Yleistä jutustelua 💬

Kiitos @Elliephant ja @KatlinC myös kommenteista❤️ Tosiaan vielä ei ole mistään varmuutta, mutta sepä se raastavaa onkin. Ja tietysti tämä oireettomuus on piinaavaa.. Tänään menty kyllä hurjaa tunteiden vuoristorataa, että pitikin mennä tekemään tuo digi..🤦‍♀️
Varasin tämän keissin seurauksena kuitenkin varhaisultran, vielä ennen joulua, aikasin on kun jo 6+2 mutta saapahan ainakin jotain konkretiaa ennen joulua. Vu olisi 20.12 jos tänne asti päästään.
Minulla ei ollut eileen koko päivä oireeita. Olin myös huolissani. Varaasin viikoja siten varhaisultraan , mutta peruttin sen ja nyt taas mietin pitäiskö kuitenkin käydä (ensi viikolla 21.12 ensimmäinen neuvolakäynti)

Eileen teinin kanssa juoksutettiin yhdestä sairaalasta toisen, klo 13 mentiin ulos ja vasta 21 jälkeen oltin kotona. En syönyt mitään muuta , kun aamulla 9 aikana kaurapuuro.
Minulla ei ollut minkälaista pahoinvointia kun oli nälka.
Ostin ruoka mukaan, mutta ei pystynyt syömään, kun koko ajan tehtiin jotain toimeenpiteeitä tytölle.

Ja kun lopuksi pääsimme kotiin söin ja tuli huono olo.

Uusien suositusten mukaan rautavalmisteita pitäisi ottaa joka toinen vrk tuplamäärä. Parantaa/ helpottaa imeytymistä. Rautavalmisteitta on olemassa lukuisia erilaisia, niiden pintakäsittely ja sidosaineet vaihtelevat, aiheuttaen myös jopa allergisia reaktioita. Itsekin olen joutunut kokeilemaan mikä mulle sopii.
Raskausajan vitamiineja on myös ilman rautaa. Onhan sinulla käytössä Dvitamiini ja foolihappo?
Kyllä, olen käyttänyt D vitamiinia ainakin 6 vuotta ja foolihappoa jo enneen raskautta.

Onpa täällä kivan aktiivinen keskustelu!
Plussasin viikko sitten. Tänään 5+0. Ihan valtava tarve "vertaistuelle" 🤗

Tämä on ensimmäinen raskauteni ja olen vähän häkeltynyt kaikesta. Tiedon tarve on valtava traumataustani vuoksi, kohdallani tieto ei todellakaan lisää tuskaa, vaan vähentää sitä. Ajattelin ekassa neuvolassa mainita, että juttelu ammattilaisen kanssa kelpaisi.
Viimeksi kun elämässäni tapahtui iso muutos, stressaannuin burniksen partaalle ja ajatukseni menivät johonkin "tilaan". Olen nyt ykskaks muistanut paljon noita ajatuksia ja huomaan, että iso muutos on taas tulossa ja haluan jo etukäteen ehkäistä etten jää junnaamaan outojen ajatusteni kanssa.

Muita oireita ei vielä ole kuin alamahan vihlonta ja rinnat arat ja turvonneet. Pakko myöntää, että pelkään tuleeko pahoinvointi kohdalleni ja miten pahana 😅

Minulla olisi alkuvuodesta työmatka toiselle puolelle maapalloa, olen nyt sitä stressannut, viikkoja olisi silloin 9 ja netin mukaan pahoinvointi on silloin voimakkainta. 🤢 Mitenhän siitä selviää..? Korreloiko tämän hetken olot siihen mitä se voisi mahdollisesti olla 3 viikon päästä? Nyt ei siis ole huonovointisuutta ollenkaan.
Kaikille ei tule pahoinvointia ollenkaan.
Minun kaksi ensimmäistä raskautta meni tosi helposti, ruoka ei maistunut ja rinnat olivat kivuliat ja se siinä.
Toivon sinulle helppoa raskautta ❤️

Meidät käskettiin kotii ku kävin kyselee miten kauan vielä menee. Ne soitti lääkärille ja lääkäri sano et verikokeet tulee vasta iltapäivällä. Mut tein nyt sit testin kotona ku tää on nii sekavaa. Nii ainaki siinä kaikki hyvin. Se on noussut jo 3+
Ihana! Toivottavasti saat vielä verikokeist hyviä tuloksia 🧡

Ihana! Toivottavasti saat vielä verikokeist hyviä tuloksia 🧡
Nooo on mulla joka tapauksessa se kilpparin liikatoiminta. Kun siis ihan selvät oireet on. Mut toivottavasti ne ois ees pikkusen paremmat ne tulokset ku marraskuussa. Ja toivottavasti se lääkäri heti alkaisi tehhö jotain tälle. Ei oo vielä kuulunu mitää.

Alkaa elämä voittaa tälle päivälle. Heräsin aamulla aivan järkyttävään päänsärkyyn ja sen jälkeen ei ole pysynyt sisällä mikään, mitä olen yrittänyt saada alas. Olen viettänyt päivän vessan lattialla, kun en voinut edes nousta seisomaan, kun alkoi heti oksettaa.
Join joku aika sitten väkisin 'aamukahvin' ja otin särkkärin ja sillä tuntuisi nyt pääkipu vihdoin lähtevän eikä ole tullut kahvitkaan ulos.
Lapsi on edelleen yövaatteissa ja on tuijottanut telkkaria päivän sekä huolehtinut reippaana omat syömisensä, teki mullekin leipää aamulla jota yritin jyrsiä vessan lattialla😵
Jospa tässä sais jotain ruokaa laitettua, ois yövuorokin vielä tänään edessä😖

Testi tänä aamuna edelleen 1-2 että ei tässä ny hirveesti uskalla juhlia ;( 4+3 pitäis olla

Kysy neuvolasta, saisitko lähetteen verikokeeseen? Sitten ainakin tietäisi tarkkaan, onko hcg millä tasolla. Ja jos ei neuvolan kautta pääse, niin esim. puhdin kautta voi käydä omalla kustannuksella.

Aamupahoinvointi alkoi sitten eilen aivan rytinällä. Tänään taas herätty klo 6 vellovaan oloon ja piti käydä oksentamassa. Sain onneksi vielä unta, mut nyt taas velloo vaan mahassa ja mitään ei tee mieli. En pystynyt töihinkään menemään, niin hirvee olo🤢

Takaisin