Yleistä alkuvuoden höpinää

Hei kaikille!

Palelu, huonovointisuus (joskaan en oksentele) ja tolkuton väsymys sekä epäusko leimaa täällä olotilaa vahvasti.

Kaiken kaikkiaan koko raskaus on vastoin tilastollisia faktoja, koska ikää on jo reilusti ja luomuna raskautumiselle tässä iässä ei juurikaan anneta onnistumisprosentteja.. Silti tässä ollaan..

Varovaisesti kuitenkin jaksan uskoa, että tämä on näin tarkoitettu. Varhaisultran varasin viikoille 6+5, sitä ennen en soittele edes neuvolaan.. En halua olla pessimisti, mut erityisen varovainen kylläkin..

Nämä alkuajan viikot on piinaviikkoja, kun jokaista oiretta tarkkailee ja epäilee vaikka mitä. Koitetaan jaksaa näistä yli!
 
En mäkään esikoisesta tehny ku just näin, liuskatestin ja viikkodigin, eikä tosiaan sillon itelläkään käyny mielessäkään että olis testannu lisää. Ja se on ihan normaali tapa. Ite on ton kuumeilun myötä päätynyt aikanaan tilaamaan ison satsin testejä niin sitten kun niitä on, niin tulee testailtua hyvissä ajoin ja sitten tulee tehtyä useampi että näkee miten ne viivat kehittyy... :grin kun alottaa (liian) aikaisin niin ne ekat on niin haaleita, että haluaa sitte nähä miten ne etenee. En mäkään olis testannut ihan näin montaa jos ei olis testejä ollut kertyneenä... tosin nyt tekis mieli hakea lisää koska olis vaan kiva kattoa ku tulee hyvät viivat :p mutta siis, enempi tapa eikä mitenkään tarpeellista, ja joillekin aiheuttaa enempi huolta jos omaan silmään ei viivat ”kehity” niinkuin pitäisi, vaikka eihän noi millään muotoa mitään absoluuttisia mittareita noi kotitestit ole.

Ja siis on mulla vielä toinen viikkodigi tekemättä koska paketissa oli kaks... :grin aattelin sen kans odotella hetken josko sais sitten sen 3+ :rolleyes:

kiitos kaikille selventämisestä! ehkä mä teen yhden digitestin vielä jos saisi sen +3 viikkoa :)
 
Nyt pitää sit saada omat viestit täyteen ja se aika. Harmi kun pitää sillai odotella ja tänne diipadaapaata kirjottaa koska en halua tänne mistään sen enempää avautua. Aikaa tosiaan mullakin on roikkua täällä :D
 
Nyt pitää sit saada omat viestit täyteen ja se aika. Harmi kun pitää sillai odotella ja tänne diipadaapaata kirjottaa koska en halua tänne mistään sen enempää avautua. Aikaa tosiaan mullakin on roikkua täällä :D

Joo se on se 4 viikkoa tympeä odotella jos on vasta tullut foorumille :nailbiting: pitää keksiä tänne jotain yleisiä asioita koskevia ketjuja joihin voi kirjoitella sellasia juttuja mitä viittii :grin
 
Huoh, väsymys vaivaa vaan kovenpana :sleep011 Tuntuu etten saa mitään aikaiseksi kun oon niin sumussa :think005 oon nyt plussasta asti pari viikkoa herännyt joka yö vessaan, enkä saa sit enää unta :happy8 onko vinkkejä miten nukahtaa uudestaan tai välttää alkuraskauden yölliset vessakäynnit? Ei auta vaikka käy juuri ennen nukkumaan menoa vessassa, ei juo paljoa illalla.. silti herään kamalaan vessahätään ja sit sieltä tulee vaan ihan pikku liru :angry7
 
Huoh, väsymys vaivaa vaan kovenpana :sleep011 Tuntuu etten saa mitään aikaiseksi kun oon niin sumussa :think005 oon nyt plussasta asti pari viikkoa herännyt joka yö vessaan, enkä saa sit enää unta :happy8 onko vinkkejä miten nukahtaa uudestaan tai välttää alkuraskauden yölliset vessakäynnit? Ei auta vaikka käy juuri ennen nukkumaan menoa vessassa, ei juo paljoa illalla.. silti herään kamalaan vessahätään ja sit sieltä tulee vaan ihan pikku liru :angry7
Mä kuuntelen Spotifystä sellaista podcastia ennen nukkumaan menoa. Sen nimi on Nothing much happens: bed time stories for grown ups by Kathrin Nicholai. (Jos muistan oikein). Nukun todella paljon sikeämmin ja nukahdan helpommin uudestaan kun se rauhoittaa niin hyvin illalla. :smug: kun herää yöllä voi muistella mitä illan tarinassa tapahtui ja niin saa unen päästä kiinni.

Meillä pikkuinen heräilee öisin monia kertoja. Tuo podcast auttaa siihen, ettei ainakaan keskellä yötä lähde ajatukset laukkaamaan.:angelic:

Pissahätään ei oo vinkkejä. Pikkuinen ottaa maitoa yöllä niin että hyvä kun saan aamullakaan tiristettyä mitään :hilarious:
 
Mä kuuntelen Spotifystä sellaista podcastia ennen nukkumaan menoa. Sen nimi on Nothing much happens: bed time stories for grown ups by Kathrin Nicholai. (Jos muistan oikein). Nukun todella paljon sikeämmin ja nukahdan helpommin uudestaan kun se rauhoittaa niin hyvin illalla. :smug: kun herää yöllä voi muistella mitä illan tarinassa tapahtui ja niin saa unen päästä kiinni.

