Yleinen

Viikonlopun lueskelin tätä ryhmää ja sulattelin omaa järkytystä, mutta kai se on nyt hypättävä mukaan 🙈

Oltiin miehen kanssa päästy vasta aloittamaan keskustelut kolmannen lapsen mahdollisuudesta eikä tehty mitään päätöksiä, kun myöhäinen ovis yllätti ja teki ”varmoista päivistä” kovin epävarmoja 😅 Torstaina testasin sitten epämääräisen haamulaisen, joka seuraavina päivinä vahvistui, niin näillä näkymin meille on maaliskuinen tulossa 🙈

Edelliset lapset ovat 5- ja 3-vuotiaat, ja oli kyllä ajatuskin että jos haluaa vielä kolmannen, niin se on ”tehtävä” nyt. Olisin kyllä halunnut vielä nautiskella kesän viineistä ja kylmäsavulohista, ja kesän/syksyn LA olisi ollut meidän elämän kannalta helpompi, mutta kaikella on tarkoituksensa, ja kunhan tässä alkujärkytyksestä toivutaan niin maaliskuinen on enemmän kuin tervetullut ❤️
Monesti asiat menevät lopulta paremmin, kun ei menekkääm ihan omien suunnitelmien mukaan 😁

Meillä myös neljäs tuli "varmoista päivistä" huolimatta, oli aluksi shokki, mutta sitemmin tuntunut että meni niin kuin oli tarkoituskin, ja niin onnellinen hänestä ❤️🥹🙏🏼

Täältä ilmoittautuu myös yksi varovaisen toiveikkaasti mukaan 🥰
Jätettiin maaliskuussa ehkäisy pois ja toukokuussa jo tärppäsikin ekan kerran, mutta se keskeytyi hyvin varhaisessa vaiheessa (ns. Kemiallinen raskaus)
Tuli aikamoisena yllätyksenä, kun plussasinkin sitten kesäkuun ihan lopussa jo uudestaan, viivat lähtivät siitä vahvistumaan ja nyt taitaa olla meneillään rv 5+4 😊
Toivomme kovasti että tällä kertaa kaikki menee loppuun asti hyvin 🙏🏻

Oletteko kertoneen vielä muille raskaudesta? Milloin ajattelitte kertoa?
Mä jo kerroin miehen siskolle, koska hänelle itkisin jos menisi kesken, eli kertoisin raskaudesta hänelle siinäkin tapauksessa jos keskeytyisi 🥹
Muille ei varmaan kerrota ennen nt ultraa, mutta toisaalta ei haittaa vaikka joku arvaisi, en ala valehtelemaan 😅

Mä jo kerroin miehen siskolle, koska hänelle itkisin jos menisi kesken, eli kertoisin raskaudesta hänelle siinäkin tapauksessa jos keskeytyisi 🥹
Muille ei varmaan kerrota ennen nt ultraa, mutta toisaalta ei haittaa vaikka joku arvaisi, en ala valehtelemaan 😅
Mä oon kertonu oikeestaa melkeenpä jo kaikille, paitsi työporukalle kokonaisuudessaan (pomot ja muutama paras työkaveri tietää). Muuten koko meidän perhe tietää😂❤️

Me ei olla vielä kerrottu kellekään. Aiemmista raskauksista on jouduttu kertomaan tosi aikaisin mun perheelle, kun plussat on tulleet just ennen yhteistä reissua (johon kuului mm viininmaistelu) ja joulua 😅 Sit on kerrottu miehenkin perheelle aikaisin, muille nt-ultran jälkeen.

