Yleistä höpinää

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Agnés
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tynttii. Anna vaan tulla :Heartred
Toivon kyllä kovasti että sun tilanne selkeytyis ja lähetän tsemppiä sinne.. Niin ja toivottavasti saat hyvän ja auttavan neuvolatädin..

Jos ei teitä haittaa, niin tuun tänne marraskuisiin vähän kuikuilemaan, näytti olevan muistakin lokakuun lopun odottajia tuolla listassa, mulla la 29.10. On vähän itselle ajankohtasempia lukea näitä juttuja täällä ja esikoinen meni pitkästi yliajalle, niin luulen että tästäkin tulee marraskuinen (senhän aika näyttää)

Kovasti tsemppiä raskaaseen vaiheeseen Tynttii! Toivottavasti kaikki järjestyy vielä parhain päin <3

Tulipa tuossa iltalenkillä mieleen, että pitäiskin muistaa raskausvitamiinit hakea, kun on se(kin) jääny. Nimittäin tuli taas oksennettua kaikki mahdollinen ulos tuonne pusikkoon (nice to know..) ja taitaa kroppa muutenkin käydä kaiken aikaa ihan höyryillä, kun ei mikään ehdi imeytyä. Joten; mitä merkkiä käytätte, jos käytätte?

Mulla on käytössä minisunin multivitamin mama :)

Mä ilmoittaudun lurkkijaksi tänne marraskuisiin... Tänään tein testin ja on vielä vähän epäluuloinen olo koko raskauden osalta. Eka oli jotain niin hirveää pahoinvointien ja väsymyksen kanssa etten usko ennen kuin se hirveys taas alkaa. Lueskelen siis teidän juttuja ja pohdin omiani, älkää antako mun häiritä. :)

Hei!!! Nyt tarvittais teidän mielipiteitä pojan nimestä! Oon ihan hukassa kun yksin sen päätän. Elikkä siis, kuulostaako oudolta nämä yhdistelmät:
* Mikael Otto Leonard

Ps. Anteeksi kun tungen tähän keskusteluun mutta en uutta viittinyt tämän takia tehdä.

Heippa! Mua on ihmetyttänyt meidän kissojen käyttäytyminen mua kohtaan, etenkin narttukissat kiehnäävät selvästi enemmän mussa kuin normaalisti, ja haluavat huomiota. Yksi tulee melkein joka aamu oven taakse raapimaan, tai jos ovi on auki, viereen nukkumaan, eikä ole tehnyt tätä yli puoleen vuoteen. Toinen yhtenä yönä tuli pitkästä aikaa viereen nukkumaan, ja kiehnäsi ihan naamalla koko yön. Laitoin kevään piikkiin tuollaisen ylitsevuotavan rakkaudenhalun, muuta sitten lueskelin, että muillakin lemmikkien käyttäytyminen muuttunut omistajan raskauden aikana.

Onko muilla lemmikkejä ja ootteko huomanneet, että ne reagoisivat teidän raskauteen jotenkin?

Neuvolantätiähän saa vaihtaa jos ei miellytä.

Mä en vielä tiedä rupeen syömään mitään äitiysvitamiinia. Syön erikseen d-vitamiinia, folaattia ja tarvittaessa magnesiumia. Viimeks söin mut en tiiä onko ton enempi tarpeellistakaan jos kuitenkin pystyy syömään monipuolisesti.

Kalkkia pitää ehkä lisätä jos ei muuten lisää maitotuotteita tai jotain kalsiumpitoista

Noista lisistä niin mä syön foolihappoa, kalaöljyä ja d-vitamiinia ja joskus sinkkiä..

Edellisissä raskauksissa oon syöny kalkkiakin et voi olla et alan sitäkin popsimaan kun oon aika huono nois maitotuoteis..

Tosta kalaöljystä haluan muistuttaa et sitä kalanmaksaöljyy ei saa syödä ku siinä on aata..

