Yleiset tuumailut,pohdinnat ja kuulumiset

Kävin moikkaa työkavereita to ja tuli het fiilis että EN halua vielä takas! Kävin juttelee varajohtajalle ja se keskustelu ei vieny mihinkään. Jos saisin itse päättää niin pitäisin kesäloman toukokuussa ja samalla mies vois pitää loppuja isyyslomia. Anoisin hoitovapaata kesä-joulu ja siitä eteenpäin kunnes poju 3v 22h/vkossa töitä ja kelasta joustava hoitoraha. Mutta saapa nähä onnistuuko
 
Olisko kellään mitään vinkkejä mitä kannattais tehdä vai onko mitään tehtävissä; meidän tyttö on tosi aurinkoinen ja hymyilevä vauva, tykkää olla lattialla ja tutkia paikkoja joka paikassa, paitsi äitini luona. Käydäänkin aika usein äitillä mutta siellä tytön pitäisi vain olla sylissä, lattialle kun laskee alkaa jäätävä huuto, äitini syliin ei suostu ilman huutoa. Jos minä häviän näkyvistä niin huutaa kuin syötävä. Muualla tätä ei tapahdu, eilen oltiin käymässä ihan vieraassa paikassa ekaa kertaa eikä tuollaista ollut ollenkaan. Isäni luona ollessa menee itse pois mun luota niin ettei nääkkään mua ja isä voi ottaa syliin ilman mitään meteliä. Tilanne on ollu samanlainen alusta asti, ei ihan näin pahasti kuitenkaan. Mistä tällanen voisi johtua? Ahdistaa kun äitini on melkein ainoa joka voisi hoitaa päivällä jos tarvii enkä oikeen pysty jättään tyttöä sinne kun tilanne on tällainen
 
Meillä oli vähän samanlaista ja nimenomaan mun äidin luona. Ja siellä on ollut monesti hoidossa, tuttu ihminen ja todellakin kaikki hyvin. Silti heti sinne mentyä huuto alkoi, en voinut vierestä mennä edes metrin päähän ilman järkyttävää huutoa. Sit pari kertaa tehtiin niin, että mä en mennyt sinne mukaan vaan annon tytön alaovella äidilleni. Tällöin huuto tuli vasta sitten, kun menin hakemaan. Muuten oli tyytyväisenä. Ja eilen mentiin sitten yhessä sinne, eikä ollut huudosta tietoakaan vaan tosi hyhäntuulisena oli tyttö.

En tiedä mihin liittyy, meillä se nyt ehkä siis meni ohi. Mikä on sikäli hyvä, että ensi viikosta lähtien tyttö jää sinne jo päivähoitoon...me harjotellaan mun töihinpaluuta ensi viikko siten, että vien tytön myöhään aamulla äidilleni ja haen ajoissa pois. Tulee vähän miedompi lasku sitten ehkä.
 
Toukokuisista huutelen. :)

Oletko martza joskus äidilläsi ollessa livahtanut salaa pois vauvasi luota asioille eli lähtenyt niin ettei vauvasi sitä huomannut? Muuta selitystä minä en keksi kuin tuon, että vauvasi yhdistää äitisi ja hänen kotinsa sinun katoamiseesi ja siksi takertuu ja varmistaa näin, ettet pääse katoamaan.
 
Tuon mäkin ymmärtäisin jos olisin tytön huomaamatta lähtenyt johonkin, mutta en ole, en ole mennyt kuin vessaan ja sinnekkin niin että tyttö näkee ja huomaa. Isäni luona olen saattanut mennä johonkin tytön huomaamatta mutta siellä ei silti tule huutoa.

Tuo mitä Sanoja kertoi, voisi olla kokeilemisen arvoista, että tyttö menisi joku kerta yksin sinne. :)
 
Miten teillä työhön palanneilla on arki lähteny rullaa?? Pitäis ens vkolla varata 1v neuvola, mihin tää aika on rientäny:eek:

kävin töissä ja toukokuu menee kesälomalla ja siitä varmaan sitte kesä-loka taas hoitovapaalla ja sen jälkeen paluu töihin joustavalla hoitovapaalla.
 