Nyt en oikein tiedä. Toisaalta haluaisin odottaa siihen nt-ultraan nyt ennen kuin kerrotaan perheille, toisaalta siihen on kauhean pitkä aika enkä tiedä pystytäänkö salaamaan asia niin pitkään. Meidän pitäisi esim ostaa uusi auto nyt ja tietysti siihen pitäis nyt sit mahtua kolme istuinta, eli voi olla et auton kokoluokka tulee herättämään kysymyksiä 😅 Mietinkin et jos vaan kerrotaan aina, jos/kun joku ihmettelee autovalintaa 😄 Omille lapsille kyllä kerrotaan vasta sen nt-ultran jälkeen, sen jälkeen asiasta saavatkin varmasti tietää kaikki 😄

Viikonlopun lueskelin tätä ryhmää ja sulattelin omaa järkytystä, mutta kai se on nyt hypättävä mukaan 🙈

Oltiin miehen kanssa päästy vasta aloittamaan keskustelut kolmannen lapsen mahdollisuudesta eikä tehty mitään päätöksiä, kun myöhäinen ovis yllätti ja teki ”varmoista päivistä” kovin epävarmoja 😅 Torstaina testasin sitten epämääräisen haamulaisen, joka seuraavina päivinä vahvistui, niin näillä näkymin meille on maaliskuinen tulossa 🙈

Edelliset lapset ovat 5- ja 3-vuotiaat, ja oli kyllä ajatuskin että jos haluaa vielä kolmannen, niin se on ”tehtävä” nyt. Olisin kyllä halunnut vielä nautiskella kesän viineistä ja kylmäsavulohista, ja kesän/syksyn LA olisi ollut meidän elämän kannalta helpompi, mutta kaikella on tarkoituksensa, ja kunhan tässä alkujärkytyksestä toivutaan niin maaliskuinen on enemmän kuin tervetullut ❤️
Tervetuloa maaliskuisten joukkoon☺️ Täällä kakkonen sai myöskin alkunsa myöhäisestä oviksesta ja asiaa sulatellaan tässä varmasti vielä tovi🤭 Meillekin olisi itseasiassa ollut syksyn la parempi, vaan mitä sitä turhaan liiaksi suunnitelmia tekemään, kun kierto päätti meidän puolesta😅

Yhdelle ystävälle kerroin heti ja toiselle kerroin pari päivää sitten kun hän arvasi, että olen raskaana 😅

Muuten yritetään odottaa NT-ultran jälkeen.

Aiemmin jo kirjoitinkin, että en ole kertonut kenellekään, en edes puolisolleni, takana olevien keskenmenojen vuoksi. En halua hänellekin tuottaa pettymystä jos ei menekään niinkun piti. Mutta, mulla on lääkäri 25.7 ja puolisollani on silloin syntymäpäivä, toivon tosiaan että elämää vielä silloin vatsassa on ja voisin sitten hänelle kertoa :)
Kenellekään muulle en aio kertoa ennenkuin sitten joskus, jos/kun raskaus alkaa näkymään ulospäinkin, koska en tosiaan halua mitään surkutteluja muilta jos meneekin kesken.

Mä oon kertonut kahdelle ystävälle, ketkä muutenkin tietää vauvatoiveesta. Perheille ja mahdollisen vauvan sisaruksille kerrotaan mahdollisimman myöhään. Esikoiselle mun pitää ehkä kertoa erikseen ja ennen muita, häneltä asia vaatii sulattelua, on sanonut ettei halua meille enempää lapsia. On jo sen ikäinen, että vähän isompaa kipuilua voi olla tiedossa.
Edellisessä raskaudessa kerrottiin perheille vasta noin rv20, kun tiedettiin ettei kaikilta vastaanotto ole mukava. Anoppi ei onnitellut, ei tykännyt uutisesta. Katsotaan miten pitkään tässä raskaudessa pidetään omana tietonamme.

Me ei olla perheelle kerrottu, mutta olen kertonut muutamalle ystävälle. Joiden kanssa muutenkin olemme jakaneet plussauutiset aikaisin. Varmaan varhaisultran jälkeen kerrotaan omille vanhemmille, siis mikäli kaikki ok. Töissä kerron esihenkilölle jos tulee tarvetta ennen varhaisultraa.

Minä kerroin omalle äidille heti, koska hän on tiennyt myös meidän lapsettomuustutkimuksista. Kaveri tietää myös, koska hänen kanssa ollaan myös koko lapsiasiasta puhuttu aina. Muille en ole kertonut ja ajattelin odotella lähemmäs sitä 12 viikkoa. Mies siis toki tietää, mutta ei liene kertonut kellekään vielä.

