Yleiset tuumailut,pohdinnat ja kuulumiset

Meillä siis kanssa janojuomana vesi ja ruokajuomana maito juodaan nokkamukista. Se ainun trainer on käytössä vesipullona. Mutta hyvä että muillakin vielä ollaan vauvoina :). Ehkä nyt vaan ensin kuukauden päästä jätetään se päiväunimaito pois ja sitten joskus myöhemmin se yömaito.

Meillä on tytöllä nyt kolmet kengät. Saappaat, semmoset buutsit prismasta (joissa pieni vuori) ja tennarimalliset ensiaskelkengät hulluilta päiviltä. Varsinaiset lenkkarit tarvii ostaa vielä ennen päiväkotiin menoa. Meillä tähän asti on ollut ehdoton vaatimus se vetoketju kengän sivussa, muuten ei tyttö vielä osaa nilkkaa oikein taivuttaa, että kengän saisi jalkaan. Oon ollut yllättynyt siihen, miten hyvä valikoima vaikkapa prismassa noita kenkiä on.
 
Meillä ei ole mitään kenkiä kun ei tuo kävelykää suju. Muutaman kerran on käytetty niitä hutiostos-stonzeja. Mutta kunhan kenkiä alkaa tarvitsemaan, niin kumpparit ja jotkut keveät kengät hankitaan. Ajattelin ostaa semmoiset kauttaaltaan nahkaiset tossut (paljasjalkakengät).

Tuttipulloa ei ole ollut käytössä. Pallero juo isän kanssa ollessaa nokkamukista ja mun kanssa suoraan tissistä maidon. Vettä lisäksi joko nokkamukista tai tavallisesta lasista.
 
Meidän neiti ymmärtää kyllä helppoja lauseita,kehoituksia ja tietää tasan kun kielletään tekemästä jotakin ei toivottua mutta toteuttaminen onkin toinen juttu.
Ihan hirvee uhma vai miksikä tän ikäsillä sitä voi sanoa..Suuttuu kun kielletään,tavarat lentää,raapii ja saattaa välillä lyödäkin,heittäytyy maahan jos esim ulkona yritän ohjaa kädestä pitäen pois vaikka keskeltä tietä tai on matkalla ojaan. Kiipeää vähän väliö koiran päälle tai tunkee sen kanssa samaan koriin ja alkaa työntää jaloilla koiraa pois. Ei usko kun käsketää tulemaa pois tai jättämään koira rauhaan ja tietysti suuttuu viimeistään siinä vaiheessa kun on neiti otettu pois koiran kimpusta ja ite siinä edessä blokkina.Välillä tehny niin että koira eri huoneeseen omaan rauhaan tai tyttö pinniksee jäähylle. Osaa myös olla ihana.
Meillä toimii kenkinä superfitit.Tosi joustavat ja hyvät ollu neidin jalkoihin.
 
Meillä on kanssa tota esiuhmaa tms tosi voimakkaasti. Herrajestas miten voikin noin pieni saada omat hermot pinkeälle.
 
Onneks muillakin kiukutellaan, huoh!

Meillä palero ymmärtää joitain juttuja, esim. kun kehottaa vilkuttamaan, taputtamaan, seisomaan jne. Ja sitten kehoituksen tulla syömään, kiipeämään portaita, repimään paperia ja kaikkea muuta kivaa.
Kaikki kiellot menee yli ymmärryksen. Se tietää kyllä pahantekoon mennessään tarkastaa millainen ilme äidillä on, että saako tehdä vai ei. Jos on tuima kieltoilme, niin silloin revitään verhoja kauheella kiireellä, että ehtii edes vähän ennen kun haetaan pois. Jos on taas niin, etten edes huomaa palleron aikeita, niin silloin verhoja revitään rauhassa ja keskittyen niiden liikkeisiin.
 
Kiva kuulla teistä, Nane.


Mä olen vielä imettänyt iltaisin. Yritän vähitellen lopetella. En todellakaan kuvitellut jatkavani näin pitkään, mutta neidin tarpeiden mukaan ollaan menty... paitsi nyt. Olen ihan kyllästynyt koko touhuun ja munkin mielestä imetys sattuu nykyään. En tiedä, tuleeko maitoa tarpeeksi, kun tyttö nykii rintaa ja puristelee vähän liiankin lujaa. No, eiköhän iltatissistäkin päästä pian eroon. Aamulla juodaan maito sellaisesta tuttipullon näköisestä, oliskohan se just Ainun traineri. En tiedä. Nokkamukista osaa juoda itse, mutta pohjat jää, eli ei osaa kunnolla kallistaa mukia. Lisäksi tyttö on tosi huono juomaan. Muutaman hörpyn vettä ottaa aterian kanssa ja maitoa tarjottaessa juo n. puoli desiä. Aamulla kyllä menee pullollinen ja illalla roikkuu tissillä pitkään.

