Yleistä höpinää

Agnés

Sukkela juttelija
Elokuiset 2021
Tyypit jutteli tonne plussaketjuun, niin loin nyt sitten oman ketjun yleiselle juttelulle :) Luokaahan rohkeesti uusia ketjuja niin jutut löytää helpommin! :)
 
Tänään on menty päivä. Oltiin uimassa 2veen kans ja sit anoppilassa loppupäivä....
nyt väsyttäääää..... huomaa kyllä ettei jaksa samanlailla. Mitäs muiden la-iltaan?
Täällä putousta katsellaan sohvalla maaten :wink
 
Iltaan on kuulunu saunaa ja Avaraa luontoa lasten kanssa. Nyt lapset nukkuu ja alkaa laatuaika miehen kanssa. :)

Kävin tänään apteekissa ja ihan repäsin vaihtamalla raskausvitamiinimerkkiä. :D Aina ennen oon syöny sitä yhtä ja samaa. Ostin myös raskausajan omega-kapseleita. Niitä en oo ennen käyttäny. Jää vaan kalaruoat vähän vähille, joten arvelin että voivat olla tarpeen. Samalla kurkkasin ohikulkiessa Cubuksen vauvanvaatteita, niitä ei oo ollu mun lasten vauva-aikoina. Ja olihan siellä ihania. :)
 
Täällä päästiin töistä kymmenen aikaan illalla ja tulihan siellä 10 tuntia juostua ja nyt särkee jalat ja väsyttää.. Mut onneks mies on hieronu mua :)
 
Meilläkin meni ilta netflixin parissa. :grin

Mä olen kanssa miettinyt noita vitamiini ja omega-valmisteita. Tällä hetkellä syön d-vitaminiia (100ug, otan kun muistan, välillä joka päivä), b12 (syön vain vähän eläinperäistä ja tuosta on ollut selvästi apua, kai mulla joku imeytymishäiriö on..), sinkkiä ja ihan tavallista omega3 valmistetta. Spirulinaa söin ennen raskautta, niin olen syönyt pieniä määriä vieläkin. Siinä on vähän foolihappoakin.

Aikaisemmissa raskauksissa olen syönyt vain d-vitamiinia ja kalaöljyä. Foolihappoko olisi se tärkein?

Tekisi mieli mennä kirpparille jo ostella söpöjä vauvanvaatteita.:shy: Aikaisemmilla lapsilla on tullut käytettyä lähinnä toisilta saatuja. (Ei mitään vikaa niissä, mutta haluaisin ostella vähän värikkäämpiä.:grin)
 
Huomenna pitäis muistaa soittaa neuvolaan. :) se vaan et se mun neuvolantädin soittoaika on vaan puol tuntia päivässä et tarvii varmaan laittaa hälytys.. :)

Teillä on ollu ihanan rentoja viikonloppuja.. :) mulla on taas 10 tunnin työpäivä edessä.. Huoh..
 
Mulla on keliakia, joten oon syöny joka kerralla foolihappoa jo raskautta suunniteltaessa. Sitä saa luonnollisesti ainakin täysjyväviljasta, jota mä en saa syödä. Foolihappoa ois hyvä olla varastossa jo heti alkuraskaudessa, koska selkäydinkanavan oikeenlainen kehittyminen vaatii sitä. Tällä kertaa ehdinkin syödä vitamiineja sen puol vuotta, kun tää tyyppi anto ootella itteään. :hungry:

Tuo lakunsyöntikielto on mulle uus juttu. :eek: Toki keliaakikkona en sitä muutenkaan syö sellasenaan, mutta esim. eilen teki mieli lakujätskiä ja sitähän sitten syötiin. Illalla vasta tuli mieleen, että eikö sitä saakaan syödä... :inpain: No, tuskin yhestä lakujäätelökerrasta on hirveesti haittaa. Mutta lähinnä vaan tuli mieleen se, että jo tässä reilun neljän vuoden aikana on muuttunu nuo syöntisuositukset joltain osin. Onkohan muitakin muutoksia tullu?
 
Foolihappoa taitaa olla kaikissa raskaus ja imetys monivitamiineissa.

Laku ja salmiakki on nykyään kokonaan kielletty. Itsekin oli pakko syödä lakujätskiä eilen, kun se kutsui mun nimeä. Mun on kyllä yleensä helpompi vastustaa lakua kuin salmiakkia. Nyt ei jostain syystä kyllä ole tehnyt edes salmiakkia mieli, ehkä keho neuvoo mitä tarvitsee.
 
Joo foolihappoa on kaikissa raskausvitamiineissa, niitä oon tosiaan vetäny jo puol vuotta. :gen014 Lisäksi otan sen omegan ja 20 mikrogrammaa d-vitamiinia.
 
Käytiin kaupoilla ja eksyimpä kattelemaan hm:n mammavaatetarjontaa. Ihan vaan sillä, että millasia ne nykyään on. Ja olihan siellä ihanaa mekkoa ja vaikka mitä! Alerekistä löyty ihana pitkähihanen sydänpaita, mun oli pakko ostaa se. :eek: Mun eka hankinta siis... Saa nähä miten pian saa ottaa käyttöön. Ja millon joutuu housukaupoille!

