Yleistä jutustelua 💬

Voi että, toivottavasti kuitenkin kaikki olisi hyvin! 🥺❤️ Eikös näitä ole ollut, että digi näyttää 3+ vasta sangen myöhään? 🌈
Niin kai se on mahdollista, itse olen kyllä oviksesta tietoinen että millon tapahtui, mutta eihän siitä kiinnitymisestä voi tietää🤔. Eikös hcgta ala erittyä kun on kiinnittynyt? Mutta tosiaan 6.12 sain digiin tuon 2-3 vkoa, että jos tuplaantuisi oikeaa vauhtia niin pitäisi kaiketi jo olla. Eipä tässä auta kuin odotella, ajattelin tehdä digin uudestaan ehkä lauantaina. Kiitos teille tuesta❤️

Kiitos kaikille paljon tsempeistä ja myötätunnosta! ❤️❤️😍 Nyt ei ollut sitä tuntemusta enää, kun heräsin aamulla. Vähän vain juilintaa, mutta sitä pidän normaalina niin kauan kuin tuntuu, että kaikki on kuitenkin tiiviisti sisällä. Ehkä se eilinen oli vain jotain normaalia, mutta paljasti kyllä, että takaraivossa sykkii pelko menetyksestä. Odotan niin kovasti varhaisultraa, kaksi viikkoa vielä.

@Pahabarbi Mahtavaa, ettei ole vuotanut! ❤️ Toivon niin kovasti, että saatte pienen syliin asti.

Kaikennäköisiä tuntemuksia kans ollut, nipistelyjä ja kihelmöintejä ja vaikka mitä. Ja ilmeisesti lähestulkoon kaikki on ihan normaalia 😂 mullakin olis sit kahen viikon päästä, jos varaan yksityiselle ajan. Miten voikin kaksi viikkoa olla niin pitkä aika 😵‍💫

Siis apua tää turvotus joka iskee loppupäivästä! Tuntuu että omat housut ahdistaa ja farkkuja en voisi kuvitellakaan laittavani illemmalla jalkaan 🫣
Pikkujoulut tiedossa viikonloppuna joten mielenkiintoista koittaa kaivaa jotain vaatetta sinne 😅
Joku ihana neulemekko
Mua ahdisti tänään, että en varmasti oikeasti ees oo raskaana, kuvitellut vain kaiken. Piti sit ostaa joku halppistesti ja sieltä ne kuuluisat leffaviivat tuli😍View attachment 117797
Minulla samalainen tunne, kerron aina miehelle ja hän myös sano, että hän arveile sama 😂
Minä peruin lähettämäni pyynnön päästä salaiseen ryhmään. Odotan muutaman päivän kuitenkin. Yhtäkkiä tuli niin suuri pelko, että tämä menee kuitenkin alkuunsa kesken. Emättimen pohjan seudulla tuntuu omituinen kiristys, sellainen tuntuu aina ennen menkkoja. Yhdistän sen niin vahvasti alkavaan vuotoon. Hirvittää. Toivottavasti on vain ihan normaalia, mutta kun en tiedä, mikä on normaalia.
Tämä kiristävä tunne on ihan normaali, ymmärrän että on pelottava.
Kaikista enitteen kiristi ja sattui 4-6vk, nyt vain väheseen (7+3) , itsekin kävin koko ajan vessässä katsomassa, että alkavatko menkat, kovat menkkakivut ja aina sellainen kuumeinen tunne vatsassa.
Se 4-6vk on se aika kun vauva kiinnitty kohtuun seinämään (isolla prosentilla raskaana olevista on silloin järkyttäviä kipuja ja jollekin tulee vuotoa).

Joku ihana neulemekko

Minulla samalainen tunne, kerron aina miehelle ja hän myös sano, että hän arveile sama 😂

Tämä kiristävä tunne on ihan normaali, ymmärrän että on pelottava.
Kaikista enitteen kiristi ja sattui 4-6vk, nyt vain väheseen (7+3) , itsekin kävin koko ajan vessässä katsomassa, että alkavatko menkat, kovat menkkakivut ja aina sellainen kuumeinen tunne vatsassa.
Se 4-6vk on se aika kun vauva kiinnitty kohtuun seinämään (isolla prosentilla raskaana olevista on silloin järkyttäviä kipuja ja jollekin tulee vuotoa).
Kiitos paljon rauhoittavasta vastauksesta! 😍

