Yleistä höpinää

Lasten allergialääkäri totesi kun kyselin noista välttämisistä imettäessä että niitä ei nykyään yleensä suositella, ainakaan omatoimisesti toteutettuna. Äidin ruokavalio voi rajoittua ihan turhaan ja hyödyt on vaikea osoittaa.
 
Samaa olen kuullut, ettei rajoittamista suositella.

Itse esikoista imettäessä "kokeilin" aina välillä joko maha hänen kestäisi sitä, että joisin ja söisin normaalisti. Pikku hiljaa hän kestikin paremmin ja paremmin ja hänen oltua kolmi-nelikuinen söin muistaakseni jo aivan tavallisesti. Itse en koe meidän kohdalla alun välttelystä/vähentämisestä olleen haittaa, koska se selkeästi vähensi vauvan itkuisuutta ja sen myötä helpotti ihan minunkin jaksamista.
 
Mäkin lueskelin silloin esikoisen aikaan, että ei kannata vältellä mitään ruokaa imettäessä. Olisiko altistanut suuremmalle riskille allergioihin vai muistankohan ihn väärin. Tässä kyllä huomaa miten paljon on parissa vuodessa unohtunut. Silloin luin paljonkin kaikkea mitä kannattaa tai ei kannata tehdä, ja tuntuu että vain murto-osa siitä tiedosta jäi päähän. Täytyy vähän kertailla näköjään asioita. Mutta hyvä että täällä tulee tällaisia puheenaiheita esiin niin alkaa hämärästi taas muistamaan :)
 
Mä en oo vältelly mitään enkä oo ees kuullu et tarvis vältellä imettäessä mitään ruokaa...
Meidän kummallakaan pojalla ei oo ollut mitään allergiaa ja toivottavasti tällä kolmosellakaan ei oo.:)
 
Täytynee siis elää ja syödä mahdollisimman normaalisti vauvan tultua maailmaan. Jos nyt jotain ylitsepääsemättömiä itku kohtauksia tulee niin täytyy miettiä sitä omaa syömis puolta tarkemmin.
 
Takaisin
Top