Yleinen

Ovis plussa 14.6 eli ovis 15.6
Sen puolee kyl kuulostais järkeväisemmältä et sulla ois se laskettuaika sillo 8.3 mut jos neuvolassa oltiin sitä mieltä että sulla se ois 5.3 ni pomppaakohan oma laskettu aika parilla päivällä aikasemmin🤔😄 saa nähdä sikku itelläki neuvolakäynti ni mitä ne siellä sanoo😄

Mulle flo ennusti lasketuksi ajaksi 16.3. mutta neuvolan mielestä se on 15.3. eli heitto on kyllä pientä.

Vähän ahdistelee, kun testit ei oikein tummu. 😕 Aion käyttää nuo loput testiliuskat loppuun ja sitten vaan odotellaan, ellei vuoto sitä ennen ala.

Ehkä mäkin hyppään varovasti tänne, vaikka keskenmenoryhmän puolella laitoin viime viikolla, etten uskalla tänne ees kurkkimaan. 😬
Mulla oli viime marraskuussa keskeytynyt keskenmeno rv12 tienoilla.
Jonka myötä nyt on isot pelot ja luotot nollissa. 💔
En oo soittanut neuvolaan vielä mulla on oman kierron mukaan 5.3 la ja neuvola laskee varmasti sen tuohon 8.3. Eli viikkoja on jotain 5+ risat.
Tuntuu vähän liian oireettomalta. Rinnat on semiarat. Ei oo vielä mitään oloja.
Ainoa outo oire on, että vaikka viikkoja on näin vähän mun kohdun seutu kipeytyy ja tuntuu tosi pahalta olla vatsallaan. 😮
Töissä hankalasti neuvolan soittoaikojen aikaa, mutta yritän perjantaina soittaa sitten, kun on vapaa.

Ehkä sitä varovaisesti uskaltaa tänne tulla kurkkimaan jo... vaikka luotto tähän raskauteen ei kyllä ole mikään suuri 😑 Tein ensimmäisen melko haalean positiivisen maanantaina ja ti aamuna uudelleen.. viiva hyvin haalea edelleen, eikä ollut kyllä edelliseen vahvistunut 😮
Tänään en ole uskaltanut ees testata.. aattelin odotella perjantaihin siis jos vuoto ei ala ennen sitä.
Ikääkin jo 43v. et se nyt melkein todennäköisempääkin et pieleen menee.
9/24 keskenmeno rv 6 ja 3/25 tuulimuna todettu rv7+3 varhaisultrassa.. toki on onnistuneitakin raskauksia joista nuorin täytti tammikuussa just 5v..
Raskausoireita en usko että on vaikka vähän etoo välillä ja outo unettomuus/väsymys läsnä.. taidan vaan kuvitella 😅
la pitäis menkkojen mukaan olla 14.3
Eipä tässä auta kuin odotella 😶

Päijät-Hämeellä saa soittaa vasta kun on viikoilla 6+ 😯 Onko muilla sairaanhoitopiireillä tällaisia rajoituksia?
Onpa jännä! Ei tämä neuvolatäti kyseenalaistanut yhtään, laski viikot ja pyysi heti täyttämään esitietolomakkeenkin. Varmaan riippuu sitten paljon hyvinvointialueesta ja heidän käytänteistä.

Ensimmäisessä ja no toisessakin raskaudessa viivyttelin kaikessa rauhassa ja viimeksi eka neuvola oli neuvolakortin mukaan 11+2. Laskeskelin silloin, että se riittää nt tutkimuksiin.
Nyt ajatuksena odottaa elokuulle työvuorolista, että tietää millä päivälle varata neuvola.

Ensimmäisessä ja no toisessakin raskaudessa viivyttelin kaikessa rauhassa ja viimeksi eka neuvola oli neuvolakortin mukaan 11+2. Laskeskelin silloin, että se riittää nt tutkimuksiin.
Nyt ajatuksena odottaa elokuulle työvuorolista, että tietää millä päivälle varata neuvola.

Mikäli haluaa seulonnan niin rva 9-10 välissä pitää käydä verikokeissa, jotta nt-ultrassa voidaan saada oikeat riskiarvot

Mikäli haluaa seulonnan niin rva 9-10 välissä pitää käydä verikokeissa, jotta nt-ultrassa voidaan saada oikeat riskiarvot

Kun menee thl sivuilta tonne neuvoloiden sisältöön niin antaa tällaisen aikaikkunan verikokeisiin:
  • verinäyte Tri1Seul 9+0–11+6 (mieluiten 10+0–10+6) ja yleinen ultraääni sekä niskaturvotuksen mittaus rv 11+0–13+6 (mieluiten 12+0–13+6)

Kun menee thl sivuilta tonne neuvoloiden sisältöön niin antaa tällaisen aikaikkunan verikokeisiin:
  • verinäyte Tri1Seul 9+0–11+6 (mieluiten 10+0–10+6) ja yleinen ultraääni sekä niskaturvotuksen mittaus rv 11+0–13+6 (mieluiten 12+0–13+6)

Hyvä kun laitoit tänne, mulle viimeksi viime vuoden lopulla (kkm rv12) patistelivat menemään rva 9-10 välissä ottamaan verikokeet. Onkohan tässäkin taas jotain omia käytäntöjä 🫣

Ei oo vuotoja näkynyt minkäänlaisia vielä... etovaa oloa kyllä 🤔
Neuvolaan aattelin soitella sitten kun ja jos pääsen varhaisultraan asti.. aamusta pitäis testailla uudelleen taas 😮
Oon kyllä jotenkin niin asennoitunut siihen et viiva hävinnyt ja vuotoa odotellessa 🫣
mut ei täs auta kun ootella. Ja noi viivojen vahvistumiset ei omalla kohdalla kyl kerro mitään raskauden onnistumisesta 🫥 Tuulimunassa vahvistui viivat ihan tasaiseen tahtiin ja viikkonäytöllisetkin eteni niinkuin "kuuluu" 😵‍💫
Tää on niin ahdistavaa touhua 😰

Mä en oo vielä varannut neuvolaa. Enkä kertonut kuin vasta miehelleni. 🤷🏼 Vähän ihmeissään ollaan vielä. Mut kai sinne neuvolaan voi soitella heti ku siltä tuntuu..

Mä en oo vielä varannut neuvolaa. Enkä kertonut kuin vasta miehelleni. 🤷🏼 Vähän ihmeissään ollaan vielä. Mut kai sinne neuvolaan voi soitella heti ku siltä tuntuu..
Näin mäkin luulisin. Jos ohjeistavat odottamaan tietylle viikolle ennen ajan varaamista niin sittenpähän tietää odottaa heidän neuvomilleen viikoille asti, ei siinä paljoa aikaa menetä jos joutuu soittamaan uudestaan.

Unohdin ottaa herätyskellon pois päältä ja vaikka vielä voisi olisi hyvä kerrankin nukkua vielä pari tuntia kun siihen pystyy, pling! Olen hereillä 🤨 Ärsyttävää kun kierrokset nousee kattoon ihan jos siitä että kerran avaa silmänsä ja käy vessassa... mutta ehkä onnistun nukkumaan pikkuisen lisää myöhemmin, liikkeelle pitää lähteä vasta puolilta päivin.

Takaisin