Yleistä löpinää

Mä oon valmis nyt tän päivän puuhista... just istahdin. Selkä on hullun kipeä, huomisen olen taas rampa. Lonkka jotenkin hassusti muljahti kun istuin ja käänsin kroppaa mutten jalkaa, onpa sitä jo väljä... :D no mut nyt on siistiä katosta lattiaan. Mies pesi ja vei veneen veteen vihdoin niin pääsee jussiksi merelle ja mökille. Kuopus tuossa vielä vaati leipomista joten teimme kantarelli piirakan.
 
Minä en ois ollut lapsena lainkaan innostunut sienitekeleistä :D äiti on vähän kehno kokki. Mut onneks oon itekseni oppinut taas sienestämään.
 
Meillä on niin hyvä kanttarellipaikka, viimekesän saalis lähes 20 litraa :) lapset tykkää onneksi, kun sientä on vähän siellä sun täällä :D mä olin kyllä kans sienistä pitävä lapsi.
 
Oi, löytäispä sellasen paikan! Itse haaveilen jo, että syksyllä kerään mahdollisimman paljon marjaa pakkasen täyteen! Katsotaan mikä on oma jaksaminen siinä kohden. Oma äiti on aikanaan saanut synnytykset käyntiin mustikkametsässä :D
 
Minä oon kyllä kans enemmän sellainen pakon edestä siivoaja. Eilen oli pakko imuroida ja pestä keittiö, kun mun isä tuli vaimonsa kanssa kylään. Ei kehtaa ihan järkyttävään läävään päästää, tää kämppä oli ehtiny mennä aika sotkuiseksi. Mies tykkää imuiroida kerran viikkoon, mut sekin oli jääny vissiin välistä. Itse kyllä pyöritän pyykki- ja astianpesukonetta suunnilleen päivittäin. Muuten ei pieni sotku haittaa. Kuopuksen leluja on kuitenkin aina pitkin olohuonetta, mulle riittä, kun illalla siivotaan ne syrjään.
 
Meilläkin siivotaan vaan pakon edestä. Pyykkiä ja tiskiä lähes päivittäin, mutta muuten sit on aika sekaista. Ärsyttävintä, jos kaikille tavaroille ei oo oikeaa paikkaa, niin ne lojuu aina ympäriinsä, jatkossa vielä enemmän tilaa levitellä...
Jatkossa mansikat, vatut ja herukat tulee omalta tontilta, sieniä ei kerätä kun mies ei niitä syö ja mä en jaksa kokata eri ruokia...
 
Mä tykkään tässä asunnossa kovasti siitä, että kun on tilaa, niin tavaroille löytyy helpommin järkevät paikat. Ja vaikka on tilaa, niin yritän olla hamstraamatta tavaraa eli käytännössä laittaa kiertoon sen mitä en tarvitse tai roskiin, jos on rikki tms. Toki aina on joku nurkka tai laatikko tai kaappi, joka odottaa läpikäyntiä.
 
Ja sienistä en perusta. vattuja tulee onneksi omasta pihasta ja juuri ostin kolme pensasmustikan tainta, mutta mustikassa ihan tykkäänkin käydä, täältä vain en ole oikein löytänyt sopivaa paikkaa. Mansikkamaa olis tarkoitus uudistaa tai siis tehdä niille sellaiset hienot laatikot. Tarvikkeet on jo ostettu, eli tekemistä vaille valmis :gen045
 
Nousin sängystä ja olkapäistä alaspäin joka nivel paukahti... illalla suoristin peittoa nostamalla jalkaa ja polvilumpio muljahti paikaltaan. Huoh. Tätä menoa olen ihan sijoiltani koko nainen ennen joulukuuta. Pitää kai sitoo itsensä yöksi...

Silti, hyvää juhannusta!!!!! :)
 
Muokattu viimeksi:
Mä kans oon ehkä hieman siivoushullu(kin) :) rakastan siivoamista ja järjestelyä/sisustamista. Meillä alkaa talon rakennus luultavasti loppuvuodesta ja sitä innolla odottelen ja nyt jo suunnittelen :) mielessäni järjestellyt jo senkin :grin jos mies on kotona ja mulla on omaa aikaa niin yleensä käytän sen jynssäämiseen musiikkia kuunnellen :grin toimii stressin poistajana mulla!

hyvää juhannusta kaikille! Mies lähtee kavereidensa kanssa juhlistelemaan ja mä vietän laatuaikaa pojan kanssa :) toivottavasti sää suosii.
 
Kahtena päivänä jäänyt vitamiinit ottamatta ja etominen palannut. Eilen ajoimme veneellä illan ja merenkäynti oli avo osuuksilla kovempaa ja tämä mamma istui vihertävänä kyydissä. Siis minä joka olen aina rakastanut kovaa merenkäyntiä. Aamulla vielä yökkäsin suihkussa. Mies aamukahvilla muistutti, että ota ne vitamiinisi sitten tänään :) joo otan :D on kyllä kumma vaikutus pienillä pillereillä.
 
