Yleistä höpinää

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Agnés
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tulokset eikai raskauden aikana ole välttämättä luotettavat

Esikoista odottaessa mulla otettiin papa mut musta se oli kamalaa kun sen jälkeen tulee vuotoa niin lisäs mun tressiä..
Mulla olis kakkosta odottaessa ollu seulonta papa mut kun soitin sinne niin sanoivat etteivät ota sitä raskaana ollessa..
Sain jälkitarkastuksen yhteydrssä lähetteen papaan..

Mä oon esikoista odottaessa ollut papa-kokeessa, en tiennyt ettei kaikki edes suostu ottamaan sitä

Mulla tuli eilen taas alavatsakipuja ja alkoi pelottaa, vaikka olenkin lukenut että ne on ihan normaaleja. Yöllä ei mitään ja nyt aamulla ne näköjään taas alkoivat :eek:
Mulla oli viime viikon alkuun enemmän tuntemuksia 4+0 - 6+0 aikana, Nyt ei enää muutamiin päiviin vaivana. Tänääb 6+6. Yksilöllistähän kaikki, mutta ainakin omaa huolta helpotti, kun ei enää kipuile, eikä tule sr pelko, että wessassa käydessä huomaisikin jotain vuotoa tulleen.

Nyt osaan jo vähän olla innoissanikin ja pelko alkaa laantua, vaikka ultraan vielä yli kuukausi..

Multa onneksi otettiin papa, ku poistettiin kierukka ja tammikuussa uudestaan ennen kuin KU-leikattiin. Luulis siis, ettei tarvis nyt raskauden aikana ottaa. Itse en kovin mielellään antais papa näytettä ottaa raskaana.

Multa otettiin viime lokakuussa papa neuvolassa. Kyseinen raskaus päättyi keskenmenoon. Nyt aion siitä kieltäytyä. Tuskin edes ottavat, kun on puoli vuotta edellisestä kokeesta.

Mä taidan siis jättää ton papan väliin ja jos km tulisi papa oton jälkeen, syyttäisin vaan itseäni, kun sinne menin, vaikka sillä olisikaan mitään tekemistä asian kanssa...

Siis mulla kyllä otettiin se esikoista odottaessa yksityisellä ja sanoi ettei ole haittaa mut musta sen jälkeen tuleva verinen vuoto oli todella tressaavaa..
Tokan kohdalla mul olis ollu 30 v seulonta mut kun soitin sinne niin ne sanoi ettei ota sitä raskaana olevilta..

Et mulle on ainakin tullu ristiriitasta tietoo mut en siis kyllä menis kun saisin siitä vuodosta taas tressin..

Ihan vertailun vuoksi, täällä Australiassa papaa ei missään nimessä tehdä raskauden aikana. Ei myöskään "varmuuden vuoksi" alatie tutkimuksia tms. Sain myös kovat nuhteet, kun esikon odotusaikana paineen tunteen alapäähän ilmestyessä kokeilin varovasti , että roikkuuko siellä jotain (..kaikkea sitä :D) Ja mainitsin siitä neuvolassa. Olin ihan varma, että koko kohtu tulee kohta ulos :'D mut siis joka tapauksessa, mä vertailen usein näitä kahden maan eroja ja esim tälläsissä tapauksissa noudatan sitä varovaisempaa ohjetta :) toki tämä on mun mielipide.

Aubrey, mitä kaikkia muita eroja oot huomannut? Kiinnostaa ihan hirveesti. Jostain joskus luin et Euroopassa vielä toisissa mammavitamiineissa on A-vitamiinia vaikka täällä se on ihan hullun kiellettyä..

