Yleinen keskustelu

Meen lapsen kanssa 20-21 välillä nukkumaan ja 7-8 välillä heräillään eli kyllä saan nukuttua paljon ja on tarvinnut sitä nyt todella 🤣 ja se on ainoaa aikaa kun ei huono olo vaivaa😅

Mä oon nyt muutaman yön nukkunut todella hyvin ja mennyt nukkumaan jo ennen kymmentä, joka on outoa koska yleensä valvon puoleen yöhön. 😂 Sitten kyllä nukun myös ilman että heräänkään yhtään ennen kuin vasta aamulla.

Muuten oon nukkunut hyvin ja uni tulee helposti, plussasta asti aamut vaan alkaneet tosi aikaisin, joka aamu herään 4.30-6.30 välillä ja unet jää siten tavallista lyhyemmiksi. Päivällä ja illalla väsyttää kyllä koko ajan, tällä viikolla on tarvinnut päikkäreitä, parina etäpäivänä oon nukkunut lounastorkut ja muuten sit töitten jälkeen päikkärit. 😴

Onko kellään ollut ripulia? 😅 Mulle tuli eilen illalla ekaa kertaa huono olo, joka helpotti hetkessä kun vatsa tyhjeni. Oksentelua ei oo ollut ja muutoinkin vointi ainakin toistaiseksi ihan normaali. Tänään viikkoja 5+1.

Onko kellään ollut ripulia? 😅 Mulle tuli eilen illalla ekaa kertaa huono olo, joka helpotti hetkessä kun vatsa tyhjeni. Oksentelua ei oo ollut ja muutoinkin vointi ainakin toistaiseksi ihan normaali. Tänään viikkoja 5+1.
Mulla eilen oli vatsa ihan sekaisin ja oli ripuliakin, tänään sitten tuntuu että on ummetusta. 😂 Kivaa kuin näin paljon vaihtelee.. 😆

Mulla oli siinä plussaamisen aikaan ja hetken sen jälkeen. Sit jossain kohtaa vaihtu enemmänkin päinvastoin 😬

Soitin neuvolaan kysyäkseni lääkkeistä. Onneksi sain mielenrauhan kun sieltä sanottiin varsinkin tuosta yhdestä lääkkeestä että ei tarkoita keskenmenoa kuten netistä luin kauhutarinoita että melkeinpä automaattisesti tarkoittaa että jotain pielessä jos sitä ottanut ennen kuin saanut tietää olevansa raskaana. 🥹 Huojentu kyllä mieli todella paljon. 😭 Samalla nyt varasin ajan neuvolaan.

Täällä näköjään siis muitakin jotka ei yksityisen varhaisultraan ole mennyt. 🤭 Tuntuu että suurinosa menee, haha! Itsekin tässä vähän jaarittelee meniskö vai ei. Mulla ens viikolla eka neuvola niin kun siellä selviää milloin on eka julkisen ultra, niin sen perusteella päätän meenkö nyt kuitenkin malttamattomana yksityiselle ensin. Nyt oon 7+4 😁 Pahimmas tapaukses kun laskeskelin että menis heinäkuun alkuu eka ultra..

Pääsisin nähtävästi liittymään tuohon salaiseen ryhmään jo, kun jo yli 30 viestiä. 😆 Pelottaa vaan jos menee kesken niin en tiedä sitten. 😭 Kun neuvolan kyllä samalla varasin kun lääkkeistä kyselin. Että voisi kai liittymispyyntöä lähettää. 🤔

Mulla olis varmaan muuten nukkuminen ihan ok, mutta meillä on lapset olleet kipeitä sunnuntaista lähtien ja nuorempi varsinkin on valvottanut öisin kun on niin kovin kipeä heti kun kipulääkkeen vaikutus on lakannut. 😔 Lisäksi olen itsekin ollut vähän kipeänä (en kuitenkaan yhtä kovasti, kuin lapset), joka varmaan myös osaltaan vaikuttanut. Nyt tuntuu, että minulta kipeys väistyy ja tuttu pahoinvointi alkaa taas tuntumaan. 🥲

