Yleinen keskustelu

Täällä kun on myös porukkaa, joilla on aikaisempia raskauksia niin onko laskettu aika yleensä heittänyt varhaisultran ja nt-ultran välillä ja jos on niin kumpaan suuntaan? Mietiskelen tässä, että voiko niissä olla suuriakin heittoja.

Täällä kun on myös porukkaa, joilla on aikaisempia raskauksia niin onko laskettu aika yleensä heittänyt varhaisultran ja nt-ultran välillä ja jos on niin kumpaan suuntaan? Mietiskelen tässä, että voiko niissä olla suuriakin heittoja.

Meillä kuopuksen kohdalla la aikaistui 5 päivää nt-ultrassa. Varhaisultrassa oli noin 1 pvn isompi mitä kuukautisista laskettuna.
Eli nt-ultraan oli ehtinyt tulla kasvupyrähdys. 😄

Tein raskaustestin 28.4 ja oli silloin jo hyvin selkeä plussa. Viimeiset menkat alkoi muistaakseni 17.3.

Ehkäpä se ensiviikolla varhaisultrassa selviää paremmin että millä viikoilla tässä oikein mennään, kaikki raskausoireet ainakin löytyy 😄

Noniin, noilla päivämäärillä on siis hyvin mahdollista, et oli oikeesti vasta 5+ viikko menossa. 😊

@Jappis Mulla toka meni tasan aikataulussa varhaisultratx2 ja nt-ultran. Esikoinen oli ekassa ultrassa 7+1 (2-)3pv pienempi, kuin ovulaatiosta piti olla. Häntä saatto olla piilossa limakalvossa, koska oli kääntyneenä sinne päin. Seuraavassa varhaisultrassa 2,5 vk myöhemmin, sikiö oli puolestaan 4-5pv isompi, kuin mitä ovulaatiosta piti olla. Eli viikon verran oli tullu ylimääräistä kasvua ekaan ultraan nähden. Nt-ulrassa sit oli viel yhden päivän verran isompi kuin edellisessä ultrassa. Näin iso harppaus taitaa olla kyl aika harvinaista. Mut parin päivän heittoja voi olla.

Mulla laskettu nyt ovistestin mukaan 7+6 ja ultraaja laski tänään 7+1. Sanoi, että millin heitto (mitä voi helposti tulla) varhaisultran mittauksessa vastaa monta päivää. Että ei kannata tätä enempää miettiä, nt-ultrassa tarkentuu :)

Kiitos kokemuksista! Nt-ultraa siis odotellessa. Toki eniten jännittää, että onhan kaikki varmasti pikkuisella hyvin, mutta pähkäilen tässä mahdollisuutta/todennäköisyyttä vielä joulukuiselle meillä kun suvussa on taustaa vähän ennakkoon syntyneistä.

Kiitos kokemuksista! Nt-ultraa siis odotellessa. Toki eniten jännittää, että onhan kaikki varmasti pikkuisella hyvin, mutta pähkäilen tässä mahdollisuutta/todennäköisyyttä vielä joulukuiselle meillä kun suvussa on taustaa vähän ennakkoon syntyneistä.

Hyvä keskustelu ollu mullekin seurata.

En oo käyny varhaisultrassa. Odotan nyt ekaa kertaa ja yksityisellä varhaisultrassa käyntiajatus ei vaan ollu tiedossa ja nyt jo niin vähän aikaa seulontaultraääneen, etten ajatellu enää mennä.

Mutta siis, mulla oli epäsäännöllinen kierto ja en saanu ovulaatiota testillä kiinni. Tässä on nyt sit ovulaation hetki ja kierron pituus hiukan epäselvät ja riippuu millä skenaariolla laskee laskettuaika on joko joulukuun lopussa tai tammikuun 9.pv.

Puoliso on myös syntynyt pari viikkoa etukäteen, joten pohdin ja odotan tarkentuvaa tietoa raskauden tilasta ja lasketusta-ajasta. 🫶🏻

Jatkan vielä edelliseen kommenttiini, että tällä viikolla oli neuvolla ja kävin antamassa verikokeet. Pissanäyte ois pitäny antaa kans, mutta en muistanu olla 4h pissaamatta, niin sen toimitus menee nyt tulevalle viikolle. Parin viikon päästä seulontaultra, meidän eka ultra ❤️. Heinäkuun alussa seuraava neuvola, jossa kuunnellaan sydänääniä.

Onko täällä ketään, jolla ois kokemusta tai riskiä veriryhmäimmunisaatiolle?

