Yleinen keskustelu

Moi kaikille, mäkin hyppään tänne mukaan, ihan newbienä foorumilla ja muutenkin. LA ehkä 20.1. jos laskee hedelmöittymisestä mut se tarkoittais että edellinen kierto oli 4 päivää lyhyempi kun edellinen mistä en tiiä voiko olla, yleensä tasanen 28-29 ollut. Jos on noin niin RV7 alkoi tänään, eka ja ainoa plussa viikko sitten (en tiennyt et niitä kantsis tehdä monia :D). ei paljoa mitään oireita paitsi alavatsanipistelyä/pientä kipua joitain tunteja päivässä, ja jotain kömpelyyttä ja pientä väsymystä.

Kiva kuulla teistä muista ja tietää et siellä on muitakin, raskaus alkoi yllätyksenä yrittämättä, toki oltiin tiedostettu että varmat päivät ei oo 100% ehkäisykeino ja varhaisteinistä saakkaa vauvakuumeesta kärsineenä toivoin tosi paljon et näin kävis. Ei oo kuitenkaan vakaata parisuhdetta tms + oikeudentaju esti että ois tän hetkistä kumppania johtanut harhaan ni oli aina ovislaskurit käytössä ja oltiin tarkkoja päivistä. Iloinen yllätys mulle mut kumppanille järkytys, hän on myös muuttamassa pois Suomesta ihan kohta niin vähän yksinäinen olo tässä vaiheessa vaikka olinkin jo etukäteen suunnitellut että vuoden päästä alottaisin itsellisesti hoidot jos ei pysyvää kumppania oo löytynyt.

Kiva saada joku paikka missä höpötellä kun aika uuden eessä ollaan, meni lähitulevaisuuden suunnitelmia vähän uusiks (esim. olin aikonut irtisanoutua plussaa edeltävänä päivänä mut onneks en just ehtinykään eli nyt sit työmotia ettimässä).

Moikka, mäkin varovasti kirjoittelen tänne ensimmäistä kertaa vaikka keskusteluja seurannut jo useamman viikon. Viikot nyt 8+3.

@pallamallan viesti rohkaisi. Mulla täysin epätodennäköinen yllätysraskaus, ei vakituista kumppania ja muutenkin tuore, uusi elämäntilanne. Tässä on pitänyt tehdä aika paljon töitä mielen kanssa ja tunteet sahanneet ihan laidasta laitaan. Yhtään en tiedä millaiseksi tämä elämä muotoutuu, enkä ollut osannut ajatella tällaista vaihtoehtoa. Ainakin toistaiseksi, yllätyksestä, erikoisista lähtökohdista ja shokista huolimatta, tulevan lapsen isä on ollut kuitenkin tukeva, kiinnostunut ja mukana mm. varhaisultrassa. Lähtökohtaisesti silti varaudun siihen, että pääasiassa yksin odotan ja olen.

Nyt kun mieli on vähän tasaantunut, niin lähinnä olen iloinen ja odottava kaiken sen suhteen mitä tämä tuo tullessaan. Kyseessä esikoinen, en oikeastaan ole edes ajatellut että saisin biologisia lapsia. Kaikki on uutta. Uskomaton ihmehän tässä on kyseessä ja joku universumin merkki mulle.

Ihana kuulla susta @universumi ja hurjasti tsemppiä uuteen, et tiedäkään miten kiva oli kuulla että joku toinenkin vähän samassa tilanteessa. Toivon että omakin kumppani toipuisi alkushokista ja haluaisi jäädä ainakin jollain tavalla lapsen elämään (jos siis kaikki menee hyvin) mutta käytännössä hän on ulkomailla ainakin syksyyn 2026 asti ja sen jälkeen kaikki auki. Eli ainakin alku oltaisiin pikkutyypin kanssa kaksin ja mahdollisesti kauankin.