No painoa ei seurata! Mikä on todella hyvä. Mitä Olen Suomesta kuullut, niin ihan naurettavaa se neuvoloiden läskivaino. Täällä jos paino silminnähden huomattavasti tippuu tai nousee, niin silloin puututaan. En nyt muista muita raskausajan eroja enää, mutta esim lasten ruokailu.. Suomessahan suola on saatanasta seuraava. Täällä juusto on ensimmäisiä mitä pikkusille tarjotaan :D suolakeksiä sai meidän vuosikas hoitajalta sairaalareissun aikana, kun jouduttiin jäämään tarkkailuun eikä ollut tietysti eväitä mukana. Lapset saa ja usein viedään hoitoon kerran viikossa, jotta äiti saa vähän omaa aikaa tai päivän siivoamiselle. Kunnollinen suomalainen ei niin tee :)

Aubrey. Hauska todella kuulla näistä eroista mut pakko kysyy kun sanoit ettei saa ronkkia turhaan eikä tehdä turhia tutkimuksia niin saako sitten harrastaa seksiä? :grin

Loora, kuule ihan samaa kysyin minä! Vai sanokohan jotain hygieniasta, ni sanoin, että usko rouva mua ku sanon, että kyllä mun sormet tarkemmin tulee pestyä ku yhdenkään miehen vehje :D!!! Ei se kuulemma silti ole suositeltavaa mennä ronkkimaan :wacky:

Eikö siellä ole mitään suositusta lehmänmaidon suhteen jos juusto on ekoja ruokia? Täällähän maito vasta 1v ja kypsennettynä tai hapatettuna 10kk

Toi on kyllä hienoa, ettei tehdä turhia sisätutkimuksia. Mulla on esim aina monta viikkoa ennen synnytystä olleet paikat niin kypsät, että "syntyy ihan koska vaan", viimeisin meni kumminkin reilun viikon yli lasketusta ajasta. :rolleyes: Ja toi paino homma kans! Vaikka ihan normipainoinen olen, niin kyllä se mua vähän ahdistaa, että sitä aina kommentoidaan.. Mulla nyt vaan on tapana saada aina paljon raskauskiloja...
Mielenkiintoisia tosiaan nämä erot maiden välillä. Onko synnytyksissä eroa? Hoitaako kätilö vai lääkäri? Käytetäänkö paljon puudutteita tai toimenpiteitä? :)

Tulipa tuossa iltalenkillä mieleen, että pitäiskin muistaa raskausvitamiinit hakea, kun on se(kin) jääny. Nimittäin tuli taas oksennettua kaikki mahdollinen ulos tuonne pusikkoon (nice to know..) ja taitaa kroppa muutenkin käydä kaiken aikaa ihan höyryillä, kun ei mikään ehdi imeytyä. Joten; mitä merkkiä käytätte, jos käytätte?

Saisinko minä purkautua tänne.... kun en löytänyt sopivaa aloitusta, kuin omani. Ja sinne on tyhmää yksin kirjoitella...

Tuntuu, että pää leviää. Totaalisesti. Välillä olo, ihanaa raskaana. Mutta pettymyksien takia en uskalla ilakoida.
Sitten iskee se pakokauhu. Masennus, mielialahäiriö, lapsi joka toinen vk luonani. Ja vauva. Oon yksin. On tietty ystäviä joille purkaa, mutta kun eivät odota vauvaa, eivät ehkä niin hyvin samaistu ailahteluihin.

Aborttia en tee. En. Vaikka menettäisin tämän takia miehen, ketä rakastan. Miehen, joka on tämän naperon isä. Mies, joka ei osaa sanoa, jättääkö minut jos pidän tämän. Ei halua isäksi.

Synnärille matkaa 70 km. Miten sitten joskus menen sinne? Kuka on minun kanssa?

Luojan kiitos, saan nyt olla kotona kun olen sairaslomalla. Itku on joka päivä herkässä.

Ottaa päähän, kun ammattilaiset keiden luona käyn, kyselevät isästä. Olen sanonut, että tässä vaiheessa vielä en halua kertoa. Sieltä ei juurikaan tukea heru.

Toivon, että saan tietyn neuvolan tädin itselleni. Hän on sympaattinen, rohkaiseva ja varmasti auttaa niin paljon kuin vain pystyy.

Kiitos ja anteeksi... tuli pitkä viesti. Tällainen totaalinen romahduspurkaus!

Totta kai tänne saa avautua mistä vaan. Sitä varten täällä ollaan. En osaa oikein mitään kyllä sanoa muuta kuin että toivottavasti asiat järjestyy... <3

Takaisin