Yleinen keskustelu

Pari vuotta sitten oli paljon puhetta siitä, kuinka kiinalaiset yrittivät ajoittaa lapsen syntymän lohikäärmeen vuoteen, koska lohikäärmeitä pidettiin menestyneimpinä ihmisinä.
Katsoin huvikseni, että käärmeen vuosi kestää 16.2.2026 asti ja sitten alkaa hevosen vuosi.
Pieniä käärmeitä ja hevosia siis luvassa :-D

Heinä vissiin nyt kukkii kovasti. Onko kenelläkään mitään tietoa saako jotain allergialääkettä käyttää?

Heinä vissiin nyt kukkii kovasti. Onko kenelläkään mitään tietoa saako jotain allergialääkettä käyttää?
Itse käytän setiritsiniä ja on luvallinen raskauden aikana. Tämä on toki reseptillä oleva. On olemassa varmaan myös ilman reseptiä olevia luvallisia allergialääkkeitä 🙂

Eilen vietettiin esikoisen syntymäpäiväjuhlia ja sitä ennen oli pari pitkää päivää siivoamista, ikkunoiden pesua ja ruohonleikkuuta. Onneksi pahoinvointi päätti ainakin toistaiseksi väistyä niin sai toimittua tehokkaasti ja saatiin pidettyä ihanat juhlat. Ei kyllä tule ikävä etovaa oloa mikäli päättää pysyä jatkossa poissa 😅

Kysyin kans tästä ja suosittelivat Loratadinia, tarkistin vielä apteekissa. Ei ole ainakaan itseä väsyttänyt. En tosin syö jatkuvasti vaan pahimpiin allergiaoireisiin.

Mitenkäs te muut joilla on pahoinvointia helpotatte oloanne vai auttako mikään? En edes muistanut, että voi olla näin kamala olo. Juuri mitään ei tee mieli syödä ja syömisen jälkeenkin vain hetken aikaa on parempi olla. Tai noh..ainoat asiat mitä tekisi mieli on energiajuoma ja salmiakki 😂 esikoisen raskaudessa aina teki mieli jotain tiettyä ruokaa ja se yleensä myös auttoi pahoinvointiin, mutta tällä kertaa näin ei tunnu olevan. Kauhistuttaa jo valmiiksi ajatus huomisesta työpäivästä tämän olotilan kanssa 🙄

Mitenkäs te muut joilla on pahoinvointia helpotatte oloanne vai auttako mikään? En edes muistanut, että voi olla näin kamala olo. Juuri mitään ei tee mieli syödä ja syömisen jälkeenkin vain hetken aikaa on parempi olla. Tai noh..ainoat asiat mitä tekisi mieli on energiajuoma ja salmiakki 😂 esikoisen raskaudessa aina teki mieli jotain tiettyä ruokaa ja se yleensä myös auttoi pahoinvointiin, mutta tällä kertaa näin ei tunnu olevan. Kauhistuttaa jo valmiiksi ajatus huomisesta työpäivästä tämän olotilan kanssa 🙄
Mulla iski kans vähän aikaa sitten tosi rajusti paha olo. Nyt oon sitä hoitanut merisuola kiteillä (kielenalle) ja B6- vitamiinin tankkaamisella. Käytän myös homeopaattisia, mutta ymmärrän että kaikki ei siihen homman lähde😅

Heippa! Ehkä minäkin uskallan nyt pikkuhiljaa siirtyä tänne.. Meillä alkoi lähestymään vuosi täyteen yritystä ja oltiinkin jo meidän tutkimustulosten perusteella saatu lähete lapsettomuushoitoihin. Kunnes sitten saatiinkin pieni juhannusihme 🥹 toivotaan nyt vaan, että tämä ihme jaksaa jatkaa kasvamistaan ❤️ kovasti jännittää.
Nyt noin 5+2 ja laskettuaika vähän tuntuu nyt vaihtelevan eri sovellusten mukaan, 26.2 tai 28.2. Tää on meidän ensimmäinen, joten olen itse ihan pihalla näistä 😅 En taida vielä uskaltaa soitella neuvola aikaa, ehkä ensi viikolla.

Pitääpäs testata tuota merisuola juttua myös täällä. Pahaa oksetusta ei oo vielä näkynyt, mutta parina päivänä ollut todella vellova olo.. eilen illalla teki mieli vain sipsejä.. kostautui toki nälällä sitten myöhemmin yöllä. 🤭

Minä myös liityn tänne ☺️ Jonkin aikaa keskusteluita taustalla seuraillut, ja nyt tuntuu siltä että olis mukava löytää juttuseuraa aiheen tiimoilta! Täällä tänään 5+4 oviksesta laskettuna. Aika samanlainen olo kun SyysSumulla, esikoinen kyseessä ja kovasti kaikkea uutta ja ihanaa opeteltavana 😍

Heippa! Ehkä minäkin uskallan nyt pikkuhiljaa siirtyä tänne.. Meillä alkoi lähestymään vuosi täyteen yritystä ja oltiinkin jo meidän tutkimustulosten perusteella saatu lähete lapsettomuushoitoihin. Kunnes sitten saatiinkin pieni juhannusihme 🥹 toivotaan nyt vaan, että tämä ihme jaksaa jatkaa kasvamistaan ❤️ kovasti jännittää.
Nyt noin 5+2 ja laskettuaika vähän tuntuu nyt vaihtelevan eri sovellusten mukaan, 26.2 tai 28.2. Tää on meidän ensimmäinen, joten olen itse ihan pihalla näistä 😅 En taida vielä uskaltaa soitella neuvola aikaa, ehkä ensi viikolla.
Riippuu tietysti missä asut, mutta ei kannata viivästyttää neuvolaan soittamista pitkään, kun ajat voi kesälomien takia olla kortilla.

@juustokumina Nojoo, oot varmasti oikeassa. Mutta jotenkin tosi iso kynnys vielä tässä kohtaa lähteä soittamaan 🥺
Eihän se soitto ja ajan varaaminen asioiden etenemiseen vaikuta. Raskaus etenee niin kuin sen on tarkoitettu, on neuvolan aika varattuna tai ei. Ennemmin soittaa ja saa ajan ajoissa, kuin se ettei olekaan oikein aikoja enää antaa ja käynnille pääsy venyy. Ja ainakin meillä saa ajan helposti peruttua tekstarilla, jos nyt pahin tilanne tulisikin eteen. Kovasti tsemppiä ❤️

Takaisin