Mä oon kertonut kahdelle ystävälle, ketkä muutenkin tietää vauvatoiveesta. Perheille ja mahdollisen vauvan sisaruksille kerrotaan mahdollisimman myöhään. Esikoiselle mun pitää ehkä kertoa erikseen ja ennen muita, häneltä asia vaatii sulattelua, on sanonut ettei halua meille enempää lapsia. On jo sen ikäinen, että vähän isompaa kipuilua voi olla tiedossa.
Edellisessä raskaudessa kerrottiin perheille vasta noin rv20, kun tiedettiin ettei kaikilta vastaanotto ole mukava. Anoppi ei onnitellut, ei tykännyt uutisesta. Katsotaan miten pitkään tässä raskaudessa pidetään omana tietonamme.
Mulla isommat lapset jo teinejä ja kovasti myös mietityttää miten he mahdollisen uutisen ottavat vastaan. On joskus sanoneet, että haluaisivat sisaruksen, mutta eri asia haluavatko enää. Tiedän, että tykkäävät pienistä lapsista ja paljon sukulaisten lapsia saaneetkin hoitaa, mutta eri asia onkin sitten jos sellanen tulee tänne omaan kotiin asumaan…Ja itse jos muistelen omaa nuoruuttani, en minäkään olisi enää mitää pikkusisaruksia halunnut, joten ymmärrän kyllä ettei välttämättä ole innoissaan. Mutta, aika näyttää, onneksi kaikkeen sopeutuu, ainakin kun on pakko :tears:

Oon kertonut siskolle ja parhaalle ystävälle jotka myötä elivät vahvasti jo edellistä raskautta ja keskenmenoa.
Tuntuu ettei uskalla kertoakaan kellekään. Meillähän viimeksi ei nt ultrassa löytynyt sykettä pieneltä. Keskeytynyt keskenmeno siis.
Viikkoa aiemmin sydänäänet oli kuulunut neuvolassa. 💔

Mun maha on vaa nii jäätävä että aika äkkiä paljastun mahan takia ihan kaikille.

Saatiinkin vähän aikaistettua varhaisultraa, se olisi ensi tiistaina. Silloin pitäisi olla ehkä 6+6. En ole soittanut neuvolaan vielä, ajattelin että soitan vasta jos varhaisultrassa on kaikki hyvin. En välttämättä tarvitse neuvolan ensikäyntiä, kun on jo ties kuinka mones raskaus ja edellisestä niin vähän aikaa. Lähetteet labroihin ja ultraan tarvitsen, joten ainakin puhelinaika pitää varata.

Liityn varovasti mukaan keskusteluihin. Kaksi lasta 2018🩷 & 2020🩵 ennestään, nyt menossa viides raskaus. Menetyksiä on siis tullut matkan varrella.

Kohdunulkoinen raskaus 2024🤍, jonka seurauksena toinen munanjohdin poistettiin. Keskenmeno 2024 🤍

Nyt rv 6+2 ja toistaiseksi kaikki hyvin, ainakin raskausoireita on ollut joten sen puolesta rauhallinen olo. Varhaisultraa pitää odotella vielä reilu viikko, toivottavasti pikkuinen olisi oikeessa paikassa niin sitten voi isommin hengähtää ja ehkäpä alkaa luottaa ajatukseen maaliskuisesta 2026 💜

Ja ei olla vielä kerrottu kenellekään.

Liityn varovasti mukaan keskusteluihin. Kaksi lasta 2018🩷 & 2020🩵 ennestään, nyt menossa viides raskaus. Menetyksiä on siis tullut matkan varrella.