Tosta kahvista kun oli aikaisemmin puhetta. Ilmeisesti yleensä menee niin päin, että se ei maistu enää. Mutta mun tekee niin järkyttävästi mieli kahvia, että ei se määrä mitä saisi juoda, riitä mihinkään 😭 oon nyt juonut 2 kuppia aamuisin, ja sekin on jo kai vähän yläkanttiin. Normaalisti menee se pannullinen päivässä, niin ehkä tää tästä kun pääsee pahimmista vieroitusoireista. Ihme kyllä kukaan ei töissä vielä ole huomannut, että ei kulu kahvia enää 😄

Voi @Onnenomena ja @Nyyti2 , toivottavasti nyt olis kuitenkin kaikki loistavasti 💕 Peli ei ole menetetty, kun kovat kivut ja runsaat vuodot ei ole kuvioissa 🙂 Mutta tuo epätieto varmasti kalvaa, halaukset teille 💓

Tervetuloa uusille odottajille ja onnittelut❣️ @Pahabarbi sinulle valtavasti tsemppiä tähän alkaneeseen raskauteen, ainakin oireiden kanssa kuullostaa erittäin lupaavalta🤗

Täälläkin viikot heitteli kun neuvolassa menkoista laskettuna LA olis ollut 29.7. Ja oman ovulaation mukaan laskin 6+5 ja ultran mukaan sitten varnistui lopulta 6+2 eli @Nyyti2 siullakin voi olla aiemmat viikot vielä 🙂 Ja ultrassa varmistui että tunsin ovulaation oikein kun juuri sen puolen munarakkulasta löytyi keltarauhanen 👍🏻 Joten se on yksilöllistä miten monta päivää menee sitten kiinnittymisen kanssa 😌

Tämäkin aamu täällä alkoi pahoinvoivana, kipeän lapsen kanssa kotona.. En siis mennyt yövuoroon, mutta tänään sitten menen 😅 Sitten alkaisikin vapaat 💕

Minäkin tänne ihmettelemään/ murehtimaan tuota digitestiä... näyttää 1-2 vaikka kierron mukaan ois 4+1. Ainoo lohtu se että voisko PAS takia vähän hitaammin nousta hcg? Alkio siirretty 5.12

Minäkin tänne ihmettelemään/ murehtimaan tuota digitestiä... näyttää 1-2 vaikka kierron mukaan ois 4+1. Ainoo lohtu se että voisko PAS takia vähän hitaammin nousta hcg? Alkio siirretty 5.12
Näihin en osaa vastata, täysin tietämätön, mutta jospa näin olisi ja en kyllä luottaisi 100% noihin digeihinkään. Onnea sinulle plussasta ja toivottavasti kaikki menee hyvin 💓 Tervetuloa mukaan 🤗

Tervetuloa uusille ja onnittelut😍

Tein tänään digin 5+4 viikoilla ja sain tulokseksi vain 2-3 viikkoa. Lisäksi melko vähän oireita edelleen, eli ei kai ole kauhean hyvä tilanne täällä😭
Olen katsonut tosi paljon videoita tästä Clearblue digital testistä
2-3 tarkoittaa raskausviikko 5+
Jotkut ihmiset ei ole saanneet ollenkaan sitä 3+ ja vauvoilla on ollut kaikki ok.
Yhdysvalloissa näitä testejä pysty ostamaan vain netistä, koska ei olevat tarkkoja.

Muokattu viimeksi:
4+ viikko on se 1-2 digittaalisella.
Vastasin Nyytille myös tästä testistä.

Digitesti mittaa viikot hedelmöittymisestä, kun nuo laskettavat raskausviikot taas lasketaan viimeisten kuukautisten alusta. Eli ei pitäisikään saada digistä samaa viikkomäärää. ☺️

Alkoin täällä miettimään, että voiko se pahoinvointi johtua raudasta mikä on raskausmonivitamiineissä?

Minä ei pysty ottamaan rautavalmisteita, kun aiheuttaa järkyttävän pahoinvoinnin ja myös silmistä menee mustaksi.
Aina 10p jälkeen mun piti lopettaa (piti otta kun oli anemia ja silloin oli samalainen tunne kun nyt) jatkuva pahoinvointi vatsassa.
Kaksi ensimmäistä raskautta ei syönyt mitään vitamiinejä ja ei ollut myös pahoinvointia.