Täällä uusi plussaaja huutelee :) aamulla vasta tein testin, ja kahta viivaahan se näytti. Viime perjantaina sanoin miehelle kun hän käveli mielestäni väärässä kohtaa kaupassa, että mua nyt ärsyttää niin paljon toi sun kävely että oon ihan salettiin raskaana :D ja niinhän se taas ensimmäisiä merkkejä oli, ihan käsittämättömät ärsytyksen puuskat. Ja väsymyskin on pari viikkoa ollut oireena. Ja pekonin himo.

Meillä on 1,5 vuotias jo ennestään, eli nyt vähän tietää jo mitä odottaa. En malta odottaa kaikkia ihania ja kamalia raskausoireita! :)

Nwira, meillä koira käyttäytyy erilailla jo nyt, vaikka raskaus ihan alussa, kiehnää sylissä ja seuraa, tätä samaa oli ekassakin raskaudessa...

Mulla oli tänään yksi tosi tärkeä juttu, mikä meni ihan päin sitä itteensä, oon vaan itkeskellyt koko illan, kun eivaan jaksaisi enää panostaa siihen asiaan, en voi tarkemmin kertoa, ettei kukaan tuttu tunnista :D Tuntuu, että tää alkuraskaus vie ihan kaikki voimat ja itku on herkissä, ei vaan viitsisi valittaa, kun on niin toivottu lapsi <3

Ymmärrän Tynttii <3
Muutenkin pyörii tuhat ja yks asiaa ja nää hormonit tekee osansa. ja sitten vielä tuollainen tilanne.... <3

tsemppiä ja jaksamista!!! ja tää on todellakin paikka mihin voi kirjoitella... ja saa aloittaa uusia aihealueita... :)

Voi tynttii. Voimia kamalasti. Kurjaa, että joudut valitsemaan miehen ja lapsen väliltä.. Mutta uskoisin, että miehestä pääset yli aikanaan, toki siihen vielä on pitkä matka. Ja totta kai tänne saa kirjoitella mistä vaan!

Kalaöljy /kalanmaksa öljy: Mulla on vitskuissa DHA:ta, onko se ok Suomessa?

Ja niistä eroista vielä : kätilö hoitaa synnytyksen, ihan niin kun Suomessakin, ellei sitten tuu jotain eriryistarvetta lääkärille. Neuvolatapaamiset saa valita, käykö vain lääkärillä, gynekologilla vai lääkäri + kätilöllä muistaakseni. Mä otin viimeks ja nytkin otan tuon jaetun, eli lääkäri plus kätilö. Eli noi aika samoin kun Suomessa :) lääkitykset sun muut on samat, paitsi täällä saa myös morfiinia jota mulle tuikattiin viimeks vaikken sitä selvin päin (kivusta niin sekaisin siis :D) todellakaan olisi ottanut, musta se kätilö johdatteli mut siihen tulokseen kun pyysin epiduraalia... Toivoisin, että saisin neuvolatapaamiset tälle samalle kätilölle, hän nimittäin työskentelee sairaalan lisäksi mun neuvolalla, että saisin keskusteltua tän asian läpi :/

Anni Panni, onnea plussasta, kiva nähdä sua taas täällä :)!

Missä päin maailmaa Aubrey asustat? Jos saa kysyä, ei tietysti tarvitse vastata jos ei halua. :)

Eli täällä ei saa mainostella jos on tehnyt naamakirjaan ryhmän? Onko tää tullut uutena ominaisuutena? Ja sitä ei varmaan saa kysyäkään..

Tervehdys vaan, ehkä miekin varovaisesti mukaan liityn vaikkei mieli vielä raskautta uskokaan. Yritystä siis takana 1,5v ja eilen sain ihka ensimmäisen oikean plussan testiin, digi näytti raskaana 1-2 :) Laskettu aika menee ihan kuun loppuun, arviolta 26.11.

Takaisin