Yleistä alkuvuoden höpinää

Mäkin oon ollut sellaine himotestaaja :angelic: leffa viivat sain viime viikolla, mutta kun yritin tehdä viimeistä digiäni tänään (5+0), niin siihen näyttöön ei tullut mitään, vaikka kuinka pidin testiosaa kupissa :grumpy: Ärsyttää kun ovat kuitenkin aika kalliita ja tämä jo toinen viallinen mikä mulla on ollut.. nyt päätin, että yritän malttaa olla ostamatta uutta ja odotan kiltisti ultraan, joka on parin viikon päästä :)

Mä en ollut kuullutkaan tosta voiteiden a-vitamiini-jutusta, pitääkin mennä tarkastamaan :bookworm:

Tsemppiä myös teille, joilla pahoinvointi on jo kovaa :Heartbigred
 
Mitä on leffaviivat?
Itse tein kaksi testiä viime to (ensin sellaisen, jossa vain kaksi viivaa ja toisena CB viikkonäytöllisen digitestin, tulos 2-3 vkoa), mut mitä nää mittaukset on mitä teette toistuvasti ja miksi niitä tehdään? nimim. Pihalla kuin lumiukko (ei varmaan tarvii mainita että eka raskaus kyseessä)
 
Mitä on leffaviivat?
Itse tein kaksi testiä viime to (ensin sellaisen, jossa vain kaksi viivaa ja toisena CB viikkonäytöllisen digitestin, tulos 2-3 vkoa), mut mitä nää mittaukset on mitä teette toistuvasti ja miksi niitä tehdään? nimim. Pihalla kuin lumiukko (ei varmaan tarvii mainita että eka raskaus kyseessä)

Kolmas raskaus ja en minäkään tiiä mitä on "leffaviivat" :D

Nähtävästi useampana päivänä testaillaan jotta nähdään voimistuuko viiva, eli nouseeko istukkahormoonin taso. Joku viittasi että kertoisi siitä että ei olisi kemiallinen raskaus kyseessä.
 
Leffaviivat on siis selkeät kaksi viivaa, mistä ei tarvitse epäröidä :grin

mä niin tunnistan fiilikset työjutuista ja tilaisuuksiin tarttumisesta. Mulla oli sama tilanne jo 1,5v sitten ku tiedettiin että toinen halutaan lähiaikoina ja sillon oli myös yksi paikka auki... mietin jo sillon haenko jos kuitenkin pian on äitiysloman aika. (Huom! Pian. Tälleen 2v sen jälkeen) ja yhä jännittää kertoa että oisin jäämässä pois syksyllä kun tuntuu että se tulee vieläkin ”liian äkkiä” ja jotenkin noloa ”just kun paikan saanut” ja tosiaan kuitenkin niin kauan valinnasta :grin tää aika on tosi hankalaa mulle kun pitää salailla asiaa, en tykkää ollenkaan ”valehtelusta”, mutta missään nimessä en haluaisi tilannetta että joutuisin kertomaan jos jotain kuitenkin kävisi ja sitten olisikin meidän suunnitelmat tiedossa jo valmiiksi... uskon että kaikki tulee menemään hyvin lopulta, ja mulla on työvuosia vielä edessä joten nyt on lasten ja perheen aika :Heartred:Heartred
 
Aina kun jossain elokuvassa tai tv-sarjassa tehdään raskaustesti, niin siinä on kaksi räikeää viivaa. Sillon kun viivat on tasavahvat tai testiviiva jopa kontrollia vahvempi, puhutaan leffaviivoista. :grin

Tuommoiset viivat saa monesti vasta sitten, jos on malttanut testata vasta, kun kuukautiset on jo jonkin verran myöhässä. Sitten jos testin on tehnyt jo vaikka ennen kuin kuukautisten pitää alkaa, niin haaleampihan se testiviiva on. Siksi monet testaa vielä myöhemmin uudestaan.

Itsellä keskenmeno on suuri pelko, koska ensimmäinen raskaus päättyi sellaiseen. Saan itselleni vähän mielenrauhaa, kun näen, että hcg kohoaa ja viivat muuttuu vahvemmiksi, eikä esim niin, että alkaisi haalenemaan tai pysyisi hailuina, mikä tietäisi sitten sitä että raskaus ei kehity normaalisti ja menee kesken.

Missään nimessä ei ole tarpeen tehdä useampia testejä, kyllä se yksikin riittää :rolleyes:
 
Ihan vain ettei kaikki ole kunnossa. Keskenmeno tai tuulimunat ym. Nyt tuntuu että ne vähäisetkin oireet hävis johki.
 