Meillä pikkuinen heräilee öisin monia kertoja. Tuo podcast auttaa siihen, ettei ainakaan keskellä yötä lähde ajatukset laukkaamaan.:angelic:

Pissahätään ei oo vinkkejä. Pikkuinen ottaa maitoa yöllä niin että hyvä kun saan aamullakaan tiristettyä mitään :hilarious:

Kiitos vinkistä! Laitan heti kuunteluun tänään! Mä olen kans yrittänyt aina nukahtaa uudestaan podcasteihin, mutta yleensä aihe on liian kiinnostava/jännittävä että en saa enää uudestaan nukahdettua
 
Lisätöitä tiedossa, meillä koululaiset siirtyy etäopetuksen huomisesta alkaen.. Voi huoh, ei yhtään kivaa :banghead:
 
Siis voihan perseys! Oon kirjoitellut nyt viimeisen puolen tunnin aikana vaikka kuin paljon tänne, mutta ne ei näy, kun haen kirjoitusten määrää o_O Onko kellään muulla samaa pulmaa?
 
Huoh, väsymys vaivaa vaan kovenpana :sleep011 Tuntuu etten saa mitään aikaiseksi kun oon niin sumussa :think005 oon nyt plussasta asti pari viikkoa herännyt joka yö vessaan, enkä saa sit enää unta :happy8 onko vinkkejä miten nukahtaa uudestaan tai välttää alkuraskauden yölliset vessakäynnit? Ei auta vaikka käy juuri ennen nukkumaan menoa vessassa, ei juo paljoa illalla.. silti herään kamalaan vessahätään ja sit sieltä tulee vaan ihan pikku liru :angry7

Tuo yöllä vessassa ravaaminen onkin kamalaa. Mulla kans pissahätää koko ajan. En kyl keksi mitään vinkkiä siihen :confused: mulla se tapa jäi esikoisen syntymänkin jälkeen vähäksi aikaa mut onneksi vähitellen helpotti. En kestä jos yöt menee taas tähän ja aamulla silmät ristissä töihin :nailbiting:
 
Siis voihan perseys! Oon kirjoitellut nyt viimeisen puolen tunnin aikana vaikka kuin paljon tänne, mutta ne ei näy, kun haen kirjoitusten määrää o_O Onko kellään muulla samaa pulmaa?
Ei tuota pulmaa mutta itseä harmittaa että viestit täynnä mutta liityin foorumille vasta tällä viikolla ja vaatimus 4vkoa :wideyed: missaan kuukauden teihin tutustumisesta!
 
Ei tuota pulmaa mutta itseä harmittaa että viestit täynnä mutta liityin foorumille vasta tällä viikolla ja vaatimus 4vkoa :wideyed: missaan kuukauden teihin tutustumisesta!

Samaa mäki mietin. Toki eihän puolesta välistä lokakuiset ole edes plussannu vielä. Mut sillon ku mä viimeks täällä olin odottajissa ni ei tällasia salaisia ryhmiä ollu. :D
 
Tänään töihin pitkästä aikaa kun välissä oli vapaat ja vatsatauti, jonka myötä pysytteli kotona. Nyt on vain tämä jäätävä pahoinvointi :hungover:
Vähän jännittää mennä töihin.. Eikä niin vähääkään.. :sour:
Ajattelin ostaa pilttejä ja näkkileipää jos nälkä yllättää. Sillä huomasin eilen että oikeasti kannattaa syödä parin tunnin välein vähän jotakin edes niin ei ole niin kamalan huono olo.
Ainut vaan et jännitän sitä että työkaverit kiinnittää asiaan huomiota ja arvaavat mistä kyse. Kummiskin aika hyvin mua tuntevatkin kun samassa paikassa ollut vuosia ja raskauksia takana se kolme :grin
 
Tänään töihin pitkästä aikaa kun välissä oli vapaat ja vatsatauti, jonka myötä pysytteli kotona. Nyt on vain tämä jäätävä pahoinvointi :hungover:
Vähän jännittää mennä töihin.. Eikä niin vähääkään.. :sour:
Ajattelin ostaa pilttejä ja näkkileipää jos nälkä yllättää. Sillä huomasin eilen että oikeasti kannattaa syödä parin tunnin välein vähän jotakin edes niin ei ole niin kamalan huono olo.
Ainut vaan et jännitän sitä että työkaverit kiinnittää asiaan huomiota ja arvaavat mistä kyse. Kummiskin aika hyvin mua tuntevatkin kun samassa paikassa ollut vuosia ja raskauksia takana se kolme :grin

toi on kyllä paha. Mä ihmettelen ettei esikoisesta töissä huomattu, koska olin myös tosi huonovointinen ja söin kaikkea mitä en normaalisti syö. Nyt on sellanen olo että se huomattais ihan varmasti, toisaalta työkaverit on aika paljon vaihtuneet, mutta tiettyjä tyyppejä pitäis kyllä välttää ruokatauolla :grin oon ihan ihmeissäni että huono olo on helpottanut, kun muutaman päivää oli jo vähän kehno mutta meni ohi o_O se on vain hyvä asia ja oon sanonu et antaisin mitä vaan jotta siitä ei pitäisi kärsiä. Heti sitä vaan miettii onhan kaikki hyvin. :oops: No, tällä viikolla se alkoi esikoisesta joten let’s see... tsemppiä!:Heartred
 
Takaisin
Top