Yleiset tuumailut,pohdinnat ja kuulumiset

Täytyy oikein katsoa seuraavalla kerralla, mutta luulen, että Lilliputti ryömii toisen jalan voimin. Varpaat olivat nuorempana suussa koko ajan. Nyt harvemmin. Ihmettelee kyllä istuessaan varpaita hyvinkin läheltä. Otti taas muutaman konttausaskeleen... onkohan tuolla joku kytkentä mennyt nyt päälle? Kolme viikkoa sitten pääsi vähän liikkumaan takaperin ja nyt vetää rallia ympäri kämppää. Heti herätessään nousi istumaan unipussissa. Siitä kun otin pois, nousi seisomaan ja avaamaan sälekaihtimia. Edes väsyneenä ei malta olla paikallaan. Kun yritin vaihtaa vaippaa ja laittaa yöpaitaa, ryömi pakoon pöydän alle, istahti ja alkoi taputtaa suu ammollaan. Käy hermoille, mutta samaan aikaan on niin ihana, että itku tulee.
 
Meillä tyttö ryömi vain toisen jalan voimin aina. Ja se jalka oli aina sama, ei koskaan vaihtanutkaan sitä. Jossain vaiheessa varpaat meni aina suuhun mutta ei enää kovin usein.
 
Meillä ei oo missään vaiheessa saanut muuta kuin toisen jalan varpaat suuhun eikä se ole ollut mikään mieleinen juttu eli en tiedä saako edes enää. Ei vissiin mikään notkein kaveri.
 
Ei meilläkään ollu kovin kiinnostunut varpaista. Ehkä nyt vähän muuten ei kiinnosta. Enkä mä oo kun kerran huomannu kun suuhun menis varpaat.
Ei siis mikää notkee veijari.
Täs parin päivän sisällä neitiä on kiinnostanut äidin hiukset. Niittä hiplataan ja harjataan. Ja on hauskaa.

Leikkiiks tejä lapset itsekseen. Kun jasmin alkanu keikkii harson kanssa et se heivaa sen päähänsä ja alkaa kuuluu hirmuinen kikatus. Se voi leikkii noin pitkään.
 
Onko kaikilla jo siirrytty kaukalosta turvaistuimeen? Olikohan jossain toisessa ketjussa juttua tästä..? Me haettiin tänään istuin. Kovin olivat kaikki pienen näköisiä. Eivät varmasti sovi neljään vuoteen asti niin kuin kovasti lupailivat... no, nyt kuitenkin ollaan köyhempiä, mutta Lilliputti matkustaa tästä lähtien mukavammin. Kaukalon kanssa auton vaihtaminen ei ollut ongelma, mutta en mä tuota istuinta jaksaisi vaihtaa autosta toiseen. Pitääköhän tässä hankkia vielä toinenkin istuin?

Lisäksi meillä on vihdoinkin nyt oma pottatuoli. Lilliputti testasi ja valitsi itse vihreän BabyBjörnin. Vietti tämän illan tutkien pottaa... jospa päästäisiin pian testaamaan. Istuinasiat kunnossa. :smug:
 
Meillä poju kans saattaa leikkiä harsolla, laittaa sen päähän tai nostaa kasvoille...hirvee nauru tulee het ku sanon kukkuu:D meillä on vielä kaukalo käytössä, istuin kyllä on hommattu. Koen niin helpoksi ku nostaa kaukalon vaan pois autosta ja laittaa kiinni runkoon. Saa nukkua kaupassa ym rauhassa....istuimesta pitäis nostaa aina erikseen..no kohta on pakko siirtyä, kaukalossa 13kg raja ja varmasti ollaan jo pian siinä.
 
Meillä ollaan vielä kaukalossa eikä olla edes hommattu istuinta. Tyttöä ei saisikaan vielä mittojen puolesta laittaa istuimeen. Tarkoitus on pitää kaukalossa niin kauan kuin siihen mahtuu tai painoraja tulee vastaan.

Meillä yleensä kun ruokakauppaan mennään niin kaukalo jää autoon ja tyttö laitetaan ostoskärryihin, aiemmin pistettiin siihen vauvan istuimeen ja nyt ollaan siirrytty siihen tavalliseen kärryn istuimeen. Onhan se sääli herättää kaukalosta kun kauppaan mennään mutta aika varmasti heräisi siellä kaupan metelissä jos ottais kaukalossa mukaan. Meillä on yleensä se 30min ajomatka suuntaansa kun kauppaan mennään niin senkin takia otan pois kaukalosta, mielestäni vauvan hyvä päästä hetkeksi pois siitä. Ja jos pitemmälle lähdetään kaupoille tai sellaseen kauppaan jossa ei ole ostoskärryjä niin sitten on kantoreppu tai rattaat mukana missä saa olla. Auton ulkopuolella kaukalossa ei olla muuta kuin se aika kun mennään tuvasta autoon ja toisin päin, sillai mulle on ihan sama onko istuin vai kaukalo. :)

Mikä istuin teillä on käytössä tai tulee olemaan? Me ollaan jo kauan pähkäilty et mikä meille hommattas mut niit vaihtoehtoja on ihan tuskasesti..
 
Istuin on hommattu jo,mutta vielä kaukalossa kulkee automatkat,kunnes nuo pakkaset lauhtuu ja tarkenee alkaa asentelee istuinta autoon. Me hommattii maxi cosi mobi,selkä menosuuntaan asennettava.Kyllä niitä tuli pyöriteltyy ja tuskailtua mikä nyt on hyvä ja tohon päädyin.

Huomenna koittaa paluu töihin.Ahdistaa niin hyvässä kuin pahassa,mut eiköhän se siitä.
 
