Yleistä jutustelua 💬

Ei ollut ketjua sellaiseen yleiseen jutusteluun, niin ajattelin avata sellaisen. Itse en tehnyt aamulla viimeistä digiä vaan sain näppini pidettyä polttelulta jos vaikka perjantaina sitten, kun siirrytään rv6 (5+0) 😊
Meillä aamut taas hyvin aikaisia, esikoinen herättänyt heti 6 jälkeen tänäänkin, onneksi vapaapäivä 🥱
Tämä alkuraskauden väsymys alkaa kyllä iskeä kunnolla, eilenkin kesken iltapäivän leikkien tuntui että otettava unet. Meillä kun päiväunet tuolla 2v vähän on/off suhteella kotona alkanut olemaan niin se "oma hetki" jäänyt pois (jolloin voisi vaikka itsekkin nukkua 🤭) Mutta uuteen päivään taas! ☺️
 
Tsemppiä päivään 👍🏼 itellä kans järkyttävä väsymys varsinkin alkuillasta ja kun poika pyytää leikkimään, tuntuu et nukahan lattialle pikkuautojen sekaan 😝
Miten ootte saanu pidettyä hermot kurissa tän piinailun kanssa? Tuntuu joka toinen hetki et luota vaan ja sit taas et miks uskallan luottaa yms. 😫
 
Oho hauska sattuma ☺️👍🏻 Toki tuo LA varmaan siinä ultrassa sitten muuttuu. Ovulaatiosta en kyllä erehtyä voinut, synnytyksen jälkeen ovulaatiot itsellä paaljon kivuliaampi kuin menkat. Enne sitä en ees siis huomannut. Tässä plussa kierrossa tuntui jotenkin extra kipeeltä 🙈

Mites meinaatteko kertoa milloin läheisille?
Meillä tietää kaksi ystävääni, isovanhemmille vois kertoa joulupöydässä että eivät sit mieti miksi pitäis boikotoida tiettyjä herkkuja mitkä yleensä menis 😂 Et silläkin ois kiva ennen joulua käydä siinä ultrassa et onko elämää.. 😌
 
Tsemppiä päivään 👍🏼 itellä kans järkyttävä väsymys varsinkin alkuillasta ja kun poika pyytää leikkimään, tuntuu et nukahan lattialle pikkuautojen sekaan 😝
Miten ootte saanu pidettyä hermot kurissa tän piinailun kanssa? Tuntuu joka toinen hetki et luota vaan ja sit taas et miks uskallan luottaa yms. 😫
Ainiin siis raskauden kestoon luottaa vai? Anteeksi väsyaivot ei kulje ajatus 😅 Ja siis ristiriitaista, nyt tosin on aika luottofiilis kun on tää pahonvointikin läsnä vaikka on alavatsalla juilintaa/alaselässä mut se nyt kans kuuluu asiaan.. Niin aika luotto olo et tää tulis kestää ❤️ tahdon vaan luottaa, vaikka pettyä saattaa joutua 🥺
 
Mulla jostain syystä niinkuin aikasemminki kirjottelin ei oo luotto kovin korkea 😣 en haluis olla pessimisti mut niin vahva fiilis että siellä ei oo ketään.

Ja läheisille kerrotaan varhaisultran jälkeen varmaan aika pian. Osalle jouluna 🤔 ois kiva malttaa myöhemmin mut en pysty.
 
Mulla jostain syystä niinkuin aikasemminki kirjottelin ei oo luotto kovin korkea 😣 en haluis olla pessimisti mut niin vahva fiilis että siellä ei oo ketään.

Ja läheisille kerrotaan varhaisultran jälkeen varmaan aika pian. Osalle jouluna 🤔 ois kiva malttaa myöhemmin mut en pysty.
Kyllä samoja ajatuksia ja epävarmuus aina välillä kalvaa 🥺😣 Toivottavasti silti kaikki ois hyvin jokaisella meistä 🤞🏻💞

Ja joo olis kiva kertoa myöhemmin, mutta toisaalta aina voi myöhemminkin sattua vaikka ja mitä. Ja juurikin kun eilenkin maha oli järkyttävän turvonnut ja pienenä ihmisenä se näytti et olis jo useampo viikko edellä menossa niin en tiedä antaako ihmisten luulla että lihonut vain 😂🙈 Toisaalta olis aivan sama paljastaa.. Mutta se pettymys jos tässä kaikki menee pieleen niiin kalvaa ja se suru-uutisen jakaminen on myös raskasta sitten 😣
 
Sepä se! Välillä just miettii et miks sitä kertomista odottaa, jos jotai käy nii kivempi on että jotkut edes tietää niin voi asiasta keskustella. Ehkä siinä on joku että ei halua ilostuttaa ihmisiä "turhaan" vaikka toki voi sattua koska vaan mitä vaan. Todennäköisyys toki pienenee😅 mut ehdottomasti odotan sen varhaisultran. Kiva ois kertoo et vauva tulee mut sit ei oiskaan tulossa...
 