Mieli on vähän maassa, kun mies ottikin nyt kuitenkin tän raskauden aika negatiivisesti. 😔 Sen suhteen nyt siis hänellä sulattelemista, että sopeutuu tähän.. Musta tuntuu ikävälle etten nyt hänelle oikein viitti mitään raskausjuttuja puhua, kun yritän antaa tilaa sopeutua tähän. Mutta syö kyllä jotenkin omaa onnea tämä, että toiselle tämä onkin nyt tässä hetkessä negatiivinen juttu. 😥

Heippa kaikille! Päätin liittyä mukaan keskusteluun näin hetken eri keskusteluja nimettömänä seurailleena 😊

Meille olisi tulossa ensimmäinen, jos kaikki menee hyvin. Neuvolan arvion mukaan la 10.1. eli huomenna täyttyisi viikot 7+0. Ensimmäinen neuvolakäynti on vasta 2.6. ja sekin ilmeisesti ilman ultraa, joten käyn tässä pientä kamppailua itseni kanssa odottaako vaiko maksaako.

Pahoinvointi ja sen voimakkuus on yllättänyt täysin ja työterveydestä kirjoittivat pahoinvointilääkkeen kokeiluun, kun työkyky alkoi olla koetuksella. Kunnon oksennuksia ei ole onneksi montaa, mutta 24/7 kova pahoinvointi ja tyhjän oksentelu jopa 15krt/pv on riittänyt mulle 🫠

Tervetuloa mukaan, @Jappis ! Toivottavasti lääkityksestä olisi apua. Niitähän on vielä useita erilaisia, että jos ei tämä natsaa, niin kannattaa kokeilla sit jotain toista. 😊

Ostin nyt sitten 4 pakettia pregcheckin testei joissa se 2kpl. Pitänee alkaa huomenna seuraa ja eteenpäin siitä miten lähtee vahvenemaan viivat jos lähtee. 🥺 Kovin sellainen olo koko päivän ollut että vuoto alkaa. Toki voi olla koska tein sen testin jossa haalura viiva vain. Että nämä oireilut jotka vähän muistuttaa kuukautisia johtuu siitä koska tajusin että en huomannut aamulla herätessäni samanlailla näitä menkkamaisia jomotuksia vasta tuon testin tehtyäni yhdistin oireilut kuukautismaisiksi. 🫤 Että toivon vain ylianalysoivani.

Sen verran ahdistunut olo että en ole saanut edes syödyksi tänään. 😭 Pitäisi varmaan jotain kyllä syödä...

Ostin nyt sitten 4 pakettia pregcheckin testei joissa se 2kpl. Pitänee alkaa huomenna seuraa ja eteenpäin siitä miten lähtee vahvenemaan viivat jos lähtee. 🥺 Kovin sellainen olo koko päivän ollut että vuoto alkaa. Toki voi olla koska tein sen testin jossa haalura viiva vain. Että nämä oireilut jotka vähän muistuttaa kuukautisia johtuu siitä koska tajusin että en huomannut aamulla herätessäni samanlailla näitä menkkamaisia jomotuksia vasta tuon testin tehtyäni yhdistin oireilut kuukautismaisiksi. 🫤 Että toivon vain ylianalysoivani.

Sen verran ahdistunut olo että en ole saanut edes syödyksi tänään. 😭 Pitäisi varmaan jotain kyllä syödä...
Voi ei.. On niin raastavaa se epätietoisuuden tunne ja huoli siitä, onko kaikki hyvin ❤️‍🩹❤️‍🩹
Koita saada syötyä ihan mitä vaan mikä uppoaa ❤️
Toivon niin paljon, että sulla testit vielä lähtee tästä vahvistumaan 🤞🏻🫶

Huh, lopultakin varhaisultrapäivä. Tänään saa lopulta vastauksia. Ajatukset heittelee laidasta laitaan, millasia uutisia sieltä tulee.

Ourassa on kaikki arvot palautunut nyt ennen raskautta olleelle tasolle. Tää muutos ollu ilmassa ainakin viikon jo. Aiempia raskauksia hitaammin vahvistuvat testit ja hitaammin käynnistyneet oireet kans viittais siihen, et kaikki ei oo ok. Plus se superaikainen ovis, kun ne tuppaa päättymään km.

Mut sit taas toisaalta, emmä tiiä miten aiemmissa onnistuneissa raskauksissa mun arvot on menny ku ei alkuraskaudessa ouraa ollu. (Sain sen tokan raskauden lopulla. Sillon kyl sykkeet ollu kovasti koholla ja synnytyksen jälkeen tullu alas.)

