Yleinen keskustelu

Limaista, aavistuksen vaaleanpunertavaa vuotoa näkyvissä. Pientä vuotoilua vähän aikaisemmilla viikoilla oli esikoisestakin, että ei nyt sinänsä mikään automaattinen paniikin aihe, mutta vähän mieli vetää siihen suuntaan, että alkava vuoto + hyvin vähäiset oireet = ei hyvä homma. Mutta saas nähdä.
Tiedän tunteen vaikka mulla kaikissa raskauksissa alussa vuotoa joka kerralla oon silti ajatellu pahinta. Mut uskotaan siihen et kaikki on hyvin 🩷

Taidan siirtyä tuolta tammikuisista tänne puolelle kun laskettuaika onkin 1.2 siirron mukaan ja jotenkin tammikuisissa oon niin jäljessä muita että täällä ehkä enempi ajankohtaiset asiat

Tiedän tunteen vaikka mulla kaikissa raskauksissa alussa vuotoa joka kerralla oon silti ajatellu pahinta. Mut uskotaan siihen et kaikki on hyvin 🩷

Taidan siirtyä tuolta tammikuisista tänne puolelle kun laskettuaika onkin 1.2 siirron mukaan ja jotenkin tammikuisissa oon niin jäljessä muita että täällä ehkä enempi ajankohtaiset asiat
Tervetuloa! Ymmärrän miksi siirryit tänne, kun onhan se kurjaa olla niin eri kohdassa muiden raskauksien nähden. 😍

Limaista, aavistuksen vaaleanpunertavaa vuotoa näkyvissä. Pientä vuotoilua vähän aikaisemmilla viikoilla oli esikoisestakin, että ei nyt sinänsä mikään automaattinen paniikin aihe, mutta vähän mieli vetää siihen suuntaan, että alkava vuoto + hyvin vähäiset oireet = ei hyvä homma. Mutta saas nähdä.
Mie ymmärrän nää tunteet täysin.. itse oon vähä epäileväinen vielä koska tuli ihan kunnon vuodot mut sunnuntaina oli testissä viel viiva

Onko sulla keksitty syytä miksi vuotanut kaikissa raskauksista?
Vai onko edes mietitty asiaa?

Ei oo ees mietitty. Sanottu vaan et toisil tulee ja toisil ei 😅 se on alkanu aina 3-4 päivää pakastealkion siirrosta ja kestäny n. Viikon. Mut se on tosi niukkaa rusehtavaa ja yleensä yhtenä päivänä vaaleanpunaista
Jännä 😅
Itsellä alkoi 'menkat' reilu viikko tuore siirton jälkeen ja kesti 6pvä ja mietin että tässä oli mutta voivat on tummunut..

Toisin viime pe Digi näytti vaan 1-2vko ja olis pitänyt olla joku 5+3

Neuvola-aika varattu omalle neuvolatädille. Terveydenhoitaja meinasi, että tänään olisi 5+3 mutta sitten kuitenkin pohti että sanoiko hän 5+2 vai 5+3. 😂🙈 No oli miten oli niin varattu on nyt. Vähän jännittää ja hermostuttaa, onko siellä mitään elämää kun ei mitään oireita mielestäni ole, vaikka onhan tämä ihan alussa mutta silti.

Moikka, uutena mukaan helmikuisiin. Tämä on minun kuudes raskaus. Neljä lasta saatu onnellisesti syliin, joista nuorin, iltatähtemme syntyi 9/22. Viime syksynä oli kkm, josta tyhjennys lokakuussa. Nyt sitten laskettu aika olisi 19.2.
Täytän ihan juuri 44, joten tiedostan riskit varsin hyvin, mutta toistaiseksi pelot on pysyneet poissa ja olo on onnellinen.

Ekan testin tein viime perjantaina, menkkojen oletettuna alkupäivänä. Pieni aavistus oli, että nyt olisi voinut tärpätä. En ole keskenmenon jälkeen ostanut ainoatakaan vauvajuttua, vaikka normaalisti olen aika "hamsteri", mutta nyt meidän minilomalta yllättäen halusinkin ostaa muistoksi pienen haalarin. Haalarissa on suloisia norsuja, joilla kärsät osoittaa ylöspäin. (Edesmenneen mummuni hyllyssä oli useita posliininorsuja ja hänen mukaansa norsun kärsän pitää osoittaa ylöspäin, jotta se tuo onnea. Tämä muisto sinetöi ostopäätökseni.)

