Yleiset tuumailut,pohdinnat ja kuulumiset

Meillä ei ulkoilla ulkoilun vuoksi ollenkaan. Kauppareissut tehdään muutaman kerran viikossa kävellen ja joskus käydään perhekerhossa tms. jolloin istuu rattaissa. Meillä ei ole oikein arjen tiimellyksessä aikaa ulkoiluun enkä näe siinä sen ihmeempää järkeä kun päikkärit tulee kuitenkin nukuttua pihalla. Kun ilmat lämpenee ja maa sulaa, niin sit varmaan mennään puistoon keinumaan ja möyrimään hiekkikselle.
 
Meillä nukutaan päikkärit yleensä ulkona jos lenkkeilen sen ajan ja silloin tällöin kävellä rattaissa iltapäivä lenkit, tykkään ulkoilla paljon. Kauppareissut mennä autolla. Silloin kun neiti oppii kävele niin tulee varma käyty vielä enemmän ulkona :)
 
Meillä ulkoillaan sen takia, että mä sekoan, jos olen päivät pitkät sisällä, ja tulee pieni katkos päivään, kun ollaan pihalla ihmettelemässä lintuja. Tyttö kävelee sen verran hyvin yhdellä kädellä tuettuna, että tykkää ravata pitkin pihaa. Repussa en ole pitänyt syksyn jälkeen. Vaikea kuvitella, että neiti suostuisi olemaan repussa paikallaan. Rimpuileva kahvakuula...

Nyt pitäisi sitten vaan päästä ostamaan ne hyvät kengät. Miten muilla pysyy hanskat kädessä? Täällä kiskotaan kaikki pois keinolla millä hyvänsä...
 
Me ulkoiltiin silloin paljon kun oli enempi lunta, käytiin paljon pulkkailemassa, nyt kun täälä on ollu kaikki kadut ja piha ihan sohjoa nii ei olla ulkoiltu kuin rattailla, joka päivä tunnin lenkki, tyttö nukkuu kyllä melkein heti rattaisiin ja saattaa tunnin nukkua vielä kun ollaan tultu takasin kotiin. Keväämmällä sitten aletaan käydä leikkipuistossa.

Meillä on tytöllä ollu baby kuomat jaloissa kun on ulkoiltu ja oon koittanu kävelyttää pihalla mutta siitä ei tuu ku huutoa. Täytys nyt keväällä kans ostaa jotkut hyvät kengät.

Meillä revitään hanskat pois aina siinä vaiheessa kun koitan pukee neitiä, sitten kun on haalarin saanut päälle nii sitte hanskatkin pysyy kädessä, en tiiä mikä on kun ei sitten enää revi niitä :D

Mikähän meillä on nyt tullu kun neiti ei suostu syömään iltapuuroa tai juomaan iltamaitoa jos mies antaa, ennen ei ole ollu merkitystä, mulla on huomisilta menoa, jotenki hirvittää jättää noi kahden jos neiti ei suostu ollenkaa syömää ja huutaa vaan.

Onko teidän muitten paikkakunnilla jaettu vauvarahaa? Täällä jaettiin, eilen oli tilaisuus jossa kaikki 2015 syntyneet sai 500e. Olin kyllä yllättynyt kun tää on ihan tuppukylä, ehkä 1800 asukasta.
 
Meillä nukutaan vielä 2x päikkärit vaunuissa parvekkeella joten varsinaista ulkoilu- ulkoilua ei vielä harrasteta, mut kuhan tästä kevät etenee ja vaatekerrokset vähenee(=helpompi liikkua) ni varmasti lähetään ulos ihmetteleen :) ei nuku liikkuvissa vaunuissa, ni harvemmin vaunutellaan päikkäriaikaan. Kantorepussa viihtyy erityisesti kotihommia tehdessä joten ulkoilussaki sitä kelien sopiessa käytetään :) esim. Lähipuistoihin mennessä ku hissittömässä kerrostalossa tuo vaunujen ulos vienti aina oma operaationsa :facepalm:
 
Ei meillä ole mitään vauvarahaa. Katkera.

