä stressaa, ota foolihappoa,…. Jos nämä kaikki koskisivat miehiä, niin näihin olisi keksitty jo jotain tai miehet pitäisivät kamalaa meteliä elämän epäreiluudesta. 😤

Minä sain yhdessä kierrossa n. 5 päivää ennen ovulaatiota migreenikohtauksen, niin sekin piti kärsiä ilman särkylääkkeitä, koska ovis oli niin lähellä. Muistaakseni otin kyllä parasetamolin, mutta ehkä sekin pitää jättää pois 🤔

Teen kuitenkin kaiken tämän mielelläni 🥰
Kurkkaa siitä parasetamolista tuolta terveyskylän sivuilta... Muistaakseni se hankaloittaa etenkin alkion kiinnittymistä.
Tohon listaan tuolla eteläisemmän Euroopan alueella lisätään siirron jälkeinen rennosti ottaminen eli suurta pulssin/ kehon lämmön nousua pitäisi välttää esim kuumat suihkut.
Ystäväni oli jossain kans.välisessä labratyö vaihdossa Riiassa ja siellä oli niihin ohjeisiin siellä törmännyt.

Takaisin