Yleinen keskustelu

Mä kävin jo neuvolassa ku ovulaatiosta laskettuna oli 5+5. Varhaisultra oli ton jälkeen ja viikkoja olikin vaan 5+3 (vaikka menin 6+5). Jotain kummaa tässä raskaudessa on 😅 eli neuvola oli sit 4+3 jo ja testi oli näyttänyt yli kaksi viikkoa selkeää positiivista. 😅😅😅

Mulla myös vajaatoiminta, ja täällä ainakin ohjeena on että heti kun raskaudesta tietää, niin pitää päiväannosta nostaa 25mikrog. Raskauden aikana arvoja seurataan ja sitten lääkitystä puljataan ees sun taas. 🥴

Mulla eka neuvola vasta 10+0, mutta sen takia kun omalla terkalla on kesäloma ja mulla on aikaa odotella häntä takas töihin. 🤭

Mä kävin jo neuvolassa ku ovulaatiosta laskettuna oli 5+5. Varhaisultra oli ton jälkeen ja viikkoja olikin vaan 5+3 (vaikka menin 6+5). Jotain kummaa tässä raskaudessa on 😅 eli neuvola oli sit 4+3 jo ja testi oli näyttänyt yli kaksi viikkoa selkeää positiivista. 😅😅😅
Tää on kyllä mielenkiintonen juttu 😅

Juolahti tuossa mieleen, kun nyt muutaman yön tosi levottomasti nukkunut ja kylkeä kääntäny varmaan tunnin välein (sille se ainakin tuntuu :D )
Miten ootte saanu alkuraskauden aikana nukuttua?

Mulla kans alkanut yöunet oleen aika vaihtelevia. Pissalle tulee vähintään kerran yössä herättyä ja sitten järkyttävään nälkään tullut pari kertaa herättyä ja siitä johtuvaan vähän huonoon oloon.
Päivät meneekin ihan sumussa kun on niin järkky väsymys päällä. Joinakin päivinä nukun sohvalla 3 päiväunet, mut tää väsymys ei näköjään mee ohi nukkumalla, ei sit millään. Onneks voin tehdä kotona töitä, mutta on kyllä yhtä tuskaa yrittää pysyä työkuntoisena.. miten ihmeessä tässä pysyis järjissään ja pystyis töitäkin tekemään.😮‍💨

Joo aika levotonta ja vaihtelevaa on kyllä ollut. Vessassa pitää käydä 1-2 kertaa yössä. Nukahdan kyllä hyvin, mut vessaheräily alkaa usein jo 1-2 aikaan ja sit usein herään virkeänä tyyliin kuudelta. 😄 No, sinänsä se on ihan ok kun tykkään aamuista ja meen usein 22-22.30 maissa nukkumaan.

Joo unen tarve on täälläkin aikamoinen.. oon kyllä aina ollu hyvä nukkumaan, paitsi nyt ehkä vajaan vuoden oon herännyt aina ihan viimeistään 7-8h unien jälkeen, ja mietinkin jo että nytkö se vanhuus iski kun ei enää saa nukuttua mitään ylipitkiä yöunia :D mutta nyt viimeisen viikon oon nukkunut joka yö 9-10 tuntia, monena päivänä vielä päikkärit päälle tai ainakin pientä torkkumista. Ja just kun joka viikonloppu ollut reissussa niin huomaa että alkuviikot oon aina ollut ihan super väsynyt kun sillon ei välttämättä päikkäreitä pystynyt ottaa. Mites te jolla raskauksia jo takana, onko helpottanut missään kohtaa väsymys ja unen tarve?

Minä herään kanssa 01-03 välillä enkä meinaa millään saada unta uudelleen 🥲 sit viimeistään kuudelta ylös kun ei olevinaan väsytä 😎😅 muita "oireita" ei kyllä sit olekkaan. Jouduin tänään perumaan huomisen aivojen magneetti kuvauksen, siinä olisi varjoainettakin tarvittu niin ei voi ensimmäisen kolmanneksen aikana ainakaan sitä tehdä 🫣😬

Joo unen tarve on täälläkin aikamoinen.. oon kyllä aina ollu hyvä nukkumaan, paitsi nyt ehkä vajaan vuoden oon herännyt aina ihan viimeistään 7-8h unien jälkeen, ja mietinkin jo että nytkö se vanhuus iski kun ei enää saa nukuttua mitään ylipitkiä yöunia :D mutta nyt viimeisen viikon oon nukkunut joka yö 9-10 tuntia, monena päivänä vielä päikkärit päälle tai ainakin pientä torkkumista. Ja just kun joka viikonloppu ollut reissussa niin huomaa että alkuviikot oon aina ollut ihan super väsynyt kun sillon ei välttämättä päikkäreitä pystynyt ottaa. Mites te jolla raskauksia jo takana, onko helpottanut missään kohtaa väsymys ja unen tarve?
Ainiin, tuo väsymys ei esikoisesta helpottanut muistaakseni oikein missään kohti. Oli kuukausia jolloin nukuin kaiken vapaa-ajan ja kävin töissä vielä haukottelemassa ja sitten kotiin jatkamaan unia. Nyt ei kylläkään onnistu kun taapero tässä kotosalla 🙃

Tänään 4+4. Vielä on suhteellisen oireeton olo muuten, mutta rintoja aristaa aika paljon.

Milloin muilla on alkanut pahoinvointi, jos on alkanut?

Tänään 4+4. Vielä on suhteellisen oireeton olo muuten, mutta rintoja aristaa aika paljon.

About ~5+0 alko olla semmonen olo että pitää syödä kokoajan ettei tuu huono olo, sitten 5+3 oli eka niin ällön olon aamu että aamupala oli riisikakkuja.. 😅 Sitten vaihtelevasti, tuossa 6+5 oli eka melkein jopa ilman pahoinvointia päivä ja sitä iloa kesti viis päivää, nyt kokopäivä-ällötys on näemmä tehnyt paluun 🫠

Muistelen et keskiraskaus (~rv20-30) oli semmoista energisintä aikaa, väsymys helpotti kyllä ekan kolmanneksen jälkeen. Mut loppuraskaudessa oli tosi vaikea nukkua ja väsytti jatkuvasti. Ja sit lähinnä vitutti kommentit "nuku nyt ko voit" kun en vaan saanut nukuttua. 😅 Että univelkaa oli jo kerätty ennen ko vauva syntyi 🥴

Miulla plussan jälkeen vaihtelevasti pahoinvointia, toki sillon on pahin olo jos on pitkä aika syönnistä. Aamulla saanu vauhdilla tehdä aamupalaa😂

Takaisin