Mulla kans enemmänkin ummetusta. Vähän inhottava vaiva.Mulla oli siinä plussaamisen aikaan ja hetken sen jälkeen. Sit jossain kohtaa vaihtu enemmänkin päinvastoin![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla kans enemmänkin ummetusta. Vähän inhottava vaiva.Mulla oli siinä plussaamisen aikaan ja hetken sen jälkeen. Sit jossain kohtaa vaihtu enemmänkin päinvastoin![]()
Joo masu turvonnut jostain 7 viikosta alkaen ja rinnat kasvanut myös. Iltaisin aina rintsikat alkaa puristaa. Nyt 9+3.Onko muillakin jo vatsa kasvanut?olen ihan järkyttynyt kun vaatteet kiristää ja vatsallaankaan ei ole enää hyvä nukkua!? huomenna vasta 8+0!
ja rinnatkin on todella turpeat lähtötilanteeseen nähden..
huh jos tätä vauhtia mennään niin ei kyllä kauaa pysy salassa tää raskaus
![]()
Ihanalta kuulostaa oireettomuus. Kai se ei kerro oikein mistään onko oireita vai ei. Sulla on käyny hyvä tuuri!Mä oon ollu tosi oireeton, kun lukee täältä muiden oireita. Tuntuu, että liekkö edes olen raskaana tai onko kaikki hyvin.. Normi arjessa en huomaa muutakuin välillä rintojen aristusta. Liikkuessa sit sykkeet nousee ja hengästyy nopeemmin.
Onneks ens viikolla on varhaisultra ja neuvola molemmat.

Se on varmaan tuo sama kuin noi labrat, mulle puhuivat alkuraskauden veriseulasta, joka otetaan verikokeella niin jäi sana mieleenMulla neuvola eilen, NT-ultra heti juhannuksen jälkeen ja labrat siinä samalla. Onko veriseula joku eri? Siitä ei ollut mitään puhetta, ei myöskään neuvolalääkäristä.
Huomenna olisi varhaisultra. Jännittää ja pelottaa ihan älyttömästi.Onko täällä porukalla jo ultra-aikoja/neuvola-aikoja tiedossa? Meillä oli ensimmäinen neuvola tällä viikolla, veriseula juhannusviikolla ja nt-ultra heinäkuun ekalla. Yllättäen neuvolalääkärin aikakin jo rv 13.
Mulla oli eka neuvola viikko sitten, otettiin samalla ultra. Jännitti näkyykö vielä mitään, mutta siellä pikkuinen näkyi 8+4.Onko täällä porukalla jo ultra-aikoja/neuvola-aikoja tiedossa? Meillä oli ensimmäinen neuvola tällä viikolla, veriseula juhannusviikolla ja nt-ultra heinäkuun ekalla. Yllättäen neuvolalääkärin aikakin jo rv 13.
Mulla myös välillä vaikea muistaa ja uskoa todeksi. Nyt kun alun etova olo ja oikeastaan kaikki muutkin oireet on väistyneet, ei edes väsytä enää samalla tavalla, vaan on ns. normaali olo, on vaikea uskoa. Varmasti pitäisi olla lähinnä tyytyväinen, ettei ole oireita mutta ne sai tuntumaan konkreettiselta. Varhaisultrastakin on jo muutama viikko aikaa, odottaa, pelottaa ja jännittää vaan seuraavaa joka heti juhannuksen jälkeen.Raskautta on edelleen vaikea uskoa todeksi, vaikka varhaisultran perusteella siellä elämää on. Jos en olisi näin huonovointinen, miettisin kyllä jatkuvasti olenko oikeasti raskaanauskon ja toivon, että asia muuttuu jotenkin konkreettisemmaksi kun maha kasvaa ja varsinkin kun liikkeet alkavat tuntua. Mulla siis kyseessä eka, joten kaikki on yhtä ihmettelemistä.
Itelläkin vielä jotenkin epätodellinen olo osittain kun on myös ensimmäinen raskaus. Just pahoinvointioireet ja pienet tuntemukset alavatsassa muistuttaa kuitenkin hänen olemassa olosta hieman. Käytiin 9.5 varhaisultrassa kun menkoista laskettuna viikkoja piti olla 7+4, mutta kävikin niin että raskaus oli todella alussa n viikolla 5 eli mitään ei juuri näkynyt vielä paitsi ruskuaispussi. Nyt ensiviikolla ois toinen varhaisultra ja ehkä viikkoja alkaa olemaan n 9-10. Jännittää kovasti, että onko siellä ketään ja onhan kaikki hyvin.
Outoa, että voi heittää noinkin paljon menkoista laskettuna, mutta kätilö meinasi että on ihan normaalia jos on ollut epäsäännölliset kuukautiset ja hedelmöittyminen on tapahtunut myöhään.
Tein raskaustestin 28.4 ja oli silloin jo hyvin selkeä plussa. Viimeiset menkat alkoi muistaakseni 17.3.On joo mahdollista, kun se kehitys lähtee hedelmöittymisestä, eli oviksesta. Mut monet laskurit laskee, et ovis on 2vk menkoista ja sen mukaan viikot ja sit voi mennä pieleen, jos on pitkät kierrot. Ovishan on yleensä n. 10-14pv ennen menkkoja, eli pitkissä kierroissa ihan siellä lopussa.
Eli jos sikiön kehitys ollu normaalia, niin sit sulla on ollu ovis 2vk myöhemmin, ku mitä laskurit arvioi. Eli tyyliin 4vk menkoista. Millon sä teit ekan raskaustestin?![]()
Mä oon kans yrittänyt dopplerilla kuunnella huvikseen kuuluuko sydänäänet mut vielä ei oo mitään kuulunut. Toisaalta mulla menossa vasta rv 8+2 et en oo huolissani. Mut tää jatkuva kuvotus ja väsymys on kyl lamaannuttavaa.Tällä viikolla ollut muutamana päivänä taas todella paha olo ja oksennus ollut lähellä.. jäätävä väsymys on väistynyt eikä tunnu että kulkisi vaan sumussa päivästä toiseen nukkuipa miten paljon tahansa
Eilen kokeilin saisinko dopplerilla sydänäänet kuuluviin ja yllätykseksi ne löytyi helposti ja kuului jo tosi selkeästi
Äppikin kertoi aamulla, että alkiovaihe on päättynyt ja tästä lähin puhutaan sikiöstäuskomatonta
![]()