Lilliputille ei ole oikein kelvannut isi syöttämään pitkään aikaan, eikä nukuttamaan... ihanaa hoitaa näitä asioita lähes ekslusiivisesti. Jotenkin ristiriitaista, kun rakastan tätä miniä suunnattomasti ja tykkään kyllä olla sen kanssa, mutta silti ahdistaa se, etten vieläkään ole ollut neidistä erossa paria tuntia pidempään. Lähinnä varmaan ahdistaa juuri se, että en voi ikinä mennä minnekään esim. iltaisin, kun mies ei saa lasta nukkumaan. Ollaan yritetty harjoitella, mutta tyttö huutaa kuin syötävä, jos joutuu miehen syliin iltapesun jälkeen. Ehkä hommat sujuisivat paremmin, jos olisin oikeesti poissa. En vaan uskalla lähteä, kun en halua "turhaan" itkettää.

Meillä on toistaiseksi suostuttu köpöttelemään ulkonakin. Tammikuussa, kun oltiin lomalla, neiti jähmettyi kuin suolapatsas, jos oli kengät jalassa. Muutaman harjoituskerran jälkeen ei sitten enää huomannutkaan kenkiä.
 
Voimia Tasse, meillä on ihan päinvastoin. Lehmänhermosen miehen kanssa vauva nukahtaa hetkessä, mulle protestoidaan ja hulinoidaan.. en ees muista millon viimeksi oon laittanu nukkumaan :bored: nyt ollaan reilu kuukaus nukuttuki niin et mies nukkuu pinniksen piolella ja laittaa tutin jos tarvii et en unenpöpperös tarjoa epähuomios tissiä ku ei tuo oikeesti yöllä vaadi evästä :facepalm:

Ja vau, vauvarahaa :woot: meillä on kotihoidontien kuntalisääki pienennetty ja maksuaikaa lyhennetty niin et taitavat kohta lakkauttaa kokonaan. Ei sillä, hoitoon meillä ollaan pakosta kohta menos ni ei saatas sitä muutenkaan mut silti! Kyllä kelpais 500 :woot::cool::eek:
 
Meillä ei makseta vauvarahoja eikä sen puoleen kuntalisiäkään...

Mä olen ajatellut ensikengiksi niitä ihania Pediped paljasjalkakenkiä. Katsotaan nyt milloin jotain popoa edes tarvitaan.
 
Ei meilläkään ole kuntalisiä tai mitään muutakaan.

Meillä poika usein protestoi mulle eikä meinaa syödä tai antaa vaihtaa vaippaa. Mies ja mummot onnistuu paremmin. Kai poika sit uskaltaa paremmin äidille näyttää mieltään. Meilläkin nukutuksen hoidan täysin 100 % minä eikä mies. Mähän imetän vielä ihan täysin monta kertaa päivässä ja öisin niin se nukutus tulee tietysti siinä sitten ohella.

Ai niin, meil on koitettu nyt pari päivää siirtyä yksiin päikkäreihin! Tänään meni niin hienosti että aamulla heräs 7:30, päikkärit 12:15-14:45 ja nukkuun 21. Vau. Sanoinkin että kun tuo nukkui 2,5 tuntia päikkäreitä ihan hiljaa vaunuissa niin musta tuntui että mä oon lomalla!! Mä ehdin siivoon ja leipoon ja askarteleen jne. Aivan huippua. Ja jaksaa ihan eri tavalla olla sit pojan kanssa. Ihme kyllä ei siis kiukutellut väsymystään illallakaan. Mutta ehkä ne päikkärit oli niin hyvät niin niillä jaksoi. Oli tietenkin normaalia väsyneempi ja meinas itkustella mutta lykkäsin tutin suuhun niin taas mentiin lisää. Peukut ja varpaat pystyyn että päästään niistä toisista päikyistä nyt eroon! :)
 
Täällä Lilliputti edelleen tuhisee nenä tukossa äidin sylissä. Kuumetta ei sentään enää ole. Kauanko nuha voi oikein kestää? En tiedä, pitäisikö viedä lääkäriin... lapsi täynnä limaa. Eihän ne sille kuitenkaan mitään tee. Rankaksi vaan käy, kun täytyy valvoa toisen vaivalloista hengitystä unien aikana. Ehkä mä olen turhaan huolissani, mutta toisaalta tällainen limainen rohina ei ole aikuisellakaan normaalia. Miten ne, joilla on useampi lapsi, selviää siitä huolesta, joka lapsesta on?
 