Oireita on vain vähän. Rinnat hieman täydemmät, nännit aristaa. Repäisykipuja ollut jo ennen plussaa. Väsymystä ja herkistymistä, mutta näitä mulla on muutenkin. :Smiling Face With Open Mouth

Neuvolaan olen ajatellut soittaa huomenna, jolloin rv 5+0.

Ihana saada lisää odottajia mukaan, toivottavasti kaikki pysyy mukana loppuun asti. ❣️

Mulla oireena on ihan järkyttävä väsymys, en muista oonko aiemmissa raskauksissa ollu näin hirveen väsynyt. Kahdet päikkärit pitää vähintään nukkua ja silti oon ihan koomassa. Pahoinvointia on joka päivä aaltoilevasti, oksentaa ei oo tarvinnut.

Oireiden vähyyttä jotkut pohti, en tiedä onko tämä hyvä vai huono asia sanoa, mutta kun itsellä todettiin ennen kuopusta kkm, niin mulla oireet jatkui kokoaika samanlaisina siihen asti, kunnes kaikki raskausmateriaali oli pois kohdusta. Eli oireiden vähyys ei kerro aina keskenmenosta. 😊

Mä varasin tänään neuvolan ja neuvolalääkärille sain myös ajan. Ne menee vasta heinäkuun puoliväliin, kun halusin omalle terkalle hänen lomien jälkeen.

6+0 tänään 😍

Moi kaikille!
Plussasin ekaa kertaa ikinä viime perjantaina (DPO10) yli vuoden yrityksen jälkeen. Ollaan molemmat miehen kanssa 32v ja tämä olisi sitten myös molempien eka lapsi. Oon samaan aikaan täpinöissäni, mutta samaan aikaan varjostaa pieni huoli, kun käytiin alkuvuonna lapsettomuus käynnillä TK:ssa, missä sitten "rutiini" verikokeissa todettiinki mulla kilpirauhasen liikatoiminta. Se kerettiin saada melkein viitteisiin kun kontrollissa juurikin tänä perjantaina arvot olikin humpsahtaneet vahvasti vajaatoiminnalle. Sen myötä sitten teinkin sen raskaustestin, joka oli hentoinen posi. Lopetin heti oma-alotteisesti liikatoiminta lääkkeet ja tiistaina pääsin alottaan lääkärin kirjoittamat vajaatoiminta lääkkeet. Reilu 4vk päähän oli äitiyspoli laittanut vasta verikoe kontrollin mutta onneksi sain sitä puhuttua lyhyemmäksi, niin 3vk päästä sitten. Yritän olla miettimättä liikaa koko asiaa ja ottamaan vaan lääkkeet juuri niin kuin on neuvottu, mutta väkisinkin sitä miettii ja suree riskejä valmiiksi.

Tänään alko 5. viikko eli 4+0. Toivottavasti tämä raskaus jatkuu, nimittäin laskettu aika helmikuussa ois aika ideaali 🤩 Oireena tällä hetkellä on arat rinnat, lievästi ummettaa ja jatkuvasti pierettää. Vielä ei ainakaan toistaiseksi oo ollu pahoinvointia.

1000015504.jpg
Ja niin! Ensikäynti neuvolaan on 9+0, eli aika myöhään menee Oulussa, ja ensikäynnillä ei ilmeisesti vielä edes ultrata. Ois niin ihana, mutta ei varmaan raskita omakustanteisesti käydä.

Tänään rv 5+0 ja soitin neuvolaan. Ensimmäinen käynti varattiin kahden viikon päähän, eli rv 7+0, neuvolan mukaan 7+1.