@KatlinC
Mulla rautatalbetit (Obsidan) aiheuttaa myös välillä hurjia niska/hartia/päänsärkyjä, alkoivat alle tunnin raudan nauttimisen jälkeen. Helpottivat ehkä kymmenessä minuutissa, jos pääs pitkällee lepäämää. Sen verran pelottavilta tuntuivat että usein jäi rautatankkaukset kesken ja hemoglobiini pääs laskemaan.

@KatlinC
Mulla rautatalbetit (Obsidan) aiheuttaa myös välillä hurjia niska/hartia/päänsärkyjä, alkoivat alle tunnin raudan nauttimisen jälkeen. Helpottivat ehkä kymmenessä minuutissa, jos pääs pitkällee lepäämää. Sen verran pelottavilta tuntuivat että usein jäi rautatankkaukset kesken ja hemoglobiini pääs laskemaan.
Itse etsisin infoa, että miten voisi niitä syödä (oli myös aika paha anemia) kerrottiin, että ota enneen nukkumaan menoa, sekin auttoi pari päivä ja siten taas alkoi se pahoinvointi . Yöllä menin vessään ja pyörtyin sinne ja siten nukuin siellä lattialla kun lattia oli hyvä viileä ja koko keho oli kuin kuumeissa.

Alkoin täällä miettimään, että voiko se pahoinvointi johtua raudasta mikä on raskausmonivitamiineissä?

Minä ei pysty ottamaan rautavalmisteita, kun aiheuttaa järkyttävän pahoinvoinnin ja myös silmistä menee mustaksi.
Aina 10p jälkeen mun piti lopettaa (piti otta kun oli anemia ja silloin oli samalainen tunne kun nyt) jatkuva pahoinvointi vatsassa.
Kaksi ensimmäistä raskautta ei syönyt mitään vitamiinejä ja ei ollut myös pahoinvointia.
Uusien suositusten mukaan rautavalmisteita pitäisi ottaa joka toinen vrk tuplamäärä. Parantaa/ helpottaa imeytymistä. Rautavalmisteitta on olemassa lukuisia erilaisia, niiden pintakäsittely ja sidosaineet vaihtelevat, aiheuttaen myös jopa allergisia reaktioita. Itsekin olen joutunut kokeilemaan mikä mulle sopii.
Raskausajan vitamiineja on myös ilman rautaa. Onhan sinulla käytössä Dvitamiini ja foolihappo?

Kannattaa tosiaan testata rautaa eri merkeiltä ja eri muodoissa. Se mitä apteekki esimerkiksi suosittelee vatsaystävälliseksi ei välttämättä ole itselle se paras.

Siis miten hyvää voi joku ruoka olla. Haettiin taaperon kanssa lounaaksi thaimaalaista ja oli niin hyvää että söin aivan liikaa. Nyt pakko ottaa pikku lepohetki aivan liian täynnä olevan mahan kanssa 😂 Luultavasti tää mun aasialaisen ruuan himo ja turvotus on mun ainoat raskausoireet.🙈 Muilla tämmöstä?
Taaperoa odottaessa muistan että söin vaaleanpunaisia vaahtokarkkeja alkuraskaudessa aivan mielissäni. Ja loppuraskaudessa jouluruokia😂

Mulla ei mitää oireita oo ollenkaan ollu vielä.

Soitin tänää lapsettomuuspolille uuestaa ku pelottaa keskenmeno sen kilpirauhasen liikatoiminnan takia. Mulla just semmonen huomattiin ja mitää sille ei oo keretty tehhä. Eilinen hoitoja vaa vakuuttteli et kaikki on hyvin mut tää tänää vastannu onneks laitto ne mun tiedot lääkärille. Nyt ootellaan et lääkäri palaa asiaan.

Noniiii nyt se lääkäri soitti uuestaa. Oli aika huolestuneen kuuloinen. Sano et konsultoi toista lääkäri ja soittaa uuestaa. Lisäsi toivottavasti ei mene huomiseen. Voi perse. Itku tulee
Olipa hyvä että tajusit vielä soittaa uudelleen ja asia saatiin nyt etenemään! Toivottavasti kaikki on hyvin ja saavat sulle lääkityksen kuntoon. 🙏 Uskon että tuo "toivottavasti ei mene huomiseen" viittaa tässä viikonpäivään, ku viikonloppuna tuskin kauheesti tapahtuu labroissa ym. Paljon jaksamista, kauhean stressaava tilanne!

Takaisin