Yleinen keskustelu

Suosittelen ostamaan nastakengät, viimeistään kuitenkin sit vaunulenkeillä liukkaalla niitä haluaa pitää, ettei esim alamäessä liukastu ja päästä vaunuja otteestaan! (Vai oliko tää vaa mun tunkeileva ajatus 😅😅😅). Liukastuin esikoisen raskaudessa 3krt, raskauskuukaudet 5-7. Kaadun onneksi aina polvilleni niin ei käynyt kuinkaan. Mutta nastat hankin tosiaan vasta sit synnytyksen jälkeen, vasta. 🙄
Mulla on onneksi ostettuna jo, pitää vain muistaa ne nyt laittaa jalkaan!! 😉😂😂 Kyllä nuo liukastumiset säikäyttää😵‍💫

Mie jännittelen että uskaltaisko sinne varhaisultraan nyt mennä vaikka ensi viikolla. Pelottaa et entä jos kaikki ei olisikaan hyvin, vaikka kaikki kyllä vaikuttaa olevan hyvin ja ei oo ollu mitään epänormaalia. Silti sitä jännittää iha hirveesti !! 😄 Mutta varmasti helpottaisi oloa jos kaikki sit on hyvin❤️ On vielä vaikea käsittää että miten 1,5 v yrityksen jälkeen yhtäkkiä onni on mun puolella😄

@nipse tiedän tunteen ku mä mietin et uskallanko tehdä digi viikko testin mut pelkään et liian vähän viikkoja ja sit huoli heröö
Muakin jännitti myös aivan tolkuttomasti digitestin teko. Edellisessä raskaudessa 2-3vk muuttui parissa päivässä 1-2vk kun oli oletuksena että olis ehkä jo 3vk ja kemialliseksi paljastuikin sitten. Tästä raskaudesta uskalsin 5+3 iltapissasta tehdä ja 3vk napsahti näyttöön jee! Mut kyllä melkein paniikkikohtauksen partaalla piti tulosta odottaa 🙈🥲

Muakin jännitti myös aivan tolkuttomasti digitestin teko. Edellisessä raskaudessa 2-3vk muuttui parissa päivässä 1-2vk kun oli oletuksena että olis ehkä jo 3vk ja kemialliseksi paljastuikin sitten. Tästä raskaudesta uskalsin 5+3 iltapissasta tehdä ja 3vk napsahti näyttöön jee! Mut kyllä melkein paniikkikohtauksen partaalla piti tulosta odottaa 🙈🥲
Mulla oli edellisessä keskenmenossa ei millään noussut 2-3vkosta pidemmälle vaikka viikkoja oli lopulta jo 7+ . Tosin oli pientä vuotoakin heti siitä lähtien kun kuukautiset jäi pois eli vähän osasi varautua ettei kaikki oo ehkä ok.
Sillä kokemuksella oli ihana saada tuo 3+ nyt näkyviin 5+4.♥️

@Mökkimakkara Mulla ei esikoisen raskaudessa ollut myöskään yhtään oireita, mitä nyt muisti reistaili ja sit tuli raskausdiabetes, mut vitsit olin huolissani onko kaikki hyvin 😅 Nyt mä nautin täysillä tästä oireettomuudesta! Levottomiin jalkoihin en osaa auttaa, tiedän että raudanpuute aiheuttaa sitä ainakin. Iltamagnesium saattaisi rauhoittaa? Sitä pitää kyl muutenkin ostaa, mikäli raskaus jatkuu. Oli uskomattomia suonenvetoja öisin esikoisen loppuraskaudessa

Moikka, ajattelin nyt liittyä tännekkin vaikka pohdin kovasti onko helmikuiset parempi ryhmä kun LA 31.1 ja tuntuu että kaikessa niin kovasti teitä jäljessä. Mut tammikuiset tuntuu jotenkin enemmän omalta.

Meillä siis hoitoalkuinen raskaus ja tänään oli virallinen testipäivä vaikka jo viime tiistaina sain ekan haalean plussan. Mut en oo uskaltanu liittyä vielä mihinkään kun aina pelkää et jos kuitenkin ei jatkukkaan. Mulla taustalla 12 vuotta sitten km viikolla 7 ja 2022 kemiallinen jotka kummittelee aina mielessä. myös pitkä hoitotaival tuo oman lisän.

