Yleistä löpinää

Itellä on ylipäätään asennot vaikeita nyt sekä siis maaten että istuen ku tuntuu että venyttää kokoajan mahaa :( mut no ainakaan ei ole tänään ollu kipuja :)

Itse tätä googlettelin kans. Jossain on varoiteltukin, mutta enimmäkseen tuntuu olevan mielipide ettei estettä ole. Hierojalle asiasta tulisi kuitenkin sanoa. Itse kävin eilen ja teki lyhyemmän ja kevyemmän hieronnan ja otti hyvin kevyesti esim. alaselän. Sanoi myös, että ei lähde jumituskohtia voimalla availemaan. Ilmeisesti erityisen varovainen on ekan kolmanneksen aikana. Siitä eteenpäin haastetta tuo se asento. Itsellä oli mahan alla tyyny, rinnat ei kestä kovalla alustalla makaamista.

Juu, alaselkää ei sais hieroa raskausaikana ollenkaan. Tai oikeestaa sitä alaselkää ihan keskeltä. Synnytystä käynnistetään monesti alaselkä hieronnalla...

Tänään ekaa päivää töihin parin viikon loman jälkeen. Mahtaakohan kaikki jo arvata et raskaana ollaan ku tuntuu et maha on kasvanu ihan hirveesti...

Mulla alkoi eilen tosi raju vuoto. Kahdet housut meni verestä märiksi. Sain lähetteen neuvolasta sairaalan päivystykseen ja ajoin puoli tuntia sinne pyyhe penkillä suoraa huutoa itkien. Lääkäri ultrasi ja vauvalla kaikki hyvin. Vastasi eilen rv 12+4 (menkkojen mukaan ois ollu 12+0) ja lapsivettä normimäärä. Ottivat osastolle ja tiputtavat 8 tunnin välein iv-antibiootteja. Eilen oli vielä ihan hyvä fiilis, nyt alkoi ahdistamaan. Keskenmenoriski on olemassa. Samalla osastolla mun kanssa synnyttäneet :E onneksi sain oman huoneen...

Toivottavasti kaikki menee hyvin ihan loppuun asti :) kuulostaa kyllä todella hurjalta tuo :(

No joo :( nyt vuoto on onneksi tyrehtynyt, pientä tiputteluvuotoa ollut enää eilisestä illasta. Vatsaan tosin alkoi muutama tunti sitten sattua. Toivon niin, että tämä pysyisi matkassa.

Kurja juttu titem mutta hyvä sinänsä että sut otetaan tosissaan. Näitäki kuullut jos on vuotoa niin sanotaa vaan voi voi keskenmenee eikä tutkita.

Kuopusta odottaessa jäi papa oton jälkeen vuotamaan (en sillo tajunnu) soitin äippäpolille ja ne sano että eivät voi tehdä mitään. Vuotaa pois jos vuotaa. Tosi kova luotto jäi.

Muokattu viimeksi:
No se on kyllä totta että nää tekee kaikkensa täällä. Lääkäri eilen sanoikin, että tehdään nyt näin ettei jää sellaista oloa että jotain olisi voinut vielä tehdä. Epäili, että jos lapsivettä vuotaa, niin se reikä voi tulehtua ja se tulehdus voi aiheuttaa myöhemmin keskenmenon. Ja koska näistä lääkkeistä ei ole sikiölle haittaa niin miksi ei.

En tiiä kehtaako sitä kohta enää liikkua missään kun tuntuu että tissit on niin isot :( hävettää nyt jo hieman tää vaikka koittaa pukeutua peittävästi jne.

Kurja juttu titem mutta hyvä sinänsä että sut otetaan tosissaan. Näitäki kuullut jos on vuotoa niin sanotaa vaan voi voi keskenmenee eikä tutkita.

Kuopusta odottaessa jäi papa oton jälkeen vuotamaan (en sillo tajunnu) soitin äippäpolille ja ne sano että eivät voi tehdä mitään. Vuotaa pois jos vuotaa. Tosi kova luotto jäi.

Mulle on todettu samanlailla kylmänviileästi jo useaan otteeseen, kun olen kysellyt vatsakivuista... Neuvola ei ottanut supistuksia ja kivuliaita alavatsakipuja ja monia muita oireita tosissaan, ei edes pikapissanäytettä pyytäneet käydä jättämässä. Sain onneksi taistelun jälkeen hoitoa onaterveysasemalta ja diagnooseina virtsatietulehdus, emätintulehdus ja hiivatulehdus... Olen ollut yhteydessä neuvolan esimieheen, hän pahoitteli tapahtuneita, ja olen joutunut miettimään neuvolan vaihtoa. He kun esittivät vaan keskenmenon riskiä jolle ei sitten tehdä mitään koska sen on tarkoitettu sitten tapahtuvan. Kaikki tämä tapahtunut siis viikon sisällä, kivut jatkuivat kolmisen viikkoa ennen kuin sain taistelua itselleni apua ja diagnoosit ja nyt lääkekuurit siis meneillään.

Rv 14+0

Laitan aina siteen kun lähden pois kotoa, koska pelkään että alan vuotaa verta julkisella paikalla. Koskaan aiemmin ei oo tullu mitään, mutta tänään tuli keltaista valkovuotoa. Pitäisköhän huolestua kun ei mulla tuu valkkaria koskaan... (paitsi ovuloidessa)

Kiitos kaikille tsempeistä! Hoitajan sivulauseesta ymmärsin, että mulla ois ollu tulehdusarvot koholla. Huomenna selviää labran tulokset.

Caarina, sinuna en kyllä yhtään huolehtisi valkovuodosta. Kaikenlaiset vuodot on ihan normaaleja raskaudessa. Kohtu on kuitenkin niin verekäs elin. Kramppaavat kivut ja runsas kirkas verinen vuoto on sitten eri juttu.

Tsemppiä ja voimia titem! Hurjalta kuulostaa, mutta ihanaa, kun saat apua ja tukea - toivotaan, että kaikki päättyy parhain päin <3

No huh, titem, melko hurjaa. Mut ihanaa et nyt ainaki on hyvin asiat pikkusella, jospa pysys matkassa!!<3

Takaisin