Yleistä alkuvuoden höpinää

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Daiya
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa, höpinäketju!
Täällä myös aivan armoton väsymys iskenyt, uni tulee 20-21 välillä ja sit ei riitä aamuun asti vaan heräilen pitkin yötä.

Sain juuri kuulla tulleeni valituksi uuteen työhön (sama firma, eri rooli), johon haku oli loppuvuodesta. Ehkä tää raskausaika menee nopeammin kun tulee uutta työarkeen... Kaikki tapahtuu taas kerralla kauheeta vauhtia, muutettiin maalle, sitten putkeen plussa ja uudet työkuviot, onks nää näitä ruuhkavuosia :grin

Mäkin tuun tänne höpöttelemään ❤ en myöskään tiedä mitä tehdä tämän odottelun kanssa :sorry: Mutta yritän muistuttaa itselleni että ultraa on paljon kivempi odottaa kuin seuraavaa ovista/menkkoja.. ja mullakaan ei oo varhaisultraan kuin kaksi viikkoa enää ja huomenna vaihtuu 5+0 viikoksi, eli pääsen lukemaan raskausäppien viikon-tiedot :bookworm:

Noihin viikon laskentoihin: mietin ihan samaa.. vika vuoto alkoi 25.12, mutta ovis oli mun mielestä vasta 13.1 ja sain plussan testiin jo 21.1, eli ainakaan paljoa "uudempi" raskaus ei voi olla , joten laskin la:n 6.10 :angelic: varhaisultrassa ehkä näkee mitä viikkoja vastaa :happy:

Oon kans miettinyt tota np ultraa.. onko se siis rv12 eteenpäin (eli 11+ x, vai vasta 12+x)? En ihan ymmärrä kumpaa tapaa neuvola ja lääkärit käyttää viikoista puhumiseen :grin

Plörg, kyllä se oksuilu vaan nyt jo alkoi! Kauhulla odotan huomista työpäivää, tänään olin vapaalla. Käytiin kaupassa isosti ja hamstrasin kärryn täyteen mehuja, mehukeittoja ja kiisseleitä :grin Kassajonossa tuumasin et nyt tulee hoppu, lykkäsin lompakon puolison syliin ja juoksin vessaan. Onneks siellä ei ollut muita :grin

Kahvi ei joo oikein maistu mullekkaan, mutta oon niin addikti ja energiajuomia en nyt enää voi juoda niin väkisin oon sen kupillisen juonut. Täytyy varmaan siirtyä teehen. Esikoisen aikaan ei ollu ongelmaa kahvin kanssa, kuopuksesta jäi aika aikaisin myös kahvi pois ja se eka kuukausi oli aivan hirveä kun oli ihan raskauspahoinvointi, sit siihen kahviviekkarit ja hedari :wtf:

Olin tänään päivällä mun kaverilla jolla on parikuukautinen vauva ja herranimunjee että se oli pieni ja söpö :love7 Lähdin sieltä myös kassillinen vauvanvaatteita mukanani :grin

Testeistä, mulla oli tänään eka päivä kun en testannut :grin ajattelin pissiä noi kaks viimeistä pc pois ja sit tilasin eilen raskauskeijulta kaks digiä niin ne vielä ja sit loppu :p

Huhhuh, täällä vatsatauti jyllää edelleen.
Jo neljäs päivä. Eilen jo helpotti mutta illalla alkoi kovat ylävatsakipu ja huonot olot.
Tuntuu ettei tämä olo helpota ollenkaan. :meh:
Osittain huono olo varmaan myös raskauspahoinvointia mikä tekee olosta vieläkin kauheamman. :sorry:
Eli makoilu sohvanpohjalla jatkuu....