Tällä viikolla ollut muutamana päivänä taas todella paha olo ja oksennus ollut lähellä.. jäätävä väsymys on väistynyt eikä tunnu että kulkisi vaan sumussa päivästä toiseen nukkuipa miten paljon tahansa 😅
Eilen kokeilin saisinko dopplerilla sydänäänet kuuluviin ja yllätykseksi ne löytyi helposti ja kuului jo tosi selkeästi 🥺❤️
Äppikin kertoi aamulla, että alkiovaihe on päättynyt ja tästä lähin puhutaan sikiöstä 🥺 uskomatonta 🥺
Mä kokeilin kanssa tota doppleria samoilla päivillä ja vaikka kuinka yritin, en saanu mitään kuuluviin. Pieni paniikkihan siinä tuli, vaikka tiedostan, että on aikaista eikä kaikilla tässä vaiheessa vielä kuulu. No eilen olikin sitten pakko käydä toisessa varhaisultrassa varmistamassa, että onko siellä enää ketään elossa. Onneksi ultrassa kaikki hyvin ja pieni sydän sykki vimmatusti ❤️

Jatkan vielä edelliseen kommenttiini, että tällä viikolla oli neuvolla ja kävin antamassa verikokeet. Pissanäyte ois pitäny antaa kans, mutta en muistanu olla 4h pissaamatta, niin sen toimitus menee nyt tulevalle viikolle. Parin viikon päästä seulontaultra, meidän eka ultra ❤️. Heinäkuun alussa seuraava neuvola, jossa kuunnellaan sydänääniä.

Onko täällä ketään, jolla ois kokemusta tai riskiä veriryhmäimmunisaatiolle?
Onkohan näissä kuinka paljon neuvolakohtaisia eroja. Annoin meinaa pissanäytteen ekalla neuvolakäynnillä enkä todellakaan ollut käymättä 4h vessassa. Kukaan ei maininnut missään vaiheessa sellaista 😅 ohjeistettiin vaan itse testaamaan pissanäyte ennen jokaista neuvolakäyntiä.

Onkohan näissä kuinka paljon neuvolakohtaisia eroja. Annoin meinaa pissanäytteen ekalla neuvolakäynnillä enkä todellakaan ollut käymättä 4h vessassa. Kukaan ei maininnut missään vaiheessa sellaista 😅 ohjeistettiin vaan itse testaamaan pissanäyte ennen jokaista neuvolakäyntiä.
Joo ei ollu mullakaan mitään 4h pidätystä, ja oli ok 😁

Ensimmäisen kerran uskaltauduin lukemaan vertaisten kokemuksia. Nyt menossa viikot 7+5, mutta en ole vielä uskaltanut edes neuvolaan soittaa, testinkin tein vasta pari päivää sitten vaikka toki tiesin että raskaana olen. Edellinen meni kesken, ja tuntui ikävältä soitella ja peruuttaa jo varatut ajat. Mutta ihanaa nähdä, että jotkut täällä uskaltavat olla innoissaan raskaudesta, itse en vielä ole juurikaan pystynyt. Kiva lukea muiden mietteitä :smiling-eyes:
Kuulostaa tutulta,minulla myös edellinen meni kesken enkä minäkään ole uskaltanut vielä neuvolaan soittaa. Unohdin perua sen neuvola-ajan keskenmenon jälkeen ja oli niin kauheaa kun sieltä soitettiin, että sulla olis neuvola-aika, oletko unohtanut...se oli niin epäempaattinen se terkka kun kerroin keskenmenosta, että jäi trauma.

Joo ei ollu mullakaan mitään 4h pidätystä, ja oli ok 😁
No se tuli mullekin yllätyksenä, mut näin se labratyyppi sano. Ja neuvolassa oli tosiaan puhetta, että jossain virtsanäytteessä on se, että ei pissaa 4h näytteenottoa ennen. En tehny muistiinpanoja neuvolakäynnillä, että oisin sitten jälkeenpäin voinu tarkistaa 😅.

Täytyy ottaa ens kerralla vihko mukaan, niin saa ylös asioita 🙈.

Tänään ensimmäinen neuvola käynti takana. Jotenkin hullunkurista että vasta kahden viikon päästä näkee onko masussa oikeasti elämää. En tiedä tuleeko kyseinen terveydenhoitaja olemaan jatkossa minun hoitajana, mutta toivon ainakin, hän oli tosi ihana ihminen. Kuulema kannattaa varautua että jälleen tulee ennenaikaisesti tämä vauveli maailmaan, minulla siis 2/3 lapsista syntynyt n. kuukausi ennen laskettua aikaa...