Mä en nytkään jaksa juosta meidän tättähäärän perässä. Kevätväsymystä yms. täällä. Tsemppiä Ellinorsu!

Mä kasvatan tulevaa nudistia. Kiskoo vaatteita pois päältään ja mennä vipeltää ympäri kämppää. Onneksi on lattialämmitys niin voin antaa olla vähemmissä vaatteissa ja ilman sukkia toisinaan...

Oletteko muut vieneet lapsia ulos kauniilla säällä? Siis harjoittelemaan kävelyä? Mä en ole jaksanut selkä vääränä viettää pihalla aikaa vielä. En tiedä, sujuisiko kävely villasukissa ja Reiman töppösissä. Reissussa harjoitteli kyllä kengät jalassa menoa.
 
Mulla työasiat lähten rullaa hyvin ja olen viihtyny.Osittaista teen.Mies on kotona lapsen kanssa,kun ei o vieläkään töitä siunaantunu.Toisen kautta hyvä niin saa olla kauemmin kotona.
Raha on kyllä pirun tiukassa,kun osittaista tekee.Nyt teen sitä lokakuun alkuu asti ja kattop sit et mikä on tilanne,jatkaako vai käykö tekee täyttä listaa.En muuten mutta se raha....
Kelasta hain itseäni varten joustavaa päivärahaa ja kas kummaa,se vaikuttaa isännän liitonrahoihin vähentävästi.Eli se raha minkä MINÄ saan vähennetää isännän tuloista.

Minen oo käyny kävelyttääs likkaa ulkona,ei oo kengillä (joita niitäkään ole) harjoteltu vielä.
 
Rokotuksista... Ketkä ottivat pienille influenssa rokotteen? Otatitteko kuukauden perästä tehosteen?
Itseä ihmetytti jo sillon kun meille pistettii n. Kk sit se ja neukkutäti sano et kk:n päästä tehoste. Kysyinkin että miksi ihmeessä ja selitti vastustuskyvyn saannista jotain. Meinasin kysyä et miksi näille tuupataan tehoste kun eivät ekakertalaiset aikuisetkaan sitä saa...
 
Me ei olla käyty ulkona kävelee. Sisällä kokeiltiin kenkiä ja kävelyä tuen kaa ja siitä ei tullu mitään:laughing002

fysioterapiassa käytiin viimestä kertaa to ja jumppaa jatketaan kotona, väärässä asennossa istuu ja sitä korjataan. Rupee fyssarin mukaan istuu ilman tukea piakkoin, kunhan tasapaino vähä kehittyyy. Pitäis yrittää saada istumaan mahdollisimman paljo, mä vähä epäilen että kiipeilee vaan enemmän jos yritetään istuttaa ...:laughing001

me ei otettu influenssa rokotusta.
 
Meillä ei otettu rokotusta. Kukaan ei edes maininnut asiasta mitään.

Mä ostin sellaisen Brion kävelykärryn. Lilliputti änkee siihen vaan istumaan ja haluaa muiden työntävän. :p Ehkä vielä joku päivä... kymmenisen sekuntia pysynyt joskus seisomassa ilman tukea, kun ei ole itse huomannut, ettei pidä mistään kiinni.

Nodde, miten teillä siis istutaan? Tämä istuu ties miten...

Tänään ollaan leikitty piilosta. Kauhea kiire etsimään äitiä, kun kipitän pakoon. Menee aina samaan paikkaan, missä olin viimeksi, ja jää sitten kiljuen tuijottamaan sitä paikkaa, kunnes hihkaisen vähän. Sitten tulee taas riemusta kiljahdellen etsimään. Myös lelujen piilottaminen on nyt ollut yksi lempipuuhista. Mun iso tyttö.:love7
 
Mekään ei otettu influenssa rokotetta, meille ei edes tarjottu sitä ollenkaan.