Kiitos vinkistä, pitääpä pohtia sitä ☺️ Toki tolkuttomaan väsymykseen se ei auta mutta voisi helpottaa oloa❤️
Suosittelen kanssa pahoinvointilääkettä! Mulla on ollut käytössä nyt kohta viikon ja tasan sen voimalla pysyn työkuntoisena. Ei se täysin pahoinvointia vie pois ja tuskastuttava väsymys painaa, mutta työpäivistä selviytyy 🙏

Onko muillakin jo vatsa kasvanut?😅 olen ihan järkyttynyt kun vaatteet kiristää ja vatsallaankaan ei ole enää hyvä nukkua!? huomenna vasta 8+0! 🤯😂 ja rinnatkin on todella turpeat lähtötilanteeseen nähden..😅 huh jos tätä vauhtia mennään niin ei kyllä kauaa pysy salassa tää raskaus🙈

Onko muillakin jo vatsa kasvanut?😅 olen ihan järkyttynyt kun vaatteet kiristää ja vatsallaankaan ei ole enää hyvä nukkua!? huomenna vasta 8+0! 🤯😂 ja rinnatkin on todella turpeat lähtötilanteeseen nähden..😅 huh jos tätä vauhtia mennään niin ei kyllä kauaa pysy salassa tää raskaus🙈
Mulla ei voi kyllä sanoa kasvaneeksi, mutta turvotus vaivaa välillä niin ettei housut meinaa mahtua kiinni 🙈 aikalailla samoilla viikoilla mennään kun su 8+0. Toki näin ekan kohdalla voi olla, että ei niin nopsaa tulekaan näkyviin.

Suosittelen kanssa pahoinvointilääkettä! Mulla on ollut käytössä nyt kohta viikon ja tasan sen voimalla pysyn työkuntoisena. Ei se täysin pahoinvointia vie pois ja tuskastuttava väsymys painaa, mutta työpäivistä selviytyy 🙏
Joo mäkin pystyin tän viikon ihan ton Bonjestan voimin käymään töissä 🙏 eikä ainakaan vielä täysin oo sekään vienyt kaikkea pahoinvointia, ja on hurjan kallis, mut ei toivottavasti pitkäaikainen lääkitys 🙈 Laskeskelin just et nyt kun on vielä Cyclogestit, napapiikit ja tää pahoinvointilääke, ni tulee lääkkeille kuukaudessa semmonen 300e hintaa 🙈 noh, tulee kyllä vuosiomavastuu pian jo pelkästään piikkien takia täyteen. Onneks Bonjestaa tuskin tarvii kauaa syödä, Vuosiomavastuuta kerryttää vaan lääkkeet, jotka on Kela-korvattavia, eli Bonjesta ei kerrytä.

Joo mäkin pystyin tän viikon ihan ton Bonjestan voimin käymään töissä 🙏 eikä ainakaan vielä täysin oo sekään vienyt kaikkea pahoinvointia, ja on hurjan kallis, mut ei toivottavasti pitkäaikainen lääkitys 🙈 Laskeskelin just et nyt kun on vielä Cyclogestit, napapiikit ja tää pahoinvointilääke, ni tulee lääkkeille kuukaudessa semmonen 300e hintaa 🙈 noh, tulee kyllä vuosiomavastuu pian jo pelkästään piikkien takia täyteen. Onneks Bonjestaa tuskin tarvii kauaa syödä, Vuosiomavastuuta kerryttää vaan lääkkeet, jotka on Kela-korvattavia, eli Bonjesta ei kerrytä.
Joo tämä sama Bonjesta on mullakin käytössä ja närästyslääke sen päälle niin kyllä apteekkiin upposi enemmän rahaa kuin ajattelin 🫣 mielenkiinnolla odottelen kuinka kauan tuota bonjestaa saa napsia tai milloin kantsii edes yrittää tiputtaa pois.

Must tuntuu et nyt alkanut inan pyöristyä 🤣 katoin just kuvia, et esikoista odottaessa alkanu pyöristyä vatsa vkon 11 tienoilla, nyt aattelinkin et nopeammin varmaan näkyy, kun toista odottaa ja viime raskaudesta niin vähän aikaa.

Mulla on vaan paha alavatsaturvotus, johon oon muutenkin vähän taipuvainen. Odotan jo kovasti, että vatsa pyöristyis, mutta varmaan hetki vielä menee, varsinkin kun odotan esikoista. Sovitin tässä yks päivä sellasta ihonmyötäistä mekkoa toiveikkaana, mutta kyllä se vaan näytti turvotukselta 😅 Ehkä muutaman viikon päästä sitten! Tänään 8+6

Saas nähdä milloin itsellä erottaa raskausmasuksi kun tuota ylimäärästä on 🥹 Edellisestö kans vähän aikaa niin voi olla että alkaa pömpöttää aiemmin.