Kohdunulkoinen raskaus 2024🤍, jonka seurauksena toinen munanjohdin poistettiin. Keskenmeno 2024 🤍

Nyt rv 6+2 ja toistaiseksi kaikki hyvin, ainakin raskausoireita on ollut joten sen puolesta rauhallinen olo. Varhaisultraa pitää odotella vielä reilu viikko, toivottavasti pikkuinen olisi oikeessa paikassa niin sitten voi isommin hengähtää ja ehkäpä alkaa luottaa ajatukseen maaliskuisesta 2026 💜

Ja ei olla vielä kerrottu kenellekään.
Tervetuloa mukaan! 😍

Plussatesteihin laitoinkin jo kuvan, mutta tänne nyt vielä ilmoittelen siirtyväni varovaisesti postailemaan. Varhaisessa vaiheessa mennään, tänään 4+3, mutta testien viivat vahvistuneet joten ehkä tänne uskaltaa mukaan. Toivottavasti saisi pysyä matkassa loppuun asti 🤞🏻

Ensimmäinen olisi siis toiveissa, ikää 37 ja alkuvuodesta meillä oli keskeytynyt keskenmeno jossain 6+5 - 7+0 -välillä, se huomattiin varhaisultrassa 8+2, ja jouduttiin sitten lääkkeellisesti tyhjentämään. Tästä(kin) syystä jännittää tämä alkuaika paljon, toki tämä ikä tuo myös lisästressiä.

Aamupahoinvointia on ollut muutamina aamuina, ei kuitenkaan ihan joka päivä, ja vähän tuntuu vatsa turvottelevan, muutoin suhteellisen oireeton olo.

Nyt vaan sormet ristissä, että kaikki sujuu hyvin 🤞🏻

Plussatesteihin laitoinkin jo kuvan, mutta tänne nyt vielä ilmoittelen siirtyväni varovaisesti postailemaan. Varhaisessa vaiheessa mennään, tänään 4+3, mutta testien viivat vahvistuneet joten ehkä tänne uskaltaa mukaan. Toivottavasti saisi pysyä matkassa loppuun asti 🤞🏻

Ensimmäinen olisi siis toiveissa, ikää 37 ja alkuvuodesta meillä oli keskeytynyt keskenmeno jossain 6+5 - 7+0 -välillä, se huomattiin varhaisultrassa 8+2, ja jouduttiin sitten lääkkeellisesti tyhjentämään. Tästä(kin) syystä jännittää tämä alkuaika paljon, toki tämä ikä tuo myös lisästressiä.

Aamupahoinvointia on ollut muutamina aamuina, ei kuitenkaan ihan joka päivä, ja vähän tuntuu vatsa turvottelevan, muutoin suhteellisen oireeton olo.

Nyt vaan sormet ristissä, että kaikki sujuu hyvin 🤞🏻
Tervetuloa! ❤️ toivottavasti saadaan kaikki vauvat syliin maaliskuussa ❤️

Ei olla kerrottu, pyritään varaamaan varhaisultra elokuun puoliväliin, ja sitten mulla olisikin kaveriporukan viikonloppu jossa sitten voisin heille kertoa.

Yksi läheinen on laittamassa hirveän määrän lastenvaatteita kiertoon, mutta en jotenkin uskalla hänelle kertoa edes yrityksestä, sillä hän on kyllä sellainen lörpöttelijä, että sitten siitä tietäisi kaikki aivan samantien. 🙈

Mutta koitetaan välttää sitä, että hirveän monelle pitäisi sitten mahdollisesta menetyksestäkään kertoa. Edellisestä tiesi yksi hyvä ystävä, ja hänen kanssaan toki sitä keskenmenoakin kävin läpi, hän varmaan saa jossain kohtaa aika varhaisessa vaiheessa kuulla myös.

Soitin tänään neuvolaan. Varattiin ultraan aika 31.7. Edellisen km vuoksi, ja että tarkistetaan raskauden kesto, koska en ole ihan varma, oman ovulaatio tuntemuksen perusteella olisi 4+4, mutta mietin olisiko mahdollisesti ehkä vähemmänkin.. 🤔 tuskin ainakaan enempää 🤔 8.7 verikokeessa hcg <2.5, ja plussa tuli herkkään testiin 11.7.

Takaisin