Yleinen keskustelu

@harsokukka mulla ihan sama fiilis ollut tänään. Tuntuu jotenkin ihan mahdottomalta ajatukselta, että eri raskauksissa voisi oireet vaihdella näin paljon. Oon jo ihan asennoitunut siihen ettei varhaisultrassa näy mitään elämää. Mulla on vielä monta viikkoa ennenkö sinne pääsen, koska töiden puolesta olisi ollut haasteellista mennä aikaisemmin 🙄

Uskaltautuisinkohan jo kurkkaamaan tännekki puolelle 👀 tänään oviksesta laskettuna 4+0 | dpo14 ja mulla luteaali on 13 päivää eli tänään pitäisi alkaa menkat, testit tummenee ja lämpö pysyy ylhäällä..🥹🤞🏼

Mulla on myös aika oireetonta, tissit on ihan himppasen turvonneet, ei yhtään kipeät tai arat ja hengästyn nopeammin ja thats it. Toki, en nyt odotakkaan mitään täyttä oireiden kirjoa vielä tässä vaiheessa mutta esikoisesta tässä vaiheessa oli jo paljon enemmän kaikkea😄

Tänään iltapäivästä hiipi jotenkin alakuloinen ja epäuskoinen fiilis kaikesta. Oireiden vähäisyys mietityttää, ja tietysti päälle hiipinyt päänsärky vaikuttaa yleiseen olotilaan paljon.
Mulla on joteinkin epätodellinen olo kun kaikkien puhuma pahoinvointi on vieläkin ihan tiessään. Parina päivänä pari viikkoa sitten oli todella huono olo, mutta sittenmmin se on kaikonnut kokonaan. Jotenkin miettii sitä onko sitä todella muka raskaana kun olo on ollut todella hyvä pääsääntöisesti.

Toki tuo vatsanturvotus ja jatkuva selkäkipu on muistuttamassa että kaikesta huolimatta sitä taidetaan yhäkin olla raskaana.

Mulla on joteinkin epätodellinen olo kun kaikkien puhuma pahoinvointi on vieläkin ihan tiessään. Parina päivänä pari viikkoa sitten oli todella huono olo, mutta sittenmmin se on kaikonnut kokonaan. Jotenkin miettii sitä onko sitä todella muka raskaana kun olo on ollut todella hyvä pääsääntöisesti.

Toki tuo vatsanturvotus ja jatkuva selkäkipu on muistuttamassa että kaikesta huolimatta sitä taidetaan yhäkin olla raskaana.

Minullakin ollut vain satunnaista pahoinvointia. Ei lainkaan niin jatkuvaa, kuin edellisessä raskaudessa!

Edellisessä raskaudessa tuli vain kaksi kertaa yökkäys ja muutenkin etova olo tuli vain jos ei syönyt säännöllisesti mutta nyt ei ole ollut edes mitään etomista. Ei kaikki oksenna ekaa kolmannesta vaikka se onkin sellainen klassinen raskausoire. 🙂

Eka raskaudessa ei ollu ikinä mitään pahoinvointia, en ainakaan muista. Toisessa oksentelin ihan riittävästi. Nyt ei ainakaan vielä ole mitään ollut.
Toisaalta just tämä oireettomuus vaivaa vähän. Kävin ostamassa täällä naapurikaupungista viikkodigitestin niin, jos nyt tekisi sen ja vaikka ensi viikolla sitten sen toisen. Näkisi vähän onko tuolla mitään elämää🙈

Huojentavaa kuulla ettei kaikilla ole ollut sitä pahoinvointia pahana. Lähipiiristä kuulee lähinnä näitä oksensin viikkokausia jne. :) Kyllä mä niin haluan luottaa, että kaikki etenee just niinkuin pitääkin. Keskiviikkona mennään varhaisultraan niin silloin varmaan viimeistään tulee todelliseksi raskaus jos siellä kaikki todetaan olevan juuri kuin pitääkin.