Ainiin siis raskauden kestoon luottaa vai? Anteeksi väsyaivot ei kulje ajatus 😅 Ja siis ristiriitaista, nyt tosin on aika luottofiilis kun on tää pahonvointikin läsnä vaikka on alavatsalla juilintaa/alaselässä mut se nyt kans kuuluu asiaan.. Niin aika luotto olo et tää tulis kestää ❤️ tahdon vaan luottaa, vaikka pettyä saattaa joutua 🥺
Mieki haluaisin just vaan luottaa et voi nauttia ees tästä onnistumisesta! Tähänkin asti jo päästy:) onneksi on teidät vertaiset kans👍🏼
 
Mulla jostain syystä niinkuin aikasemminki kirjottelin ei oo luotto kovin korkea 😣 en haluis olla pessimisti mut niin vahva fiilis että siellä ei oo ketään.

Ja läheisille kerrotaan varhaisultran jälkeen varmaan aika pian. Osalle jouluna 🤔 ois kiva malttaa myöhemmin mut en pysty.
Toivon kyllä niin että meillä kaikilla onnistaa vaikka luotto olisi kova tai sitten ei niin kova🥰 välillä kyllä tarttee ulkopuolista vakuuttelua että saa taas uskon nousemaan!

Meidän läheiset tietää hoidoista (IVF) joten tietävät jo tästä plussasta, vähemmän tutuille jotka tietävät kyllä hoidoista olen sanonut että siirto vasta tammikuussa. Saa rauhassa ensin itse nähdä ainakin pienokaisen ultrassa ja ehkä sitten uskaltautua kertomaan:) ihana se on kertoa ei silleen aateltu panttailla tiedon kanssa:)
 
@Roosali menikö teillä kauan päästä tähän pisteeseen? Ihan mielenkiinnosta kuulisin, kun itse saatiin onneksemme ilman hoitoja 😊
 
Toivon kyllä niin että meillä kaikilla onnistaa vaikka luotto olisi kova tai sitten ei niin kova🥰 välillä kyllä tarttee ulkopuolista vakuuttelua että saa taas uskon nousemaan!

Meidän läheiset tietää hoidoista (IVF) joten tietävät jo tästä plussasta, vähemmän tutuille jotka tietävät kyllä hoidoista olen sanonut että siirto vasta tammikuussa. Saa rauhassa ensin itse nähdä ainakin pienokaisen ultrassa ja ehkä sitten uskaltautua kertomaan:) ihana se on kertoa ei silleen aateltu panttailla tiedon kanssa:)
Toivotaan näin ❤️
 
@Roosali menikö teillä kauan päästä tähän pisteeseen? Ihan mielenkiinnosta kuulisin, kun itse saatiin onneksemme ilman hoitoja 😊
Esikoinen saatiin siis heti ensiyrittämällä 4v sitten, nyt ollaan noin 2v yritetty ja yks kemiallinen tärpänny vain. Meillä alko hoidot inseminaatiohoidoilla puolivuotta sitten eikä tärppiä ja nyt ensimmäinen tuoresiirto tärppäs🥰 multa löyty endometrioosi hoitojen alettua. En oo siis ite epäilly mitenkään et olis tai ei ole ollut mitään oireita. Esikoinen leikattu kiireellisellä sektiolla mikä osaltaan on voinut hankaloittaa toisen lapsen saamista :)
 
Ihanaa, että vihdoin tuli tärppi 😍 Ja voih, endometrioosi ja kiireellinen sektio molemmat varmaan haasteensa tuonut 😣 Mutta onneksi on olemassa ihmeellinen lääketiede apuna 👍🏻

Meillä esikoisen imetys vaikutti omaan hormonitoimintaa älyttömän paljon, että meni yli vuosi siitä kun "lupa toiselle" annettiin tulla eli ehkäisy lopetettiin 😌 Kierto vasta alkukesästä lähti antamaan merkkiä toiminnasta.
 
Mulla on oikeella puolella mahaa hiukan kova kohta jota jomottelee välillä ja kun makaa selälle tulee pientä painetta tms. 😖 Mikähän se on... Vasen puoli pehmeä. Tossa vähän navan alapuolella sivussa mahaa. Ei yhtään kasvata tätä luottamusta 😅
 
Joo tätä on kyllä ootettu muutama vuosi 🥰 hirmusia hormoonivaivteluja me naiset kyllä käydään läpi raskauden synnytyksen ja imetyksen aikana! Ihana et palautui oma toiminta ja nyt plussa! 🥰
Ihanaa että teillä tärppäs ❤️❤️ ja voihan endometrioosi. Onneks ei sentään oireile.
 
Takaisin
Top