Yleistä löpinää

Mihin mennessä niissä verikokeissa pitää käydä? Minä kun en tiiä omia viikkoja. Noita saattaa olla jo 9+4

Etkö oo vielä ollu yhteydessä neuvolaan?

Mä kävin tänään verikokeessa (viikkoja 9+3). Viikon päästä saa sitten soitella tuloksia ultraa varten. Ultra-aika on sitten varattuna kesäkuun alkuun, jolloin viikkoja 12.

Mulla on perjantaina eka neuvola. Tietyssä asennossa, sellaisessa puoli istuvassa röhnötysasennossa mitä sellaisilla "virastontuoleilla" voi istua (töissä siis meillä sellaisia asiakkaille) niin tuntuu alavatsassa sellaisia jänniä muljahduksia. Ne on alkanut viikonloppuna ja nyt tänään sitten jotenkin tuli varmempi olo, että olis vauvan liikkeitä. Sen verran samanlaisia tuntemuksia on joka kerran kun tuntuvat. Jostain kun luin, että liikkeet alkaa näillä viikoilla, 9+5.

Minulla siis kolmas tulossa. En ole aikaisemmin näin aikaisessa vaiheessa tuntenut mitään. Ekassa joskus 19+ viikoilla ja tokassa... oisko ollu 16+ viikoilla.

Tänään olisin voinu nukahtaa kauppareissulla ja varmaan näytinkin väsyneeltä kun ihmiset tuntu kattovan pitkään. Olis tehny mieli laittaa lappu kaulaan, että olen raskaana ja vähä väsyttää.

Mulla on kans ollu tollasia muljahduksen tapaisia.. Esikoinen tulossa mulle niin olin ihan että Jaa taitaa kesken mennä ku ei aiemmin ollu tollasta vielä :D tänään tuntunut ekan kerran siis. 8+3 olis ilmeisesti tänään.

Soitin maanantaina neuvolaan kun en niitä saanut aikaisemmin kiinni.. ja vapaa-aika löyty vasta 25.5 onneks perjantaina on ultra. ☺

Mä en oo vielä tuntenu mitään :( Voi kyl peittyy kramppien alle.
Oon luullut, et ruokahalu ja annoskoko kasvaa raskaana ollessa, ja joutuu koko ajan vahtii syömisii, mut näköjään olin väärässä. Äskenkin söin yhden toastin, ja tuntuu, et maha repee ihan just koht :/ Nykyään menee helposti monta tuntii, et alkaa nälkä vaivaamaan. Mun normi ruokailu on ruokkiksella joku pikkune annos / ruisleipä, kotiin päästyä hedelmä / näkkäri / jugurtti ja illalla sit jotain kunnon ruokaa, mut sekin annos mahtuis kämmenelle :(

Mulla on kans hei annoskoot pienentyneet ihan huomattavasti. Jos ottaa normaalin määrän niin puolet jää syömättä. Hankalaa just senkin takia ku on voimakasta pahoinvointia niin tuntuu että aina on nälkä vaikka söis mitä. Nyt tänään onneks ei jäänyt nälkä ruoan jälkeen (vaikka jouduin tekemään pari täytettyä juustoleipää ku ei ruoka maistunut)

Pk-seudulla seulontaverikokeet otetaan rv 10. Itse kävin rv 10+0 ja tulokset tuli viikon päästä omakantaan. En niistä kyl mtn ymmrärrä mutta selviis e sitten np:ultrassa. Muistan että esikoisesta kätilö totesi ettei pelkästään niil verikoe arvoilla pystyy ennustaa että pitää myös se niskaturvotus olla jolloin lasketaan ne riskiluvut

Täällä päin verikokeissa täytyy käydä vähintään viikkoa ennen ultraa ja neuvolan täti laittoi mulle tekstiviestinä tulokset. Kovasti sanottiin että menee viikko ennenkuin tulokset tulee,mutta kyllä se täti ne laittoi jo kolme päivää siittäkun kokeissa kävin :D

Kovasti odotan liikkeiden tuntemista kun moni sanoo että tuntuvat aikaisemmin kuin esikoisesta ja ultrassakin näin että kyllä se pieni siellä myllertää!! :) <3

Lähinnä siinä voi olla se että kestää ennen ku saavat tulokset niin pelataan varman päälle että on varmasti ennen ultraa ne tärkeimmät arvot selvillä. Kyllähän nuo oikeasti tulee nopeasti. Multa ottivat yhtä leikkausta varten veriryhmän niin käskivät kuukautta ennen leikkausta käydä viimeistään verikokeissa vaikka aiemminhan sekin on valmis.

