Yleistä löpinää

Ostin vihdoin kotidopplerin ja voi sitä helpotuksen tunnetta kun sain sydänäänet kuuluviin. Jo pelkkä tieto, että ne voi nyt mitata milloin vain, rauhoittaa kummasti! Olen myös ensimmäiset äitiysvaatteet hommannut. Maha tosin on sen verta pieni vielä, että äitiyspaidan etumus pussittaa typerän näköisesti, mutta äitiysleggarit on ehkä mukavimmat housut ikinä!
 
Joo löytyy kyllä blogi. Tosin oon kirjoittanut sinne nyt tosi vähän :sad001 tarttee nyt kyjyn aikana aktivoitua kirjoittamaan taas.
 
Sokerirasitusta odottelen tässä kauhulla. Se olis tunnin päästä.. Viikkoja nyt 14+4 milloin muut on käyny ekassa rasituskokeessa?
 
Kävin jo pari viikkoa sitten. Ei se mun mielestä se rasitus itsessään paha ollut, odotin että sitä litkua olis ollut paljon enemmän eikä se maistunut niin ällömakeallekaan kuin olin ajatellut. Aikakin meni yllättävän nopeasti kun oli kutimet mukana.
 
Sokeirasituksessa parhaillaan. Niin se maailma kehittyy..10 v sitte istuin 2 tuntia tk n aulassa. Nyt sain oman huoneen, telkkarin, sängyn... huomattavasti mukavampaa :) verinäytteen otto sattui, mä odotin että otetaan sormesta, mutta kaikki näytteet otetaan kyynärtaipeesta.

Tunti vielä niin pääsee kotiin.

14+1
 
Muokattu viimeksi:
Kävin rasituskokeessa jo rvo 13+1, enkä kokenut yhtään pahaksi. Vadelmanmakuista sokerilitkua sai juoda. Aika kului hyvin, kun oli hyvä kirja mukana. :)
 
Rasitus ohi :) jätin ipanat kotii nukkumaan, anoppi oli pölähtänyt paikalle vahtimaan onneksi vaikka pienet esimurkut vetelivät sikeitä vielä klo 10, eivät olisi tajunneet poissaoloani :D

Tänään lupasin mennä uimaan lasten kanssa. Hrr luulen notta kohtu sanoo sanasensa.
 
Uimassa käyty eikä supistellut. Kylmää oli, 17 astetta. Reilu 30min olin kunnes meni hermo lapsiin kun loiskutti ja hyppi niskaan. Nyt istun auringossa ja vauva möyrii. Altaassa ei liikkunut. Vähän ottaa alas kylkeen, lihas kai tai liitos.
 
sokerirasitus ois huomenna klo 7.15.. kilpirauhaskokeet myös.. Eka olisi tarkoitus viedä kuopuksemme porukoilleni, mummolaan tädin hoiviin.. Ja hakea takaisin illalla.. Pitää ottaa itseä niskasta kiinni ja rupean lelut käymään läpi (haen kaikki lelukorit/-pussukat varastosta) ja lajittelemaan. Meidän lapset ovat siitä ihmeellisiä, etteivät halua leluja, koska ne lähtevät pois, jos ei mene puhe perille, että joskus pitäisi huone siivotakin..

Minkähänlainen mekko olisi sellainen, millä saisi hieman mahaa peiteltyä?
 
Eiköst sokerirasitus tuu (lähes) kaikille, jotka on yli 25 vuotta tai/ja bmi on yli normaalin. Sitten on kaikki sukurasitteet ja aikasemmista raskauksista todetut radit.
Korjatkaa jos oon väärässä :) Näin mä oon sen ymmärtänyt, ja väärä tieto olis kiva saada oikeeksi :) Etten ala valheita saarnaamaan :wink
 
Ampiaispesä, mä suosisin jotain empiria-leikkauksella olevaa, mikä on semmonen ilmava ja kevyt. Jos maha on jo iso, ni silloin suosiolla äitiysmekko.
Ite jännään, et mimmonen mun maha on heinäkuun lopulla, ku mennään häihin. Nyt ku se on semmone perus pömppis, mist ei huomaa raskautta. Meen varmaan päivää ennen häitä shoppailee :D
 
Ampiaispesä, mä suosisin jotain empiria-leikkauksella olevaa, mikä on semmonen ilmava ja kevyt. Jos maha on jo iso, ni silloin suosiolla äitiysmekko.
Ite jännään, et mimmonen mun maha on heinäkuun lopulla, ku mennään häihin. Nyt ku se on semmone perus pömppis, mist ei huomaa raskautta. Meen varmaan päivää ennen häitä shoppailee :D

Kiitos vastauksesta. 10.7. olisi ristiäiset. Tällä hetkellä on vain tällainen olen pullukka, läski jne.. mikä menee ehkä lihomisen piikkiin XD. itsehän nyt sen tietää, ettei siitä kyse ole, että nyt olisin sen enempää lihonut, mutta tosiaan jonkinlaisella leikkauksella. pitääpä katsella. Hoksasin tässä, kun ei mitään päälle laitettavaa oo.
 
Lähestulkoon kaikilla nykyään sokerirasituksen kriteerit täyttyy. Käypä hoito-suosituksessa on jopa kirjattu näin "Pääsääntö on, että glukoosirasituskoe tehdään kaikille raskaana oleville (ks. kuva 1, taulukko 1).

Poikkeuksena ovat seuraavat tilanteet, joissa ei tarvita glukoosirasituskoetta:
  • Kyseessä on alle 25-vuotias ensisynnyttäjä, joka on raskauden alkuvaiheessa normaalipainoinen (BMI 18,5–25 kg/m2) ja jonka lähisukulaisilla (isovanhemmilla, vanhemmilla tai sisaruksilla) ei ole tyypin 2 diabetesta 29.
  • Kyseessä on alle 40-vuotias uudelleensynnyttäjä, jonka aiemmassa raskaudessa ei ole esiintynyt raskausdiabetesta eikä lapsen makrosomiaa ja jonka BMI on uusimman raskauden alkaessa alle 25 kg/m2.
    • Raskausdiabeteksen ilmaantuvuus toisessa raskaudessa lienee vähäinen (1 %), jos glukoosiaineenvaihdunta on ollut ensimmäisessä raskaudessa normaali "
 
Mä olen 33 v ensisynnyttäjä ja eikä neuvolassa tai lääkärissä olla puhuttu mitään sokerirasituksesta.
 
Joo siis mie ymmärsin ainakin niin että ainoastaan sillon jos on noita riskejä niin tehdään aikaisin ja sit tarvittaessa vielä just viikkojen 24-28 välillä
 
Isosisarukset ovat taas korva kiinni mahassa ja kyselevät koska että se potkii ??? :) kokoajan tuntuu kun se potkuttaa, sisarukset joutuvat vielä odottaa. Ja mun maha on kuulemma noussut :D tuli lapsilta yhdestä suusta.

Siivosin lipastoa lattialla istuen. Ei ollu helppoa enää. Ei saanu hyvää istumisasentoa ja lopuksi rojahdin selälleni makaamaan ja rupes niin naurattamaan. Ei oo vatsalihaksia ei... mies autto lattialta ylös :D
 
Takaisin
Top