Moi pallamalla ja universumi ja tervetuloa mukaan. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Minäkin varaudun kaikesta huolimatta odotukseen ja lapsen tuloon yksin, vaikka minulla onkin parisuhde. Tämä raskaus alkoi näet ehkäisystä huolimatta ja on shokki miesystävälle. Emme asu yhdessä ja ei ollut ainakaan aikaisemmin tarkoitus edes ihan lähiaikoina yhteen muuttaa. En tiedä alkaako miesystävä toipumaan pian jo shokista, mutta hän ei esim. ole kertaakaan tämän raskauden aikana kysynyt miten minä voin. Hän ei siis tiedä yhtään mitään tämän raskauden etenemisestä, minun raskausoireista tai mistään muustakaan. Sen verran olen nyt hänelle maininnut, että eka neuvola on kesäkuussa ja siihen vastasi "hyvä". :Face With Tears Of Joy: Et alku nyt ei oo ihan hirveen lupaava tässä.

Kiitos kaikille, kiva päästä mukaan :) ja tsemppiä @neraphia sun tilanteeseen, toivottavasti sun parisuhde kestää yllätyksen ja miesystävä omaksuu uuden tilanteen lopulta hyvin. Itse toivon samaa omalla kohdalla, vaikka varmasti kaikki menee hyvin yksinkin jos niikseen tulee.

Masukuvaketjulle peukku, mulla ei kyllä mitään vielä näy (7+2) ja toivon ettei heti näykään koska muutamat sauna/paljuiltamat kesäkuussa edessä joissa kovin mielellään olisin kaikelle kansalle uutista vielä paljastamatta... Uikkareissa vaikeampi peiteillä masua jos se on ilmestyäkseen :D

@neraphia kiva kuulla, että muitakin vähän samaa sivuavassa tilanteessa! Ehkä miesystävän shokki vielä helpottaa ja kiinnostus raskauteen sitämyöden herää?

Onneksi asioita voi hoitaa monella tavalla ja löytää itselle sopivan, ei kai sitä ehdottomasti tarvitse asua saman katon. Omannäköisiä vaihtoehtoja voi olla paljon muitakin!

Miten ootte voineet? Mulla 7.vk menossa ja pari viime päivää ihan älyttömän huono olo ollut. Kaikki ruoka etoo ja ne hetken häivähdykset kun on hyvä olo vaihtuvat äkkiä ällötykseksi jostain pienimmästäkin hajusta. Kahvia en oo pystynyt juomaan ja se varmasti pahentaa entisestään kun on kofeiinikoukussa ollut vuosia. 🤢

Miten ootte voineet? Mulla 7.vk menossa ja pari viime päivää ihan älyttömän huono olo ollut. Kaikki ruoka etoo ja ne hetken häivähdykset kun on hyvä olo vaihtuvat äkkiä ällötykseksi jostain pienimmästäkin hajusta. Kahvia en oo pystynyt juomaan ja se varmasti pahentaa entisestään kun on kofeiinikoukussa ollut vuosia. 🤢
Auttaisko kofeiiniton kahvi? Mulla kans pahoinvointia, tänään 9+4 ja aamupuuro "maistui oudolta" ja jäi syömättä. Lounaalla lohta ja muusia ja tekstuuri alkoi suussa tuntua oksettavalta, piti nieleksiä kauan ja siitäkin meni loppu roskiin. Kamala nälkä on koko ajan, mutta moni ruoka etoo. Odotan että mies tulee pian töistä niin pääsen yksin kauppaan hakemaan jotain evästystä, mikä voisi maistua.

Mä oon ollu tosi oireeton, kun lukee täältä muiden oireita. Tuntuu, että liekkö edes olen raskaana tai onko kaikki hyvin.. Normi arjessa en huomaa muutakuin välillä rintojen aristusta. Liikkuessa sit sykkeet nousee ja hengästyy nopeemmin.

Onneks ens viikolla on varhaisultra ja neuvola molemmat.

Mä oon ollu tosi oireeton, kun lukee täältä muiden oireita. Tuntuu, että liekkö edes olen raskaana tai onko kaikki hyvin.. Normi arjessa en huomaa muutakuin välillä rintojen aristusta. Liikkuessa sit sykkeet nousee ja hengästyy nopeemmin.

Onneks ens viikolla on varhaisultra ja neuvola molemmat.

Mun eka raskaus oli täysin oireeton ❤️ Tsemppiä epävarmaan fiilikseen, muistan sen. Kävin sen takia kahdesti varhaisultrassa itkemässä. Nyt osaan nauttia oireettomuudesta. 🤭 Tämäkin raskaus nimittäin on sitä, paitsi että ärsyttää helposti. Fyysisiä oireita ei ole - tää väsymys on ehkä enemmän esikoisen seurausta 🤣

Takaisin