Etova olo on vaan voimistunu. Vielä ei oo onneksi tarvinnu oksentaa. Mä en tiiä mitä mä teen töissä... Nimittäin inhoan salailua ja peittelyä, ja tää olo alkaa olla sitä luokkaa, että vaikea peittää... Pahin juttuhan tässä on se, että mulla on 2kk koeaikaa jälellä. Esikoisesta kerroin vasta koeajan jälkeen, mutta sillon ei ollu niin paljoa viikkoja vielä. Mietin, että pystynkö kuitenkaan sitä kahta kk pitämään tätä salassa, joten onko se sama kohta jo kertoa? Mitä ootte mieltä?

Mulla on neuvola vasta 29.3. Vissiin kun on kolmas tulossa, niin ei niin kiirettä. Viikko ja yks päivä varhaisultraan!
 
Eka neuvola vasta 29.3, vaikka oon ensiodottaja. Tää on eka raskaus, eikä keskenmenoja tai keskeytyksiä. Yritystä ja toivetta 6 kk, eli ei nyt mahdottoman pitkään jos tilastoja kattoo (80 % tulee raskaaksi ensimmäisen vuoden yrittämisen aikana). Silti jokaset alkaneet menkat teki tosi ikävän fiiliksen ja nyt on jotenkin vaan kauhea huoli ja pelko, että menee kesken tai ultrassa ei ole kaikki ok. Kertoakaan ei kovin laajalle viitsi, kun näin alussa.. (5+4)

Miten te saatte pidettyä ajatukset poissa liiasta huolesta, vai onkohan se tätä ensiodottajan huolta vaan?
 
Eka neuvola vasta 29.3, vaikka oon ensiodottaja. Tää on eka raskaus, eikä keskenmenoja tai keskeytyksiä. Yritystä ja toivetta 6 kk, eli ei nyt mahdottoman pitkään jos tilastoja kattoo (80 % tulee raskaaksi ensimmäisen vuoden yrittämisen aikana). Silti jokaset alkaneet menkat teki tosi ikävän fiiliksen ja nyt on jotenkin vaan kauhea huoli ja pelko, että menee kesken tai ultrassa ei ole kaikki ok. Kertoakaan ei kovin laajalle viitsi, kun näin alussa.. (5+4)

Miten te saatte pidettyä ajatukset poissa liiasta huolesta, vai onkohan se tätä ensiodottajan huolta vaan?

Terksu! Ihan samat ajatukset!! Meillä meni 5 kk ja tuntui ihan mahdottoman pitkältä ajalta. Nyt 2 vkoa ja 2 pv varhaisultraan mikä 22.3. Meillä kans esikoinen olis. Neuvola mulla 28.3., viikolla 8

Onneks käyn töissä ja päivät nyt kuluu mut [emoji28]
 
Terksu! Ihan samat ajatukset!! Meillä meni 5 kk ja tuntui ihan mahdottoman pitkältä ajalta. Nyt 2 vkoa ja 2 pv varhaisultraan mikä 22.3. Meillä kans esikoinen olis. Neuvola mulla 28.3., viikolla 8

Onneks käyn töissä ja päivät nyt kuluu mut [emoji28]

Taiga: Onneksi mäkin töissä arkipäivät, niin aika kuluu. Onko teillä ihan yksityinesti varhaisultra tossa vai saatteko julkiselta.

Niin kauan kun ei tulisi vain mitään veristä vuotoa, niin pitäisi osata olla huolehtimasta liikaa :D Sitä on vaikea suhtautua kun tätä haluaa niin paljon (ihanaa että miehenikin), mutta lopputulokseen ei voi loppupeleissä vaikuttaa, muutenkun noudattamalla ohjeita. Tästä taitaa kuitenkin alkaa se loppuelämän murehtiminen muutenkin :nailbiting::happy:
 
Ei ole ensiodottajan huolta vaan :) itsestä tuntuu että huoli on vaan kasvanut raskauksien myötä..
 
^ Sama! Aikaisemmin olen ollut aika huoleton, mutta jotenkin sitä alkaa epäilemään, että voiko hyvä onni jatkua näin pitkään. Mulla on kolme raskautta ja kolme melko tervettä lasta, niin voiko neljäs kertakin onnistua. Lähipiirissä on myös keskenmenoja ja kohtukuolemia ollut. Tarkoitus ei ole nyt pelotella tai ahdistaa ketään. Nautitaan raskauksistamme! :Heartred
 
Mäkin taidan tällä toisella kierroksella huolehtia enemmän. Ehkä siksi että nyt ikää on enemmän ja tuntuu siltä että toisella lapsella on jo "kiire". Tulisi jo se varhaisultrakutsu.. Perjantaina neuvolan kanssa juttelin, joten aikaisintaan se kai tänään tulee :)
 
Takaisin
Top