Plörg, kyllä se oksuilu vaan nyt jo alkoi! Kauhulla odotan huomista työpäivää, tänään olin vapaalla. Käytiin kaupassa isosti ja hamstrasin kärryn täyteen mehuja, mehukeittoja ja kiisseleitä :grin Kassajonossa tuumasin et nyt tulee hoppu, lykkäsin lompakon puolison syliin ja juoksin vessaan. Onneks siellä ei ollut muita :grin

Kahvi ei joo oikein maistu mullekkaan, mutta oon niin addikti ja energiajuomia en nyt enää voi juoda niin väkisin oon sen kupillisen juonut. Täytyy varmaan siirtyä teehen. Esikoisen aikaan ei ollu ongelmaa kahvin kanssa, kuopuksesta jäi aika aikaisin myös kahvi pois ja se eka kuukausi oli aivan hirveä kun oli ihan raskauspahoinvointi, sit siihen kahviviekkarit ja hedari :wtf:

Olin tänään päivällä mun kaverilla jolla on parikuukautinen vauva ja herranimunjee että se oli pieni ja söpö :love7 Lähdin sieltä myös kassillinen vauvanvaatteita mukanani :grin

Testeistä, mulla oli tänään eka päivä kun en testannut :grin ajattelin pissiä noi kaks viimeistä pc pois ja sit tilasin eilen raskauskeijulta kaks digiä niin ne vielä ja sit loppu :p
Kääk, hirveesti tsemppiä!

Mulla on vielä 3 testiä ja yks Digi. Teen niitä tän viikon varmaan, viivat on hienosti vahvistunut ja Digi oli ma aikataulussa. Su teen vielä yhden digin, silloin pitäisi näyttää 3+. Siihen olen yleensä pystynyt lopettamaan testailun:grin En todellakaan oo niitä ihmisiä jotka tekee yhden testin ja on sillee "wau, olen raskaana ja uskon siihen" :grin:grin:grin:grin

Hei muute ootteko kattonu onko teidän kasvovoiteissa ja muissa kosmetiikassa kauheesti A vitamiinia? Mulla oli tollasta A vitamiinivoidetta ja sen käytön joutu äkkiä lopettaa ku tuli plussauutiset. En tiiä sit haittaako se jos joskus laittaa mutta mä ajattelin varmuudeks jättää pois. Eihän tässä ajassa varmaa kerkee ryppyseks tulla. xD

Huhhuh, täällä vatsatauti jyllää edelleen.
Jo neljäs päivä. Eilen jo helpotti mutta illalla alkoi kovat ylävatsakipu ja huonot olot.
Tuntuu ettei tämä olo helpota ollenkaan. :meh:
Osittain huono olo varmaan myös raskauspahoinvointia mikä tekee olosta vieläkin kauheamman. :sorry:
Eli makoilu sohvanpohjalla jatkuu....

Yhhyh, tsemppiä!

Hienot viivat sain pc aamulla :grin En kyllä jotenkin vieläkään sisäistä tätä vaikka on näitä testejä nyt tullut tässä tehtyä ties kuinka monta. Ehkä sitten ultrassa konkretisoituu:angelic:

Mä en oon kyllä kattonu mitä mun rasvat sisältää. Täytyypi kattoa vaikka aika vähän mitään naamaan tungen :)

Huh onneks suht hiljaista tänään töissä, lyhensin kyllä loppupäästä työaikaa kun niin kamala olo :wacky: Mitä te muut muuten teette työksenne? Onko mahis etätyöhön? Mä oon kampaaja niin vähän jännää yhdistää tää alkuraskaus tähän duuniin :grin tein muita töitä aikaisemmat raskaudet.

Yhhyh, tsemppiä!

Hienot viivat sain pc aamulla :grin En kyllä jotenkin vieläkään sisäistä tätä vaikka on näitä testejä nyt tullut tässä tehtyä ties kuinka monta. Ehkä sitten ultrassa konkretisoituu:angelic:

Mä en oon kyllä kattonu mitä mun rasvat sisältää. Täytyypi kattoa vaikka aika vähän mitään naamaan tungen :)

Huh onneks suht hiljaista tänään töissä, lyhensin kyllä loppupäästä työaikaa kun niin kamala olo :wacky: Mitä te muut muuten teette työksenne? Onko mahis etätyöhön? Mä oon kampaaja niin vähän jännää yhdistää tää alkuraskaus tähän duuniin :grin tein muita töitä aikaisemmat raskaudet.