Meillä ollut mukava juhannus, vaikkakin rankka ja väsynyt.. Lähdettiin jo torstaina mökille ja tänään kotiuduttiin..
Mökki on miehen mummola. Mummo muutti kaupunkiin miehensä kuoltua, joten yritetään jotenkin pitää paikkaa pystyssä..
Siellä ei ole mitään hienouksia.. Ulkohuussi, vesi pitää lämmittää, jos haluaa lämmintä vettä :D. Oma kaivo, vesi tulee.
Torstaina isäntä laittoi uima-altaan ipanoiden kanssa ja muuripata lämpiämään ja yritettiin sillä vedellä sitten saada lämpimäksi XD.
Perjantaina jatkui sama homma.. Ja minä olin se, joka 10litran sankolla vettä kantelin. Miehelle sanoin, kun altaaseen jossain vaiheessa meni lasten seuraksi, että tämähän on juuri järkevää, kun itse en edes käy altaassa, niin mie kannan vettä.. 5 kertaa tyhjensin muuripaan.. Kuinkahan monen litran muuripata on.. Loistavaa hyötyliikuntaa.. Perjantaina saunakin oli monta tuntia päällä. Kyllä puusauna on paras.

Grillailtiin ja oltiin yhdessä. kärpäset ja itikat kiusana.. Letutkaan eivät onnistuneet =/.
Kyllähän se työstä käy, kun mökillä käydään, kun sitten pitää paikat siistiä ja se pyykkimäärä.. ja sen olen huomannut, että mökillä en malta istahtaa/hengähtää, vaan siellä iskee ihmeellinen siivousvimma..
Eilenkin, kun viimeisenä kävin saunassa, niin luuttusin 'pukuhuoneen' ja kylpyhuoneen. Ja imuroin päivittäin..

Tämän päivän paras uutinen oli, kun minua pyydettiin/kysyttiin kummiksi miehen veljen+vaimonsa pikkuiselle :Heartred. Pitääpä ruveta katselee kummilahjaa. Muu perhe saa antaa Oma Pätkis -puvun lahjana. Ensimmäinen kummilapsi :Heartred
14197711.t.jpg
 

Liitteet

  • Haalari - edestä 2.jpg
    Haalari - edestä 2.jpg
    1,001.3 KB · Katsottu: 29
Tää päivä meni auton ratissa. Käytiin alajärvellä, lapualla ja härmässä kavereilla ja sukuloimassa. Minä tietty kuskina kun ukko otti lonkkua. Kyllä nyt väsyttää, huh. Huomenna lapset tulee kotiin nii saa olla vaan kotona, kaks päivää täs oltu liesussa.
 
Mä käytän tekijän vapauksia ja tälläisiä haalareita olen tehnyt tilauksesta :) jotenki tulee ruskeet ja valkoiset langat korvista ulos, että ei enää ikinä...
 

Liitteet

  • 1466881757586.jpg
    1466881757586.jpg
    22.6 KB · Katsottu: 33
Taitaa jäädä mulla vähemmälle tuo sukulointi.. Tänään ekaa kertaa miehen mummi rupes taputtelemaan mun mahaa.. Kyseli että no saiko tämä maha tarpeeksi ruokaa jne.. :angry1 meni hermot ihan totaalisesti..
 
Nukkuuko muut vielä vatsalla? Pikkuhiljaa alkaa tuntuu epämiellyttävältä mutta vielä sinnittelen.
muoks. pirun tekstinsyöttö
 
Muokattu viimeksi:
Mulla alkanu kans vatsallaan nukkuminen tuntua vähä epämiellyttävältä. Niin rakastan nukkua vatsallaan, yritän joka ilta mut ei se oikeen enää onnistu.. aikasemmista oon loppuraskaudessa melkee oottanu eniten et pääsee nukkuu mahalleen.... no on vauva ollu ootuksen nro.1 :wink
 
Mulla on alkanut kanssa olemaan hankalan tuntuista nukkua mahallaan, tai edes puoliksi mahallaan.. Mutta suurimman ongelman tuntuvat aiheuttavan minun tissit, tuntuu et särkee joka asennossa :/
 
Juu ei onnistu täälläkään. Tissit vaivaa ja on mahakin tiellä. Puoliksi mahallaan nukun, öö..kurkiasennossa vaimikäseon..toinen jalka koukussa. Selällään ei myöskään voi olla ja nyt alkaa tuntua, että kyljellään ollessa saa tyynyn laittaa polvien väliin. Muuten alkaa lonkkaan käydä. Ah, näitä raskausajan iloja. :P
 
Takaisin
Top