Aina aiemmin neuvolan järjestelmä on laskenut samoin kuin minä, mutta nyt siellä oli järjestelmä vaihtunut ja on päivän edellä. Mitä laskettua tässä nyt sitten itse käyttäisi? :Relieved Face:

Mä koitin soittaa tänään neuvolaan, mutta siellä oli ilman mitään ennakkotietoa puhelinpalvelu kokonaan kiinni. Menee sitten maanantaille tai ehkä jopa tiistaille, kun maanantain oon hoitovapaapäivällä taaperon kanssa enkä välttämättä hänen kuullen haluaisi kauheasti aiheesta puhua. 😅

Mä koitin soittaa tänään neuvolaan, mutta siellä oli ilman mitään ennakkotietoa puhelinpalvelu kokonaan kiinni. Menee sitten maanantaille tai ehkä jopa tiistaille, kun maanantain oon hoitovapaapäivällä taaperon kanssa enkä välttämättä hänen kuullen haluaisi kauheasti aiheesta puhua. 😅
Joo, aina saa miettiä mitä tarkkakorvaisin juorukellon kuullen menee puhumaan. 😂

Moi kaikille!
Plussasin ekaa kertaa ikinä viime perjantaina (DPO10) yli vuoden yrityksen jälkeen. Ollaan molemmat miehen kanssa 32v ja tämä olisi sitten myös molempien eka lapsi. Oon samaan aikaan täpinöissäni, mutta samaan aikaan varjostaa pieni huoli, kun käytiin alkuvuonna lapsettomuus käynnillä TK:ssa, missä sitten "rutiini" verikokeissa todettiinki mulla kilpirauhasen liikatoiminta. Se kerettiin saada melkein viitteisiin kun kontrollissa juurikin tänä perjantaina arvot olikin humpsahtaneet vahvasti vajaatoiminnalle. Sen myötä sitten teinkin sen raskaustestin, joka oli hentoinen posi. Lopetin heti oma-alotteisesti liikatoiminta lääkkeet ja tiistaina pääsin alottaan lääkärin kirjoittamat vajaatoiminta lääkkeet. Reilu 4vk päähän oli äitiyspoli laittanut vasta verikoe kontrollin mutta onneksi sain sitä puhuttua lyhyemmäksi, niin 3vk päästä sitten. Yritän olla miettimättä liikaa koko asiaa ja ottamaan vaan lääkkeet juuri niin kuin on neuvottu, mutta väkisinkin sitä miettii ja suree riskejä valmiiksi.

Tänään alko 5. viikko eli 4+0. Toivottavasti tämä raskaus jatkuu, nimittäin laskettu aika helmikuussa ois aika ideaali 🤩 Oireena tällä hetkellä on arat rinnat, lievästi ummettaa ja jatkuvasti pierettää. Vielä ei ainakaan toistaiseksi oo ollu pahoinvointia.

View attachment 145201
Ja niin! Ensikäynti neuvolaan on 9+0, eli aika myöhään menee Oulussa, ja ensikäynnillä ei ilmeisesti vielä edes ultrata. Ois niin ihana, mutta ei varmaan raskita omakustanteisesti käydä.
Toi kilpirauhasen vajaatoiminta on vähän haastava hoidettava, kun se lääke on synteettistä hormonia jota kropan pitäisi osata muuntaa moneksi muuksi ja kestää yleensä kuukausia että sellainen lääkeannos löytyy jolla veriarvot pysyy suhteellisen vakaana ja viitearvoissa. Voi siis joutua aluksi säätämään moneen kertaan. Raskaus nostaa yleensä lääkityksen tarvetta, joten mulla ohjeistettiin annoksen nosto heti kun olin tehnyt raskaustestin ja soitin neuvolaan, ekalla käynnillä sitten määräävät kontrolli verikokeet.

Tervetuloa joukkoon kaikki uudet! 😍 Tuosta @Kultakataja_ viestistä tuli mieleen, koska teillä kaikilla eka neuvola? Meillä ensi keskiviikkona, sillon 7+5 :)
Mulla on ensimmäinen neuvola vasta 10+1. Kovin myöhään, kun esikoisesta taisin käydä jo rv7. Mutta eipä noilla alkuraskauden neuvolakäynnillä mitään ihmeellistä tapahdu niin toisaalta ei haittaa yhtään. Helpompi vaan pitää asia pidempään töissä salassa, kun ei vielä tarvi vapaata neuvolan takia pyytää 😅

Takaisin