Ihan vain ettei kaikki ole kunnossa. Keskenmeno tai tuulimunat ym. Nyt tuntuu että ne vähäisetkin oireet hävis johki.
Tuttua. Toi on niin raskasta. :sorry: Itellä samaa fiilistä ilmassa, kun rintojen arkuus vähentynyt ja paljon muuta ei oo vielä ehtinyt ollakaan.
Ite oon yritän aina pitää mielessä, että kumminkin suurempi todennäköisyys on saada lapsi syliin kuin että jotain kurjaa käy. Just nyt ollaan raskaana, ja kaikki muu on mielen luomaa myrskyä. Itseni muistuttelu näistä auttaa vähäsen siihen, että voi antaa ahdistavien ajatuksien lipua ohi.
Sympatiaa. :Heartpink
 
Vatsa alkanut rauhoittua, mutta huono olo jatkuu. Eli ihan selkeesti raskaudesta johtuvaa.
Olis se nyt ollutkin että tässä neljännessä raskaudessa ei tarvitsisi kärsiä huonosta olosta :wacky:
Muistelin tuossa että viime raskaudessa pahoinvointi oli niin pahana että sain siihen pahoinvointilääkkeet jotka auttoivat.
Voi olla että joutuu taas ottamaan ne käyttöön jossain vaiheessa.
Mulla pahoinvointi ja oksentelu on vienyt kaikissa raskauksissa voimat aivan täysin!
Oon ollut vuoteen oma eikä työnteosta yksinkertaisesti ole tullut mitään.
Vähän jännittää tuo työ homma että kuinka paljo taas vaikuttaa siihen nämä olotilat.. Ja miten harmillista että joudun aina kertoa raskaudesta tosi ajoissa näiden vaivojen takia töissä vaikka haluaisin pitää sen omana tietona :sad001
 
Mulla oli aikamoisia vihlontoja ja nippailuja mutta nekin on kaikki loppunu. On tää ahdistavaa kun mieli tätä tekee. Ehkä siksikin menetys pelottaa kun tämä oli muutenkin jo ihmeraskaus ni tuskin toista tilaisuutta enää tulee.
 
Mulla oli aikamoisia vihlontoja ja nippailuja mutta nekin on kaikki loppunu. On tää ahdistavaa kun mieli tätä tekee. Ehkä siksikin menetys pelottaa kun tämä oli muutenkin jo ihmeraskaus ni tuskin toista tilaisuutta enää tulee.

Tsemppiä :Heartred Se on kyllä raskasta mutta myös tosi yleistä että pelottaa. On ihan täysin ok että pelottaa, ja myös se olisi ok jos ei pelota (toki helpommalla pääsee näin). Komppaan tuota mitä Vispipuuro yllä sanoi. Tässä vaiheessa ei kuitenkaan voi itse asiaan vaikuttaa millään tavalla, joten on pakko vaan odotella miten asiat etenee. Mutta oireettomuus ei välttämättä kerro yhtään mitään siitä, että miten raskaus etenee. Ei myöskään se jos oireet vaihtelee ja aaltoilee. Kaikki on niin yksilöitä, toisilla tuntuu vaikka mitä jo ennen plussaa ja toisilla ei juuri mitään missään vaiheessa :confused005 eli pelkästään siitä ei kannata kyllä liikaa stressata. Tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty mutta kuitenkin.
 
Kiitos kun yritätte tsempata. Ei se tosiaan auta kun odottaa.

Tsemppiä, luottavaisin mielin vaan:Heartred

Täällä alkanut ummetus ja viime yönä nukuin pitkästä aikaa hyvin ja sikeästi. Opiskelut tuottaa vähän vaikeuksia väsymyksen vuoksi, mutta toistaiseksi vielä pärjätty. Vielä oli tehtävä varmistus ja sieltä ne "leffaviivat" tuli. Tänään 5+2 ja ei auta kun neuvolaa odotella:happy:
 

Liitteet

  • 76001012-CB66-454F-B7D2-0A14DF14CC6E.jpeg
    76001012-CB66-454F-B7D2-0A14DF14CC6E.jpeg
    22.9 KB · Katsottu: 4
Mulla oli aikamoisia vihlontoja ja nippailuja mutta nekin on kaikki loppunu. On tää ahdistavaa kun mieli tätä tekee. Ehkä siksikin menetys pelottaa kun tämä oli muutenkin jo ihmeraskaus ni tuskin toista tilaisuutta enää tulee.