Mut en vois olla enempää onnellinen että meidän viimeinen pakkaseen jäänyt alkio nyt otti ja tarrasi kiinni 😍 Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti ja tästä raskaudesta aion nauttia enemmän kuin viimekertaisesta jota jännitin alusta loppuun.

Oon vuotanu viikon verran hyvin vähän mitä mulla on ollut kaikissa raskauksissa liekö johtuu cyglogestistä mut kyl se vähän jännittää mut yritän olla sitä kovasti ajattelematta.

Meillä VU 17.6 joka tuntuu viel tosi kaukaiselta mut onneksi on heti ekana kesäloma viikkona niin ei tartte koko lomaa jännittää
Onnea plussasta ja tervetuloa tammikuisiin🩷 ihanaa et tärppäsi viimeisestä siirrosta!

Tervetuloa @Mökkimakkara! Tää tammikuisten ryhmä on kyl tosi huippu, että teit hyvän valinnan 👌😁

Täällä ollaan kipeenä. Plääh. Kurkku kauheen kipeä ja lapsetkin räkätaudissa kotona. Mä oon tainnu joka raskaudessa olla kipeenä heti alkuun. Ärsyttää ku pitää miettiä millä lääkkeillä itseään hoitaa nyt kun on raskaana. 😒😒

Tervetuloa mukaan @Mökkimakkara 😊

Täällä uneton. Esikoinen alkas ähisemään tutin perään 2:10 mutta ei sitten ottanut sitä suuhun kun vasta 3:15 kun unipupun korva maistui paremmin (mutta silti ähisi!) Ja nyt mä valvon ja odotan kauhulla että pian pitää jo nousta kun hän päättää aloittaa päivän.

@Mustikkatäplä mul on ihan sama oon aina heti alkuun saanu jonku flunssan. Ja nyt kun on vasta näin alussa eikä ihan tätä vielä sisäistäny niin ei aina muista et ei saakkaan kaikkia droppeja ottaa. Ajattelin sinkkitabletteja ruveta ottamaan kunnes tajusin tarkistaa saako niitä ees syödä no eihän saanu

Tosi outoa ajatella et nyt vois saada ekan talvivauvan 🥰 muut on kevään tai kesän. Onneks nykyään on hyvät untuvapussit ni ei tartte niin kauheesti pukea

Miten ihmeessä te pystytte käydä töissä alkuraskauden oireiden kanssa? Siis on ihan tuskaa olla töissä, kun on kuuma ja joskus kylmä, pahoinvointia (just ja just nyt saanu pidätettyy oksennusta), heikotusta ja väsyttää ja tän kaiken yrität epätoivosesti peittää työkavereilta - voin sanoa että ei onnistu, vaikeeta on. Huhheijjaa, tässä alan miettiä et vaikken kellee oo halunnu kertoa niin pitääkö kohta pomolle sanoa.. 🫣 Tai jopa jäädä sairauslomalle.

Miten ihmeessä te pystytte käydä töissä alkuraskauden oireiden kanssa? Siis on ihan tuskaa olla töissä, kun on kuuma ja joskus kylmä, pahoinvointia (just ja just nyt saanu pidätettyy oksennusta), heikotusta ja väsyttää ja tän kaiken yrität epätoivosesti peittää työkavereilta - voin sanoa että ei onnistu, vaikeeta on. Huhheijjaa, tässä alan miettiä et vaikken kellee oo halunnu kertoa niin pitääkö kohta pomolle sanoa.. 🫣 Tai jopa jäädä sairauslomalle.
Kannattaa pyytää raskauspahoinvointilääkkeitä. Just varhaisultrassa suositeltiin paria uutta markkinoille tullutta.

Kannattaa pyytää raskauspahoinvointilääkkeitä. Just varhaisultrassa suositeltiin paria uutta markkinoille tullutta.
Kiitos vinkistä, pitääpä pohtia sitä ☺️ Toki tolkuttomaan väsymykseen se ei auta mutta voisi helpottaa oloa❤️

Takaisin