Tsemppiä Aqqulle töihin... en osaa kuvitella, millaista on sitten, kun se aika koittaa.

Mä en jaksanut enää lukea mitään testituloksia istuimista, vaan marssin miehen ja lapsen kanssa kauppaan testaamaan. Meille hommattiin BeSafen Izi Modular... selkäsuuntaan voi olla niin kauan kuin mahtuu ja jalkatilaa sai kivasti vielä lisätä, ettei tarvitse jossain vaiheessa matkustaa polvet suussa. Istuimen voi kääntääkin. Nyt kun opitaan vielä käyttämään tuota näppärästi. Lastentarvikkeen myyjä tuli ja asensi telakan ja istuimen autoon parkkipaikalla -17 asteessa. Ihan hyvää palvelua. Kaukalo vielä käytössä isovanhempien autoissa matkustaessa. Meillä se kaukalo ei ole ollut kovin mieluinen paikka. Nyt ehkä vähän tottunut jo, mutta ei kyllä viihdy siinä yhtään ylimääräistä hetkeä.
 
Täältäkin Aqqulle paljon tsemppiä! Mua ahdistaa pelkkä ajatus siitä että jossain kohtaa en enää vietä päiviä vauvan kanssa kotona.

Meillä ton istuimen valinnassa aiheuttaa hankaluuksia se että meillä on kaksi autoa johon se pitäisi saada. Mun farmarini on seisonnassa siihen asti kun palaan töihin, ei näillä rahoilla viitti pitää dieseliä ajossa kun ei kilometrejä niin paljoa tule. Tohon farkkuun sopii mikä vaan istuin, siel on isofixit ja tilaa reilummallekkin istuimelle ja vöissä mittaa vaikka kuinka. Tuo toinen auto jolla nyt vallan kuljetaan on vähän ongelma kun tilaa on hyvin rajallisesti, ei vois haaveillakkaan selkä menosuuntaan istuimesta siihen, isofixiä ei ole ja vyön mitta on sellanen et ton cybexin kaukalon saa ilman jalustaa laitettuu siihen ja vyötä jää iha hiukan ylimäärästä. Kahta istuinta ei viittis ainakaan vielä hommata koska sitten kun mun autoni on taas tulilla, sillä kuljetaan enimmäkseen.

Meillä oli sellanen vaihe tossa viime kesänä et kaukalo ei kelvannu, siin ei sopinu nukkuu, huuto oli kaikki automatkat. Nykyään on niin tyytyväisenä kaukalossa, nukahtaa melkein heti kun auton käynnistää.
 
Meillä pallero on opinut ryömimään pari päivää sitten, vauhti ei niin päätä huimaa, mutta ihan näppärästi pääse jo eteenpäin. En ole huomannut, että käyttäisi vain toista jalkaa, täytyy tarkistaa huomenna. Aika lailla vetää enimmäkseen käsillä itseään eteenpäin.
Meillä pallero syö varpaita kun se istuu ja nojaa siitä eteenpäin. Ehkä kuukausi sitten on vasta ekaa kertaa käsillä tarttunut niihin selallään maatessa.
 
Meillä opittiin viikonloppuna konttaamaan :) Lisäks osaa nyt mennä itse istuvaan asentoon.

Kaukalo täälläkin vielä käytössä. Istumia oon tutkinut mutta en ole vielä päätynyt mihinkään. Meillä kans mun autossa on isofix mutta miehen autossa ei.
 
Kyllä meidän vauveli välillä nukkuu kaupassa:laughing002

fysioterapia takana ja ens vkolla uus aika. Saatiin ohjeet liikkeisiin/jumppaan ja sano heti että vasen jalka on jäykkä ja sen takia ei halua istua lattialla. Kehui kovasti taitoja ja osaa kuulemma kaikki mitä pitääkin tässä iässä. Poju esitti kyllä kaikki osaamansa liikkeet, eikä vierastanu yhtään. Saattaa siis ruveta konttimaan ja istumaan pian kunhan saadaan vähä jumppailtua. Tämäkin oltaisiin saatu hoidettua aiemmin jos oltais päästy 4kk lääkärille....taas kunta säästänyt väärässä paikassa.
 
Niin ja meillähän on käytetty aina vain oikeaa jalkaa ryömimisessä ja on kuulemma ok, jos käyttää toista jalkaa muuten...ettei ole siis aina vain "koristeena" ja varaa sille painoa.
 
Minkä kokoset vaatteet teidän vauvoilla on käytössä?

Meillä on 68 ja jotkut 74, myös jotkut pienemmätkin menee. Tuo yksi body on ihan kummallinen, tyttö oli joku 1,5kk kun se oli ekan kerran päällä ja oli sellanen suht sopiva, se mahtuu vieläkin hienosti.
 
Meillä pallero ryömii niin että molemmat jalat heiluu ja tekee samanlaista liikettä, mutta vain vasen työntää vauhtia. Istumaan pääsee jos on selälleen lattialla ja jos on istumasta kävässyt kontallaan, niin siitä takaisin. Mahallaan ollessa se rupee hinkumaan ihan hulluna kun haluaa istumaan, reppana käydään sitten nostamassa :)

Vaatteista on käytössä 68-86. Muutamat puolipotkarit on 68 ja samoin ulkoiluhaalarit mahtuu tuossa koossa, mutta kaikki bodyt 80-86, myöskin kolitsipuvut ja yökkärihaalarit. Joitain vaatteita oli semmosia, että ne ei leveydestä mahtuneet vaikka pituutta olis riittänyt, niin ne on voinut nyt ottaa takaisin hollille kun pallero on hieman hoikistunut.
 
Takaisin
Top