Mä voin sitte salaisella puolella kertoa tarkemmin mitä teen, mutta asiantuntijahommissa, toimistotyötä + asiakastapaamisia. Etätöihin mahollisuus onneksi. Mutta hei, sulle heti ammattikysymys, aina mielipiteitä jakava hiustenvärjäys raskausaikana! Mikä sun näkemys ihan työn puolestakin? Mä oon aiemmin värjännyt kyllä juurikasvua ihan normaalisti koska pakko, ihan karsean näköinen jos ei mitään tee ja kun oon kuitenkin työssä jossa pitää myös asiakkaita nähdä niin pakko olla edes suht edustavana :hilarious: Edellisen kerran värjäsin pitkästä aikaa kotona, mutta arvelin että nyt raskausaikana noi kampaamon aineet varmasti se turvallisempi vaihtoehto. Olisko hyvä kampaajalle mainita asiasta?

Noihin viikon laskentoihin: mietin ihan samaa.. vika vuoto alkoi 25.12, mutta ovis oli mun mielestä vasta 13.1 ja sain plussan testiin jo 21.1, eli ainakaan paljoa "uudempi" raskaus ei voi olla , joten laskin la:n 6.10 :angelic: varhaisultrassa ehkä näkee mitä viikkoja vastaa :happy:

Oon kans miettinyt tota np ultraa.. onko se siis rv12 eteenpäin (eli 11+ x, vai vasta 12+x)? En ihan ymmärrä kumpaa tapaa neuvola ja lääkärit käyttää viikoista puhumiseen :grin

Mun mielestä jos puhutaan raskausviikosta 12 (eli kahdennestatoista viikosta) se tarkoittaa 11+ x virallisesti, eli luulis sitä käyttävän myös terveydenhuollon. Oon ymmärtänyt, että np-ultra olis hyvä olla 11+x - 13-x ajalla. Ite yritän aina puhua noista XX+X koska se on helpompi kun yleensä aina sitä käytetään joka paikassa jos kysyvät (siis ammattilaiset). Sitte kun monet kysyy että monennella kuulla niin ei oo mitään hajua kun ite käyttää vaan noita viikkoja :hilarious: mies valittaa kun on ihan kujalla noista viikoista, että mitä ne meinaa. :grin Nyt on sinällään helppo, kun mulla menee just kalenterin viikkonumeroiden mukaan sopivasti, eli tällä viikolla kun on viikko 5 niin tulee ylihuomenna 5+0 :rolleyes:

Ihanaa, höpinäketju!
Täällä myös aivan armoton väsymys iskenyt, uni tulee 20-21 välillä ja sit ei riitä aamuun asti vaan heräilen pitkin yötä.

Sain juuri kuulla tulleeni valituksi uuteen työhön (sama firma, eri rooli), johon haku oli loppuvuodesta. Ehkä tää raskausaika menee nopeammin kun tulee uutta työarkeen... Kaikki tapahtuu taas kerralla kauheeta vauhtia, muutettiin maalle, sitten putkeen plussa ja uudet työkuviot, onks nää näitä ruuhkavuosia :grin

Mulla kävi esikoisen aikaan samaa, eli kaikki sattui yhdessä sumassa! Siinä on hieman totuttelemista, mutta ilmeisesti on ihan yleistä että kun lähtee rullaamaan niin kaikki napsahtelee kerrasta kohdilleen :grin tsemppiä uuteen työhön! Ainakin se tosiaan nopeuttaa aikaa, toivottavasti ei stressaa liikaa :)

Musta tuntuu että olen ollut kamalan äksy nyt eilen ja tänään :jimlad: Eikä olokaan kyllä ole mikään maailman parhain. :yuck:

Mies oli eilen että "ne sun kuukautiset ei sitte alkanu? Että raskaana niinku ollaan?" :hilarious: Ihana kun toinen vielä ole saanut ihan päätänsä hommaan mukaan, juteltiinkin siitä ettei kumpikaan oikein vielä voi uskoa todeksi asiaa :nailbiting: Täytyy varmaan näyttää sille se leffaviivatesti, sitten kun sellaisen saan. :smug: Kyllä ne vaan joka päivä vahvistuu :p Joo en mä kans TODELLAKAAN ole sitä yhden testin tyyppiä, voi kun olisinkin. :grin

Mä voin sitte salaisella puolella kertoa tarkemmin mitä teen, mutta asiantuntijahommissa, toimistotyötä + asiakastapaamisia. Etätöihin mahollisuus onneksi. Mutta hei, sulle heti ammattikysymys, aina mielipiteitä jakava hiustenvärjäys raskausaikana! Mikä sun näkemys ihan työn puolestakin? Mä oon aiemmin värjännyt kyllä juurikasvua ihan normaalisti koska pakko, ihan karsean näköinen jos ei mitään tee ja kun oon kuitenkin työssä jossa pitää myös asiakkaita nähdä niin pakko olla edes suht edustavana :hilarious: Edellisen kerran värjäsin pitkästä aikaa kotona, mutta arvelin että nyt raskausaikana noi kampaamon aineet varmasti se turvallisempi vaihtoehto. Olisko hyvä kampaajalle mainita asiasta?

Tää on niin kakspiippunen homma. Toki samat kemikaalit on koti ja kampaamoväreissä, ainut mikä on et kampaaja osaa kattoo hapetteen oikein kun taas kotiväreissä se yleensä on aina se liian korkea :grin Et tietty paras varmaan välttää, ite en lopeta värjäämistä, toisaalta mä raidotan tyvikasvun muutaman kk välein ja sit sävy tietty, että ei tähän raskausaikaan montaa kampaajareissua mahdu. Mutta kunhan päänahka on terve eikä haavoja niin aineiden imeytyminen vähäisempää. Jos mahis raidottaa niin aina parempi. Eli en oikeen osaa vastata, näitä ei vissii oo niin tutkittu et mikä nyt on oikea ja mikä väärä tapa menetellä :grin

Ihanaa, höpinäketju!

Muakin pyydettiin juuri uuteen työhön! Tekisin sitä siis nykyisen työni ohella. Olin tänään ko. yrityksessä juttelemassa työsuhteen ehdoista ym. Vhän kyllä kieltämättä nihkee fiilis, kun tiedän olevani raskaana. Mutta toisaalta ajattelen, että tilaisuuksiin pitää tarttua ja mitä vaan voi kuitenkin vielä käydä. Kyllä harmittaisi, jos ei ottaisi uutta työtä vastaan ja sit menisikin raskaus kesken tms. Mutta mietin just tota ihan samaa, että miten kaikki osuukin usein samaan syssyyn :hilarious:

Meillä kävi esikoisen odotusaikana niin et mies sai toiselta paikkakunnalta töitä ja samalle vuodelle osui uusi työ, uusi paikkakunta ja esikoinen:p Kyllä tuntui et kaikki tapahtuu kerralla:hilarious:

Muakin pyydettiin juuri uuteen työhön! Tekisin sitä siis nykyisen työni ohella. Olin tänään ko. yrityksessä juttelemassa työsuhteen ehdoista ym. Vhän kyllä kieltämättä nihkee fiilis, kun tiedän olevani raskaana. Mutta toisaalta ajattelen, että tilaisuuksiin pitää tarttua ja mitä vaan voi kuitenkin vielä käydä. Kyllä harmittaisi, jos ei ottaisi uutta työtä vastaan ja sit menisikin raskaus kesken tms. Mutta mietin just tota ihan samaa, että miten kaikki osuukin usein samaan syssyyn :hilarious:

Onnittelut sinne siis! :smiley-bounce012

Oon samaa mieltä, että mahdollisuuksiin on tartuttava jos se tuntuu oikealta, sillä koskaan ei tiedä mitä tapahtuu... Kyllähän se vähän jännittää kertoa parin kuukauden päästä, että äitiysloma edessä vuoden lopulla, mutta uskon että uutiset otetaan hyvin vastaan.

