Yleistä alkuvuoden höpinää

Onko teillä kokemuksia sokerirasituskokeesta? En löytänyt siihen liittyvää keskustelua täältä avoimelta puolelta (jonne pitää itse vielä muutama viestä kirjoitella), voisin varmaan tehdä tälle omankin threadin jos ette vielä ole tosi tarkkaan jutelleet salaisella puolella :wink. Mulla on siis "sukurasitteen" (tai ehkä innokkaan neuvolaterkkarin...?) vuoksi jo ensi viikolla edessä.
 
Onko teillä kokemuksia sokerirasituskokeesta? En löytänyt siihen liittyvää keskustelua täältä avoimelta puolelta (jonne pitää itse vielä muutama viestä kirjoitella), voisin varmaan tehdä tälle omankin threadin jos ette vielä ole tosi tarkkaan jutelleet salaisella puolella :wink. Mulla on siis "sukurasitteen" (tai ehkä innokkaan neuvolaterkkarin...?) vuoksi jo ensi viikolla edessä.

On taidettu sivuta aihetta vaan muissa keskusteluissa :) itellä esikoisen kohdalta kokemusta, kun vanhempana ensiodottajana piti käydä, tosin vasta myöhemmällä viikoilla. Useampi on kyllä maininnut että käy jo nyt aiemmin, eri syistä. Kokemuksetkin vähän vaihtelee, itse sain kyllä sen juoman juotua ihan ok (siinä siis juodaan sellainen sokerilitku ja mittaillaan arvot ennen, 1h jälkeen ja 2h jälkeen) mutta hetki sen jälkeen tuli ihan karmea olo :wtf: osalle tekee tiukempaa se juominen, riippuu varmaan vähän missä vaiheessa raskauspahoinvointikin on.
 
Onko teillä kokemuksia sokerirasituskokeesta? En löytänyt siihen liittyvää keskustelua täältä avoimelta puolelta (jonne pitää itse vielä muutama viestä kirjoitella), voisin varmaan tehdä tälle omankin threadin jos ette vielä ole tosi tarkkaan jutelleet salaisella puolella :wink. Mulla on siis "sukurasitteen" (tai ehkä innokkaan neuvolaterkkarin...?) vuoksi jo ensi viikolla edessä.

Mulla tulossa eka jo tuossa parin vkon päästä.
Edellisistäkin oon käynyt, useamman kerran. Kaikki arvot kuitenkin ollut aina ok, mutta vahvan sukurasitteen ja pcos:sän vuoksi sitten tullut käytyä.
Se juotava litku on kyllä suht kammottavaa, riippuu kuinka kammottavaa niin henkilöstä. Mulla ollut vadelman- ja sitruunanmakuista.
Oon parhaiten saanut alas tyylillä ykkösellä ja nenästä kiinni... :hilarious: ja sitten vaan odottelemaan. Niinkuin yllä laitettiin, tunnin ja kahden päästä siitä otetaan seuraavat verikokeet, ensimmäinen ennen sokerilitkua.
Ja jos on pahoinvointia niin voi tuntua astetta kammottavammalta koko rasitus.

Muoks. Ja se juotava neste, mitähän sitä on määrällisesti? En muista mutta ei lopulta kovin paljoa, pienestä muovimukista juotu aina... Joku max 2dl? Ehkä?
 
Okei, kiitos nopeista vastauksista! Yritän ajatella että onpa mielenkiintoista saada erilaisia uusia kokemuksia tässä odotusaikana :grin

Ehkäpä laitan tosiaan oman keskustelun pystyyn, niin että löytyy myöhemmin ja täällä voi höpötellä jostain mukavammasta :joyful: vaikkapa keväästä - näin alkuviikkojen väsymyksen hälventyessä tuntuu kuin olisi jostain kolosta ryöminyt ulos, kun on taas vähän enemmän energiaa ja yhtäkkiä aurinkokin paistaa iltaa myöten :Heartred
 
Mutta rasitus hyvää aikaa tehdä jotain mitä nyt pitääkään tehdä. :grin lukea, neuloa, mitä vaan jos vaan pystyy. Mulle se on "omaa aikaa", varmaan menee vaatteiden (lasten) yms selailuissa ja muitten hankintojen pohdinnoissa... :hilarious:
 
Mutta rasitus hyvää aikaa tehdä jotain mitä nyt pitääkään tehdä. :grin lukea, neuloa, mitä vaan jos vaan pystyy. Mulle se on "omaa aikaa", varmaan menee vaatteiden (lasten) yms selailuissa ja muitten hankintojen pohdinnoissa... :hilarious:

Hyvä ajatus! Minä oon aatellut että silloin on varmaan niin kova nälkä että ei muuhun pysty keskittymään :grin Mutta jotain mukavaa tekemistä pitää ehdottomasti ottaa mukaan.
 
Takaisin
Top