Mä kans vähän varaudun siihen että tää syntyy jo joulukuun puolella. Mulla kans riskinä että syntyy ennenaikaisesti vaikka tukilääkkeen ansiosta oon kahdessa viimeisessä raskaudessa päässyt täysiaikaisuuden puolelle. Mut kuopus oli jo lähtövalmiina rv 33 eteenpäin ja piti silloin vähän himmailla ettei synny ihan liian etuajassa. Toisaalta nyt on taas reilu kolme vuotta tässä välissä joten voihan olla että tilanne ihan eri. Kuopuksen ja keskimmäisen ikäero on tosiaan 1v 9kk niin ehkä siinä paikat oli jo jotenkin valmiimpana.

Moikka! Minäkin ilmoittaudun tammikuisten joukkoon :) LA 7.1., mutta syntyy suunnitellulla sektiolla varmasti joulukuun puolella.

Tämä olisi meidän toinen lapsi, esikoinen 8/20 poika, syntyi hätäsektiolla. Sen jälkeen ollut 2 km, käyty pyörähtämässä lapsettomuuspolilla ja lopuksi lopetettu yrittäminen. Mutta tässä sitä ollaan :D kiva lueskella muiden kokemuksia. Tsemppiä kaikille odotukseen!

Osaako kukaan tulkita täällä labran tuloksia. 🫣
Tulokset tuli eilen kantaan. Jänskättää, kun ei googlailuilla ota selvää näistä, että onhan kaikki ok. NT ultra vasta parin viikon päästä.

Tutkimus
S -Koriongonadotropiini-B-alayksikkö, ihm.vap

Tulos
37.0 ug/l

Tutkimus
S -Plasmaproteiini A, raskauteen liittyvä

Tulos
551.7 mU/l

Meillä esikoisen nt-ultrassa hän kasvoi muutaman päivän isompana, mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan sillä heittoa oli alle viikko.

@Pirtsakka oho karkas teksti ennenku olin valmis. Mutta siis noita labratuloksia on oikeastaan turha yrittää itse selvitellä, niitä verrataan nt-ultran mittoihin ja kaikkeen muuhun mahdolliseen mm. synnyttäjän ikään yms, eli ne eivät itsessään kerro yhtään mitään. Ei siis kannata stressata ja googlailla. 😊

@Pirtsakka mä nyt ihan omalla kokemuksella kannustan olemaan tutkimatta niitä enempää 💗viime raskaudessa luin netistä luvuista ja sain karuja vastauksia ja moni sanoi että noin huonot luvut että ei ole normaali ja on varmasti moni vammainen. Olin ihan maani myyny ja valmistelin miehenkin että saadaan huonoja uutisia. Kun mentiiin ultraan ja he laskivat luvut totesi hoitaja että kaikki kunnossa ja suhdeluvut olivat niin että kaikenlaisen poikkeaman mahdollisuus oli häviävän pieni. Mä olin ihan shokissa et miten ihmeessä voi olla hyvät kun kaikkialla sanottii että huonot mutta siihen laskentakaavaan vaikuttaa niin moni asia että ei noista voi päätellä mitään. Siksi osassa paikoissa ei näe edes niitä kannasta

Onko teillä pahoinvoivilla vielä olo helpottanut? Täällä meinaa alkaa vähän pää hajoilla jatkuvaan huonoon oloon. 😩 ensimmäinen lapsi tulossa, joten aiemmasta ei kokemusta milloin olisi alkanut helpottaa. Eilen illalla oli hyvä olo ekaa kertaa kolmeen viikkoon ja tuntui ihan uskomattomalta. 😅 Tänään taas mennyt etovissa oloissa koko päivä. 🫠

Onko teillä pahoinvoivilla vielä olo helpottanut? Täällä meinaa alkaa vähän pää hajoilla jatkuvaan huonoon oloon. 😩 ensimmäinen lapsi tulossa, joten aiemmasta ei kokemusta milloin olisi alkanut helpottaa. Eilen illalla oli hyvä olo ekaa kertaa kolmeen viikkoon ja tuntui ihan uskomattomalta. 😅 Tänään taas mennyt etovissa oloissa koko päivä. 🫠
Bonjestalla eli pahoinvointilääkkeellä kahdesti päivässä ja levolla pysynyt siedettävänä 😄 En ees osaa kuvitella mitä ois jos ei ois lääkkeitä ja puuhailisin paljon... 😮‍💨

Takaisin