Esikoista odottaessa tein töitä (40+h/vko) vielä 7 päivää ennen syntymää (jäin lomalle 5 päivää ennen laskettua), koska täällä on äitiysloma niin järkkylyhyt, 4 kk, että en ota päivääkään ennen kuin on pakko (sinä päivänä kun lapsi syntyy, sitä ennen vuosilomat käyttöön jos tarvitsee, ja toisesta päästä pidennetään seuraavan vuoden lomapäivillä). Isi jää meillä sitten kotiin minun jälkeeni eli ei tuossa paljoa kerkeä jäämään töissä paitsi kun joululomakausikin sopivasti sattuu äitiysloman ajalle.

Toivon, että tällä kertaa imetys jatkuisi pidempään jos voin tehdä kotoa töitä suurimman osan viikosta, esikoinen hylkäsi rinnan kokonaan vähän mun töihinpaluun jälkeen 7-8 kk iässä ja se oli mulle kova pala :sad001

Äh, en tiedä mihin ketjuun lykkäisin tämän, joten laitan tänne: muistaako/tietääkö joku millä viikoilla sydänäänet saattaisi kuulua kotidopplerilla? Me ostettiin aikoinaan sellainen ja oli kovassa käytössä ennen kuin liikkeet tuntui, mutta en kuollaksenikaan muista milloin aloitettiin sillä leikkiminen. 8-9+? Ehkä myöhemmin.. Katotaan vaan niin testailen jo ens viikolla ja kuuntelen suoliston kohinaa onnessani :hilarious:

Äh, en tiedä mihin ketjuun lykkäisin tämän, joten laitan tänne: muistaako/tietääkö joku millä viikoilla sydänäänet saattaisi kuulua kotidopplerilla? Me ostettiin aikoinaan sellainen ja oli kovassa käytössä ennen kuin liikkeet tuntui, mutta en kuollaksenikaan muista milloin aloitettiin sillä leikkiminen. 8-9+? Ehkä myöhemmin.. Katotaan vaan niin testailen jo ens viikolla ja kuuntelen suoliston kohinaa onnessani :hilarious:

Mä muistaakseni sain kuulumaan 9 viikolla. Tai vähän reilu 8. No 8-9 välillä kuitenkin :grin

Varmaan riippuu ihmisestä ja istukan paikasta milloin kuuluu. Mä kuuluun niihin, joilla ei kyllä kotona kuulu kovin aikaisin. Ennen nt ultraa en edes uskalla kokeilla.

Testejä on täälläkin tehty useampia. Nyt tulee jo ihan leffaviivat. Näin korona aikana, kun tilataan ruuat kotiin niin tilasin samalla testejä kaupasta. Piti tilata gb viikkonäyttö digi mut tulikin epähuomiossa sellainen missä on vaan + tai - sehän ei tuo yhtään mielenrauhaa ennen varhausultraa. Pyääh...

Mä sain esikoisen kohdalla rv11+ kuulumaan. Nyt ajattelin alkaa ehkä rv9 kokeilee josko kohtu tälläkertaa tulisi esiin lantion suojista vähän aikaisemmin:bored:

Kotidoppler löytyy muuten multakin, onpa hyvä ettei mennyt kaupaksi kun yritin myydä :grin sain tosi hyvin sillä kuulumaan viimeksi, tosin ostin sen vasta tyyliin rv15 tai jotain. Mutta nyt voisi kuulua jo aiemmin!

Ei muuten puutu enää kun vajaa 50 viestiä :3some

Takaisin