Joo eipä niitä yksittäisiä lukemia kannata paljon tuijottaa, kun se ei tosiaan kerro mitään itsessään...onhan niihin arvoihin toki olemassa omat keskiarvonsa, mutta niiden keskiarvojen yli ja ali on paljon ihmisiä ja silti kaikki hyvin! :)

Pakko kommentoida tuohon annoskokoon, katotaanpas vaikka 3kk päästä kun alkaa suurimmalla osalla olla pahoinvoinnit takana ;D itellä oli viimeinen kolmannes jäätävää nälkää ja herkuttelunhimos kun eka kolmannes meni närkkiessä ja skippaillessa aterioita.. :p

Mun piti tänään vielä kokeilla kuunnella vauvaa ja noin puolen minuutin ajan onnistuin kuulemaan nopean "tsukutsukutsuku" eikä siitä voinut erehtyä <3 nyt pitää laittaa kaappiin piiloon toi doppler etten kokoajan vaan halua kuunnella... :)

Mulla on kaikki housut pesussa ja ajattelin kokeilla vielä niitä yksiä hyllytettyjä farkkuja. Nyt ne nousi ylös asti, joten turvotus helpottanut, mutta ei ne kiinni mee. :-D istua ei voi eikä olla mitenkään normaalisti. Kai mä joudun laittaa kamalat vaalen vihreät puman collarit siksi aikaa jahka saan pyykättyä :-D mä en aio ostaa mitään itselle tai vauvalle ennenkuin oon käyny np ultrassa.

9+2 eikä meillä ole vieläkään työnimeä...

Muokattu viimeksi:
Myös meillä saatiin kuulumaan nopea syke, eroaa täysin omasta hitaammasta :) tänään kotiutin dopplerin ja heti kokeilemaan! Ihan huikea juttu! 10+4 :Heartred:Heartpink:Heartred

Kamala ahdistus päällä :( Eka neuvola oli tänään eikä siinä oikeastaan muuta kuin höpötettiin ja mitattiin hemoglobiini ja verenpaine, jotka oli kumpikin erittäin hyvät. Puhuttiin että sovin ekan ultran kolmen viikon päähän + sokerirasitustestit ja labrat sun muut, seuraavat neuvola-ajatkin varattiin jo.

Tuli vaan kauhee pelko yhtäkkiä et entäs jollei siellä kohdussa sittenkään ole mitään? Kuinka innoissaan tästä kaikesta nyt on ollut ja millanen pettymys ja suru se olis jos sitten ei menekään niinkuin pitäs. Mies jo hiukan hermostukin että turhaan semmosia stressaa ja että todennäkösesti kaikki on hyvin.

Kaipa tää on sit ihan normaalia, kolme viikkoa tuntuu ihan hirveän pitkältä ajalta.. :/

Itellä samanlaiset fiilikset ja 4 viikkoa joutuu odottaa ultraa.. Tosin onneks sitä ennen pääsen ehkä tarkastamaan ne labrat ku pitäis kait niitten näkyä omaKannasta.. Nehän mittaa samalla meinaan hcg:n niin näkee sit onko se edes viitearvojen mukainen. Ehkä se sit hieman helpottaa oloa jos on. Ja tänäänkään on kyllä tuntunut ihan kummallisuuksia alavatsassa ku ensi nippailee kovaa oikealta ja sitten myöhemmin vasemmalta ja taas oikealta ja vielä uudestaan vasemmalta.

Mulla on enää viikko odotettava np-ultraan. Jännittää niin pirusti. Välil vaan miettii, et tulee turha reissu, etten mä mitään raskaana oo ollutkaan. Mut välil iskee kauhee into, et näkee sen pikkusen. Oon näköjään tosi ailahtelevainen tän aiheen suhteen :grin
Mut kuten miehellekin totesin, tää odottaminen on pelkkää odottamista.. Nyt odotan niin paljon jouluu.. Miksiköhän? :rolleyes:

Takaisin