Lilliputti tuntuu ymmärtävän aivan tajuttoman paljon. Ei oikeastaan puhu oikeilla sanoilla vielä, mutta kommunikoi sitäkin enemmän eleillä, ilmeillä ja tavuilla. Ymmärtää oikeastaan kaiken päivittäin toistuvan puheen. Esim. vaihdetaan vaippa / vaatteet, mennään potalle, pestään kädet, anna äidille lelu, syödään jne. Poimii myös juttuja muiden keskusteluista. Ymmärtää ei / älä sanat, mutta välillä vähän uhmaa, ainakin jos olen ottamassa pois suusta jonkin herkullisen murusen, jonka on löytänyt.

Meillä lempipaikkoja ovat pallomeriteltta ja nurkka nojatuolin takana... jostain syystä tykkää kiertää meidän mekanismituolia (välillä pyörittää sitä) ja piileskellä verhon ja tuolin takana. Myös kaikki tunnelit ja majamaiset rakennelmat on tytöstä ihania. Kaivautuu peiton alle ja odottaa, että hänet löydetään. Ja totta kai äidin ja isin syli on väsyneenä hyvä kirjanlukupaikka.

Meillä on ollut aika usein Crocsin kumisaappaat jalassa ulkona, kun ne on niin kevyet. Lisäksi on talvisaappaat, joita en tykkää käyttää tytöllä. Vaikeat saada jalkaan. Vetskarilliset tennarit löytyy. Täytyy kyllä ostaa kunnon lenkkarit. Jalka näyttää vaan kasvavan hurjaa vauhtia. 22-kokoiset ei kohta mahdu enää.
 
Meillä on kans uhmaa jo ihan reilusti. Potkii ja sätkii ja kiukkuaa jos ei saa tehdä mitä tahtoo. Ymmärtää ihan hurjan paljon asioita. Selitin että hiustenkuivaajasta tulee lämmintä ilmaa niin osoitti heti sormella ilmalämpöpumppua. Kyllä, sieltä tulee kans lämmintä ilmaa. Tietää mitkä on kiellettyjä asioita mutta välillä on sellanen jekkuilija että kikatuksen kanssa juoksujalkaa esim.pistorasioille ja minä tietenkin perässä. Imurointi on tällä hetkellä ihan paras juttu. Meillä ei ole koskaan ollut näin siistiä :grin Poika haluaa siis heti aamulla imurin esiin ja sitä pitää käyttää sit monta kertaa päivässä! Viihtyy myös ulkona katselemassa maisemia vaunuista. Alkuillasta monesti alkaa hermostuun niin rauhottuu heti kun päästään pihalle. Meillä ei ole kenkiä käytössä koska ei vielä kävele. Tänään yritin vähän taluttaa käsistä pihalla, jalassa oli äitiyspakkauksen töppöset, mutta tuli vaan kirkumista ja itkua. Tais olla liian väsy.
 
Meil on nauha lenkkarit koko 18 ja 2 talvi tarravarsi kengät ulkoiluun koko 20. Saatiin kassikaupalla lisää kenkiä. Tosin isoja vielä. Mut kesäksi on prinsessa sandaalit(tukevat) ja normi kangaskengät hmstä. Ekat kengät sais olla kyl tukevat.

Nyt parin päivän sisään on saatu vähennettyy imetystä. On saanu kyl pitää itsensä kurissa et ei anna periksi neidille. Ja yrittäny samalla selittää ÄIDILTÄ LOPPUU MAITO, haetaan kaapista maitoa ja lämmitetään sitä. No kylhän se siihen sit tyytyy. Läheisyyttä kuitenkin saa niin paljon.

Jasminille tullu semmoinen tapa et jos isoveikka pääsee isin syliin niin jasmin huutaa iti iti.. ja pakko päästä syliin kans samaa aikaa. Ja sit on niin polleeta hymyä. :grin
 
Jottei tää sairastelu ihan loppuis niin todennäköisesti vauvarokkoa pukkaa. Se on mitä ilmeisemmin tän äkillisen kuumeenaiheuttaja,kun eilen illalla puolilla käytiin pyörähtämässä. Onneksi sataa,muuten suoraan sanottuna vituttais enempi kököttää sisällä. Tosin käytiin eilen ihan pieni vaunulenkki koiran kusetuksen merkeissä haukkaas happee.
 