Ja ei mun testit mitenkään hälyyttävän hitaasti oo vahvistunut. Monille muille ihan normi tahti ja se alun hcg:kin oli tosi korkea päiviin nähden. Et ehkä tällä kertaa ei vaan niin pissassa näy.

Ja vaikka oireet tuli tällä kertaa tosi myöhään niin ne kuitenkin tuli ja on edelleen päällä. Eilen oli vähän etovaa oloa ja tuttu ahdistus/alakulo vaivasi. Nännikipu tulee ja menee. Toisaalta oireet voi jatkua samana vaikka kehitys olis loppunu..

Noh näitä oon nyt loppuviikon pyöritelly mielessä. Välillä ihan varma, et kaikki hyvin ja välillä toisinpäin. Tänään oon kyl jo enemmän huonojen uutisten kannalla ku noita aamun ouran lukemia kattoo. Mut kuten sanottu onneksi tänään saa tietää kumpi. Tai toivottavasti, pahin olis, jos oliskin rajatapaus. Koko muutama päivä liian pieni, et voi mennä mittavirheeseen ja/tai ovis ollu päivän pari myöhemmin. Tai syke aavistuksen heikko, mut löytyy tms. Onneks on pe viel aika varattu, jos tarttee uusintatsekkausta. Mut toivotaan, et on tänään selvä peli, oli mitä oli.

Ja lisäyksenä vielä, et hassua nyt, kun tulevaisuutta kans suunnittelee vaihtelevin ajatuksin. Välillä miettii, et millanenhan kokemus km on tällä kertaa ja millonkahan se tapahtuu. Millasella viestillä siitä ilmottas kavereille jne. Millonkahan yritys taas jatkuu jne.

Ja sit heti seuraavassa hetkessä pohtii nt-ultran ajankohtaa ja sitä kun kertoo raskaudesta perheille ja miettii sitä ens tammikuuta jne. 🙈🙈🙈 Huh, raastavaa.

Oon tosi pahoillani @aamusade :Broken Heart::Broken Heart::Broken Heart:

@Mustikkatäplä Tsemppiä kovasti ultraan. Jos ultrassa on kaikki hyvin niin suosittelisin melkein heivaamaan Ouran pois loppuraskaudeksi - tein niin esikoisen kohdalla ja tuun tekemään tässä kyl kans niin. Ouran arvojen kyttääminen tuo vaan turhaa stressiä, ainakin itselleni! Ne ekat viikot oli tosi outoja, sitä kokoajan automaattisesti tarkisti missä sormusja ehti pelästyä, että on hukannut sen tms. Huomasi, kuinka koukussa siihen oli ollut. Mut sit sen lopulta unohti. :)

Olen niin pahoillani @aamusade 😔💔 Valtavasti voimia surun ja pettymyksen käsittelyyn. Toivon niin, että teille käy vielä onnellisesti ja jaksatte vastoinkäymisistä huolimatta jatkaa yrittämistä ❤️

Ja lisäyksenä vielä, et hassua nyt, kun tulevaisuutta kans suunnittelee vaihtelevin ajatuksin. Välillä miettii, et millanenhan kokemus km on tällä kertaa ja millonkahan se tapahtuu. Millasella viestillä siitä ilmottas kavereille jne. Millonkahan yritys taas jatkuu jne.

Ja sit heti seuraavassa hetkessä pohtii nt-ultran ajankohtaa ja sitä kun kertoo raskaudesta perheille ja miettii sitä ens tammikuuta jne. 🙈🙈🙈 Huh, raastavaa.

Samaistun tähän. Tuntemukset vaihtelee ihan kokoajan ja välillä kova luotto, et kaikki menee hyvin, välillä ihan varma et huonoja uutisia tulee ennen pitkää! Ihan erilaista kyllä odottaa nyt kuin esikoisen kohdalla, sillon ei tosiaan ekan kolmanneksen jälkeen osannu ees pelätä mitään vaan uskoi vaan et kaikki menee hyvin 🥹 Tsemppiä ultraan ja toivon et saatte sieltä hyviä uutisia 🩷 meilläkin tänään kahden aikaan ultra, jännittää kovasti.

Takaisin