Huojentavaa kuulla ettei kaikilla ole ollut sitä pahoinvointia pahana. Lähipiiristä kuulee lähinnä näitä oksensin viikkokausia jne. :) Kyllä mä niin haluan luottaa, että kaikki etenee just niinkuin pitääkin. Keskiviikkona mennään varhaisultraan niin silloin varmaan viimeistään tulee todelliseksi raskaus jos siellä kaikki todetaan olevan juuri kuin pitääkin.
Ei läheskään kaikilla ole pahoinvointia. Mulla on ollut kaikissa raskauksissa ihan kunnon pahoinvointia ja oksentelua (myös keskenmenneissä), mutta musta taas tuntuu, että suurimmalla osalla ei ole pahoinvointia tai se on hyvin lievää. Tässä raskaudessa ei vielä ole ollut paha olo, mutta varmaan se alkaa sopivasti juhannuksena...

Eka raskaudessa ei ollu ikinä mitään pahoinvointia, en ainakaan muista. Toisessa oksentelin ihan riittävästi. Nyt ei ainakaan vielä ole mitään ollut.
Toisaalta just tämä oireettomuus vaivaa vähän. Kävin ostamassa täällä naapurikaupungista viikkodigitestin niin, jos nyt tekisi sen ja vaikka ensi viikolla sitten sen toisen. Näkisi vähän onko tuolla mitään elämää🙈
Tein eilen illalla sen toisen viikkodigin 2-3 tuli kun oli luultavasti 4+6.

Millon muut on saanu viikkodigitestiin 3+?

Tulipas hyvä mieli illalla, kun istuskeltiin miehen kanssa sohvalla ja tuumasin sitten että tällä viikolla alkaa sydän pumpata verta ja silmät, korvat jne. kehittyä. Mies alkoi äimistellä että tuo on kyllä ihan uskomatonta, että miten kaikki tuo tapahtuu jo näin aikaisin! Käski vielä kertoilla jatkossakin että mitä tapahtuu milläkin viikolla ja tuumasi että ”nyt kun näyttää siltä, että tuo on tuolta tulossa, niin pitäisiköhän meidän jotenkin juhlia sitä?” 🥰 Suuri muutos alun järkytyksen jälkeen, kun tämä ei tosiaan ollut mikään suunniteltu juttu meillä. 😅

Kiitos! Eli loppuviikosta voisi siis testailla uudelleen, kun nyt 5+0 oletettavasti .Kovin montaa ei raaski noita viikkodigiä ostaa ja niitä ei edes saa täältä kotikaupungista. Tai ehkä apteekista saisi🤔, vaikka muistan että ainakaan edellisen raskauden aikana ei niitä ollut apteekissa ja onnistuin vahingossa ostamaan kalliin digin, jossa tuli vain pelkkä raskaana eikä viikkoja. Saattoi olla että kotona tympi. 🙈

Heippa, ehkä uskaltaudun ottaa osaa myös muuhunkin keskusteluun. Teidän kirjotteluita kyllä lukenut taustalla. Alun epävarmuutta oli sen verran, että piti vähän odotella mihin suuntaan lähtee. Ensimmäistä toivotaan, toinen raskaus kyseessä. Eka meni kesken viime vuoden syksyllä, ensimmäinen ultra olisi ollut ihan juuri. Tässä raskaudessa aion mennä varhaisultraan. Kesän suunnitelmien ja oman mielenrauhan kannalta parempi varmistaa, että raskaus on siellä missä pitääkin jos toivottavasti sinne asti päästään 🤞

Heips, minäkin liityn varovaisesti joukkoon. Plussa testattu viime viikonloppuna, etovaa oloa ja muita oireita on ollut dpo 10 lähtien. Meillä on/oli tarkoitus aloittaa ivf-hoidot kesän jälkeen. Takana jo muutama kemiallinen. Tällä kertaa oireet ja plussaviivat on niin paljon vahvempia, että alkaa mieleen hiipiä, voisiko nyt todellakin olla meidän vuoro :folded::Relieved Face:

Limaista, aavistuksen vaaleanpunertavaa vuotoa näkyvissä. Pientä vuotoilua vähän aikaisemmilla viikoilla oli esikoisestakin, että ei nyt sinänsä mikään automaattinen paniikin aihe, mutta vähän mieli vetää siihen suuntaan, että alkava vuoto + hyvin vähäiset oireet = ei hyvä homma. Mutta saas nähdä.

Takaisin