Ihanaa,kesä tekee tuloaan huimaa vauhtia.
Tänään käytiin ostamassa pikku neidille pyöräilykypärä ja istuin fillariin. niin pääsee vähä muutakin tekee kun vaunulenkkeilee.
Pään vaivaa tosin aiheuttaa toi vaatetus puoli.Tuuli on välillä vähän viileempi,mut lämpöö piisaa nyt lähelle 20 astetta,tääl oli 18 tänää. Meil oli sisävaatteiden (body ja leggarit) päällä fleecetakki ja fleecehousut.Ei ainakaan kylmissää näyttän olevan ja pipoa repi tämän tästä pois päästä.
 
Oi luoja, lähdettiin iltapäivällä käymään kaupassa kävellen enkä katsonut lämpömittaria ollenkaan. Lopputulos oli siis se, että puin pallerolle pikkusen liikaa päälle. Tuulipuvun alla oli pitkäihainen body ja kolitsipöksyt lisäksi villasukat ja pipo. Lapaset otin mukaan. Parisataa metriä oltiin kävelty, niin vastaan tuli kolmilapsinen perhe pyörällä ja kaikilla oli sortsit ja t-paita, mukaan lukien noin 1v. pyörän takaistuimessa ja vieläpä ilman sukkia. Pysähdyttiin tien sivuun vähän keventämään vaatetusta ja käytiin ohimennessä vielä nappaamassa kaupasta mukaan kesäinen lierihattu.
Mulla kestää jotenkin kauan, että pystyn luopumaan ajatuksesta, että pitää pukea haalarit ja villapuvut ja ulkona on todellakin lämmin. Puen tällein ensimmäisinä kesäisinä päivinä lapsille ja itsellenikin aina liikaa. Toisaalta syksyllä on vaikea ottaa toppavaatteita esiin kylmien säiden saapuessa.

Mitäs teillä on ollu lapsilla päällä? Kaikkialla ei ole varmaan ihan hellerajoja hätyyteltty, mutta onko jo sortsiasuja kukaan kaivanut esiin?
 
Meillä on ollut pitkä paita ja housut, kun arkailen auringon kanssa. Tytöllä on isänsä punatukkaisuusgeeniä eikä toi aurinko silloin ole se paras kaveri. Pitäis ostaa aurinkorasvaa, mut kohtahan taas jo viilenee :D
 
Meillä oltiin tänään ekaa kertaa pelkällä pitkähihaisella ja collegehousuilla ja pipolla. Aiemmin ollut lisäks sellanen kevyt neuletakki. Mä oon kans arka, tai kun palelen itsekin niin en siitä syystä pojallakaan uskalla vähentää vaatetta.
 
Meillä myös menty pitkähihaisella ja collegehousuilla. Joskus on ollut body ja sukkikset alla. Muutamana päivänä hellehattu päässä keskellä päivää. Illalla ja aamulla on saattanut olla vielä vk-haalari päällä. Vähän oman pukeutumisen mukaan olen miettinyt ja kokeillut jatkuvasti käsiä... hirveän vaikea välillä tietää, mitä voi pukea toiselle. Kauppaan mennessä on täytynyt pukea aina takki päälle, kun siellä on niin tajuttoman kylmä. Lisäksi olen lisännyt tietysti vaatetta päiväunien ajaksi, koska peitto ei tahdo pysyä rattaissakaan päällä.
 
Onko kellään valjaat tms. käytössä? Meidän tyttö painaa pihalla kuin viimeistä päivää. Nurmikolla annan muksahdella, mutta talon edessä kulkevalla pyörätiellä olen joutunut pitämään kädestä tai takista kiinni, etteivät asfaltti ja neidin naama kohtaa toisiaan ainakaan liian kovalla vauhdilla. Selkä ei vaan tykkää hyvää, kun Lilliputti vetää 100 metrin maratonia. Ihan mielettömän nopeasti on kengillä kävely edistynyt... nurmikolla yrittää jo ottaa epämääräisiä juoksuaskeleita.
 
Mä vähän vitsillä puhun niistä lasten valjasrepuista, että ne on nöyryytys naamioitu leppäkertuiksi ja dinosauruksiksi, heh. Ei siis ole valjaita. Ei tosin ole tarvettakaan kun pallero ei kävele vielä. Meillä ei ole rattaissakaan remmit kiinni.
 
Meillä on vasta nyt parin päivän sisään alettu ottaa ensimmäisiä askeleita. Ulkona liikkuu vielä kontaten. Eli ei ole ollut vielä tarvetta valjaille. Riippuu miten alkaa liikkumaan.
 
Takaisin
Top