Meillä pallerolla oli nuha äskettäin ja pahin tukkoisuus kesti varmaan viikon. Sen jälkeen on ainakin 3 viikkoa hengitys rohissut ja ollut selkeesti räkää vielä. Pallero ei vaan yski sitä ulos, niin se kuulostaa pahalle kun räkä liikkuu hengityksen tahtiin.
 
Nyt on käyty lääkärissä. Korvat kuulemma tulehtuneet. Ei kyllä vielä niitä arista mitenkään. On vaan lapsi aivan täynnä limaa. Keuhkoista kuului limarohinaa... :sorry:

Lääkäri määräsi antibiootteja. Lilliputilla tuli veriripuli jo siitä, kun mä jouduin syömään kuurin syksyllä. Nyyh... inhoan antibioottien antamista varsinkin, kun vaikutuksesta ei ole mitään takeita. Lapsella saattaa olla virus ja kuuri aiheuttaa vaan lisäharmeja. Ihan pepusta koko homma. Kaipa se on kuitenkin noudatettava lääkärin ohjetta. Pieni ihminen täyteen lääkkeitä ja vastustuskyky nollille. Syytän edelleen rokotuksia. Heikentävät lapsiparan niin, että kaikki tarttuu. Toivottavasti muilla ei sairasteta tai saada mitään kurjia reaktioita.
 
Edelleen sairaana, ei edes ääni kulje pikkusella... ja silti se on ollut superreipas. :Heartred yrittää touhuta, vaikka nenä vuotaa ja hengitys rohisee kuin viimeistä päivää. Lilliputti sai synttärilahjksi kenkiä ja nyt neiti on aivan haltioissaan niistä. Aina kun näkee kengät (neljä paria), ne pitää saada jalkaan. Sitten tepastelee (talutettuna) onnellisena peilin eteen ja yrittää saada seuraavan parin jalkaan ennen kuin edelliset on otettu pois. Yrittää kävellä viisi kokoa liian suurilla talvisaappaillakin. :p
 
Otettiinko Tasse verikokeita.Ne jo antaisi viitteitä onko bakteeri vai virusinfektio.
Nyt on ihan jäätävän paljon keuhkokuumetta liikkeellä.Meillä isäntä. Mun vanhemmat rohisee ja yskii plus tänää kun menin töihin niin yks sun toinen oli keuhkokuumeen hoidossa.Sen kanssa en lähtis leikkimään etenkää lapsen kohdalla.
Kannattaa maitohappobakteeria ehdottomasti antaa ab kuurin aikana ja hetki vielä jälkeenkin.
Meillä likan yskä ja nuha alkaa oleen jo hyvin voiton puolella.

Mites muuten,vihellelläänkö kellään muulla vielä?Siis taaperot.
 
Lääkäri oli sitä mieltä, ettei tarvitse ottaa kokeita. Ihmettelin. Toisaalta voi ehkä olla, että on aluksi heikentynyt vastutuskyky rokotusten jäljiltä, sitten iskee virus ja siinä limamömmerössä bakteeritkin alkaa muhia mukavasti. Viikon ab-kuuri, josta nyt kolme päivää mennyt ilman minkäänlaista vaikutusta. Vatsa oli sekaisin jo ennen lääkkeitä, mutta ehkä nielty limakin vaikuttaa. Meillä normaalisti relat ja bifidobakteerit käytössä. Nyt lääkäri määräsi Precosaa, vaikka sitä oltiin kyllä otettu jo ennen antibiootteja... ei tunnut tehoavan sekään meillä. Syksyllä kymmenen päivän Precosat ei auttaneet neidin vatsaa ja silloin antibiootit tulivat maitosuodattimien läpi.