Me ollaan muutama kerta koitettu kävellä pihalla mut neiti ei oikee arvostanu, hirvee huuto heti, istuis vaan pulkas.

Meillä on sellanen play2learnin kävelykärry, siinä on vaikka mitä nappuloita mistä tulee musaa ja kaikenmoisia ääniä, se on tytön mielestä ihan paras juttu, kävelee sen kanssa edes takas ja vauhdilla, huvittavaa kun ei osaa kääntää sitä niin vaihtaa sitten ite vaan toiselle puolen sitä kärryä. :D

Meillä kävellään tuen kanssa pitkät matkat ja saattaa kans seistä ilman tukee hetken sillee ettei sitä ite välttis hoksaa. Nyt viime päivinä tyttö on noussut konttausasennosta sillee et kädet ja jalat on suorana ja peppu kattoo kohden, kai se pian siitä nousee seisoon ilman tukea.
 
Millä vasta kontataan kovaa. Menee myös muutamia askelia karhukävelyä eli jalat ja kädet suorana pylly pystyssä. Jos eteen tulee siis pienikin kynnys niin se ylitetään karhukävelyllä :hilarious: Viikko sitten nousi ekaa kertaa itse seisomaan tukea vasten. Nyt nousee joka paikkaan muttei osaa oikein vielä laskeutua itse. Alkaa huutaan että nyt haluun täältä laskeutua ja sit kun oon siinä lähellä niin kaatuu suorilta taaksepäin...kiva :eek: Ottaa askelia jos kävelytetään. Eikä kyllä pysy hetkeäkään paikallaan! Sanoinkin että kun oppii käveleen niin tuskin kävelee vaan juoksee! :)
 
Kitty, poika meinaa, että ota äiti kiinni. :grin Meillä osaa laskeutua suht nätisti nykyään. Oppinut varovaisemmaksi. Jos on vaikeassa paikassa, laittaa silmät kiinni ja irrottaa otteen. Lisäksi ei tekisi muuta kuin kävelisi talutettuna. Aina kädet ojossa ottamassa kiinni kädestä ja suuttuu, kun sanoo, että täytyy kontata. Rappusissakin yrittää mennä pystyssä... kaiteesta kiinni ja sivuttain liikkeelle. Äiti on kyllä kamala, kun kieltää moiset temput. Koskahan tämä kiipeää turvaportin yli?
 
Meidän tyttö on kohta 11 kk ja siinä hilkulla, että kävelisi itse. Mutta se tulee sitten kun on valmis...

Mä palasin töihin eilen ja kyllä, on hirveä olo. Syyllinen olo ja huono omatunto, pelkään että tyttö ei kohta muistakaan mua :sad001. Tyttö on myös ollut tosi väsynyt tästä muutoksesta, kävi eilen ja tänään yöunille klo 18.30. Eipä siinä paljoa aikaa jää tytön kanssa viettää ja sekin tuntuu pahalta. Jospa tää kuitenkin helpottaisi viikon parin sisään.
 
Onko Sanoja tyttösi siis hoidossa vai hoitaako joku häntä teidän kotona? Ei tyttö sinua unohda,höpsö.
Mullaki olis varmaan syyllinen olo jos vieraiden hoidettavana olisi,mutta nyt kun mies kotona niin helpottaa huomattavasti omaa tuntoakin. Mutta edessä se on joka tapauksessa,jos mies saa töitä.
Tosin syyllinen olo tulee,jos anoppia tai muuta pyytää tulee meille pariks h vahtii et pääsee itse jumpalle ja miehellä omia menoja.
 
Mun äiti eli tytön mummi hoitaa kesäkuuhun asti, järjestely on siis ihanteellinen, mutta silti huono mieli on.
 
Takaisin
Top