Niitä vihlontoja ja nippailuita ei välttämättä joka päivä tule mutta sitte saattaa olla että esimerkiks sängyssä vaihdat asentoa ja vihlasee kovasti. Ne on normaaleita kohdun kasvukipuja.
 
Mitä on leffaviivat?
Itse tein kaksi testiä viime to (ensin sellaisen, jossa vain kaksi viivaa ja toisena CB viikkonäytöllisen digitestin, tulos 2-3 vkoa), mut mitä nää mittaukset on mitä teette toistuvasti ja miksi niitä tehdään? nimim. Pihalla kuin lumiukko (ei varmaan tarvii mainita että eka raskaus kyseessä)

En mäkään esikoisesta tehny ku just näin, liuskatestin ja viikkodigin, eikä tosiaan sillon itelläkään käyny mielessäkään että olis testannu lisää. Ja se on ihan normaali tapa. Ite on ton kuumeilun myötä päätynyt aikanaan tilaamaan ison satsin testejä niin sitten kun niitä on, niin tulee testailtua hyvissä ajoin ja sitten tulee tehtyä useampi että näkee miten ne viivat kehittyy... :grin kun alottaa (liian) aikaisin niin ne ekat on niin haaleita, että haluaa sitte nähä miten ne etenee. En mäkään olis testannut ihan näin montaa jos ei olis testejä ollut kertyneenä... tosin nyt tekis mieli hakea lisää koska olis vaan kiva kattoa ku tulee hyvät viivat :p mutta siis, enempi tapa eikä mitenkään tarpeellista, ja joillekin aiheuttaa enempi huolta jos omaan silmään ei viivat ”kehity” niinkuin pitäisi, vaikka eihän noi millään muotoa mitään absoluuttisia mittareita noi kotitestit ole.

Ja siis on mulla vielä toinen viikkodigi tekemättä koska paketissa oli kaks... :grin aattelin sen kans odotella hetken josko sais sitten sen 3+ :rolleyes:
 
Daiya.
Mulla ihan sama että en kyllä muiden aikana oo testannut kuin sen kerran normi testillä ja digillä, tai no esikoisen aikana tein sen yhden ainoan testin ja thats it.
Mä myös ehdin tilata ison kasan testejä just ku tein ekan positiivisen testin ja oon niitä sit huvikseni tehnyt tässä silloin tällöin, viimeksi eilen.:woot:

Mulla jäi viime raskaudesta joka meni kesken, pieni pelko siitä kun viivat ei lähteneet vahvistumaan.
Nyt on kyllä myös ollut ihania leffaviivoja että se jo pitää itseni toiveikkaana vaikka eipä sitä ikinä tiedä.
Toivon mukaan kaikki menee hyvin jokaisella ! :Heartpink
 
Hei spotifyssa on sellainen podcast kuin onnen kuplia, sieltä jakso 9, aiheena alkuraskaus. Ihan tosi hyvä jakso, en kerennyt vielä kuuntelemaan loppuun, kymmenen minuuttia jäi vajaaksi :grin Kannattaa kuunnella, tuli itselle uusiakin asioita mitä en tiennyt :happy:
 
Mäkin testaan juuri siksi monena päivänä että nään vahvistuuko viiva ja pitääkö digissä viikot paikkansa. Eihän nämä mitään oikeita takeita anna mutta mielenrauhan ainakin itselle. Mulla on takana kaksi km, ekassa digi laahasi ja varhaisultrassa alkio oli viikon pienempi kuin piti, kehitys oli pysähtynyt parin vk päästä mutta asia selvisi vasta rv12 ultrassa. Toisessa raskaudessa viiva ei lähtenyt vahvistumaan ja vuoto alkoi rv5+1.

Mutta kuten vispipuuro sanoi, suurempi todennäköisyys on saada vauva kuin km. Mutta kyllä se itseäkin vietävästi pelottaa. Pelkään innostua ja suunnitella. Olen yrittänyt keskittyä muuhun ja iloita vahvistuneista viivoista.

Onneksi taaperon kanssa viikot kuluvat ehkä vähän nopeammin, esikoisen kohdalla muistan että ekat 12vk tuntui vuodelta:grin:woot:
 
Enää muutama viesti niin saadaan salainen ryhmä! :computer005

(mulla on ihan liikaa aikaa just nyt roikkua täällä. Onneksi kohta pitää lähteä liikenteeseen :hilarious:)
 
Takaisin
Top