Alkaa käydä voimille, kun ei ole yhtään taukoa itsellä. Päiväunet tyttö nukkuu sylissä, kun pitää päästä vaihtamaan asentoa aina välillä, että henki kulkee paremmin. Kun nyt vaan tulisi kuntoon....
 
Onko Tasse jo helpottan tytön olo?
Meil sairastettii eka oksutauti eilen,päivällä oksens parii otteesee ja illemmalla sit ripuloi. Onneksi suostui juomaan mehukeittoo ja veteen tehtyä kauravellilitkua ja maitoa ihan varovasti annettiin. Ruokaa ei illemmalla halunnutkaan.
Yö meni hyvin,ei tullu kummastakaan päästä ja uskalsin jo vähä enempi maitoakin antamaan.
Saa nähdä saako isäntä sen ja sit mie vai onnistuuko välttää sen.
 
Voi ei Aqqu... toivottavasti pääsette vähällä. Meillä alkaa nyt vähän helpottaa. Kolme kuumeetonta päivää, mutta yskä jatkuu vielä. Antibiootit jäi kesken lääkärin luvalla, kun eivät tosiaan olleet vaikuttaneet mitenkään neljässä päivässä (viikon kuuri) ja tyttö oksensi lääkkeen ulos, jos sen sai nielemään. Tänään päästään sitten jo ulos. Ihanaa. Eihän tätä kestänytkään kuin kaksi ja puoli viikkoa.
 
Kolmatta päivää nyt kestän,likal alkaa onneks helpottaa. Viime yönä kaks kertaa oksens kaaressa ja iltasel parit ripulit.Tänää pelkkää ripulii.Onneks on syöny ja juonu,jaksaa leikkii mut huomaa kyl ettei kauaa mee niin väsyy ja alkaa sylissä myhräämisen ja pois siitä. Itelle iski tauti tänää,ukko kans huonovointinen ja nukkun illan. Toivottavasti kaikki oltais huomenna jo parempii
 
Mä iloitsin liian aikasin. Tänään taas oltu lääkärissä, kun pikkunen joko huusi kuin pistetty tai oli aivan väsynyt ja flegmaattinen koko päivän. Toisessa korvassa tulehdus. Ja TAAS antibioottia. Nyt antoivat piikin reiteen, kun sanoin, että vatsa ei ainakaan kestä enää. Kunpa tästä olisi jotain hyötyä... säälittää, kun lapsen on noin paha olo.

Voimia Aqqu... mikään tauti ei ole kiva, mutta vatsatauti on ihan omaa luokkaansa. Mulla kunnon noro jokin aika sitten, ja tuli oikein elävästi raskausajat mieleen. Yök.
 
Meillä antibioottipistos tai aika teki tehtävänsä. Lilliputti on ollut muutaman päivän terve. Kaikki tuntuu nyt uskomattoman helpolta, kun saan neidin ulos nukkumaan ja itselle jää vähän aikaa.

Tyttö on kävellyt jo pitkään lyhyitä matkoja, mutta nyt kävelee oikeastaan koko ajan ja kääntyilee kävellessä. Ihanaa katsoa pienen taaperrusta ja onnea. Tänään oltiin puistossa keinumassa ja itku tuli, kun otettiin pois keinusta. Päivän kohokohtiin lukeutui myös kukissa häärivän mehiläisen tuijotus. Kun suljin oven sisälle tullessa, alkoi taas itku ja pikkuinen hakkasi ovea kaksin käsin.... ulkona taisi olla kivaa. Olin unohtanut, miten tämä nautti jo viime kesänä ja syksynä ulkoilusta ja tutkimisesta. Ihanaa nähdä, miten tuo pieni murunen kehittyy jatkuvasti.
 
Takaisin
Top